Диагностика и кодиране при E9x
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Диагностика и кодиране при E9x
Да попитам и тук
Т.к. направих лек ъпдейт на музиката и четох (и усетих) за лошият еквалайзер и настройките, когато head unit-а е кодиран като stereo (това е най-ниското ниво, после е hi-fi, top-hi-fi (logic7) и индивидуал).
Та направихме ъпдейт към hi-fi музика, която пооправи тези проблеми значително, но се появиха 2 странични отклонения
1) Звука при разговор с телефон (bluetooth, mulf 2 high модул) стана доста по-тих и може да се увеличи само до едно ниво, което не е достатъчно особено ако се кара на магистрала
2) Звука от задния парктроник стана по тих спрямо този от предният
И двата проблема според мен са следствие на това, че оригинално ако е hi-fi музиката си има усилвател (сега и аз имам, но оригинално нямах) и двете неща се контролират явно от него. И след кодировката нещо ги спъва.
Та съвети как може да се оправят тези неща с кодировка? Някой сблъсквал ли си е с това?
Т.к. направих лек ъпдейт на музиката и четох (и усетих) за лошият еквалайзер и настройките, когато head unit-а е кодиран като stereo (това е най-ниското ниво, после е hi-fi, top-hi-fi (logic7) и индивидуал).
Та направихме ъпдейт към hi-fi музика, която пооправи тези проблеми значително, но се появиха 2 странични отклонения
1) Звука при разговор с телефон (bluetooth, mulf 2 high модул) стана доста по-тих и може да се увеличи само до едно ниво, което не е достатъчно особено ако се кара на магистрала
2) Звука от задния парктроник стана по тих спрямо този от предният
И двата проблема според мен са следствие на това, че оригинално ако е hi-fi музиката си има усилвател (сега и аз имам, но оригинално нямах) и двете неща се контролират явно от него. И след кодировката нещо ги спъва.
Та съвети как може да се оправят тези неща с кодировка? Някой сблъсквал ли си е с това?
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Диагностика и кодиране при E9x
Сам ли си кодирал нещата и с какъв интерфейс?Rainbow написа:Да попитам и тук
Т.к. направих лек ъпдейт на музиката и четох (и усетих) за лошият еквалайзер и настройките, когато head unit-а е кодиран като stereo (това е най-ниското ниво, после е hi-fi, top-hi-fi (logic7) и индивидуал).
Та направихме ъпдейт към hi-fi музика, която пооправи тези проблеми значително, но се появиха 2 странични отклонения
1) Звука при разговор с телефон (bluetooth, mulf 2 high модул) стана доста по-тих и може да се увеличи само до едно ниво, което не е достатъчно особено ако се кара на магистрала
2) Звука от задния парктроник стана по тих спрямо този от предният
И двата проблема според мен са следствие на това, че оригинално ако е hi-fi музиката си има усилвател (сега и аз имам, но оригинално нямах) и двете неща се контролират явно от него. И след кодировката нещо ги спъва.
Та съвети как може да се оправят тези неща с кодировка? Някой сблъсквал ли си е с това?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Диагностика и кодиране при E9x
Не, приятел. С k-dcan + ncs expert. Колата няма усилвател на БМВ (нито преди, нито сега).
Сега усилвателя си е афтърмаркет. CCC professional + ретрофит mulf 2 high, като според мен някоя от опциите станали на Hi-fi трябва да се върне на stereo, защото след добавянето на $676 се промениха доста неща...
Сега усилвателя си е афтърмаркет. CCC professional + ретрофит mulf 2 high, като според мен някоя от опциите станали на Hi-fi трябва да се върне на stereo, защото след добавянето на $676 се промениха доста неща...
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Диагностика и кодиране при E9x
676 не е ли за лоджик 7?
Само Хаи-фи трябва да е друга опцията, поне музиката е доста различна като хардуер, едната излиза по оптика, другата не.
Какво точно си направил с музиката?
Само Хаи-фи трябва да е друга опцията, поне музиката е доста различна като хардуер, едната излиза по оптика, другата не.
Какво точно си направил с музиката?
Re: Диагностика и кодиране при E9x
676 си е hi-fi
Е9х са 4 нива - най-ниското (което съм аз заводски) - 6 говорителя, води се stereo
Hi-fi - 8 говорителя - hi-fi
Logic 7 / HK - 13 говорителя - в програмата се води top hi-fi
Individual - 16 говорителя - това май си се водеше individual
Та аз съм Stereo и си ъпгрейднах говорителите + сложих мой усилвател (aftermarket, не такъв от Hi-fi). Проблема е, че с кодировката за stereo, за да компенсират умрелите говорители и липсата на усилвател, еквалайзера на head unit-a са го настроили мега селски, което води до ефекта, че дори с хубави музика пак ще кривят много ниските, както се вижда от настройката му (освен ако не се сложи aftermarket радио да речем):
Ето как изглежда, когато се кодира за hi-fi (реално пада и напрежението по каналите, защото е правено да си ползва усилвателя от Hi-fi (676) принципно, мисля че беше нещо от рода на 11-13 волта, става на 5 волта):
Но проблема с тази кодировка и липсата на заводски Hi-fi усилвател е, че принципно през него минават гонг звуците (отворена врата, check engine, low fuel и т.н.), задният парктроник (той реално се чува само от задните говорители, предния е през предните и е ОК) и звука от разговор по телефона.
Според мен просто някой от тези опции трябва да се върнат на stereo и ще стане, въпроса е някой правил ли го е и знае ли кои са, или ще бъда пионер
Е9х са 4 нива - най-ниското (което съм аз заводски) - 6 говорителя, води се stereo
Hi-fi - 8 говорителя - hi-fi
Logic 7 / HK - 13 говорителя - в програмата се води top hi-fi
Individual - 16 говорителя - това май си се водеше individual
Та аз съм Stereo и си ъпгрейднах говорителите + сложих мой усилвател (aftermarket, не такъв от Hi-fi). Проблема е, че с кодировката за stereo, за да компенсират умрелите говорители и липсата на усилвател, еквалайзера на head unit-a са го настроили мега селски, което води до ефекта, че дори с хубави музика пак ще кривят много ниските, както се вижда от настройката му (освен ако не се сложи aftermarket радио да речем):
Ето как изглежда, когато се кодира за hi-fi (реално пада и напрежението по каналите, защото е правено да си ползва усилвателя от Hi-fi (676) принципно, мисля че беше нещо от рода на 11-13 волта, става на 5 волта):
Но проблема с тази кодировка и липсата на заводски Hi-fi усилвател е, че принципно през него минават гонг звуците (отворена врата, check engine, low fuel и т.н.), задният парктроник (той реално се чува само от задните говорители, предния е през предните и е ОК) и звука от разговор по телефона.
Според мен просто някой от тези опции трябва да се върнат на stereo и ще стане, въпроса е някой правил ли го е и знае ли кои са, или ще бъда пионер
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- tengambg
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.08.2017
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320D
- Мечтае да кара: E92 M3, E60 M5
- Детайли за колата: 2007 M47TU2 163к.с. Manual DPF Stock
Re: Диагностика и кодиране при E9x
Колеги, имате ли интерес да споделя личната си готова виртуалка на VBox с ISTA-D 2018 и INPA? Виртуалката е с windows 7.
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Диагностика и кодиране при E9x
С цялостна настройка на stereo и един еквилайзер/DSP между head unit-a и усилвателя няма ли да стане работата? Имам спомен, че мой приятел така си направи Е60ката.
Re: Диагностика и кодиране при E9x
Само с DSP не мисля - усилвателя ми има "Extremely powerful “fixed point” audio DSP with 56 Bit resolution", но звука се оправи само след като го кодирахме към hi-fi.
С signal De-EQ device може би, но друг ми е въпроса тук
С signal De-EQ device може би, но друг ми е въпроса тук
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: Диагностика и кодиране при E9x
@Rainbow
Не знам дали си прав за равният брой говорители при HK i logic7 , но определено не са еднакви като качество и сила на звукът. HK е значително по-добре.
Не знам дали си прав за равният брой говорители при HK i logic7 , но определено не са еднакви като качество и сила на звукът. HK е значително по-добре.
- kiky_7
- младши ентусиаст
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Диагностика и кодиране при E9x
Колеги някой пробвал ли е да си увеличи волтажа на angel eye? Четох в един форум как се прави, кодирах дневните светлини да бъдат само ангелските очи. Това се получи, но когато кодирах напрежението на паркинг светлините ( ангелските очи ) да е от 11,2V на 13,7V нищо не се получава, дори и на 16V пробвах, но нищо. Възможно ли е лед крушките който са на габарита ( ангелските очи ) да стига по голямо напрежение до тях, но самите ледове да не могат да светят по силно?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Диагностика и кодиране при E9x
Колега ако колата е Е63 фейслифт и говориш за горните габарити няма какво да увеличиш на LED-а няма да стане нищо. Може да се променя напрежението и интензитета на халогенна крушка като на E92 и E90 LCI
- kiky_7
- младши ентусиаст
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Диагностика и кодиране при E9x
kiky_7 написа:Забравих да напиша Е90 2008г. FRM2...
FRMFA/FRM1 for E92 (pre-03/2007 build)
PWM_ANSTEUERUNG_RL_BL_1
Translation: Pulse width modulation control, taillight 1
Controls: Despite the function name indicating that this controls the taillights (RL_BL = rücklicht = back light), it has been reported that this controls the PWM-regulated voltage of angel eyes when low beams are on.
FRM2/NFRM (03/2007 build through ???)
PWM_SL_V
Translation: Pulse width modulation, standing lights (DRL), front
Controls: PWM-regulated voltage of angel eyes in DRL/auto mode
PWM_SL_V_BEI_AKTIVEN_AL
Translation: Pulse width modulation, standing lights (DRL), front, when low beams are active
Controls: PWM-regulated voltage of angel eyes when low beams are on
PWM_SL_V_BEI_AKTIVEN_FL
Translation: Pulse width modulation, standing lights (DRL), front, when high beams are active
Controls: PWM-regulated voltage of angel eyes when high beams are on
FRM3/NFRM2 (??? through end of production)
PWM_SL_1_FKT_BL_TFL
Translation: Pulse width modulation, standing lights (DRL) 1, function brake lights daytime running lights
Controls: PWM-regulated voltage of angel eyes when ???
PWM_SL_1_FKT_SL_TFL
Translation: Pulse width modulation, standing lights (DRL) 1, function standing lights daytime running lights
Controls: PWM-regulated voltage of angel eyes when ???
- kiky_7
- младши ентусиаст
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Диагностика и кодиране при E9x
Точно тази тема гледах, направил съм всичко това и си светят все същото
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Диагностика и кодиране при E9x
kiky_7 написа:Точно тази тема гледах, направил съм всичко това и си светят все същото
LCI ли е колата?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани