Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
В темите за е46 пише, че са успели да намалят температурата на двг. посредством смяна на термостата с друг термостат. При нас е по сложен термостата може би трябва и софтуера да се пипа. Ако някой има опит само полза ще имаме. Освен това имам чувството, че върви повече при по ниска температура на двигателя.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Най-много върви при 80 градуса, да. Нагоре температурата е за икономия и тъпите еко норми.
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Вярно, че става дума за по-стар модел (Е39), но термостатът при М62 в Е39 също е с MAP Cooling и му направих модул, който го управлява и го кара да поддържа по-ниски градуси. Вместо фабричните 105-109, се поддържат 94-99.
https://youtu.be/xnJYxMFbQoM
С две думи има различни начини да се постигне желания ефект и съм почти сигурен, че термостатът може да се управлява по същия начин.
https://youtu.be/xnJYxMFbQoM
С две думи има различни начини да се постигне желания ефект и съм почти сигурен, че термостатът може да се управлява по същия начин.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
стара тема ама реших да се включа.
Както каза един от колегите при n46 няма ел. помпа.
само механична е.Аз от 6 години карам с термостат който работи от 88 до 92
Отваря на 88 градуса.Махнал съм патрона на оригиналния термостат.Реотана не съм го пипал.Софтуерно нищо не е пипано.В тръбата съм сложил един термостат от дизелово бмв.Мисля,че от е39 беше.Отваря на 88
Само един стругар направи корпус с легло за новия термостат и това е.Колата си върви супер.Лятото даже и при напъване или в задръстване не загрява повече от 92 градуса.Перката се включва на първа скорост мисля около 85 градуса после съм я наблюдавал да работи на втора и накрая на трета скорост около 92 градуса.Странно ама факт.При тези по ниски температури единствената разлика е,че перката не работи на 4,5 и шеста скорост.Друга разлика няма.Компа нищо не търси.
Все едно двигателя е в процес на загряване н9 никога не достига 105-109 градуса.
Нищо страшно няма.Правете манипулацията без притеснения.Изпитано е.
Както каза един от колегите при n46 няма ел. помпа.
само механична е.Аз от 6 години карам с термостат който работи от 88 до 92
Отваря на 88 градуса.Махнал съм патрона на оригиналния термостат.Реотана не съм го пипал.Софтуерно нищо не е пипано.В тръбата съм сложил един термостат от дизелово бмв.Мисля,че от е39 беше.Отваря на 88
Само един стругар направи корпус с легло за новия термостат и това е.Колата си върви супер.Лятото даже и при напъване или в задръстване не загрява повече от 92 градуса.Перката се включва на първа скорост мисля около 85 градуса после съм я наблюдавал да работи на втора и накрая на трета скорост около 92 градуса.Странно ама факт.При тези по ниски температури единствената разлика е,че перката не работи на 4,5 и шеста скорост.Друга разлика няма.Компа нищо не търси.
Все едно двигателя е в процес на загряване н9 никога не достига 105-109 градуса.
Нищо страшно няма.Правете манипулацията без притеснения.Изпитано е.
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Има ли и други колеги, който са успели да намалят температурата на двигателя от около 105-107градуса на малко по ниска.
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Ето и как се справих с проблемната 105 градусова температура:
1. купувате термостат от рено с температура на отваряне 83 градуса, който поставяте в маркуча от двигателя към радиатора, като внимавате посоката
2. сваляте оригиналния термостат и с флекс режете част от термостата, така, че да се постоянно отворен, като не пипате сърцевината, че е нагревателен елемент управляван от ЕКУ-то и сте готови. Двигателя работи на 79 градуса - за справка М двигателите на БМВ работят също на 79 градуса.
1. купувате термостат от рено с температура на отваряне 83 градуса, който поставяте в маркуча от двигателя към радиатора, като внимавате посоката
2. сваляте оригиналния термостат и с флекс режете част от термостата, така, че да се постоянно отворен, като не пипате сърцевината, че е нагревателен елемент управляван от ЕКУ-то и сте готови. Двигателя работи на 79 градуса - за справка М двигателите на БМВ работят също на 79 градуса.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
точно за това говорех колега.Така се прави.Аз също първо сложих от рено5 ама се развали и остана отворен.После сложих от дизелово бмв.Но това е добър вариянт.Почти всички таксита са с термостати от рено 5.Защото става лесно на всяка кола и са надеждни.А на бакшишите не им се дават пари за оригинални.Аз не го направх заради цената,както и вие,а защото в завода са измислили безумно високи градуси.Иначе имам чисто нов оригинален от м-кар в кутията още.Но няма да го сложа никога.Само дето го купих.
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Имайте предвид, че термостата от рено се поставя отгоре и дори на пътя може да се подмени, като се източват само 1,2 литра, докато при смяна на долния термостат всичкия антифриз се източва.
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- FE LIPE
- младши ентусиаст
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Много хубава тема се заформи,събирам смелост да направя описаното от @Maverikkk,че с тези високи работни температури не си е работа.Имам само един въпрос,моята кола зимува вън,под навес е, но на външна температура,тази зима един ден се возих на дизеловата тойота(RAV4,стои в гараж) на баджанаka ,един ден на моята,направи ми впечатление,че тойотата започва да духа топло доста по-бързо от моята,което е странно,с новата по-ниска температура(с термостат от рено 5) на работа как е парното зимно време?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Абсолютно същото, каквото е с оригиналния термостат.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Зимата с новия 80 градусов термостат няма разлика в парното, ако си забелязал до от студен старт до към 60 градуса температура на антифриза се покачва бързо, но от 60 до 80 е по-бавно, но е по добре така отколкото като я настъпваш ECU-то да сваля температурата до 80 градуса и като вдигнеш крака от газта да отива на 102 градуса, то тези 20 градуса разлика изобщо не са приятни за метала като цяло!
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
ти защо горе си го боднал термостата?Така зимата в големите студове като запалиш и тръгнеш доста по-бавно ще загрее защото въздушната струя ще охлажда антифриза в радиатора.Аз си го сложих на долната тръба преди радиатора.
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
Защото ако "запече" в затворено положение, спирам, чакам да се охлади, изваждам го и само доливам 1 литър вода... от долната страна трябва да източиш всичко.
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
тук си прав.По-лесно е отгоре да.Ама ако запече по-добре да остане отворен щото иначе лошо.Моя остана отворен.Дано на никой колега не му се случва да запече в затворено положение.
На мен ми се случи следното :
Помагам на един колега с н42 да сменим оптегача на веригата и да направим центровка.Всичко стана перфектно обаче закъсняхме и се стъмни.Накрая колегата слага тръбите около термостата в тъмното докато аз се миех.Палим от раз.Работи супер и той вика хайде да се поразходим.Тръгваме и след 10 пресечки шарене из града изведнъж светна лампата на антифриза.Ние бяхме взели една туба за обезвъздушаване.Викам му спри да видим какво става и да налеем антифриз.Докато да отбием-около минута щото имаше други коли и т.н температурата на антифриза се заби в червеното.От скритото меню показа 138 градуса.Всичко взе яко да пука от температурата и завря.Оказа се,че колегата в бързината и в тъмното е забравил да сложи едната скоба на единия от малките маркучи от главата към термостата.И в един момент маркуча изскочи.Около 20 минути даже повече се мъчихме да я охлаждаме щото и направо студено не е добре абе ужас.Викам си гарнитурата 100 процента е духната вече.
Най-интересното е че след зверското прегряване колегата много време кара колата без никакъв проблем.Как не духна гарнитурата и аз се учудих.
Това поне го видях с очите си. 138 градуса за половин час и издържа.
На мен ми се случи следното :
Помагам на един колега с н42 да сменим оптегача на веригата и да направим центровка.Всичко стана перфектно обаче закъсняхме и се стъмни.Накрая колегата слага тръбите около термостата в тъмното докато аз се миех.Палим от раз.Работи супер и той вика хайде да се поразходим.Тръгваме и след 10 пресечки шарене из града изведнъж светна лампата на антифриза.Ние бяхме взели една туба за обезвъздушаване.Викам му спри да видим какво става и да налеем антифриз.Докато да отбием-около минута щото имаше други коли и т.н температурата на антифриза се заби в червеното.От скритото меню показа 138 градуса.Всичко взе яко да пука от температурата и завря.Оказа се,че колегата в бързината и в тъмното е забравил да сложи едната скоба на единия от малките маркучи от главата към термостата.И в един момент маркуча изскочи.Около 20 минути даже повече се мъчихме да я охлаждаме щото и направо студено не е добре абе ужас.Викам си гарнитурата 100 процента е духната вече.
Най-интересното е че след зверското прегряване колегата много време кара колата без никакъв проблем.Как не духна гарнитурата и аз се учудих.
Това поне го видях с очите си. 138 градуса за половин час и издържа.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Модификация на термостат BMW E90 320i N46
То не толкова въпросните гредуси са тревожни, колкото фактът, че са се случили при изпуснало вече налягане. Когато налягането е избягало(в случая както казаваш от изплюлото съединение) по стените на цилиндъра, който е още горещ бурно се отделят мехури и топлоотдаването с охл. течност буквално липсва. Имаме парна възглавница, отличен термоизолатор между нагрятия метал и охл. течност. Огромен проблем. Опичат се дори сегменти и омекват. Наистина си е геройство как така не е духнала поне гарнитурата и е хубаво да го дадеш тук като факт да знаем как държат долу-горе моторите ни на екстремни изпитания. Аз самия след изплюл ремък карах до 130 градуса и дълго остана така в зноен ден без да се охлади, но не ми пукаше - има ли налягане няма завиране и проблема е никакъв.
А за да не съм само оф - едва ли има по-ценна манипулация. конкретно за н42,46, удължаваща живота за тези мотори от замяната на термостатите с по-хладни!:) Аз самия само да се видя с малко свободно време и веднага бастисвам оригиналния, че ми писна да карам на тръни и да живея по сервизите.
А за да не съм само оф - едва ли има по-ценна манипулация. конкретно за н42,46, удължаваща живота за тези мотори от замяната на термостатите с по-хладни!:) Аз самия само да се видя с малко свободно време и веднага бастисвам оригиналния, че ми писна да карам на тръни и да живея по сервизите.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани