Модификация на термостат BMW E90 320i N46

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 12.05.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18

Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от Maverikkk » 12 Юли 2016, 17:54

Здравейте колеги,
двигателя е N46 имам теч на масло от вакум помпата, гарнитура на картера, соленоидите и датчика на валвтроника, автомобила е на 100к реални.

Питането ми е, дали може да се намери термостат, който да отваря примерно на 80 градуса, а не на 105 градуса с цел удължаване живота на гумените уплътнения и какво би му се случило на двигателя ако работи на 80 градуса вместо на 105?

/За справка на предното ми БМВ с М40 мотор на 320к съм сменил само един О-ринг на маслената магистрала./
Последна промяна Maverikkk на 29 Авг 2016, 9:45, променена общо 2 пъти
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: Теч на масло поради висока работна температура

Мнение от FE LIPE » 12 Юли 2016, 19:27

:D Аз засега имам теч само от вакуум помпата,моята е на 75 000 реални...мисля,че няма как да стане това с термостата,най-малкото перката ще се включва пак на същите градуси,пък кой знае колко още подобни подводни камъни има.Иначе и на мен ми е минавала подобна мисъл и да,жалко за хубавия двигател,високата работна му разказва играта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Теч на масло поради висока работна температура

Мнение от memorex » 12 Юли 2016, 23:08

Maverikkk написа:Здравейте колеги,
двигателя е N46 имам теч на масло от вакум помпата, гарнитура на картера, соленоидите и датчика на валвтроника, автомобила е на 100к реални.

Питането ми е, дали може да се намери термостат, който да отваря примерно на 90 градуса, а не на 105 градуса с цел удължаване живота на гумените уплътнения и какво би му се случило на двигателя ако работи на 90 градуса вместо на 105?

/За справка на предното ми БМВ с М40 мотор на 320к съм сменил само един О-ринг на маслената магистрала./

Ако се смени термо елемента с такъв който отваря на 90 да но, тази температура при този двигател се командва не само от термостата а от ЕСU то.Отделно от това температурата на маслото пак може да държи 105-110 например съвсем нормално при 90 на антифриза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 12.05.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18

Re: Теч на масло поради висока работна температура

Мнение от Maverikkk » 28 Авг 2016, 18:02

Идеята ми е да се модифицира термостата, като се отреже част от него, с цел да е постоянно отворен,като по този начин не засягаме нагревателния елемент, който е сърцевината на термостата с цел да не бъркаме компютъра и да поставим в маркуча към радиатора термостат на 83 градуса, като ма М-ките?

http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-21-2-0-TURBO-NEW-THERMOSTAT-/361671774467?hash=item5435515103:g:-IQAAOSwhOdXoG81
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Теч на масло поради висока работна температура

Мнение от Bexim » 29 Авг 2016, 9:30

Отворен/развален термостат е МНОГО лоша идея - получават се локални прегрявания другаде и белята става по-голяма. Хората са си го изчислили. Аз също не съм фен на тези нови `еко` мотори, но явно трябва да им се сменят гумените съединения/гарнитури по-често.
За това хейт-я новото аз :censored:
Казвам от опит, преди години така ми духна едно ФИАТ-че, защото го карах доста време с отворен термостат.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 12.05.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18

Re: Теч на масло поради висока работна температура

Мнение от Maverikkk » 29 Авг 2016, 9:41

Bexim написа:Отворен/развален термостат е МНОГО лоша идея - получават се локални прегрявания другаде и белята става по-голяма. Хората са си го изчислили. Аз също не съм фен на тези нови `еко` мотори, но явно трябва да им се сменят гумените съединения/гарнитури по-често.
За това хейт-я новото аз :censored:
Казвам от опит, преди години така ми духна едно ФИАТ-че, защото го карах доста време с отворен термостат.



Не ме четеш, след като оригиналния термостата се "отвори" за постоянно след него в маркуча към радиатора се поставя термостат, който отваря вече на 83 градуса. ECU-то понижава температурата до 80 градуса когато е необходимо в моя случай при изкачване на голям наклон дълго време. За това реших да поставя термостат на 83 градуса, за да съм в долния минимум на температурата.

Какви са тези локални прегрявания, по скоро проблема ти е идвал от постоянното преминаване от топъл при изкачване и студен при спускане двигател!

Други мнения, колеги?
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от Bexim » 29 Авг 2016, 12:14

Съжалявам, за което, видял недовидял съм.. :bchug:

Не съм завършил ДВГ е, за това съм склонен да се доверя на двама човека, вещи, които са ми го казвали. Отдавна беше - над 10 години, когато сме разисквали този въпрос и нямам много силен спомен. До колкото знам термостатът не седи само отворен или затворен - има си и средни положение и по този начин си регулира температурата в мотора. Вярвам, че хората са си го изчислили.
Чувал съм и за това, което ти казваш - вграждане на външен термостат, правили са го хората, но според мен при толкова сложен мотор - няма смисъл.
Тъй или иначе ще трябва да смениш въпросните проблемни уплътнения. Не вярвам при правилна експлоатация да текнат, докато колата е при теб.
По-скоро биха спекли при прегряване, тогава знам, че всичко се опича (за съжаление пак от опит при същата кола).
Това е мое мнение! Нека и други колеги споделят!
Поздрави и успех! :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от b00st » 29 Авг 2016, 13:26

Тези мотори са проектирани да си сменя работната температура според шофирането. Разбирай двигателя работи от 80 до 112 градуса, като това се променя не от термостата, ами от ECU-то чрез електрическата водна помпа. Като промениш термостата, компютъра ще продължи да си търси градусите и ще регулира потока на водната помпа така, докато не си намери нужните градуси в зависимост в кой режим иска да влезе - ЕCO, Performance или другите 2 междинни. Най-много да прецакаш нещо по охладителната система с такова действие. Това не е М40, то си е проектирано така, ако искаш да работи като от преди 20г на една температура няма как да стане.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от vld » 29 Авг 2016, 13:36

Е неможе ли да се програмира да работи само в перформънс режим примерно?
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от b00st » 29 Авг 2016, 13:45

Всъщност 4 цилиндровите не знам дали са с електрическа водна помпа, може и с механичната да е N46. При електрическите няма шанс да се модифицира нещо по работата и температурата. Не вярвам да има как да се кодира да е само в пърформанс, това някой мапер трябва да каже, ама то аз като го настъпя моя и си влиза в такъв режим, бързо ги сменя. То му трябва да вдигне малко потока на помпата и вече е охладил 15 градуса надолу.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 12.05.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от Maverikkk » 29 Авг 2016, 13:48

b00st написа:Тези мотори са проектирани да си сменя работната температура според шофирането. Разбирай двигателя работи от 80 до 112 градуса, като това се променя не от термостата, ами от ECU-то чрез електрическата водна помпа. Като промениш термостата, компютъра ще продължи да си търси градусите и ще регулира потока на водната помпа така, докато не си намери нужните градуси в зависимост в кой режим иска да влезе - ЕCO, Performance или другите 2 междинни. Най-много да прецакаш нещо по охладителната система с такова действие. Това не е М40, то си е проектирано така, ако искаш да работи като от преди 20г на една температура няма как да стане.


N46 мотора е с механична водна помпа, термостата отваря на 105 градуса механично, но сърцевината на термостата (разбирай пръта, който влиза в него) е нагревател с букса към ECU-то и от там при нагряване на този нагревател термостата отваря и така температурата може да варира според натоварването на двигателя, но в повечето случаи температурата се движи средно около 100-102 градуса в града 105 и като я загася и отива на 110, което ми идва в повече.

Идеята е да се изреже този оригиналния термостат, като не пипаме нагревателя и след него в маркуча се постави термостат на 83 градуса. Това дискутираме.
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от b00st » 29 Авг 2016, 14:03

Има някакъв шанс да се получат нещата тогава, понеже технологията е по-проста. Но дори и да го реализираш технически, не знам какво ще е отражението на разхода и вървежа и дали не трябва картите да се променят нещо. Доколкото разбирам N46 като цяло работи на висока температура 100+ градуса през повечето време. Ако я свалиш перманентно на 80, ECU-то постоянно ще си мисли, че мотора не е в оптимална температура.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 12.05.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от Maverikkk » 29 Авг 2016, 14:20

Когато я карам и температурата достигне 80 градуса не усещам осезаема разлика, може би като стигне 102 градуса ми се струва доста мудна в града, предполагам, че е заради еко режима над 100 градуса, един вид ще си е постоянно извън този еко режим, което ме устройва повече.
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 6.03.2008

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от dewey » 29 Авг 2016, 19:06

Малко извън темата, но да ви питам все пак:
Отнася се само до коли с Н46, та колеги когато шофирате без климатик на отворени прозорци/основно градско/ и т.н., след като слезете оставите колата/заключите/вдигнете прозорците/ при последващото ви качване, не ви ли се струва че вътре в колата е адската жега, задушно. Имам чувството че цялата тази акумулирана топлина от мотора грее като радиатор купето. Тази констатация относно жегата в купето, я правят и мои познати и приятели/та не е само в моя телевизор, грешката/. Та при вас как е колеги?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46

Мнение от vld » 30 Авг 2016, 7:10

И аз съм го забелязъл този ефект, вероятно като се изгаси колата ел. клапаните които спират антифриза да циркулира през радиаторчето на парното остават в отворено положение.
Изображение

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook