Въпрос за демпферна шайба

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 7.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E91'07 325d
Мечтае да кара: М3

Въпрос за демпферна шайба

Мнение от hus0 » 07 Мар 2016, 10:03

Здравейте колеги решил съм да си сменя демпферната шайба на моето 325д 3 литровия дизел и питах в варна карс и ми казаха цена 854лв. Питах и в елит кар варна и ми обявиха цена от 725лв оригинална на бмв кортеко уж с надпис бмв на шайбата. Според вас дали си струва да си взема от елит кар или задължително от бмв?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 11.06.2015
Местоположение: морско
Пол: Мъж

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от Black-Power » 07 Мар 2016, 11:29

Виж в Дару
Stop me, if you can ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от Satanism » 07 Мар 2016, 15:04

След като има 'надпис БМВ' на шайбата, значи става дума за една и съща шайба и на двете места.

Аз си сложих Кортеко афтърмаркет, за 450лв.....сега тук всички ще ме налазят, че не била като оригиналната, нищо, че и на нея има търкан номер....да ти кажа, 30к км вече я карам, нищо й няма....като сметнеш, че е и на 1/2 цена, и още една да сложа, пак е все двеста(900 в случая)....ако мислиш да векуваш с тая кола, слагай оригинал, ако не, прави си сметка...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 7.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E91'07 325d
Мечтае да кара: М3

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от hus0 » 07 Мар 2016, 17:03

И аз така реших колега след като ми ги тупнаха и 2те пред очите ми.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от awful » 07 Мар 2016, 17:42

И аз така си виках до как не си напатих със една не оригнала преди та си сложих оригинална добре че не се набутах със 400 лева оригиналната е взех за 380 евро аз, на невя не пише кортеко но е извадих от найлонов плик на които пишеше кортеко.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от Taruno » 07 Мар 2016, 19:19

На оригинала НЕ ПИШЕ CORTECO никъде има само щампи БМВ, CORTECO са производители, но не го пише на самата шайба и до горните колеги всичко се преценява спрямо пробега - ако правите 10-15к на година взимайте афтърмаркет само да е CORTECO, ако въртите от 30 нагоре само оригинал кара доста повече от алтернативите и под доста имайте предвид 3-4 пъти повече

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 7.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E91'07 325d
Мечтае да кара: М3

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от hus0 » 07 Мар 2016, 19:52

Аз карам най много 11-12к на година тъйче мисля че кортекото е добър вариант. Ще видим какво ще стане с километрите. Хубаво че съм се решил да го сменям че вече имале луфт и се разпадаше в средата. Тъй че колеги проверете се шайбите. Лека вечер от мен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 24.04.2015
Пол: Мъж
Кара: Е91 163PS 160,8кс 2006
Мечтае да кара: Ф10

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от kvasilev76 » 07 Мар 2016, 20:07

Моята я гледах вчера-няма напукано но гумата ми се стори мека -нормално ли е?На 160к км е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от vvasilev1 » 07 Мар 2016, 20:57

Пробега не е от значение. Ако не ти скърца при палене/гасене и не се движи напред/назад при форсиране , нищо и няма.

Sent from my HTC One using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от vvasilev1 » 07 Мар 2016, 21:02

На оригинала никъде не пише кортеко, нито е в найлон с надпис кортеко. В малко кафяво кашонче е с артикулните надписи на бмв

Sent from my HTC One using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 23.11.2014

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от koksimir » 08 Мар 2016, 10:44

Не искам да споря или по-скоро да оспорвам, че не е препоръчително демпферната шайба да бъде оригинал от BMW но ми прави впечатление как всеки път когато се пише и се препоръчва да се купуват части само оригинал от BMW, а не тхените OEM алтернативи, които така или иначе са произведени от един и същ производител, нито един път не чух поне причина защо един продукт произведен от един производител с различни щампи е по-добър. :paranoid:

Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.

Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.

Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от Taruno » 08 Мар 2016, 10:49

koksimir написа:Не искам да споря или по-скоро да оспорвам, че не е препоръчително демпферната шайба да бъде оригинал от BMW но ми прави впечатление как всеки път когато се пише и се препоръчва да се купуват части само оригинал от BMW, а не тхените OEM алтернативи, които така или иначе са произведени от един и същ производител, нито един път не чух поне причина защо един продукт произведен от един производител с различни щампи е по-добър. :paranoid:

Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.

Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.

Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави :D


Аз мога частично да обясня за някои определени части НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ:
Тъй като БМВ имат изрични права над патентите за определени части BEHR им се налага да използват други смеси при направата на алтернативите, тъй като съм по NDA няма как да кажа точно кои са,но уви е така, няколко части се произвеждат в БГ и така.

Същото се случва с Continental оригиналния ремък е Contitech със щампа на BMW, афтърмакерт на Continental УЖ е същия докато не се сложат един до друг. Тук говорим специално за Е90 и личен опит сравнени по три бройки от всеки. Оригиналния има един слой повече И значително повече мъхесто покритие от афтърмаркета.
Последна промяна Taruno на 08 Мар 2016, 16:08, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от awful » 08 Мар 2016, 14:34

Taruno написа:
koksimir написа:Не искам да споря или по-скоро да оспорвам, че не е препоръчително демпферната шайба да бъде оригинал от BMW но ми прави впечатление как всеки път когато се пише и се препоръчва да се купуват части само оригинал от BMW, а не тхените OEM алтернативи, които така или иначе са произведени от един и същ производител, нито един път не чух поне причина защо един продукт произведен от един производител с различни щампи е по-добър. :paranoid:

Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.

Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.

Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави :D



Аз мога частично да обясня за някои определени части НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ:
Тъй като БМВ имат изрични права над патентите за определени части BEHR им се налага да използват други смеси при направата на алтернативите, тъй като съм по NDA няма как да кажа точно кои са,но уви е така.

Същото се случва с Continental оригиналния ремък е Contitech със щампа на BMW, афтърмакерт на Continental УЖ е същия докато не се сложат един до друг. Тук говорим специално за Е90 и личен опит сравнени по три бройки от всеки. Оригиналния има един слой повече И значително повече мъхесто покритие от афтърмаркета.


Точно така патента особено при големи фирми нещо което е под контрол, знаете че много от нещата които иска бмв да бъдат направени от определен производител да кажем бмв правят запитване към него дали може да им осигури определените броики и качество каквото те искат ако ли не ,търсят друг производител.

Това със ремъка на Contitech съм го виждал и аз със очите си и разликата е голяма чак вибрациите ми намаляха след като го смених :shock:

И към колегата по отгоре които каза че на плика не пише кортеко ако иска може да му го покажа понеже не оригиналната шаиба е във този плик и стои във гаража.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от bai_ILIA » 08 Мар 2016, 18:14

потвърждавам за Конти ремъците. в Дару Кар ме накарах да сменя ОЕМ ремъци като ми слагаха ОЕМ демпферна шайба на Е46-цата, за да важи гаранцията. 125 000км по-късно ремъците изглеждаха като слагани вчера. Тогава им се издразних понеже вместо 40лв за ремъци ми взеха 140, но занапред никога не бих си сложи други ремъци на БМВ освен ОЕМ. И без това карат по над 200 000км, така че няма смисъл от Дайко майко Евро 07 боклуци...Вие нали не слушате гаражните майстори, които казват пистови ремъци на 40-50 000км :mhihi:

ако не ви се слага ОЕМ шайба, тогава по-добре рециклирана. в Пловдив ги правят на едно место за 100лв и си карат. Има хора по 3-4 години вече нямат грижи. Верно карат малко по 10-15 000км, но за тия км. ОЕМ няма смисъл...
"Чемодан, вокзал, Москва"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Въпрос за демпферна шайба

Мнение от vvasilev1 » 08 Мар 2016, 21:14

awful написа:
Taruno написа:
koksimir написа:Не искам да споря или по-скоро да оспорвам, че не е препоръчително демпферната шайба да бъде оригинал от BMW но ми прави впечатление как всеки път когато се пише и се препоръчва да се купуват части само оригинал от BMW, а не тхените OEM алтернативи, които така или иначе са произведени от един и същ производител, нито един път не чух поне причина защо един продукт произведен от един производител с различни щампи е по-добър. aranoid:

Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.

Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.

Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави :D



Аз мога частично да обясня за някои определени части НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ:
Тъй като БМВ имат изрични права над патентите за определени части BEHR им се налага да използват други смеси при направата на алтернативите, тъй като съм по NDA няма как да кажа точно кои са,но уви е така.

Същото се случва с Continental оригиналния ремък е Contitech със щампа на BMW, афтърмакерт на Continental УЖ е същия докато не се сложат един до друг. Тук говорим специално за Е90 и личен опит сравнени по три бройки от всеки. Оригиналния има един слой повече И значително повече мъхесто покритие от афтърмаркета.


Точно така патента особено при големи фирми нещо което е под контрол, знаете че много от нещата които иска бмв да бъдат направени от определен производител да кажем бмв правят запитване към него дали може да им осигури определените броики и качество каквото те искат ако ли не ,търсят друг производител.

Това със ремъка на Contitech съм го виждал и аз със очите си и разликата е голяма чак вибрациите ми намаляха след като го смених :shock:

И към колегата по отгоре които каза че на плика не пише кортеко ако иска може да му го покажа понеже не оригиналната шаиба е във този плик и стои във гаража.

Ами и моето кашонче от ориналната шайба е из гаража и в него стои старата, но при мен нямаше найлонче. Шайбата е от Варна карт.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook