E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Най-доброто нещо е JB4+backend flash чрез MHD. MHD e 200лв, което е нищо като се има в предвид, че при тази кола това е бензина за 2-3 дена без да се прекалява с возенето. А като споменах бензин, лично съм хванал по логове и дино, че най-добре се държи ЕКО 100.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
И въобще си избийте от главата българските тунери, нямат грам понятие как се настройва N54 мотор и отгоре на всичко искат повече пари отколкото дори най-добрите тунери от цял свят.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
climbernoob1 написа:Колеги, как стои въпроса с поставянето на газ на N54 и N55 двигателите? Има ли направени такива коли и ще има ли проблеми, ако колата се използва всекидневно? Поздрави!
Газ не може - с директно впръскване е мотора. И дори не е само това проблема. Ще използвам една реплика от М раздела, която преди не обичах да чувам, но се оказа доста вярна - ако те интересува горивото като разход, най-добре подмини тази кола и търси нещо друго.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
явно дойде газта и в тази тема хаха
Само за инфо парите ми за бензин са 4 цифрена сума, а тези за ремонти/ъпгрейди -> 5 цифрена, та...
Настрана майтапа - с директното впръскване според мен ще е трудно или ще трябва т.н. течна газ и пак не знам...
http://www.prinsautogas.com/en/products ... ystem.html
Само за инфо парите ми за бензин са 4 цифрена сума, а тези за ремонти/ъпгрейди -> 5 цифрена, та...
Настрана майтапа - с директното впръскване според мен ще е трудно или ще трябва т.н. течна газ и пак не знам...
http://www.prinsautogas.com/en/products ... ystem.html
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Щурми
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.11.2014
- Местоположение: София-Враца
- Пол: Мъж
- Кара: е92 335i
- Мечтае да кара: е92 335i 500 коня
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
http://nitoautogas.com/w/p/a/0/5/19/bg#1
http://nitoautogas.com/w/p/a/0/2/4/bg#1
И двете марки не предлагат за н54 мотора, а само до н52, по-точно само втората. Иначе не виждам нещо странно на бегачка да се сложи газ. На 10000 километра са 3000 спестени лева,а мощността е до 10% вдигната.
Дайте съвет от кой бензин да зареждам. Днес ще пробвам препоръчания от колегата gixer ЕКО 100.
http://nitoautogas.com/w/p/a/0/2/4/bg#1
И двете марки не предлагат за н54 мотора, а само до н52, по-точно само втората. Иначе не виждам нещо странно на бегачка да се сложи газ. На 10000 километра са 3000 спестени лева,а мощността е до 10% вдигната.
Дайте съвет от кой бензин да зареждам. Днес ще пробвам препоръчания от колегата gixer ЕКО 100.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
nero_ написа:climbernoob1 написа:Колеги, как стои въпроса с поставянето на газ на N54 и N55 двигателите? Има ли направени такива коли и ще има ли проблеми, ако колата се използва всекидневно? Поздрави!
Газ не може - с директно впръскване е мотора. И дори не е само това проблема. Ще използвам една реплика от М раздела, която преди не обичах да чувам, но се оказа доста вярна - ако те интересува горивото като разход, най-добре подмини тази кола и търси нещо друго.
За FSI,TFSI и т.н директно врпъскване има газ,НО дали си заслужава въобще и дали не е само ходене по мъките,ето малко инфо:
Винаги има минимална консумация на бензин при режим на газ, количеството на бензина зависи от характеристиките на двигателя и следователно е различно при различните превозни средства.
Симулацията на бензинови инжектори е най-специфичната работа при това приложение на газов инжекцион
За правилното свързване на датчиците са нужни специални инструкции за всеки тип двигател.
Позиционирането на дюзити на колекторите трябва да се направи в правилната позиция и в правилната посока на инжектирания газов поток.
Защо двигателите с директно впръскване, не са подходящи за газ?
Производителите на двигатели все по-често преместват бензиновите инжектори все по-далеч от традиционната им позиция (близо до края на всмукателния колектор) и ги поставят директно в цилиндъра, който захранват. Промяната има принос в намалянето на изгорелите газове. Естествено, върховете на директните инжектори се загряват, когата са изложени на огъня в цилиндрите. Обикновено това не е проблем, тъй като бензинът, който минава през тях ги охлажда.
Проблемът се явява, когато двигателят се конвертира на газ и бензиновите инжектори се изключат.Охлаждащият ефект на бензина се губи и инжекторите ще прегреят в резултат. С времето върховете им ще се увредят, дори ще се стопят. Каквото и да се случи, е неизбежен отказът от работа на бензиновите инжектори (както и на бензиновата система).
Един от вариантите за решаване на проблема е да не се спират бензиновите инжектори и те да работят заедно с двигателя. Тази смес на свете горива трябва да се направи с голяма доза прицизност. Отношението бензин/газ в горивната смес е различно за всяко различно натоварване и обороти на двигателя. Не е възможно да се постигне тази точност с насточщите газови инжекциони. Производителите на газови уредби трябва да произведат сефтуеър за всеки отделен модел двигател, което е много скъпо и отнема много време. Но към днешна дата, вече има софтуери за голяма част от моделите с директно впръскване.
Ако имате автомобил с такава бензинова система и желаете да бъте конвертиран на газ, свържете се с нас, за да проверим, дали може да се случи.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Така е, правят се и мотори с директно впръскване на газ. Но с далеч по-малка мощност. Отделно н54 е доста прецизен - не са много моторите, които работят на closed loop под товар. От една страна, това го прави подходящ за алтернативни горива без модификации (етанолови смеси), но от друга го прави чувствителен към лоши смеси. Като знам, как на бензин му трябва малко за чек енджин, представям си на газ (ако е възможно) какво чудо ще е.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
nero_ написа:Така е, правят се и мотори с директно впръскване на газ. Но с далеч по-малка мощност. Отделно н54 е доста прецизен - не са много моторите, които работят на closed loop под товар. От една страна, това го прави подходящ за алтернативни горива без модификации (етанолови смеси), но от друга го прави чувствителен към лоши смеси. Като знам, как на бензин му трябва малко за чек енджин, представям си на газ (ако е възможно) какво чудо ще е.
Разбирам за 330 да е на газ поради една проста причина - харчи много върви малко ...но н54 според мен и това,което виждам при ежедновно нормално каране дава прекрасен разход на гориво и ако човек инвестира пари в началото да смени превантивно някои агрегати си е страхотна покупка за това,което ще получи после.
Може би това е първия и последен мотор,който БМВ са правили ,чиито модификации с цел усилване на мощността са прости смени на няколко маркуча + софтуер,който пък се оказва страшно добре ориентирам към потребителя...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
nero_ написа:Супра-та на 21ви век
Такова е
Мен средния ми разход все още е под 11 (градско, извънградско, магистрала + 1 дракон ) та...
За бензин аз съм фен на Shell V-Power Racing.
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Колеги, ето нещо интересно ама скъпо ...
ако някой все пак има средства и му се инвестира да каже как е
http://store.activeautowerke.com/produc ... bmw-models
ако някой все пак има средства и му се инвестира да каже как е
http://store.activeautowerke.com/produc ... bmw-models
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- Щурми
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.11.2014
- Местоположение: София-Враца
- Пол: Мъж
- Кара: е92 335i
- Мечтае да кара: е92 335i 500 коня
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Направих така наречения Golf tee Mod и наистина има ефект, но пък от двигателния отсек започна да се чува някакъв тракащ шум. От какво може да е?
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Ето няколко готини снимки на сърцето на зверчето
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
още 3
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Н54 се оказа голяма краста и се подхлъзнах по склона на модификациите . След като почнаха да нарастват нивата на бууста, започнаха да малеят октаните на горивото и се наех да тествам различни горива и комбинации.
Малко за колата: чисто нови фабрични турбини, нови свещи, BMS DCI филтри, VRSF 3" downpipes, модифицирано крайно гърне, JB4 Map2.
Какво гледам по време на тестовете: правя рънове 2500-7000 оборота най-честно на 4-та предавка. Анализирам минималния аванс, максималния аванс, минималната и максималната разлика спрямо аванса по карта, падения на аванса над 1 градус.
Неща които не отчитам, а имат значение: не следя IAT, като идеята е че правя ръновете с интервал между тях както и с висока скорост по магистралата, което предполага, че кулера е достатъчно охладен и няма натрупана топлина. Но все пак да го отбележа. Не отчитам и външна температура, но ръновете са правени в сходни климатични условия.
Какво тествам: ОМВ100, ОМВ95, Shell V-Power, Lukoil 98, Liqui Moly Octane Booster, Bardahl Octane Booster. Верятно ще тествам и Еко в бъдеще. Изчаквам да останат под 5л в резервоара и наливам около 20л от горивото за тест.
Резултати до момента:
1. Shell V-Power - на първо време излежда с най-добри резултати. Не се забелязват падове в аванса, минималните и максималните аванси са прилични, графиките са сравнително гладки. Сравнително малко рънове, ще тествам пак в бъдеще. За момента поставям на първо място.
2. OMV 100 + Liqui Moly Octane Booster малко над препоръчителната концентрация - Сходни резултати сравнено с Шел, но малко по-непостоянни. Имам около два пъти повече рънове с това гориво сравнено с Шел-а и е възможно чисто статистически да има повече лоши рънове.
3. OMV 95 + Liqui Moly Octane Booster двойна доза над препоръчителната - Като цяло добри резултати на авансите, но някой от ръновете имаха падове. Близки резултати до горните, но по-непостоянни.
4. Lukoil 98 - Също прилични резултати, но по-слаби в сравнено с горните. Сравнително често се наблюдаваха падове на аванса (сигнал за детонации). Става за каране на Мап2, но най-вероятно по-подходящо ще е Мап1.
5. OMV100 - Чести падове на аванса. Важат коментарите за Luk98, но резултатите са може би една идея по-лоши.
Предстоят още тестове, както на Еко така и искам да тествам по-продължително Shell V-power. Освен това и октан буустъра на Бардал в различни концентрации и комбинации. За съжаление процеса е бавен и тежък, защото трябва да изчакам горивото да свърши, да заредя, да има време и условия за тестове, а и комбинациите са доста. Ако имате коментари, въпроси и предложения ще се радвам да обсъдим.
Малко за колата: чисто нови фабрични турбини, нови свещи, BMS DCI филтри, VRSF 3" downpipes, модифицирано крайно гърне, JB4 Map2.
Какво гледам по време на тестовете: правя рънове 2500-7000 оборота най-честно на 4-та предавка. Анализирам минималния аванс, максималния аванс, минималната и максималната разлика спрямо аванса по карта, падения на аванса над 1 градус.
Неща които не отчитам, а имат значение: не следя IAT, като идеята е че правя ръновете с интервал между тях както и с висока скорост по магистралата, което предполага, че кулера е достатъчно охладен и няма натрупана топлина. Но все пак да го отбележа. Не отчитам и външна температура, но ръновете са правени в сходни климатични условия.
Какво тествам: ОМВ100, ОМВ95, Shell V-Power, Lukoil 98, Liqui Moly Octane Booster, Bardahl Octane Booster. Верятно ще тествам и Еко в бъдеще. Изчаквам да останат под 5л в резервоара и наливам около 20л от горивото за тест.
Резултати до момента:
1. Shell V-Power - на първо време излежда с най-добри резултати. Не се забелязват падове в аванса, минималните и максималните аванси са прилични, графиките са сравнително гладки. Сравнително малко рънове, ще тествам пак в бъдеще. За момента поставям на първо място.
2. OMV 100 + Liqui Moly Octane Booster малко над препоръчителната концентрация - Сходни резултати сравнено с Шел, но малко по-непостоянни. Имам около два пъти повече рънове с това гориво сравнено с Шел-а и е възможно чисто статистически да има повече лоши рънове.
3. OMV 95 + Liqui Moly Octane Booster двойна доза над препоръчителната - Като цяло добри резултати на авансите, но някой от ръновете имаха падове. Близки резултати до горните, но по-непостоянни.
4. Lukoil 98 - Също прилични резултати, но по-слаби в сравнено с горните. Сравнително често се наблюдаваха падове на аванса (сигнал за детонации). Става за каране на Мап2, но най-вероятно по-подходящо ще е Мап1.
5. OMV100 - Чести падове на аванса. Важат коментарите за Luk98, но резултатите са може би една идея по-лоши.
Предстоят още тестове, както на Еко така и искам да тествам по-продължително Shell V-power. Освен това и октан буустъра на Бардал в различни концентрации и комбинации. За съжаление процеса е бавен и тежък, защото трябва да изчакам горивото да свърши, да заредя, да има време и условия за тестове, а и комбинациите са доста. Ако имате коментари, въпроси и предложения ще се радвам да обсъдим.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани