Висок разход на масло

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: Висок разход на масло

Мнение от armagedon01 » 11 Сеп 2018, 7:25

Kurtov написа:Според мен остават сегментите, друго не знам от какво може да е..
Мерил ли си компресията ?

Доколкото знам компресия не е мерена.
Преди ремапа на диното изкара 162 к.с., ако въобще може да се прави връзка между двете неща.
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Висок разход на масло

Мнение от vld » 11 Сеп 2018, 10:55

Ако вакум помпата е здрава, остава да има спекли/счупени сегменти.
Но като е махана главата прегледахте ли състоянието на цилиндрите, със сигурност би могло да се види по стените дали има драскотини ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: Висок разход на масло

Мнение от armagedon01 » 11 Сеп 2018, 17:49

vld написа:Ако вакум помпата е здрава, остава да има спекли/счупени сегменти.
Но като е махана главата прегледахте ли състоянието на цилиндрите, със сигурност би могло да се види по стените дали има драскотини ?


Прегледани са цилиндрите, в мн добро състояние, главата и тя е била в добро състояние, с минимален нагар и по двете. Ръбут от хода на буталата също е бил нормален като за километрите, именно доброто им състояние спря майстора да продължи надолу, аз бях казал каквото, колкото трябва да се сменя. Това ме наведе на мисълта да не би да е нещо друго, само да сменям здрави части. Какво имаш в предвид относно вакум помпата и как тя оказва влияние върху разхода на масло?

Аз имам едни разсъждения относно турбото, както писах беше свалено и проверено, но си мисля да не би все пак проблема да е от него - на 300 хил. е в и не е пипано, проверявал съм сервизната история назад в БМВ не е сменяно. При теста се симулира работна температура на маслото и високи обороти, но се чудя то като е на мотора не се ли загравя повече и това да води до някакво разширение на метала и тогава да пуска повече масло ...... ??
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Висок разход на масло

Мнение от Kurtov » 11 Сеп 2018, 17:59

Извади маркуча преди интеркулера и виж, дали ще текне масло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Висок разход на масло

Мнение от Dextuar » 11 Сеп 2018, 18:36

armagedon01 написа:Здравейте, колеги ще изпупам прахта на тази тема, защото и аз от известно време се боря с този проблем, тъй като разхода на масло стана непоносим, колата е със същия мотор 163 к.с. на 280К реални км, аз я карам от около 100К, тя още от самото начало си имаше разход на масло от около 2 + литра на смяна /10К км/ и постепенно се увеличаваше, та се стигна до разход от порядъка на 1 литър на 1000 км. Какво съм проверил и какво съм направил - филтъра на картерните газове съм го сменял два пъти, последно преди 5 000 км, пробвал съм с други марки масла 5/30, сваляне и проверка на турбината, която при надуване на максимални обороти изпусна съвсем минимално количество, едва видими /заключението на сервиза - турбото е оригинално, не рециклирано и не тече, няма нужда да го пипаме/. След тази проверка е ремапната преди половин година "консервативно" - 186 к.с., може би след това гореше една идея повече масло. Продължих нататък отвориха главата и я обслужиха - гумички, напасване и шлайфане/гумичките бяха спечени, след тази процедура разхода малко спадна, но малко/. Не пипаха буталата и сегменти и прочие, защото мериха износване и прочие и според тях всичко е в нормите, няма прекалено нагар, а и все се надявах, че може да се оправи и да не пипам нещо оригинално, но уви ...... Ако някой колега има идеи или опит нека сподели, да не би да е някъде другаде проблема и да сменя здрави части и проблема да си остане .....???
ДПФ е премахнат, нали така?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Висок разход на масло

Мнение от zaharia » 11 Сеп 2018, 18:53

armagedon01 написа:

Колега вече няколко души те питаха - гледали ли сте какво е състоянието на маслоуловителните сегменти. Може всичко друго да е наред, но ако те са залегнали и запушени с нагари, мотора да си гори маслото в големи количества.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: Висок разход на масло

Мнение от armagedon01 » 12 Сеп 2018, 9:44

Kurtov написа:Извади маркуча преди интеркулера и виж, дали ще текне масло.


турбо пътищата са омаслени отвън, предполагам че и долу в кулера ще има масло, но това масло може да идва и от високо картерно налягане, според мен ...

dextuar написа:
armagedon01 написа:Здравейте, колеги ще изпупам прахта на тази тема, защото и аз от известно време се боря с този проблем, тъй като разхода на масло стана непоносим, колата е със същия мотор 163 к.с. на 280К реални км, аз я карам от около 100К, тя още от самото начало си имаше разход на масло от около 2 + литра на смяна /10К км/ и постепенно се увеличаваше, та се стигна до разход от порядъка на 1 литър на 1000 км. Какво съм проверил и какво съм направил - филтъра на картерните газове съм го сменял два пъти, последно преди 5 000 км, пробвал съм с други марки масла 5/30, сваляне и проверка на турбината, която при надуване на максимални обороти изпусна съвсем минимално количество, едва видими /заключението на сервиза - турбото е оригинално, не рециклирано и не тече, няма нужда да го пипаме/. След тази проверка е ремапната преди половин година "консервативно" - 186 к.с., може би след това гореше една идея повече масло. Продължих нататък отвориха главата и я обслужиха - гумички, напасване и шлайфане/гумичките бяха спечени, след тази процедура разхода малко спадна, но малко/. Не пипаха буталата и сегменти и прочие, защото мериха износване и прочие и според тях всичко е в нормите, няма прекалено нагар, а и все се надявах, че може да се оправи и да не пипам нещо оригинално, но уви ...... Ако някой колега има идеи или опит нека сподели, да не би да е някъде другаде проблема и да сменя здрави части и проблема да си остане .....???
ДПФ е премахнат, нали така?

да премахнат е преди ремапа софтуерно и механично

zaharia написа:
armagedon01 написа:

Колега вече няколко души те питаха - гледали ли сте какво е състоянието на маслоуловителните сегменти. Може всичко друго да е наред, но ако те са залегнали и запушени с нагари, мотора да си гори маслото в големи количества.


както писах и по горе, ревизираха само главата, и поради доброто й състояние, както и доброто състояние на цилиндрите, прецениха да не продължават надолу ...
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Висок разход на масло

Мнение от zaharia » 12 Сеп 2018, 12:12

както писах и по горе, ревизираха само главата, и поради доброто й състояние, както и доброто състояние на цилиндрите, прецениха да не продължават надолу ...

По мои наблюдения в 80% от случаите маслоуловителните сегменти са причина за горенето на масло в двигателя, особено при онези двигатели които са горещи, имат лош дизайн на маслоулвителния сегмент или маслото е сменяно на неподходящи интервали. Така, че не разбирам как е възможно колата да се ремонтира заради висок разход на масло, а майсторите да отказват да проверят основния причинител на проблема.
Явно той се е появил още при предишният собственик - или е имало прегряване, или е слагал некачествено масло или е сменяно на неподходящи интервали. Според мен е голяма рядкост дизел на 180К км да гори 2л масло. После с времето нещата явно са се задълбочили. Всичкото това разбира се би било вярно ако причините за горенето не са другаде, но като гледам останалите възможности вече са били изключени.
Последна промяна zaharia на 12 Сеп 2018, 12:37, променена общо 1 път

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Висок разход на масло

Мнение от vld » 12 Сеп 2018, 12:35

Вакум помпата има едина пласинка с хваната с нит, ако се е разхлабил нита почва да набива налягане в мотора и от там през картерната вентилация попада в студената част на турбината и после отива в кулера и се изгаря.
Същото става и с запекли маслени и компресионни сегменти, пак се повишава картерното налягане и мотора мята масло през картерната вентилация.
Общо взето през турбината ако са и много хлабави лагерите може да хвърля много в интеркулера, ама нали е преглеждана то щеше да се види.
С тоя висок разход не е изключено съвсем скоро да има рънауей дизел имай го в предвид да си подготвен...
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Висок разход на масло

Мнение от b00st » 12 Сеп 2018, 16:18

Не е ли възможно при този мотор да се проверят сегментите като се махне картера? Ако става, сваляш тъкмо за смяна на гарнитура и да се проверят, ако технически е възможно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Висок разход на масло

Мнение от racing_team_vidin » 12 Сеп 2018, 17:40

най- лесната диагностика на турбото: има ли масло на входа, значи е от подкартерните, ако входа е сух (леко омаслен, няма как да е абсолютно сух) а има масло в тръбите към кулера- изтърва самото турбо

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Висок разход на масло

Мнение от awful » 21 Сеп 2018, 18:42

racing_team_vidin написа:най- лесната диагностика на турбото: има ли масло на входа, значи е от подкартерните, ако входа е сух (леко омаслен, няма как да е абсолютно сух) а има масло в тръбите към кулера- изтърва самото турбо


Маслото което минава през турбото от маслените пари се събира леко полеко във интеркулера няма как да се качи нагоре цялото за това малко по малко се сабира и винаги има масло във кулера ако ще колата да е нова на 40к км.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Висок разход на масло

Мнение от racing_team_vidin » 21 Сеп 2018, 19:00

awful написа:
racing_team_vidin написа:най- лесната диагностика на турбото: има ли масло на входа, значи е от подкартерните, ако входа е сух (леко омаслен, няма как да е абсолютно сух) а има масло в тръбите към кулера- изтърва самото турбо


Маслото което минава през турбото от маслените пари се събира леко полеко във интеркулера няма как да се качи нагоре цялото за това малко по малко се сабира и винаги има масло във кулера ако ще колата да е нова на 40к км.

Ще ти го кажа по различен начин, ако омасляването на входа и изхода е еднакво е нормално, ако изхода е много по омаслен- не е добре!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: Висок разход на масло

Мнение от armagedon01 » 14 Авг 2019, 20:50

Както бях писал по нагоре турбото беше свалено за проверка и тест, в сервиз който разполага с техника и има много позитивни отзиви, но те бяха категорични - турбото е ОК.... и няколко месеца по-късно развръзката - на път за морето турбото промени звука си, загуби се и динамиката в колата. Гледах живи данни и интересното беше, че тя успяваше да направи необходимите стойности на налягане, спрямо исканите, но имаше и малко лаг. Свалиха отново турбото, но този път го пратих на правилното място / във Варна/, този път имах друга кола и нямах проблем колко време ще отнеме, за разлика от преди. Там обаче не само го поставят при работни условия, ами и разглобяват на съставни части и проверяват за износващия, смениха каквото е било нужно и вече няколко хиляди километра по - късно не гори масло и не се налага да доливам 1 л. На всеки 1000 км. Дано помогна на някой колега с подобен проблем, и добре, че поне послушах майсторите, които обслужиха главата и казаха, че видимо мотора е в добро състояние, според тях да не отварям надолу към бутала и сегменти...... И аз самия не можех да повярвам, че БМВ двигател на 250 хил. км е за сегменти при положение, че колата е гледана и поддържана ....
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Висок разход на масло

Мнение от racing_team_vidin » 14 Авг 2019, 22:06

Проблема със сегментите идва от дпф: най- вече ако е бил запушен такъв.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook