Висок разход на масло
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- armagedon01
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Висок разход на масло
Kurtov написа:Според мен остават сегментите, друго не знам от какво може да е..
Мерил ли си компресията ?
Доколкото знам компресия не е мерена.
Преди ремапа на диното изкара 162 к.с., ако въобще може да се прави връзка между двете неща.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Висок разход на масло
Ако вакум помпата е здрава, остава да има спекли/счупени сегменти.
Но като е махана главата прегледахте ли състоянието на цилиндрите, със сигурност би могло да се види по стените дали има драскотини ?
Но като е махана главата прегледахте ли състоянието на цилиндрите, със сигурност би могло да се види по стените дали има драскотини ?
- armagedon01
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Висок разход на масло
vld написа:Ако вакум помпата е здрава, остава да има спекли/счупени сегменти.
Но като е махана главата прегледахте ли състоянието на цилиндрите, със сигурност би могло да се види по стените дали има драскотини ?
Прегледани са цилиндрите, в мн добро състояние, главата и тя е била в добро състояние, с минимален нагар и по двете. Ръбут от хода на буталата също е бил нормален като за километрите, именно доброто им състояние спря майстора да продължи надолу, аз бях казал каквото, колкото трябва да се сменя. Това ме наведе на мисълта да не би да е нещо друго, само да сменям здрави части. Какво имаш в предвид относно вакум помпата и как тя оказва влияние върху разхода на масло?
Аз имам едни разсъждения относно турбото, както писах беше свалено и проверено, но си мисля да не би все пак проблема да е от него - на 300 хил. е в и не е пипано, проверявал съм сервизната история назад в БМВ не е сменяно. При теста се симулира работна температура на маслото и високи обороти, но се чудя то като е на мотора не се ли загравя повече и това да води до някакво разширение на метала и тогава да пуска повече масло ...... ??
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Висок разход на масло
ДПФ е премахнат, нали така?armagedon01 написа:Здравейте, колеги ще изпупам прахта на тази тема, защото и аз от известно време се боря с този проблем, тъй като разхода на масло стана непоносим, колата е със същия мотор 163 к.с. на 280К реални км, аз я карам от около 100К, тя още от самото начало си имаше разход на масло от около 2 + литра на смяна /10К км/ и постепенно се увеличаваше, та се стигна до разход от порядъка на 1 литър на 1000 км. Какво съм проверил и какво съм направил - филтъра на картерните газове съм го сменял два пъти, последно преди 5 000 км, пробвал съм с други марки масла 5/30, сваляне и проверка на турбината, която при надуване на максимални обороти изпусна съвсем минимално количество, едва видими /заключението на сервиза - турбото е оригинално, не рециклирано и не тече, няма нужда да го пипаме/. След тази проверка е ремапната преди половин година "консервативно" - 186 к.с., може би след това гореше една идея повече масло. Продължих нататък отвориха главата и я обслужиха - гумички, напасване и шлайфане/гумичките бяха спечени, след тази процедура разхода малко спадна, но малко/. Не пипаха буталата и сегменти и прочие, защото мериха износване и прочие и според тях всичко е в нормите, няма прекалено нагар, а и все се надявах, че може да се оправи и да не пипам нещо оригинално, но уви ...... Ако някой колега има идеи или опит нека сподели, да не би да е някъде другаде проблема и да сменя здрави части и проблема да си остане .....???
Re: Висок разход на масло
armagedon01 написа:
Колега вече няколко души те питаха - гледали ли сте какво е състоянието на маслоуловителните сегменти. Може всичко друго да е наред, но ако те са залегнали и запушени с нагари, мотора да си гори маслото в големи количества.
- armagedon01
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Висок разход на масло
Kurtov написа:Извади маркуча преди интеркулера и виж, дали ще текне масло.
турбо пътищата са омаслени отвън, предполагам че и долу в кулера ще има масло, но това масло може да идва и от високо картерно налягане, според мен ...
dextuar написа:ДПФ е премахнат, нали така?armagedon01 написа:Здравейте, колеги ще изпупам прахта на тази тема, защото и аз от известно време се боря с този проблем, тъй като разхода на масло стана непоносим, колата е със същия мотор 163 к.с. на 280К реални км, аз я карам от около 100К, тя още от самото начало си имаше разход на масло от около 2 + литра на смяна /10К км/ и постепенно се увеличаваше, та се стигна до разход от порядъка на 1 литър на 1000 км. Какво съм проверил и какво съм направил - филтъра на картерните газове съм го сменял два пъти, последно преди 5 000 км, пробвал съм с други марки масла 5/30, сваляне и проверка на турбината, която при надуване на максимални обороти изпусна съвсем минимално количество, едва видими /заключението на сервиза - турбото е оригинално, не рециклирано и не тече, няма нужда да го пипаме/. След тази проверка е ремапната преди половин година "консервативно" - 186 к.с., може би след това гореше една идея повече масло. Продължих нататък отвориха главата и я обслужиха - гумички, напасване и шлайфане/гумичките бяха спечени, след тази процедура разхода малко спадна, но малко/. Не пипаха буталата и сегменти и прочие, защото мериха износване и прочие и според тях всичко е в нормите, няма прекалено нагар, а и все се надявах, че може да се оправи и да не пипам нещо оригинално, но уви ...... Ако някой колега има идеи или опит нека сподели, да не би да е някъде другаде проблема и да сменя здрави части и проблема да си остане .....???
да премахнат е преди ремапа софтуерно и механично
zaharia написа:armagedon01 написа:
Колега вече няколко души те питаха - гледали ли сте какво е състоянието на маслоуловителните сегменти. Може всичко друго да е наред, но ако те са залегнали и запушени с нагари, мотора да си гори маслото в големи количества.
както писах и по горе, ревизираха само главата, и поради доброто й състояние, както и доброто състояние на цилиндрите, прецениха да не продължават надолу ...
Re: Висок разход на масло
както писах и по горе, ревизираха само главата, и поради доброто й състояние, както и доброто състояние на цилиндрите, прецениха да не продължават надолу ...
По мои наблюдения в 80% от случаите маслоуловителните сегменти са причина за горенето на масло в двигателя, особено при онези двигатели които са горещи, имат лош дизайн на маслоулвителния сегмент или маслото е сменяно на неподходящи интервали. Така, че не разбирам как е възможно колата да се ремонтира заради висок разход на масло, а майсторите да отказват да проверят основния причинител на проблема.
Явно той се е появил още при предишният собственик - или е имало прегряване, или е слагал некачествено масло или е сменяно на неподходящи интервали. Според мен е голяма рядкост дизел на 180К км да гори 2л масло. После с времето нещата явно са се задълбочили. Всичкото това разбира се би било вярно ако причините за горенето не са другаде, но като гледам останалите възможности вече са били изключени.
Последна промяна zaharia на 12 Сеп 2018, 12:37, променена общо 1 път
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Висок разход на масло
Вакум помпата има едина пласинка с хваната с нит, ако се е разхлабил нита почва да набива налягане в мотора и от там през картерната вентилация попада в студената част на турбината и после отива в кулера и се изгаря.
Същото става и с запекли маслени и компресионни сегменти, пак се повишава картерното налягане и мотора мята масло през картерната вентилация.
Общо взето през турбината ако са и много хлабави лагерите може да хвърля много в интеркулера, ама нали е преглеждана то щеше да се види.
С тоя висок разход не е изключено съвсем скоро да има рънауей дизел имай го в предвид да си подготвен...
Същото става и с запекли маслени и компресионни сегменти, пак се повишава картерното налягане и мотора мята масло през картерната вентилация.
Общо взето през турбината ако са и много хлабави лагерите може да хвърля много в интеркулера, ама нали е преглеждана то щеше да се види.
С тоя висок разход не е изключено съвсем скоро да има рънауей дизел имай го в предвид да си подготвен...
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Висок разход на масло
Не е ли възможно при този мотор да се проверят сегментите като се махне картера? Ако става, сваляш тъкмо за смяна на гарнитура и да се проверят, ако технически е възможно.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Висок разход на масло
най- лесната диагностика на турбото: има ли масло на входа, значи е от подкартерните, ако входа е сух (леко омаслен, няма как да е абсолютно сух) а има масло в тръбите към кулера- изтърва самото турбо
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Висок разход на масло
racing_team_vidin написа:най- лесната диагностика на турбото: има ли масло на входа, значи е от подкартерните, ако входа е сух (леко омаслен, няма как да е абсолютно сух) а има масло в тръбите към кулера- изтърва самото турбо
Маслото което минава през турбото от маслените пари се събира леко полеко във интеркулера няма как да се качи нагоре цялото за това малко по малко се сабира и винаги има масло във кулера ако ще колата да е нова на 40к км.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Висок разход на масло
awful написа:racing_team_vidin написа:най- лесната диагностика на турбото: има ли масло на входа, значи е от подкартерните, ако входа е сух (леко омаслен, няма как да е абсолютно сух) а има масло в тръбите към кулера- изтърва самото турбо
Маслото което минава през турбото от маслените пари се събира леко полеко във интеркулера няма как да се качи нагоре цялото за това малко по малко се сабира и винаги има масло във кулера ако ще колата да е нова на 40к км.
Ще ти го кажа по различен начин, ако омасляването на входа и изхода е еднакво е нормално, ако изхода е много по омаслен- не е добре!
- armagedon01
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Висок разход на масло
Както бях писал по нагоре турбото беше свалено за проверка и тест, в сервиз който разполага с техника и има много позитивни отзиви, но те бяха категорични - турбото е ОК.... и няколко месеца по-късно развръзката - на път за морето турбото промени звука си, загуби се и динамиката в колата. Гледах живи данни и интересното беше, че тя успяваше да направи необходимите стойности на налягане, спрямо исканите, но имаше и малко лаг. Свалиха отново турбото, но този път го пратих на правилното място / във Варна/, този път имах друга кола и нямах проблем колко време ще отнеме, за разлика от преди. Там обаче не само го поставят при работни условия, ами и разглобяват на съставни части и проверяват за износващия, смениха каквото е било нужно и вече няколко хиляди километра по - късно не гори масло и не се налага да доливам 1 л. На всеки 1000 км. Дано помогна на някой колега с подобен проблем, и добре, че поне послушах майсторите, които обслужиха главата и казаха, че видимо мотора е в добро състояние, според тях да не отварям надолу към бутала и сегменти...... И аз самия не можех да повярвам, че БМВ двигател на 250 хил. км е за сегменти при положение, че колата е гледана и поддържана ....
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Висок разход на масло
Проблема със сегментите идва от дпф: най- вече ако е бил запушен такъв.
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани