Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от drago9205 » 29 Ное 2016, 11:17

Alexi написа:абе с веригата определено е засрано положението последните години ,някъде след 2006-7 .. и 3.0д страда ( макар и по малко ) . тъжното е ,че имаха "вечни" вериги при по старите си мотори

Аз точно това визирах, че до едно време веригата не е консуматив и никой не сменя вериги, а в един момент се получава така, че е консуматив и първото нещо, от което се интересуваш при даден автомобил е "сменяна ли е веригата" "минала ли е акция" и съответно първото нещо, което обслужваш е верига :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от Dextuar » 29 Ное 2016, 11:22

drago9205 написа:
Alexi написа:абе с веригата определено е засрано положението последните години ,някъде след 2006-7 .. и 3.0д страда ( макар и по малко ) . тъжното е ,че имаха "вечни" вериги при по старите си мотори

Аз точно това визирах, че до едно време веригата не е консуматив и никой не сменя вериги, а в един момент се получава така, че е консуматив и първото нещо, от което се интересуваш при даден автомобил е "сменяна ли е веригата" "минала ли е акция" и съответно първото нещо, което обслужваш е верига :banghead:
Абе добавяш 1.5 к към цената, за която купуваш колата :mhihi:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от drago9205 » 29 Ное 2016, 12:06

Малко като бъзик ще се получи ама... и още 150 за свещи, 200 за термостати и 400 за ремъци и ролки, масло филтри.... И направо още 1000 за DMF, понеже и той вече е направен да е консуматив или пък за ревизия на автоматика :D

Иначе аз си мисля, че от графата "поддържка" все пак може да изключим по-големите "консумативи" (верига, маховик + съедините, турбо), които се сменят на 200-300 хил. км. и евентуално максимум 1 път докато сте собственици на автомобила. Но в по-голяма част от случаите поне на едно от тях ще му дойде времето и човек трябва да е подготвен за такъв непредвиден разход :)

П.С. Да не се стряскат бъдещите колеги - въпросните разходи май са приложими за по-новите автомобили на всички марки .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от (h)aman » 29 Ное 2016, 12:31

drago9205 написа:Малко като бъзик ще се получи ама... и още 150 за свещи, 200 за термостати и 400 за ремъци и ролки, масло филтри.... И направо още 1000 за DMF, понеже и той вече е направен да е консуматив или пък за ревизия на автоматика :D

Иначе аз си мисля, че от графата "поддържка" все пак може да изключим по-големите "консумативи" (верига, маховик + съедините, турбо), които се сменят на 200-300 хил. км. и евентуално максимум 1 път докато сте собственици на автомобила. Но в по-голяма част от случаите поне на едно от тях ще му дойде времето и човек трябва да е подготвен за такъв непредвиден разход :)

П.С. Да не се стряскат бъдещите колеги - въпросните разходи май са приложими за по-новите автомобили на всички марки .



Тя работата е ако искаш. Никой не те кара да си купуваш премиум автомобил, като не можеш да го поддържаш. Повечето хора дават всичките си пари за кола, после не им остават пари да си сменят маслото. Аз направих обратното, взех си кола за по-малко пари, но ми останаха 4-5к, които съм ги заделил за колата и не мисля за поддръжката и.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от drago9205 » 29 Ное 2016, 12:49

Ама разбира се, че е така. То затова и е трудно да се отговори еднозначно на въпросът на темата "Минимален доход за поддръжка на е90 330xd", защото всичко е относително - дали искаш да поддържаш всичко в перфектно състояние, дали ще правиш компромиси, дали самата кола е в адекватно състояние или има много основни ремонти по нея и.т.н.

Даже според мен самата тема си има 2 основни положения:
1. Привеждане в добро техническо състояние - като тук влиза всичко малко и голямо, което има да се направи по съответният автомобил (и евентуално и разходи по регистрация)
2. Поддръжка след това - в което влиза всичко, което реално е консуматив или ежегоден разход по колата, а не неща, които просто са за смяна защото колата е на 10 год - това са масло, филтри, накладки, ремъци, ролки, гуми, застраховка, паркинг и подобни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от Dextuar » 05 Дек 2016, 15:44

Я кажете минимален доход за 335д и 335и колко трябва да е? :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от vicho » 05 Дек 2016, 17:05

dextuar написа:Я кажете минимален доход за 335д и 335и колко трябва да е? :winky:


за 335i , ако я караш всеки ден до работa и чат-пат на РАПАТРАК (неминуемо) - поне 4 бона
за 335d с повечко клизма - 3к ще стигнат :mhihi: (разхода е 2-но по-нисък)

+ скатани 5к ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ, че не сА знаА, знаА ли сА :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от Dextuar » 05 Дек 2016, 19:09

Не че подценявам отговора ти, но нека и някой, който притежава дадените модели, да изкаже мнение :yes:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от Alexi » 05 Дек 2016, 19:39

с 4к доход събарям една от премиум селекшъна на лизинг тия милионници по автокъщите ще ме извиняват

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от devent » 05 Дек 2016, 20:05

dextuar написа:Я кажете минимален доход за 335д и 335и колко трябва да е? :winky:


Аз за 335и мога да кажа. Горивото, ти си го сметни, но при мен е около 600-700 на месец и то без да я карам всеки ден :) разхода ми е 17.1 по борд(т'ва след последното зануляване, от тогава съм 80% градско/20% извън). Ремонтите са доста "приятни", писано е много, прочети ги пак и се информирай за цените. Накратко водна помпа, горивни помпи, дюзи, турбини. И това е преди да започнеш да тунинговаш(а ти ще започнеш). Тогава в играта освен ремонтите, идват и кулер, ремап, шпер, охладител за масло, blow off, DP, окачвания и т.н. и т.н. задни гуми харчи също доволно(летните, чисто нови на 1 сезон ще ги махам догодина, че не им остана много грайфер). Общо взето, колата може да ти донесе неприятни ситуации. Мен ме е оставяла на пътя заради водна помпа и заради алтернатор. И двата пъти както си работи всичко, без никви признаци, просто трябваше да си ходя с рапатрак :)
Иначе е брутална кола, но си иска своето. Не знам колко доход трябва на месец, моя няма да го казвам, но се пръскат доволно пари :) Както в една друга тема се спомена, заделяш 5к в банката само за колата за изненадващи ремонти, когато се случат и и си живееш спокойно и си раздаваш газ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от vicho » 05 Дек 2016, 22:29

dextuar написа:Не че подценявам отговора ти, но нека и някой, който притежава дадените модели, да изкаже мнение :yes:


смятал съм го, а и IT-то над мен го потвърди...

ремонта + тунинга е към 12 бона (плюс-минус)

колата е МИНИМУМ 20к до към 25к да кажем вече, че паднаха малко...

гараж, каско, гуми, обслужване и т.н. (не е баш като на е46-цата водна помпа оригинална 200лв срещу 1,000лв)

инжекторите са 2,400лв с отстъпката, оригиналните на бензина :shock: :mhihi: , а едно време бяха 1200лв :ok:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от Leon » 07 Дек 2016, 8:19

Дюзите поскъпнаха двойно през март миналата година, по спомен. Аз да си кажа... пак. Тая тема е адски изкривена, така зададена. Поне не я отмествайте. Какъв доход ще ти стигне за някаква кола зависи от начина ти на живот. Не че не сме го коментирали и друг път, но всеки дава мнение от собствената си камбанария. Аз лично смятам, че ако изненадващ ремонт за 1000-1500 лв. по колата може да ти бутне месечния бюджет или се налага да икономисваш от гуми и спирачки, тази кола не е за теб.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от (h)aman » 07 Дек 2016, 9:12

Leon написа:Дюзите поскъпнаха двойно през март миналата година, по спомен. Аз да си кажа... пак. Тая тема е адски изкривена, така зададена. Поне не я отмествайте. Какъв доход ще ти стигне за някаква кола зависи от начина ти на живот. Не че не сме го коментирали и друг път, но всеки дава мнение от собствената си камбанария. Аз лично смятам, че ако изненадващ ремонт за 1000-1500 лв. по колата може да ти бутне месечния бюджет или се налага да икономисваш от гуми и спирачки, тази кола не е за теб.


1500лв винаги ще ти бутнат месечния бюджет, въпроса е, че все ще имаш някой лев настрани, за да не се налага да режеш бюджета за месеца. Ако нямаш заделени пари, за каквото и да е, значи като цяло не ти стига заплатата, не само за Е90.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от bai_ILIA » 07 Дек 2016, 15:05

Leon написа:Дюзите поскъпнаха двойно през март миналата година, по спомен. Аз да си кажа... пак. Тая тема е адски изкривена, така зададена. Поне не я отмествайте. Какъв доход ще ти стигне за някаква кола зависи от начина ти на живот. Не че не сме го коментирали и друг път, но всеки дава мнение от собствената си камбанария. Аз лично смятам, че ако изненадващ ремонт за 1000-1500 лв. по колата може да ти бутне месечния бюджет или се налага да икономисваш от гуми и спирачки, тази кола не е за теб.


трудно може да се синтерзира по-точно :yes:
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 27.01.2013
Пол: Мъж
Кара: димяща проходима катафалка
Детайли за колата: now "08 e61 530xd
ex "07 е91 330xd

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от antonpau » 22 Дек 2016, 14:27

Да се изтропам и аз, като бивш ползвател на точно такава :mrgreen: Колата я взех на 190хкм и към момента на кражбата й беше на 260хкм, случили се за 3 години без 2 месеца. Беше ми основна кола, последните й месеци включително за превоз на новородения тогава синковец и беше поддържана безапелационно. Ще пробвам по спомен да възпроизведа всичките ми разходи по нея:
1. Дойде на 18-ки, които моментално разкарах и купих джанти 17 (900лв), зимни гуми (800лв) и летни гуми (пак около 800лв). Това се случи веднъж за периода й на ползване, да вкараме тук и 6 смени зимни/летни с прилежащите им баланси = 300 лева. Тотал по гуми и джанти = 2800лева. Продадох 18-ките за 900 лева, така че ако позволите, крайна цена на перото = 1900 лева :mrgreen:
2. Обслужвания масла и филтри- 5 пъти по усреднено 350 лева (веднъж 300, веднъж 400) = 1750лв.
3. Масло скоростна кутия с филтър - еднократно като я взех = 400лв.
4. Обслужване раздатки - еднократно като я взех = 400лв.
5. Предни амортесьори, които сдадоха накъм 210хкм - оригинални = 850лв.
6. Демпфер, разбира се :mrgreen:. По съвет на майстора ми, в който имам пълна вяра, сложих Кортеко, което излезе към 350лв. Без забележки до отнемането на колата, препоръчвам го (сега сложих такъв и на 5-цата, като цената му вече по-дебела).
7. Дреболии по окачването - на два пъти влиза за разни биалети, шарнири, втулки и тем подобни досади. Помня, че единият път беше нещо от порядъка на 300лв, така че ги броим и двете влизания по толкова = 600лв.
8. Предни и задни дискове и накладки - еднократно сменяни за тези 70хкм, не помня марки, но бяха хубави и около 500лв.
9. Пътен данък - 3х370лв = 1110лв.
10. Каско и ГО = първата година ок.1400лева, втората около 1250лв, третата около 1100 лева = 3750лв.
11. Имаше две-три дребни влизания за машинка на стъкло, запекла навигация и разни такива... нямам спомен, значи е било евтино :mrgreen: да ги наречем 500лв в някакъв песимистичен вариант.
12. Регистрация и еко-такса - май беше около 320 лева, губи ми се точната цифра.
13. Три пъти прана, с лосиони и сякви тинтири-минтири + примерно 30 автомивки = 600лв.
14. Два пъти чистачки и общо две ксенонови крушки = 250лв
15. Гориво - средният й разход за периода, докато беше в мен, беше 8,9/100. Приемаме дизела да е бил средно 2 лева, щото хептен нямам спомен за флуктуациите му през годините :ok: 8,9х700х2 = 12500лв.
16. Сигурно е имало нещо, което не мога да си спомня - слагаме още 500лева.
Тоталът на тая сметка е 26280лева.... чак аз се потресох :mhihi: :mhihi: Но пък с ръка на сърцето мога да кажа, че си заслужава всеки лев тая кола, когато я поддържаш добре :bowdown:
Обобщеният извод, който може да се направи - колата ми е струвала по около 9000 лева на година при годишен пробег от около 25хкм. Могат да се извадят и още доста интересни заключения, като например фактът, че горивото е общо взето половината от разходите, а пък годишните разходи за поддръжка зависят пряко от годишния пробег, така че тази сума може доста да плава ;)
И все пак обвързаността с дохода на дадена персона е безумна :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook