Е90 328i vs. F30 328xi

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Leon » 16 Фев 2016, 13:03

Не е тема за покупка, а сравнение, което успях да направя най-после. Пускам я тук, защото колегите в подфорума за F30 вече си ги знаят тези неща :D Е90-та е моята (характеристиките мисля са ясни), която познавам отлично, F30-та също е американска, също автомат, убийствено оборудвана (по моите разбирания), за съжаление Х-драйв, но такава имах възможност да покарам, макар и за кратко. Та, ето първите впечатления.

Карал съм 320-ка, ръчка, така че купето ми е познато - имаш усещането, че си в по-голяма кола, почти идентично с F10. Така се усеща и при шофиране, но тук много варират окачванията + Х-драйв, та няма да сравнявам кой знае колко. Моята Е90 с М-тех окачване предава пътя по-ясно и ти казва какво се случва, особено в бързи завои. Харесва ми повече, но вероятно е въпрос на свикване с другата, за което нямах време. F30-та не се клати предвид, че е на стандартно окачване с 18'', не подскача много, на големи вълнообразни неравности окачването трополи (не в смисъл на разбито) и само това издава, че си в 3 серия, а не в 5. Не ми харесват огледалата за обратно виждане или просто не съм им свикнал, но дизайнът е бил водещ, не функцията. Кокпитът не иска свикване като се качиш от Е90 - всичко е на логично и познато място, за 30 секунди се чувсваш у дома си. Голяма разлика е високото табло - дори при вдигната седалка, пак централната конзола и вратрите ме обгръщат високо. Това пак е индивидуално възприятие, но има видима разлика в подхода към интериора спрямо Е90. Рекарото в F30 изглежда и се усеща различно от моето, но е също толкова удобно. Не съм си играл много с ел.настройките, но като че ли е една идея по-твърда самата тапицерия или това се дължи на факта, че колата беше почти нова, а моята е на 140к.

Двигателят - 4-цилиндровата кафемелачка има лаг, ако се кара в нормален или еко-режим. В това отношение се усеща като моят 6-цил. атмосферен. В ниските обороти няма никой. Просто тръгва по-рано от N52. После тегли добре (като за 4-цил) и малко слабо като за турбо-мотор с 350 Нм (не ми се рови да проверявам точно) и 245 к.с. Този ефект вероятно се подчертава и от Х-драйва. Уж има достатъчно въртящ момент, но му тежи. Винаги съм твърдял, че Х и автомат не се разбират с бензин - първото се потвърди, второто не. 8-ст. автомат работи страхотно. Като минеш на спорт или спорт+ режим нещата си идват на мястото и започва веселбата. Но и при мен на спорт е весело. F30-та също беше с пера, но кутията работи толкова добре на спорт, че не видях особена нужда да ги ползвам докато я карах. При моята кола, на спорт перата си ги ползвам, на моменти ме дразни как се държи. Не че е лошо, но не ми пасва, което е строго индивидуално. Звукът на N20 не е лош. Но не е и възбуждащ. Изобщо. Много е обезшумена и притъпена, едва се чува, може и да е добре, но за мен е недостатък. Е90 звучи много по-добре, макар че се чува добре само на високи обороти. Всъщност и двете са нелепи сравнени с М52-та в Е36-та ми, но това е отделна тема - прогрес, какво да го правиш.

Това е в основни линии, макар и много субективно, надявам се поне малко да съм бил полезен като хвърляме поглед към все по-достъпните F модели...
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 10.05.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: s65b40

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Andrey_86 » 16 Фев 2016, 18:54

Интересно сравнение. Като реален разход и еднакъв стил на каране F30-ката по икономична ли е от N52?
Защото освен емисии и икономия не виждам Ф30 с какво ще ме впечатли...

А за големината, май ще трябва да се ориентираме към 2-ра серия :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от vld » 16 Фев 2016, 20:41

Направо незнам как ще си намираме коли само на задно вече.... :banghead:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Leon » 17 Фев 2016, 9:15

85% от БМВ-та вече се продават с Х-драйв, факт. Това в България за 2015г. В Германия е по-нисък процента, но пак е над 50 (още не съм намерил данни за 2015г.) За икономията на F30-та не мога много да говоря, защото не занулих разхода, но предвид какво й причиних нямаше да е обективно. В spritmonitor вече има доста 328 и човек може да се ориентира за разхода при определена средна скорост. По мои наблюдения е доста по-икономична от моята кола. При аналогична средна скорост (нямам друг ориентир) 4-цил. мотор е поне 3-4 литра надолу. То оставаше и да не е при всички скъпи технологии набутани вътре.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Taruno » 17 Фев 2016, 11:46

Аз мога да говоря за подобно нещо, но от дизелова преспектива - карах няколко дни F30 320d автомат.

Интериор: значително подобрение надали, но определено има подобрение, някои неща са на по-логични места. Седалките са малко по-широки и по-удобни. Колата, която караш беше в много подобно изпълнение на моята и съответно разликата в оборудването не беше особено голяма. Обезшумяването е невероятно направо радост за ухото, като се има предвид, че моята е допълнително обезшумена пак няма място за сравнение, почти няма вибрации и возията на F30 е доста по-добра.

Скорости: Огромна разлика автомата в Е90 не е лош далче от тоав дори, но 8 степенния е в друга вселена направо, и в трите режима сменя неусетно, в кoмбинация с 320D е страшно благ и имаш чувството, че колата нон-стоп има мощност. В спорт сменя твърдо и отчетливо и изтисква колата до краен предел.

Двигател: въпреки, че е N47 бла бла бла, 190 кс. са доста, колата се чувства като Е90 330д, ускорението е почти 2 секунди надолу и е осезаемо. За три дни и навъртяни към 600 км, мога да кажа, че е доста по-икономична - Пловдив - София - Пловдив със 140 на темпомат моята дава 5.5 до 5.8, докато Ф30ката даде 4.3, занулена в София стъпи малко под 7 с агресивно каране. Пловдив - Първомай - Пловдив, 100 на темпомат и изпреварвания, моята дава 4,6-4.8, а F30ката даде 3,4!

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от b00st » 17 Фев 2016, 16:12

Все по-големи стават, не знам къде ще стигнат с тази 3та серия.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 181
Регистриран на: 26.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F34 LCI
Мечтае да кара: същото
Детайли за колата: Estriol blue

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Meidana » 17 Фев 2016, 16:45

Taruno написа: F30ката даде 3,4!

:shock: Вече знам каква ще е следващата ми кола :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 10.05.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: s65b40

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Andrey_86 » 18 Фев 2016, 12:53

Meidana написа:
Taruno написа: F30ката даде 3,4!

:shock: Вече знам каква ще е следващата ми кола :mhihi:


Колега ти със 0.4л под каталожните данни. Евала! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Taruno » 18 Фев 2016, 20:26

Всъщност с 0,1 под, но това не е необичайно за скоростта, все пак и Е90тката с 90 пада под каталожните. Засичах я няколко пъти и все беше 3,4 - 3,6 не е качвало нагоре, ти гледаш 184 к.с, тая дето карах беше ревизията със 190

п.с. рекорда ми с Е90тката e 3.9, което е 0,6 под каталожните ;), каране с 90 на темпомат и пускане по инерция, когато трябва да се намалява - high miling се нарича има доста сайтове как да надскочих производствените данни с нормално каране. В смисъл карал съм 160 км така почти без изпреварвания ако може изпреварване на темпомат :D но пак под каталожните

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Gqbriel » 21 Фев 2016, 14:12

Тука малко сравнението не е много уместно ,защо:

*6 цил атмосферка
*4цил трубо

задно vs x drive
6АТ vs 8Ат Който е от друга плането като цяло в сравнение с на Е90

Ако беше само на задно,тогава определено ще се усети разликата а и да не забравяме,че 328 подлежи на софтуерни промерни и тогава става заиграването :mhihi: докато атмосферния при Е90 е изцеден почти докрай и всичко малко отгоре е скъпо.

Ако трябва да търся голям турбо мотор - Н54 това нещо държи брутално на коне сравнение с н55 ,но пък имат кофти болести и май са по-скъпи за поддръжка от дизелите...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Bexim » 23 Фев 2016, 15:46

Gqbriel написа:...че 328 подлежи на софтуерни промерни и тогава става заиграването :mhihi: докато атмосферния при Е90 е изцеден почти докрай и всичко малко отгоре е скъпо...


Тук бъркаш колега, 328 е толкова изцеден, че дори след леки софтуерни намеси главата заминава. Има доста писано по чуждите форуми.. Не помня дефект ли се водеше или някаква недомислица, но си го спомням със сигурност.
Е90-тката определено е много приятна за каране и дава доста обратна връзка на шофьора. Ф30-ката я водят, че задължително трябва да се поръча със адаптивното окачване, иначе била мека (поне това съм чел).

Аз също НЕ знам какви коли ще караме след време, не искам да съм хейтър, но ИСКАМ ОБРАТНО В 90-те :mhihi:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от b00st » 23 Фев 2016, 16:32

Bexim написа:
Gqbriel написа:...че 328 подлежи на софтуерни промерни и тогава става заиграването :mhihi: докато атмосферния при Е90 е изцеден почти докрай и всичко малко отгоре е скъпо...


Тук бъркаш колега, 328 е толкова изцеден, че дори след леки софтуерни намеси главата заминава. Има доста писано по чуждите форуми.. Не помня дефект ли се водеше или някаква недомислица, но си го спомням със сигурност.
Е90-тката определено е много приятна за каране и дава доста обратна връзка на шофьора. Ф30-ката я водят, че задължително трябва да се поръча със адаптивното окачване, иначе била мека (поне това съм чел).

Аз също НЕ знам какви коли ще караме след време, не искам да съм хейтър, но ИСКАМ ОБРАТНО В 90-те :mhihi:

Искаш да кажеш, че от 1 ремап главата на актуален BMW мотор ще замине? Интересно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Е90 328i vs. F30 328xi

Мнение от Leon » 23 Фев 2016, 16:57

4-цил. с 350Нм и 245к.с. на 6000 оборота не е типичен разтоварен турбо-мотор, така че не знам дали има голям резерв. Дизела има заради големия въртящ момент, но тук не съм убеден. Всъщност за N20 не съм се ровил дали има вече някакви сериозни натрупвания на информация из нета, та може и да си въобразявам.
Never mistake motion for action...

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook