Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от mitaka7 » 22 Ное 2016, 21:36

Темата е да изброим често срещаните проблеми, за да можем по-лесно и удобно да се решават проблемите.

1. Моторчето на валвтроника - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... on_parts/- номер 9 от схемата. Често срещан проблем, светва чека на дигиталното табло Изображение. В тази ситуация колата влиза в авариен режим и се движи много бавно. Дори и да подавате газ, няма тяга. Доста срещан проблем при този двигател.

2. Разтягане на верига, колелата към разпределителния вал - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... ing_chain/ - номер 4 и 5 от схемата. В тази ситуация светва чека с иконката, която е най-горе вдясно на дигиталното табло. На диагностика показва, че е хванала грешка в датчика на разпределителния вал. Тук диагностицирането дали е разтегната верига или ванос е много деликатно.

3. Обтегач на веригата - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... #1707315_4 - номер 7 на схемата. При N42 и първите години на N46 този обтегач е по-къс и не обтяга добре веригата. Впоследствие БМВ намира проблема и сменява партидния номер и слагат по-дълъг обтегач. Разликата може да се разбере по главата на обтегача. Единия е доста по-широк, а другия е доста по-тънък. За радост, стария модел не се произвежда повече.

4.Гумички на клапани - за всички, които се притесняват с разхода на масло - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... aft_inlet/ - номер 4 на схемата. Без паника, не са скъпи, смяната вече се извършва без да се цепи главата. Ремонтът не е толкова скъп, така че смело сменявайте, пък и разхода на масло намалява. От американските форуми споделят, че предпочитат да слагат елринг, пред тези на БМВ.

5.Вакуум помпа, по-шумен мотор - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... hed_parts/ - номер 2 от схемата. Не е нищо проблемно.

6.Датчик за нивото на масло - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... indicator/ - номер 9 от схемата. Тъй като този двигател няма пръчка за масло, създава голями ядове когато се развали. Пример - казва ти, че няма масло, а всъщност в колата има масло. Нищо болезнено, лесен е за смяна.

Допълвайте, кой каквото се сеща. Ще стане приятна и полезна тема с болежките на този мотор.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 10.08.2016

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от nasko101 » 22 Ное 2016, 21:44

хубаво инфо

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Ацалов
Аватар
Мнения: 3410
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Atsalov » 23 Ное 2016, 9:12

Маслените магистрали на разпределителните валове, хубаво е да се сменят или в другия случай, да се почистят на ултразвукува вана.


IMG_2042.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от mitaka7 » 25 Ное 2016, 14:52

1. Тръба в картера с цедка - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... haft_unit/ - номер 6 от схемата. Често срещан проблем, който прави големи бели. Тази тръба има пластмасова цедка, която с течение на времето цедката се разгражда тъй като е от пластмаса и стават голями поражения за маслената помпа. Този ремонт не е от най-евтините, тъй като целия мост се сваля, картера и тогава се подменя тази тръба. Заслужава си, тъй като последствията са големи.

2. Уплътнения на селеноидите - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... _on_parts/ - номер 2 и номер 3 от схемата. За да нямате теч на масло е хубаво да се подменят. Манипулацията може да се извърши и пред блока. :mhihi:

3. Корпуса на масления филтър с гарнитурки - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... exchanger/ - номер 5 и номер 6 от схемата. Тук на повечето ви е ясно, ама все пак да го има черно на бяло.

П.С.
Иначе е90 вече ги има и по 10 000 лв. :mhihi: :mrgreen:

Ацалов
Аватар
Мнения: 3410
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Atsalov » 26 Ное 2016, 18:32

С две думи, "кой ме би през ръцете за да си купувам тази кола"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от mitaka7 » 27 Ное 2016, 13:03

То с всичките е така......нова от магазина си е най добре. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от FE LIPE » 27 Ное 2016, 14:39

На мен си ми харесва за сега мотора и изобщо колата,за две години и някой месец употреба не мога да се оплача от нещо сериозно,на сервиз не съм ходил,диагностика и правя всяка седмица,няма никакви грешки(единствената грешка ,която съм виждал е на датчика за наличие на отработени газове на климатика,която се оправи с почистване на клемите с контактен спрей) и това е.Сега вярно,че от време на време капва масло от уплътнението на вакуум помпата на колекторите и че за 7000 км е изгорила литър масло,но тези проблеми в сравнение с предишната ми дизелова кола,където си вървяха по 400-500 лв. през месец за ремонти,си е просто приказка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Superexstatic » 18 Дек 2016, 0:14

Колко пари излиза горе долу смяната на гумички на клапани с най хубавите възможни на н46 150к.с ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от datchko » 30 Дек 2016, 0:17

Superexstatic написа:Колко пари излиза горе долу смяната на гумички на клапани с най хубавите възможни на н46 150к.с ?

Цената на Elring комплект гумички е около 50лв, в зависимост откъде пазаруваш. Другото е цена за труд. (Трябва да се сметнат и други неща като гарнитура на капака на клапаните и т.н)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от dentamed » 16 Яну 2017, 20:35

към автора.
основното е така,но има няколко неточности.
при влизане в авариен режим не светва чека,а eml
Този двигател почти няма проблем с ванусите и няма как веригата да се разтегне от тях.Проблема е в стария оптегач от който се чупи единия успокоител и т.н.
Най-големите проблеми за мен са риска от прегряване и опичане на всичко гумено.Запичане на маслените сегменти в каналите и там само гумички не помагат.Трябва си смяна и на комплект сегменти, биелни лагери и т.н.
Друг голям проблем е измислицата лонглайф и тези безумни смени на масло на 25000
Всичко става на кал.Запушват се маслени магистрали,соленоиди.......въпреки,че при n46 вече имат цедки.
Темата е много много подробно развита за n42
Разликата между n42 и n46 не,че няма ама за мен е нищожна.Е някои от проблемите са отстранени,други не.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от FE LIPE » 16 Яну 2017, 22:28

Колега ако можеш да дадеш линк към темата за N42.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от dentamed » 16 Яну 2017, 23:25


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от mitaka7 » 17 Яну 2017, 14:21

dentamed написа:към автора.
основното е така,но има няколко неточности.
при влизане в авариен режим не светва чека,а eml
Този двигател почти няма проблем с ванусите и няма как веригата да се разтегне от тях.Проблема е в стария оптегач от който се чупи единия успокоител и т.н.
Най-големите проблеми за мен са риска от прегряване и опичане на всичко гумено.Запичане на маслените сегменти в каналите и там само гумички не помагат.Трябва си смяна и на комплект сегменти, биелни лагери и т.н.
Друг голям проблем е измислицата лонглайф и тези безумни смени на масло на 25000
Всичко става на кал.Запушват се маслени магистрали,соленоиди.......въпреки,че при n46 вече имат цедки.
Темата е много много подробно развита за n42
Разликата между n42 и n46 не,че няма ама за мен е нищожна.Е някои от проблемите са отстранени,други не.



Авторът смята, че няма неточности. Няма как от ваносите да се разтегне веригата. Как си го изтълкувал така, ми е много странно. А това за чека, което е на първата снимка, за мен си е авариен режим и колата въврви едвам едвам.
Прегряването при всеки един автомобил е голям риск, така че е много общо казано.
Много ясно, че като караш с маслото 25 хил км не е добре за двигателя. Не виждам защо изобщо трябва да се коментира това.
N46 и N42 наистина имат много сходства, но определено не са еднакви.
И е редно да си има такава тема и в Е9х раздела, за това съм я пуснал.
А за сигментите ако запичат, това вече е много лошо. Не мисля, че това е основния проблем при N46.
Темата е с цел взаимопомощ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от dentamed » 19 Яну 2017, 0:36

така да бъде.Целта е да си помагаме.На мен през ден ми светка чека щото карам на газ и си го трия.Промяна във вървежа няма грам.А eml колкото и пъти да е светнал независимо от каква грешка влиза в авариен режим и като се подава газ няма как да се изфорсира.Емл записва при проблем с педала на газта,дросел,валветроник(моторче или датчик)
Чека светва най често от изгуряла бубина(работи на 3 цилиндъра),проблм с ламбда сондите,дебитомер,свещ и т.н
Дори съм пробвал да откача дебитомера и пак не влиза в авариен режим.С откачена сонда същото.Чека свети ,а нищо.
Това го пиша щото съм го пробвал.Разглобил съм повече от 5 двигателя вече за пълен ремонт и сам съм се убедил в много работи.Не се заяждам в момента просто споделям мнение
Другото от което светва чека е износен вал на валветроника но и там няма авариен режим просто колата работи неравномерно.
С ванусите и разтягането е също невъжможно.Може и аз нежо да пропускам ама немога да си обясня как рабутата на вануса ще доведе до разтягане на верига.
Ако имаш информация сподели я

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от mitaka7 » 19 Яну 2017, 13:00

Ти каква кола караш? Ако искаш да помагаш тук само сподели, но не ни разказвай колко много двигатели се ремонтирал защото се оака темата. За газовото не ми се коментира. :yes:

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook