Въпрос за демпферна шайба
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- hus0
- младши ентусиаст
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Въпрос за демпферна шайба
Здравейте колеги решил съм да си сменя демпферната шайба на моето 325д 3 литровия дизел и питах в варна карс и ми казаха цена 854лв. Питах и в елит кар варна и ми обявиха цена от 725лв оригинална на бмв кортеко уж с надпис бмв на шайбата. Според вас дали си струва да си взема от елит кар или задължително от бмв?
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Въпрос за демпферна шайба
След като има 'надпис БМВ' на шайбата, значи става дума за една и съща шайба и на двете места.
Аз си сложих Кортеко афтърмаркет, за 450лв.....сега тук всички ще ме налазят, че не била като оригиналната, нищо, че и на нея има търкан номер....да ти кажа, 30к км вече я карам, нищо й няма....като сметнеш, че е и на 1/2 цена, и още една да сложа, пак е все двеста(900 в случая)....ако мислиш да векуваш с тая кола, слагай оригинал, ако не, прави си сметка...
Аз си сложих Кортеко афтърмаркет, за 450лв.....сега тук всички ще ме налазят, че не била като оригиналната, нищо, че и на нея има търкан номер....да ти кажа, 30к км вече я карам, нищо й няма....като сметнеш, че е и на 1/2 цена, и още една да сложа, пак е все двеста(900 в случая)....ако мислиш да векуваш с тая кола, слагай оригинал, ако не, прави си сметка...
- hus0
- младши ентусиаст
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Въпрос за демпферна шайба
И аз така си виках до как не си напатих със една не оригнала преди та си сложих оригинална добре че не се набутах със 400 лева оригиналната е взех за 380 евро аз, на невя не пише кортеко но е извадих от найлонов плик на които пишеше кортеко.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Въпрос за демпферна шайба
На оригинала НЕ ПИШЕ CORTECO никъде има само щампи БМВ, CORTECO са производители, но не го пише на самата шайба и до горните колеги всичко се преценява спрямо пробега - ако правите 10-15к на година взимайте афтърмаркет само да е CORTECO, ако въртите от 30 нагоре само оригинал кара доста повече от алтернативите и под доста имайте предвид 3-4 пъти повече
- hus0
- младши ентусиаст
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Re: Въпрос за демпферна шайба
Аз карам най много 11-12к на година тъйче мисля че кортекото е добър вариант. Ще видим какво ще стане с километрите. Хубаво че съм се решил да го сменям че вече имале луфт и се разпадаше в средата. Тъй че колеги проверете се шайбите. Лека вечер от мен.
- kvasilev76
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 24.04.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 163PS 160,8кс 2006
- Мечтае да кара: Ф10
Re: Въпрос за демпферна шайба
Моята я гледах вчера-няма напукано но гумата ми се стори мека -нормално ли е?На 160к км е.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Въпрос за демпферна шайба
Пробега не е от значение. Ако не ти скърца при палене/гасене и не се движи напред/назад при форсиране , нищо и няма.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Въпрос за демпферна шайба
На оригинала никъде не пише кортеко, нито е в найлон с надпис кортеко. В малко кафяво кашонче е с артикулните надписи на бмв
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
Re: Въпрос за демпферна шайба
Не искам да споря или по-скоро да оспорвам, че не е препоръчително демпферната шайба да бъде оригинал от BMW но ми прави впечатление как всеки път когато се пише и се препоръчва да се купуват части само оригинал от BMW, а не тхените OEM алтернативи, които така или иначе са произведени от един и същ производител, нито един път не чух поне причина защо един продукт произведен от един производител с различни щампи е по-добър.
Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.
Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.
Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави
Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.
Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.
Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Въпрос за демпферна шайба
koksimir написа:Не искам да споря или по-скоро да оспорвам, че не е препоръчително демпферната шайба да бъде оригинал от BMW но ми прави впечатление как всеки път когато се пише и се препоръчва да се купуват части само оригинал от BMW, а не тхените OEM алтернативи, които така или иначе са произведени от един и същ производител, нито един път не чух поне причина защо един продукт произведен от един производител с различни щампи е по-добър.
Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.
Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.
Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави
Аз мога частично да обясня за някои определени части НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ:
Тъй като БМВ имат изрични права над патентите за определени части BEHR им се налага да използват други смеси при направата на алтернативите, тъй като съм по NDA няма как да кажа точно кои са,но уви е така, няколко части се произвеждат в БГ и така.
Същото се случва с Continental оригиналния ремък е Contitech със щампа на BMW, афтърмакерт на Continental УЖ е същия докато не се сложат един до друг. Тук говорим специално за Е90 и личен опит сравнени по три бройки от всеки. Оригиналния има един слой повече И значително повече мъхесто покритие от афтърмаркета.
Последна промяна Taruno на 08 Мар 2016, 16:08, променена общо 1 път
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Въпрос за демпферна шайба
Taruno написа:koksimir написа:Не искам да споря или по-скоро да оспорвам, че не е препоръчително демпферната шайба да бъде оригинал от BMW но ми прави впечатление как всеки път когато се пише и се препоръчва да се купуват части само оригинал от BMW, а не тхените OEM алтернативи, които така или иначе са произведени от един и същ производител, нито един път не чух поне причина защо един продукт произведен от един производител с различни щампи е по-добър.
Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.
Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.
Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави
Аз мога частично да обясня за някои определени части НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ:
Тъй като БМВ имат изрични права над патентите за определени части BEHR им се налага да използват други смеси при направата на алтернативите, тъй като съм по NDA няма как да кажа точно кои са,но уви е така.
Същото се случва с Continental оригиналния ремък е Contitech със щампа на BMW, афтърмакерт на Continental УЖ е същия докато не се сложат един до друг. Тук говорим специално за Е90 и личен опит сравнени по три бройки от всеки. Оригиналния има един слой повече И значително повече мъхесто покритие от афтърмаркета.
Точно така патента особено при големи фирми нещо което е под контрол, знаете че много от нещата които иска бмв да бъдат направени от определен производител да кажем бмв правят запитване към него дали може да им осигури определените броики и качество каквото те искат ако ли не ,търсят друг производител.
Това със ремъка на Contitech съм го виждал и аз със очите си и разликата е голяма чак вибрациите ми намаляха след като го смених
И към колегата по отгоре които каза че на плика не пише кортеко ако иска може да му го покажа понеже не оригиналната шаиба е във този плик и стои във гаража.
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Въпрос за демпферна шайба
потвърждавам за Конти ремъците. в Дару Кар ме накарах да сменя ОЕМ ремъци като ми слагаха ОЕМ демпферна шайба на Е46-цата, за да важи гаранцията. 125 000км по-късно ремъците изглеждаха като слагани вчера. Тогава им се издразних понеже вместо 40лв за ремъци ми взеха 140, но занапред никога не бих си сложи други ремъци на БМВ освен ОЕМ. И без това карат по над 200 000км, така че няма смисъл от Дайко майко Евро 07 боклуци...Вие нали не слушате гаражните майстори, които казват пистови ремъци на 40-50 000км
ако не ви се слага ОЕМ шайба, тогава по-добре рециклирана. в Пловдив ги правят на едно место за 100лв и си карат. Има хора по 3-4 години вече нямат грижи. Верно карат малко по 10-15 000км, но за тия км. ОЕМ няма смисъл...
ако не ви се слага ОЕМ шайба, тогава по-добре рециклирана. в Пловдив ги правят на едно место за 100лв и си карат. Има хора по 3-4 години вече нямат грижи. Верно карат малко по 10-15 000км, но за тия км. ОЕМ няма смисъл...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Въпрос за демпферна шайба
awful написа:Taruno написа:koksimir написа:Не искам да споря или по-скоро да оспорвам, че не е препоръчително демпферната шайба да бъде оригинал от BMW но ми прави впечатление как всеки път когато се пише и се препоръчва да се купуват части само оригинал от BMW, а не тхените OEM алтернативи, които така или иначе са произведени от един и същ производител, нито един път не чух поне причина защо един продукт произведен от един производител с различни щампи е по-добър. aranoid:
Не знам колко сте наясно чисто с произведствени процеси в големи фабрики или бизнес модел дори, но производство на един и същи компонент на една локация в 2 различни варианта (разбирайте BMW и Corteco или Behr примерно) е изключително нерентабилно и само по себе си няма да обоснове дори безумните цени на части във BMW. Може да ми извадите вода от 100 кладенеца, но докато някой не докаже, че това се случва и реално има доказателства, че това е така ще продължава да звучи като абсолютна глупост.
Единствената разлика, за която мога да се сетя в конкретната ситуация е сериозен мониторинг на качеството на продукция и съответно всичко с определен % (най-често над 95%) се щампова с BMW, а всичко друго си остава Corteco или Behr. Но отново никои до сега дори не намекна за подобен случай, който според мен е най-логичния като обосновка за така голямата разлика, която колегите във форума твърдят, че има между тези 2 еднакви продукта с различна щампа.
Не пиша този пост за да противореча на колегите, които казват, че частите на BMW са по-качествени просто ми е интересно дали някой е запознат по-подробно със ситуацията и реално може да обясни и на другите колеги във форума защо е така, а не просто на BMW частите са по-хубави
Аз мога частично да обясня за някои определени части НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ:
Тъй като БМВ имат изрични права над патентите за определени части BEHR им се налага да използват други смеси при направата на алтернативите, тъй като съм по NDA няма как да кажа точно кои са,но уви е така.
Същото се случва с Continental оригиналния ремък е Contitech със щампа на BMW, афтърмакерт на Continental УЖ е същия докато не се сложат един до друг. Тук говорим специално за Е90 и личен опит сравнени по три бройки от всеки. Оригиналния има един слой повече И значително повече мъхесто покритие от афтърмаркета.
Точно така патента особено при големи фирми нещо което е под контрол, знаете че много от нещата които иска бмв да бъдат направени от определен производител да кажем бмв правят запитване към него дали може да им осигури определените броики и качество каквото те искат ако ли не ,търсят друг производител.
Това със ремъка на Contitech съм го виждал и аз със очите си и разликата е голяма чак вибрациите ми намаляха след като го смених
И към колегата по отгоре които каза че на плика не пише кортеко ако иска може да му го покажа понеже не оригиналната шаиба е във този плик и стои във гаража.
Ами и моето кашонче от ориналната шайба е из гаража и в него стои старата, но при мен нямаше найлонче. Шайбата е от Варна карт.
Sent from my HTC One using Tapatalk
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани