Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Здравейте колеги,
двигателя е N46 имам теч на масло от вакум помпата, гарнитура на картера, соленоидите и датчика на валвтроника, автомобила е на 100к реални.
Питането ми е, дали може да се намери термостат, който да отваря примерно на 80 градуса, а не на 105 градуса с цел удължаване живота на гумените уплътнения и какво би му се случило на двигателя ако работи на 80 градуса вместо на 105?
/За справка на предното ми БМВ с М40 мотор на 320к съм сменил само един О-ринг на маслената магистрала./
двигателя е N46 имам теч на масло от вакум помпата, гарнитура на картера, соленоидите и датчика на валвтроника, автомобила е на 100к реални.
Питането ми е, дали може да се намери термостат, който да отваря примерно на 80 градуса, а не на 105 градуса с цел удължаване живота на гумените уплътнения и какво би му се случило на двигателя ако работи на 80 градуса вместо на 105?
/За справка на предното ми БМВ с М40 мотор на 320к съм сменил само един О-ринг на маслената магистрала./
Последна промяна Maverikkk на 29 Авг 2016, 9:45, променена общо 2 пъти
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- FE LIPE
- младши ентусиаст
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Теч на масло поради висока работна температура
Аз засега имам теч само от вакуум помпата,моята е на 75 000 реални...мисля,че няма как да стане това с термостата,най-малкото перката ще се включва пак на същите градуси,пък кой знае колко още подобни подводни камъни има.Иначе и на мен ми е минавала подобна мисъл и да,жалко за хубавия двигател,високата работна му разказва играта.
Re: Теч на масло поради висока работна температура
Maverikkk написа:Здравейте колеги,
двигателя е N46 имам теч на масло от вакум помпата, гарнитура на картера, соленоидите и датчика на валвтроника, автомобила е на 100к реални.
Питането ми е, дали може да се намери термостат, който да отваря примерно на 90 градуса, а не на 105 градуса с цел удължаване живота на гумените уплътнения и какво би му се случило на двигателя ако работи на 90 градуса вместо на 105?
/За справка на предното ми БМВ с М40 мотор на 320к съм сменил само един О-ринг на маслената магистрала./
Ако се смени термо елемента с такъв който отваря на 90 да но, тази температура при този двигател се командва не само от термостата а от ЕСU то.Отделно от това температурата на маслото пак може да държи 105-110 например съвсем нормално при 90 на антифриза.
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Теч на масло поради висока работна температура
Идеята ми е да се модифицира термостата, като се отреже част от него, с цел да е постоянно отворен,като по този начин не засягаме нагревателния елемент, който е сърцевината на термостата с цел да не бъркаме компютъра и да поставим в маркуча към радиатора термостат на 83 градуса, като ма М-ките?
http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-21-2-0-TURBO-NEW-THERMOSTAT-/361671774467?hash=item5435515103:g:-IQAAOSwhOdXoG81
http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-21-2-0-TURBO-NEW-THERMOSTAT-/361671774467?hash=item5435515103:g:-IQAAOSwhOdXoG81
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Теч на масло поради висока работна температура
Отворен/развален термостат е МНОГО лоша идея - получават се локални прегрявания другаде и белята става по-голяма. Хората са си го изчислили. Аз също не съм фен на тези нови `еко` мотори, но явно трябва да им се сменят гумените съединения/гарнитури по-често.
За това хейт-я новото аз
Казвам от опит, преди години така ми духна едно ФИАТ-че, защото го карах доста време с отворен термостат.
За това хейт-я новото аз
Казвам от опит, преди години така ми духна едно ФИАТ-че, защото го карах доста време с отворен термостат.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Теч на масло поради висока работна температура
Bexim написа:Отворен/развален термостат е МНОГО лоша идея - получават се локални прегрявания другаде и белята става по-голяма. Хората са си го изчислили. Аз също не съм фен на тези нови `еко` мотори, но явно трябва да им се сменят гумените съединения/гарнитури по-често.
За това хейт-я новото аз
Казвам от опит, преди години така ми духна едно ФИАТ-че, защото го карах доста време с отворен термостат.
Не ме четеш, след като оригиналния термостата се "отвори" за постоянно след него в маркуча към радиатора се поставя термостат, който отваря вече на 83 градуса. ECU-то понижава температурата до 80 градуса когато е необходимо в моя случай при изкачване на голям наклон дълго време. За това реших да поставя термостат на 83 градуса, за да съм в долния минимум на температурата.
Какви са тези локални прегрявания, по скоро проблема ти е идвал от постоянното преминаване от топъл при изкачване и студен при спускане двигател!
Други мнения, колеги?
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Съжалявам, за което, видял недовидял съм..
Не съм завършил ДВГ е, за това съм склонен да се доверя на двама човека, вещи, които са ми го казвали. Отдавна беше - над 10 години, когато сме разисквали този въпрос и нямам много силен спомен. До колкото знам термостатът не седи само отворен или затворен - има си и средни положение и по този начин си регулира температурата в мотора. Вярвам, че хората са си го изчислили.
Чувал съм и за това, което ти казваш - вграждане на външен термостат, правили са го хората, но според мен при толкова сложен мотор - няма смисъл.
Тъй или иначе ще трябва да смениш въпросните проблемни уплътнения. Не вярвам при правилна експлоатация да текнат, докато колата е при теб.
По-скоро биха спекли при прегряване, тогава знам, че всичко се опича (за съжаление пак от опит при същата кола).
Това е мое мнение! Нека и други колеги споделят!
Поздрави и успех!
Не съм завършил ДВГ е, за това съм склонен да се доверя на двама човека, вещи, които са ми го казвали. Отдавна беше - над 10 години, когато сме разисквали този въпрос и нямам много силен спомен. До колкото знам термостатът не седи само отворен или затворен - има си и средни положение и по този начин си регулира температурата в мотора. Вярвам, че хората са си го изчислили.
Чувал съм и за това, което ти казваш - вграждане на външен термостат, правили са го хората, но според мен при толкова сложен мотор - няма смисъл.
Тъй или иначе ще трябва да смениш въпросните проблемни уплътнения. Не вярвам при правилна експлоатация да текнат, докато колата е при теб.
По-скоро биха спекли при прегряване, тогава знам, че всичко се опича (за съжаление пак от опит при същата кола).
Това е мое мнение! Нека и други колеги споделят!
Поздрави и успех!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Тези мотори са проектирани да си сменя работната температура според шофирането. Разбирай двигателя работи от 80 до 112 градуса, като това се променя не от термостата, ами от ECU-то чрез електрическата водна помпа. Като промениш термостата, компютъра ще продължи да си търси градусите и ще регулира потока на водната помпа така, докато не си намери нужните градуси в зависимост в кой режим иска да влезе - ЕCO, Performance или другите 2 междинни. Най-много да прецакаш нещо по охладителната система с такова действие. Това не е М40, то си е проектирано така, ако искаш да работи като от преди 20г на една температура няма как да стане.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Е неможе ли да се програмира да работи само в перформънс режим примерно?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Всъщност 4 цилиндровите не знам дали са с електрическа водна помпа, може и с механичната да е N46. При електрическите няма шанс да се модифицира нещо по работата и температурата. Не вярвам да има как да се кодира да е само в пърформанс, това някой мапер трябва да каже, ама то аз като го настъпя моя и си влиза в такъв режим, бързо ги сменя. То му трябва да вдигне малко потока на помпата и вече е охладил 15 градуса надолу.
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
b00st написа:Тези мотори са проектирани да си сменя работната температура според шофирането. Разбирай двигателя работи от 80 до 112 градуса, като това се променя не от термостата, ами от ECU-то чрез електрическата водна помпа. Като промениш термостата, компютъра ще продължи да си търси градусите и ще регулира потока на водната помпа така, докато не си намери нужните градуси в зависимост в кой режим иска да влезе - ЕCO, Performance или другите 2 междинни. Най-много да прецакаш нещо по охладителната система с такова действие. Това не е М40, то си е проектирано така, ако искаш да работи като от преди 20г на една температура няма как да стане.
N46 мотора е с механична водна помпа, термостата отваря на 105 градуса механично, но сърцевината на термостата (разбирай пръта, който влиза в него) е нагревател с букса към ECU-то и от там при нагряване на този нагревател термостата отваря и така температурата може да варира според натоварването на двигателя, но в повечето случаи температурата се движи средно около 100-102 градуса в града 105 и като я загася и отива на 110, което ми идва в повече.
Идеята е да се изреже този оригиналния термостат, като не пипаме нагревателя и след него в маркуча се постави термостат на 83 градуса. Това дискутираме.
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Има някакъв шанс да се получат нещата тогава, понеже технологията е по-проста. Но дори и да го реализираш технически, не знам какво ще е отражението на разхода и вървежа и дали не трябва картите да се променят нещо. Доколкото разбирам N46 като цяло работи на висока температура 100+ градуса през повечето време. Ако я свалиш перманентно на 80, ECU-то постоянно ще си мисли, че мотора не е в оптимална температура.
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Когато я карам и температурата достигне 80 градуса не усещам осезаема разлика, може би като стигне 102 градуса ми се струва доста мудна в града, предполагам, че е заради еко режима над 100 градуса, един вид ще си е постоянно извън този еко режим, което ме устройва повече.
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Малко извън темата, но да ви питам все пак:
Отнася се само до коли с Н46, та колеги когато шофирате без климатик на отворени прозорци/основно градско/ и т.н., след като слезете оставите колата/заключите/вдигнете прозорците/ при последващото ви качване, не ви ли се струва че вътре в колата е адската жега, задушно. Имам чувството че цялата тази акумулирана топлина от мотора грее като радиатор купето. Тази констатация относно жегата в купето, я правят и мои познати и приятели/та не е само в моя телевизор, грешката/. Та при вас как е колеги?
Отнася се само до коли с Н46, та колеги когато шофирате без климатик на отворени прозорци/основно градско/ и т.н., след като слезете оставите колата/заключите/вдигнете прозорците/ при последващото ви качване, не ви ли се струва че вътре в колата е адската жега, задушно. Имам чувството че цялата тази акумулирана топлина от мотора грее като радиатор купето. Тази констатация относно жегата в купето, я правят и мои познати и приятели/та не е само в моя телевизор, грешката/. Та при вас как е колеги?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
И аз съм го забелязъл този ефект, вероятно като се изгаси колата ел. клапаните които спират антифриза да циркулира през радиаторчето на парното остават в отворено положение.
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани