Рязко падане на обороти и гаснене

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW F31 LCI

Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от bellerephon » 02 Ное 2016, 9:42

Здравейте,

Имам следния проблем с моята E90-ка (2.0 D 163 к.с.) от както времето застудя:
След като тръгна към работата рано сутрин, когато градусите отвън са около нулата, колата ми прави проблеми с оборотите. Това се случва само като съм на скорост (на трета, четвърта и пета ми го е правила) за стотни от секундата оборотите се сриват и също толкова бързо премигва check engine лампата на таблото. В този случай само веднъж колата ми изгасна и бях на трета. След като отбих и опитах да стартирам, колата си запали без никакви проблеми и продължих. Обикновено до работа ми го прави един, най-много два пъти като не гасне но просто придърпва за секунди и се случват описаните по-горе неща. Правих две диагностики и откриха грешка единствено в подгряващите свещи. Даде грешка и на четирите, но проблема се оказа в релето. Смених го, смених и свещите за всеки случай и грешката изчезна. На диагностика провериха дюзи, налягането беше перфектно. Не е записала никаква друга грешка. Карах колата на майстор, той каза че е бърникал клеми по компютъра и подобни неща, но проблема си е налице. Интересно е че става само на ниски температури (в диапазон от минус, около 0 до +5,6 градуса), винаги на скорост, никога когато е изключена. Аз лично предполагам, че е някоя от горивните помни (съмнява ме подкачващата), но не ми се иска да се изръся една чанта пари и проблема да си остане. Приемам всякакви съвети и помощ от хора запознати с проблема или такива, които имат адекватни мнения по въпроса.

Благодаря предварително !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от Taruno » 02 Ное 2016, 11:35

Датчикк колянов вал по-скоро отколкото горивни помпи, някой ден просто няма да запали, това е моето предположение.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW F31 LCI

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от bellerephon » 02 Ное 2016, 11:38

Taruno написа:Датчикк колянов вал по-скоро отколкото горивни помпи, някой ден просто няма да запали, това е моето предположение.
Не следва ли ако е датчик на колянов вал да се запише грешка в компютъра и на диагностика да се прочете ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от Taruno » 02 Ное 2016, 16:34

bellerephon написа:
Taruno написа:Датчикк колянов вал по-скоро отколкото горивни помпи, някой ден просто няма да запали, това е моето предположение.
Не следва ли ако е датчик на колянов вал да се запише грешка в компютъра и на диагностика да се прочете ?


Не е задължително умира си полека без грешки, когато дойде време за грешка може да е напълно умрял и пак това е едното предположение имаш и други възможности.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW F31 LCI

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от bellerephon » 02 Ное 2016, 16:53

Ок, до колкото знам цената на подобен оригинален датчик не е много скъпа (около 200лв.) ще го сменя, но ако проблема остане на къде да се насоча ? Някои има ли други предположения, от къде другаде би могъл да идва проблема. Започвам да се замислям дали да не я откарам в Ауто Бавария на диагностика, въпреки солената цифра, която ще заплатя, само и само да разбера какво поражда проблема (ако изобщо разберат). Вече месец и половина го прави, а е доста неприятно да изгасне в завой. Също така тепърва идва зимата и предполагам че мъките ще зачестят. :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от Wierdo » 02 Ное 2016, 17:49

Казваш, че вече си правил диагностики. С каква програма ги прави? Имам предвид някоя от универсалните ли ползва или я закачи на нещо конкретно заБМВ ?

В интерес на истината, е60 520 бенз направи същите неща заради датчик на разпределителния вал (изпускател).

Не те съветвам да сменяш датчик, преди да си видял на диагностика, че със сигурност е умрял.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW F31 LCI

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от bellerephon » 03 Ное 2016, 11:38

Wierdo написа:Казваш, че вече си правил диагностики. С каква програма ги прави? Имам предвид някоя от универсалните ли ползва или я закачи на нещо конкретно заБМВ ?

В интерес на истината, е60 520 бенз направи същите неща заради датчик на разпределителния вал (изпускател).

Не те съветвам да сменяш датчик, преди да си видял на диагностика, че със сигурност е умрял.

Честно казано не запомних софтуера, с който правиха диагностика, но мисля, че е универсален, не точно за БМВ. На втората диагностика карах момчето с мен около 10 минути, но конкретно тогава не направи проблема. Обърнаха ми внимание, че може да е горивна помпа и че е често срещан проблем при е90-те.
Притеснявам се, че дори хубав софтуер, конкретно предназначен за БМВ няма да покаже грешката. Най-гадното е че отивам към проба-грешка и се опитвам да започна от най-вероятните и евтини причини, затова и се обърнах към вас, ако някой е патил от нещо подобно.
Казваш че подобен проблем си срещал при е60, което е от същата генерация, възможно е наистина да е датчик на колянов вал и за момента ми се вижда най-удачен за смяна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от Taruno » 03 Ное 2016, 12:58

Wierdo написа:Казваш, че вече си правил диагностики. С каква програма ги прави? Имам предвид някоя от универсалните ли ползва или я закачи на нещо конкретно заБМВ ?

В интерес на истината, е60 520 бенз направи същите неща заради датчик на разпределителния вал (изпускател).

Не те съветвам да сменяш датчик, преди да си видял на диагностика, че със сигурност е умрял.


Колега датчик колянов НЕ излиза на диагностика докато не умре напълно. И нека не сравняваме бензиновите и дизеловите DDE-то е различно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от Wierdo » 03 Ное 2016, 13:19

Аз дадох примера с е60ката, защото симптомите съвпадаха, но не съм казвал, че е задължително това.

Не знам, дали не обръщате внимание, но аз говоря за датчик на разпределителния вал (изпускател), а не на коляновия.

Това, дали може да се хване датчика на коляновия на диагностика, не съм сигурен и честно се съмнявам в казаното от теб (в добрия смисъл, не ми е зор да ти опонирам просто защото :yes: ). Давам за пример е60ката. Вярно, датчика на разпределителния беше, не коляновия, но излезна на диагностика. Грешката беше изтрита и не я наби в продължение на седмица, а колата се караше. После пак я наби и вече не искаше да си отиде. Тогава датчика беше сменене и всичко си дойде по местата.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW F31 LCI

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от bellerephon » 03 Ное 2016, 14:34

Какви са симптомите ако не работи датчик на коляновия и съответно на разпределителния вал? Потърсих в нета и конкретно за коляновия се казва че ако не работи колата изобщо не пали, така ли е ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от Taruno » 03 Ное 2016, 17:38

bellerephon написа:Какви са симптомите ако не работи датчик на коляновия и съответно на разпределителния вал? Потърсих в нета и конкретно за коляновия се казва че ако не работи колата изобщо не пали, така ли е ?


Ако е напълно развален хвърля грешка и спира да пали, ако се РАЗВАЛЯ - колата гасне в движение след като е позагряла.

На разпределителния има тресене или въобще не пали, но пък винаги има грешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 21.03.2015
Местоположение: France
Пол: Мъж
Кара: Bmw F30 340i
Мечтае да кара: GT3

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от frenchi03 » 03 Ное 2016, 20:08

Колега смени си горивния филтър ако не е сменян... прави подобни мизерии

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW F31 LCI

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от bellerephon » 04 Ное 2016, 10:35

frenchi03 написа:Колега смени си горивния филтър ако не е сменян... прави подобни мизерии

Сменил съм всички филтри (въздушен, на купето, маслен и горивен), както и маслото преди 2 месеца. Всички бяха на бош освен горивния (който в началото също беше на бош), тъй като беше объркан и сложих някаква куче марка (поне аз не съм я чувал), но не мисля, че е от него, тъй като все пак е нов. Taruno на мен ми гасне като не е напълно загряла и за момента само веднъж се случи, обикновено придърпва и оборотите падат за стотни и също толкова бързо всичко се нормализира. След като загрее нормално не прави никакви проблеми, дори и на ниски температури. Честно казано започвам да се отчайвам и си мисля да ги сменя и двата датчика, само и само да оправя проблема. Мерих и акумулатора, да не би да е от него - оказа се, че е разреден но има необходимия пусков ток. Възможно ли е да е от него ? Започвам да търся теле под вола но просто не ми се дават излишни пари за части, които може би не са за смяна. Искам да попитам също колко е нормално да харчи, тъй като знам, че ако някои от изброените датчици е прецакан се качва разхода. В момента моята смесено отчита 7.5 л.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от Taruno » 04 Ное 2016, 13:17

А дюзите гледал ли си

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW F31 LCI

Re: Рязко падане на обороти и гаснене

Мнение от bellerephon » 04 Ное 2016, 14:01

Taruno написа:А дюзите гледал ли си

На диагностиката им обърнах внимание да ги погледнат, казаха ми че са добре и налягането е в нормите.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook