E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 24 Окт 2019, 13:21

За сток турбини си на макса и според мен е добре, както явно и те са добре.

Само за инлета, където си намазал да споделя - аз имах много ядове с това - уж е ОК и след няколкото стотин км като я надуя по някой проход или писта и го изплюва. 3 пъти го мъчихме винаги го плюеше и накрая къстъм адаптер към който да се хване със скобата кадърно... Но поне BOV-a е много добър диагностик - ако чуеш променен звук от него драстично (към по-гаден :mhihi: ), да знаеш че има голяма вероятност да се е извадил. Също ако не съска пък грам се хваща дали някои вакуумен маркуч е скъсан или пък intercooler-a се е изплюла някоя връзка :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ND1 » 04 Ное 2019, 23:00

Така колеги след, купуването с много любов на моя батмобил, безупречната поддръжка с времето, тунинга и разбира се многото адреналин, емоции и спомени, които си създадох с него дойде времето да се разделим :( Преди около седмица се разделих с него, добрата новина е, че в ръцете на ентусиаст, който ще продължи да и дава вниманието, грижите и разбира се финансите които и се полагат :mhihi: Тъй като, Н54 семейството винаги ще е в сърцето ми, реших да споделя някои неща, които научих във времето и не ги намерих тук:
1.На н54 горивото (конкретно дюзите свършват на около 550 коня на гуми), след което има два варианта , познатия порт инжекшън или има от сравнително скоро, пуснат ъпгрейд кит за дюзите, като идеята е за разлика от порт инжекшъна, автомобила да остане с директно впръскване. И двата варианта са добри.
2.За каране на етанол, заводската помпа, издържа до около е30 микс (тоест 30% етанол от цялото гориво), в някои случаи потребители съобщават и за ползване на е40 миксове без проблем(като разбира се, както е казал колегата NERO, се мониторират помпите, трябва да са стабилни, както за ниското така и за високото). За по-големи миксове от е30/е40, се изисква ъпгрейд на лоу прешъра. Тук изненадата е, че не е необходимо да се купува WALBRO 450 във всичките му варианти и да се дават почти 1к за помпа, има английска компания, която предлага ъпгрейд на лоу прешъра, за около 100 долара. Интересното е,че при директно сравнение между оригинална walbro и тази от англия за 100тина долара, английската е 1:1 с тази на Walbro, просто е заличена щампата на Walbro (и това ясно се вижда :D ). С етанола има много голяма разлика, наскоро си правихме БМВ уик енд, с колегата Devent бяхме заедно, Н54 на ФБО с микс на нещо между е25 и е30, надбягваме като динимика М5 е60 40-250 (разбира се в Мексико :mhihi: ). От едно време нагоре, нивата на бууста растат, но колата не ги утилизира адекватно, защото и е необходима Метанолова инжекция или каране на Етанолови мисктури. И двата варианта са топ, зависи, на кого каква инвестиция му се прави, разликата обаче и в двата случая е ОГРОМНА в сравнение с чисто ФБО.
3.На максимален сетъп от заводските турбини, могат да се извадят 550 коня на мотор. Говорим за ФБО+ъпгрейднат лоу прешър с етанол микс, метанолова инжекция и агресивен мап на около 22 ПСИ, виждам съм го няколко пъти.. Друг е въпроса, колко ще издържат турбините заводски.. колкото и издържат :bang: :mhihi: :yes:
4.Мита за здравината на мотора. Искам да отбележа първо, за да не бъда нападнат, ДА Н54 е гига здрав, излиза с подковани компоненти, но схващането, че си купуваш Н54 на втора употреба над 150-200к (реални Км) и надуваш до 700-800 коня, без да пипаш мотора са глупости. Няма да изпадам в подробности, няколко случая ми бяха пред очите, обощено ще кажа, най-добре за над 500 коня на гуми (истински говорим), подковете моторите за да нямате ядове, от там нагоре-> "яко бой" :mhihi:
5.Скоростните кутии. Автомата е окей до едно време, гововрим за преди фейса, не ДЦТ от 335ИС, от едни около 500 коня на гуми нагоре, натоварването му идва доста и издава багажа и следва ревизия и след 2000-3000км пак същото.. Къде е решението ? Или ДЦТ от 335ис, като има фирми в щатите, които предлагат подсилване на трансмисията (излиза разбира се солено) или преминаването на ръчна скоростна кутия (ако колата е автомат), за мощности над 550кс на гуми било ти с хибриди или сингъл турбо, най-добрия вариант е Ръчна кутия с керамичен съединител :yes:
4.Инлетите, на сток турбини, каквито и да са инлетите, не качват повече от едни 20-тина коня. Не стоят така, обаче нещата при хибридни турбини. Тънкия момент е, че ако имате хибриди, за максимални резултати, се махат заводските инлети (целия пайпинг говорим) който е тесен и "restrictable" и се изработват изцяло нови пътища, които буквално минават отдолу-нагоре "през целия мотор". Резултата е налице-> 40 коня на гуми и разликата е осезаема!
5.Интеркулера, преди "топ ноч" беше VRSF 7, като цена представяне. Сега за мен лично е Masata HD 2 stepped intercooler(говорим за коли ФБО), кулера е страшно изработен, 2 степед се води, high-density за по-добро охлаждане, дава много добри резултати на ръновете дори на висок бууст, и струва около 1000 лева. Лично говорих с Маршал от Мл Перформанс и ме посъветва да взема него пред новия на VRSF 5 HD, който пък по думи на VRSF е по-добър от старата 7мица(която вече не може да се поръча).
Като цяло това са някои от нещата, които реших да споделя, ще продължавам да следя темата и ще правя включвания.
п.с. След като продадеш "супрата на 21 век", автомобилната летва се вдига ужасно много и избора за следващо МПС става много тегав :mhihi: :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 05 Ное 2019, 12:21

Чакаме с нетърпение да кажеш и покажеш новата :)

2 въпроса:
- може ли модел/линк за "английска компания, която предлага ъпгрейд на лоу прешъра, за около 100 долара"
- може ли модел/линк за "пуснат ъпгрейд кит за дюзите, като идеята е за разлика от порт инжекшъна, автомобила да остане с директно впръскване"
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 05 Ное 2019, 13:52

За едни наливането приключи, за други продължава. Адмирации! Страхотно е, че има толкова неща на пазара, че може и 10 години да си поддържаш интереса в колата и винаги да има още какво. Само $$$ да има...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 05 Ное 2019, 14:16

Кеш ако има... :)

Виж БМВ -> преди години М2, после М2 Competition, скоро М2 CS (clubsport), и от сега обявиха, че ще има нови М2 2021 и 2022 :mhihi:

Всяка година нова М2-ка, пари да има :lol:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ND1 » 08 Ное 2019, 11:06

Ще ви линкна помпата скоро, пуснал съм запитване да ми изпратят линкове :yes:
М2-то не е лошо, въпрос на вкус, но да е с С55(поне за мен)
Съветвам хората, които са на ФБО, да помислят за метанолова инжекция, ефекта е брутален... Просто от едно ниво на горе, колата има бууст, охлаждане, въздух, но не може да го утилизира правилно бууста, Метаноловата инжекция/Етанолови смеси, даже най-добре и двете, решават проблема ! Като бях само на ФБО, в каквото и време да тествах, на летящ след 140, не можех да си помисля да се доближа до М5 като вървеж.. след етанол и то на нисък процент някаква смес от порядъка на Е25, гръмнах няколко М5ци без проблем 50-250 с които бях карал и преди това и ме биеха... :yes: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ND1 » 08 Ное 2019, 12:26


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от bscsystem » 08 Ное 2019, 12:37

Тоя етанол не е ли по колонките 98+ бензина? В САЩ да сложиш етанол разбирам, но при нас пак ли има такава разлика, когато караме на 98+, че чак м5тици да биеме
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от In_Memoriam » 08 Ное 2019, 14:44

bscsystem написа:Тоя етанол не е ли по колонките 98+ бензина? В САЩ да сложиш етанол разбирам, но при нас пак ли има такава разлика, когато караме на 98+, че чак м5тици да биеме

Етанол = спирт, няма общо с бензин. Това 98+ на колонките там е race fuel. Ето ги разликите нагледно :mhihi:

Изображение Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Щурми » 08 Ное 2019, 19:53

ND1 написа:Ще ви линкна помпата скоро, пуснал съм запитване да ми изпратят линкове :yes:
М2-то не е лошо, въпрос на вкус, но да е с С55(поне за мен)
Съветвам хората, които са на ФБО, да помислят за метанолова инжекция, ефекта е брутален... Просто от едно ниво на горе, колата има бууст, охлаждане, въздух, но не може да го утилизира правилно бууста, Метаноловата инжекция/Етанолови смеси, даже най-добре и двете, решават проблема ! Като бях само на ФБО, в каквото и време да тествах, на летящ след 140, не можех да си помисля да се доближа до М5 като вървеж.. след етанол и то на нисък процент някаква смес от порядъка на Е25, гръмнах няколко М5ци без проблем 50-250 с които бях карал и преди това и ме биеха... :yes: :mhihi:

Много се бяга от метанолва инжекция, не знам защо, а на теория за малко пари получаваш наистина много. Аз 100% искам да сложа, но не знам кога ще е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 09 Ное 2019, 13:34

bscsystem написа:Тоя етанол не е ли по колонките 98+ бензина? В САЩ да сложиш етанол разбирам, но при нас пак ли има такава разлика, когато караме на 98+, че чак м5тици да биеме


Бъркаш единиците в сащ са по друга система и 93 им е най големия октан отговаря на нашия 100...за това някои хора се бъткат
И аз ще напиша впечатления от етанол малко по късно ,за хора с н55 щр е интересно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 09 Ное 2019, 14:06

Та за етанола,мераклия съм отдавна,купих 20 литра. Реших да почна от малко на 17 литра в резервоара сипах 3 литра чист етанол на 99.8%. Покарах 10 км и почнах да логвам на 5 та карта,в началото нямаше осезаема разлика във вървежа но ми направи впечатления че логовете станаха много чисти,таймингите на около 3500-4000 оборота държаха около поне 10 градуса и повече тримовете заспаха ( преди отиваха на макс и таймингите падаха до 0 и съответно колата връаше яко буста). Леко по леко и буста се покачи и почна да държи около 17.5-18 psi в средните и около 14-15 до към 5500-6000 об после ест рязко дропваше но ъова за н55 си е нормално. Интересното дойде на следващия ден,реших да покарам без да логвам ( грешка за мен) ,още при първото яко раздаване на газ колата отиде на 20 psi ( според буст метъра,стрелката на бензина,ест не е съесем точно но никога не съм я виждал там) и тръгна брутално яко, за съжаление при 3то тто даване на газ jb4 ме изхвърли на 4 та карта ...причината беше овърбуст...при н55 сейфтито на буста е 18 psi ,сега ме е яяд че точно тогава не логвах, защото щех да вида ако всичко друго е ок можеше да вдигна сейфтито. Та това е като за начало, разликата само от е18-20 е доста голяма, преставям си на е30 къв кеф ще е но първо ще се съветвам с бъргърите или тук ако някой даде акъл,и после ще продължа с експериментите с повече етанол.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 10 Ное 2019, 18:53

Освен метанол и етанол трябва и каране :)

Тук има ли някой да кара по писта? Аз стигнах да извода, че определено ще ми дойде добре едно корито + 4 точков колан (само трябва да се измисли бърза схема за монтаж/демонтаж :lol:), както и по интересно окачване (трябва си повече камбър). Пробвах и Pagid RSL29 накладки - друг свят... Отделно на фона на нормалните почти не се хабят (за сравнение те изгубиха около 1мм за 120км на писта, а улична накладка губеше по 1мм за ~5km).

car.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 11 Ное 2019, 10:38

:clap:
Това пълен слик ли е?
Аз пробвах YellowStuff на последния BMW Cup и за момента съм доста доволен. Не свирят студени и се държат добре на писта.
Коритото определено прави чудеса. Колата се усеща много повече, да не говорим, че може да се съсредоточиш върху шофирането, а не как да се задържиж в седалката. Стоковите спортни седалки на Е9х са крайно недостатъчни. Предполагам се натягаш с колана чрез ел седалките?
Има обаче някой недостатъци:
- външен вид (на нас, ентусиастите, ни е ясно, но нормалните хора ще те мислят за "джигит")
- легалност - потенциално може да имаш проблеми с полиция, стандартния колан задължително остава
- 4 или 5 точкови колани не се препоръчват за коли без roll cage. Причината е, че при евентуално преобръщане, 3-точковият колан позволява тялото да се приплъзне напред и надолу по седалката (в посока foot-well-a). 4/5-точковият не позволява тялото да мърда на никъде и е възможно главата и врата да пострадат сериозно при поддаване на тавана. Естествено, това е доста краен сценарий, но все пак нещо, което е хубаво да се има в предвид.

Като гледам до къде си стигнал е време за нещо регулируемо. BC BR ако спазваш бюджет или KW CS ако цената не е проблем. Или v2/v3 + camber/caster plate. Определено БМВ-та страдат от липса на камбър и кастър отпред, когато се извадят на писта.

Съмнява ме много хора да карат 335 на писта. Както сме си говорили на лично, са доста тежки коли и са по-скоро магистрални състезатели и трябват доста усилия и пари, за да се почувстват в свои води на писта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 11 Ное 2019, 11:48

Чист слик е, да :) Приключи и той за сега, но за сезон 2020 чакат едни Мишелини заместници :mhihi:

IMG_6947.JPG


Yellowstuff са приятни накладки, но с малко по-бързо темпо окапват прилично и те (на Калояново ги приключих за 20-30 обиколки).

Сега сложих Pagid RSL29 -> уникални ми се сториха :) Вярно цифромания, но за 120км състезателни на Серес мръднаха 1 мм... Та общо взето както винаги -> евтиното излиза скъпо.

Ето сравнение между Yellowstuff и RSL29 за моят апарат (6 бутален D2), ясно се вижда как EBC-то изглежда евтино дори на изработка (отделно как смърди...) :mhihi:
IMG_7042.JPG

IMG_7043.JPG


За корито и 4-5-6 точкови колани, по скоро само за писта го виждам. За всеки ден е мъка, освен, че не е легално. Сядането и ставането си е кофти и не е много комфортно за лежерно каране из града например :)

Окачване се чудя между няколко опции евентуално:

BC ZR SERIES COILOVER
D2 Super Racing Coilover Kit
KW Clubsport 2 way - тук обаче с други пружини, че тези с комплекта са меки, защото за Non M3 са едни и същи от 320 до 335, което е несериозно...
Nitron R1
Intrax 1k2 - тук за basic версията говорим, че екстрите са още толкова (линка е за М3, реална цената е почти същата и за 335i

Последните две окачвания могат да варира спрямо какво искаш, защото и Nitron-a и Intrax-a се правят по поръчка за 2-3 седмици, нищо не е налично там. Като цяло са подредени и по цена :lol:

Ако взема някой от тях, да си кажа че ST XT, което е в момента ще е налично за продан при желание :D
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook