E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от Taruno » 11 Ное 2016, 10:03

Mollov написа:Извинявайте, че ви се бутам в темата... но не можах да намеря точен отговор.... на N47D20A какви са макс стойностите за mbar back pressure при idle и да речем 2000RPM? Че мойта хубавица от 2 седмици ми мрънка за DPF-а.... преди да я взема я четохме и даваше 6-10 mbar idle.... в последствие, когато почна да мрънка за DPF-а вече даваше 10-15 mbar, вчера видях 30 на idle и 65 на 2000RPM... лошото е, че не записах точно какви са номерата на грешките... дава две грешки DPF и една DPF back pressure sensor.... утре сменям сензора...

Та... при N47D20A пак ли говорим за същите реф. стойности, както при 6-таците?


Същите са като при М47 - като пуснеш Rheingold също ги пише и можеш да ги видиш с точност.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от Mollov » 11 Ное 2016, 12:07

Интересното е, че преди 2-3 дни си играх да подкарам ISTA и колата работеше на място доста време (докато се опитвам да накарам ISTA-та да "види" колата ми с тоя скапан китайски D-CAN кабел, ма както и да е), понякога по 20 мин на idle (на температура около/поне 90С т.е. загряла кола)... от тогава, насам, "грешката" за DPF така и не ми се е появявала, а преди този момент в рамките на 2-3 дни на всяка "посока" към/от офиса ми вадеше индикация "DPF"... направил съм 6-7 "посоки" от тогава и засега нова индикация DPF няма...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Червен бряг
Пол: Мъж
Кара: G30 540i Xdrive

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от foxi » 05 Фев 2017, 0:22

Изображение
И при мен излиза същата грешка какво мислите дали ще се оправи само с принудителна регенерация или трябва да се сваля да се чисти

Изпратено от моят IdeaTab S6000-H с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от Satanism » 05 Фев 2017, 9:09

Сигурен ли си, че термостатите ти са добре?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Червен бряг
Пол: Мъж
Кара: G30 540i Xdrive

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от foxi » 05 Фев 2017, 9:54

Не неса добре ще ги сменям защото държи между 70 и 80 градуса. С инпа може ли да се пусне принудителна регенерация при това положение


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от Satanism » 05 Фев 2017, 9:56

Оправи си термостатите и тогава се занимавай с ДПФ-а....и не се мотай много.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Червен бряг
Пол: Мъж
Кара: G30 540i Xdrive

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от foxi » 05 Фев 2017, 10:16

А дали ще тръгне принудителна с тези термостати


Sent from my iPhone using Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12770
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от vld » 05 Фев 2017, 11:56

Няма. Трябва да е загряла над 80 и да караш извън градско с скорост над 60 в продължение на 20 минути за да тръгне принудителна регенерация, трябва да са ти здрави свещите и релето , както и дроселовата клапа и всички сензори по ДПФ-а.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Червен бряг
Пол: Мъж
Кара: G30 540i Xdrive

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от foxi » 05 Фев 2017, 12:43

А с инпа може ли да се прави принудителна


Sent from my iPhone using Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12770
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от vld » 05 Фев 2017, 13:20

Не, с иста-д се пуска принудителната.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Червен бряг
Пол: Мъж
Кара: G30 540i Xdrive

E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от foxi » 05 Фев 2017, 14:18

Сега го карах и незнам дали защото е топло но държи от 80 до 90 а на място стига до 97 гр вече се обърках. Трябва ли да ги закове на 93 или играят постоянно мотора е 525д 197к


Sent from my iPhone using Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12770
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от vld » 05 Фев 2017, 14:37

foxi написа:Сега го карах и незнам дали защото е топло но държи от 80 до 90 а на място стига до 97 гр вече се обърках. Трябва ли да ги закове на 93 или играят постоянно мотора е 525д 197к


Sent from my iPhone using Tapatalk

На 88 ти отваря термостат, като седиш на място ще вдига до 97 въпроса е като се движиш да не пада под 85/86 тогава големия термостат ако не затваря трябва да го смениш. Ако всичко им е наред на термостатите няма да ти пада температурата.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от dimodi » 05 Фев 2017, 22:35

Да споделя и аз моя опит по темата с моето Е60 525д 197 к.с. От известно време колата беше станала шумна и двигателят ми звучеше по-различно. Бучеше и колата стана доста мудна в ниските обороти. Подозирах ДПФ-а, но по сервизите като споменеш ДПФ веднага искат да го махат, на никой не му се занимава да го лекува :lol: Имах един ОБД кабел за диагностика от предишното ми Е46, но той не става за Е60 фейслифт. Купих си K-DCAN кабел и се заех с проблема. Закачих колата с DIS, пуснах теста за ДПФ-а и се хванах за главата. Имаше записана грешка 480А, на място показваше налягане над 50 мбар при максимално допустимо 35, а при 2000 оборота минаваше 100 мбар при допустими 75. По една случайност няколко дни преди това бях попаднал на информация за сервиз, в който почистват ДПФ-и (колега от форума). Веднага му звъннах и отидох да говорим на място. Процедурата е подобна на тази с Tunap описана в Е60 подфорума. Тук обаче го правят с препарати на Liqui Moly, цената беше приемлива и въпреки, че бях наясно, че мога да си го измия сам и да опитам с принудителни регенерации, реших да оставя хората да си свършат работата и нещата да бъдат направени професионално. Всичко отне не повече от 2 часа, имаше си и доволно количество пушеци както му е реда :lol: След почистването налягането на място падна до 12-13 мбар, колата вървеше с лекота, а от бученето нямаше и помен - двигателят мъркаше. Навъртях около 50 километра градско, закачих я пак, нямаше записани грешки и днес понеже ми предстоеше пътуване около 150 км извън града, реших да задам една принудителна регенерация. Може би за първи път откакто имам колата ясно усетих кога регенерира (сигурно и защото постоянно бях нащрек дали ще се случи :lol: ) - карах си с около 100 км/ч, а тя поддържаше 2000 оборота и не включваше по-горна предавка както обикновено в такава ситуация. След 10-15 минути явно приключи и колата си възвърна нормалното поведение. Прибрах се и извадих лаптопа. Наистина беше регенерирала успешно, налягането на място сега е 7,9 мбар, а на 2000 оборота около 37-38 мбар. Колата в момента е на 204 хил.км., ДПФ-а засега е спасен и явно ще кара още доста време :yes:

П.С. Макар, че като видях как се отпуши колата като изчистих ДПФ-а направо ми се прииска да го махна :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от drago9205 » 06 Фев 2017, 10:42

foxi написа:Сега го карах и незнам дали защото е топло но държи от 80 до 90 а на място стига до 97 гр вече се обърках. Трябва ли да ги закове на 93 или играят постоянно мотора е 525д 197к


Sent from my iPhone using Tapatalk


На място може и да вдига до 90+ градуса със заминали термостати, но веднага щом я подкараш с някаква равномерна скорост, както спомена колегата, ще почне да пада температурата и условията за регенерация ще липсват.
Ако са ти наред термостатите трябва да закове около 90 градуса (да кажем грубо +-5 градуса в зависимост от условията и външната температура) и това независимо дали я караш в града или извън.
Но така като гледам стойностите при записаната грешка имам големи съмнения, че ще стане само с принудителна регенрация. 1000 мбара обратно налягане при 1500 оборота е супер много, грубо допустимата стойност при тези обороти трябва да е околол 50 мбара.

Аз дори не бих карал така колата, защото запушеният ДПФ има доста лошо влияние, както и рискове от кофти стечения на обстоятелствата за самият двигател.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A

Мнение от andy » 06 Фев 2017, 11:05

drago9205 написа:Но така като гледам стойностите при записаната грешка имам големи съмнения, че ще стане само с принудителна регенрация. 1000 мбара обратно налягане при 1500 оборота е супер много, грубо допустимата стойност при тези обороти трябва да е околол 50 мбара.

Аз дори не бих карал така колата, защото запушеният ДПФ има доста лошо влияние, както и рискове от кофти стечения на обстоятелствата за самият двигател.



Втора тема чета където не се поставя правилна диагноза, т.е. не се четат правилните стойности. Колегата има 68.92 диф. налягане, което изобщо не е много. ASH е малко висок но с регенерация (ако няма проблем да я пусне по ред прични) ще се оправи.

viewtopic.php?f=112&t=410814&start=15 и тук колегите се изказаха че е запушен според тях, а се оказа че липсва.
Така че нека се изказват колеги, които са компетентни за да не стават после грешки.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook