E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ръб » 01 Окт 2019, 21:10

Въпроса е да не търся тук мапери...

Днес си смених вакумите на гейтовете, предния беше поразнищен, сега се усеща да спуулва прилично от 2000 оборота. А до вчера след 3000.

Който не си ги е сменял никога, препоръчвам превантивно да ги смени.

Аз смених всички.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 02 Окт 2019, 10:03

Rainbow написа:
nero_ написа:
Rainbow написа: Цената на турбините беше символична, по 1300 лева на турбо от БМВ, но сега е друга :mhihi:
Wow... по 1200 ги плащах преди години...

Rainbow написа:Мен ме интересува някой да сподели мнение за port injection + ignition kit-a на Precision Raceworks? Може би и за ъпгейдваните помпи на fuel-it - има ли смисъл от stage 2 или и 1 е ок(за stage 3/4 мисля, че не сме в България :mhihi: )?
Какво планираш? Етанол ли искаш да ползваш или някакви гигантски турбини :mhihi:



По-скоро гигатнски турбини, иначе само 100 октана от Шел :mhihi:

По върпоса с хибридите - JB4 map 5 или MHD + trebila, не е толкова страшно :yes:


Щом ще караш на бензин, добър ориентир са конете, които целиш. До 500 на колела Stage 1 те устройва. Горе долу около или малко преди 500 започваш да губиш и високо налягане. Ако се целиш (или в бъдеще обмисляш) над 500, си заслужава Stage 2. Понеже гледаш и порт впръскване, Stage 2 е по-добрия избор за теб.
За Precision Raceworks не мога да дам адекватно мнение.
Ако ще оставаш на би-турбо конфигурация, имай в предвид, че ще започнеш да изпитваш затруднения със съединителя. Сингъл търбо е доста по-щадящо в това отношение, но зависи какво търсиш от колата. Лично аз, ако не бях намерил воля, да спра да наливам с кофата, щях да прескоча директно на сингъл. Обичам мотора да върви на принципа "колкото повече, толкова повече" :mhihi: Би-турбо конфигурацията изригва в ниски и средни обороти, но неизменно увяхва нагоре в RPM range-a. Напомня ми дизелов мотор, а това е кофти асоциация :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 10.12.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 135i coupe DCT
Мечтае да кара: точно това
Детайли за колата: задно, без активна рейка, без старт-стоп и с истинска ръчна

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от radi1976 » 02 Окт 2019, 20:02

Колеги с N55 съм, температурата на маслото ми седи на 120 градуса. Според вас това нормално ли е не трябва ли да седи на 100-110. Гледам че има термостат на масления филтър, да не би да ми е развален се чудя. Притеснява ме да не дъража мотора много топъл. Това е при нормално каране градско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от adovet » 03 Окт 2019, 13:34

При градско мисля е съвсем нормално. При мен и извън градско си държи малко по малко от 120

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 03 Окт 2019, 14:44

radi1976 написа:Колеги с N55 съм, температурата на маслото ми седи на 120 градуса. Според вас това нормално ли е не трябва ли да седи на 100-110. Гледам че има термостат на масления филтър, да не би да ми е развален се чудя. Притеснява ме да не дъража мотора много топъл. Това е при нормално каране градско.


Няма проблеми, нормално е, но може да падне още. В темата можеш да видиш, че има хора(включително и аз), които сме със спортния термостат на бургерите и държим по-ниски градуси в града, а и извън него.
Аз между другото, в момента карам на 5w30, гледам има колеги на 5w40 и се чудя дали да не мина и аз на следващата смяна.

И друго питане имам - да върнем темата за етанола :lol: приятел с 335 ми пусна мухата и се чудя дали да не пробвам, ей така за теста. Гледам, че @_nero е писал, че трябва внимателно да се анализира в логовете какво се случва с помпите, какво точно трябва да се гледа в логовете(за jb4 логове питам)? И смятал ли е някой за да достигнем до Е30 колко точно бензин 100 октана(което е Е10 както сподели колегата) + колко литра етанол за да добием обща смес 30 литра, например ?

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 03 Окт 2019, 16:41

Винаги съм карал (а и голяма част от хората с 335) с 5W40. Препоръчвам ти да минеш на такова.

За етанолови смеси и стокови турбини, ограничението е ниското налягане. В лога гледаш стабилни стойности (FP L) през целия rev range. Може да сравниш със стойностите на чист бензин. Гледа се да няма спадове при овърбууста и на високи обороти. Като цяло се очаква сравнително права линия около 6-7 единици (което е 60-70psi). Ако падаш под 55-50 си прекалил с етанола или помпата си заминава.

Не го мисли толкова за точната смес. Дали ще дойде Е25 или Е35 не е голяма драма. Но ако държиш да си педантичен:

30л Е30 = 23л Е9 (бензин) + 7л Е100 (етанол)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 04 Окт 2019, 6:47

Аз карам даже с Motul Racing 5w50 и съм доста по-доволен от другите масла. На писта с 5w30 / 5w40 ми трябват под 10км да отида на 140 градуса... Сега 135 много трудно да ги мине :yes:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 04 Окт 2019, 9:07

Rainbow написа:Аз карам даже с Motul Racing 5w50 и съм доста по-доволен от другите масла. На писта с 5w30 / 5w40 ми трябват под 10км да отида на 140 градуса... Сега 135 много трудно да ги мине :yes:

Така е, има само един проблем - цената е х2, а сервизния интервал х0.5, което го прави 4 пъти по-скъпо. Но ако колата посещава писти, определено е най-добрият вариант.

Поправка: прибързах с писането. Горният коментар е за Motul 300V. А колегата вероятно говори за MOTUL SPORT 5W50.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 10.01.2014
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от pigii » 09 Окт 2019, 8:48

Скоро ще купувам зимни джанти и гуми за колата - 2007 335и е92. Както е написал колегата ще търся 17ки с ЕТ 34-37.
Въпроса ми е дали има нещо друго специфично при джантите освен това? И какви гуми като размер да сложа на такива 17ки? В момента колата е с 19ки и гуми 225/35.

П.С. страхотна тема и може би въпроса ми е вече отговорен, но нямам време да е прочета цялата за сега - 60+ страници е :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 09 Окт 2019, 17:06

pigii написа:Скоро ще купувам зимни джанти и гуми за колата - 2007 335и е92. Както е написал колегата ще търся 17ки с ЕТ 34-37.
Въпроса ми е дали има нещо друго специфично при джантите освен това? И какви гуми като размер да сложа на такива 17ки? В момента колата е с 19ки и гуми 225/35.

П.С. страхотна тема и може би въпроса ми е вече отговорен, но нямам време да е прочета цялата за сега - 60+ страници е :)


style 158, style 159 и style 194 по спомен бяха с такова ET. Но ще си убиеш визията на колата, да знаеш :) играно е. Иначе можеш да ги караш с 225/45/17 - масов размер е и е евтин.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Щурми » 09 Окт 2019, 17:11

pigii написа:Скоро ще купувам зимни джанти и гуми за колата - 2007 335и е92. Както е написал колегата ще търся 17ки с ЕТ 34-37.
Въпроса ми е дали има нещо друго специфично при джантите освен това? И какви гуми като размер да сложа на такива 17ки? В момента колата е с 19ки и гуми 225/35.

П.С. страхотна тема и може би въпроса ми е вече отговорен, но нямам време да е прочета цялата за сега - 60+ страници е :)

И аз като взех моята се чудех много като наближи зимата. Взех решение да си взема зимни гуми за 19ките джанти и съм много доволен от избора си.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 09 Окт 2019, 17:19

Аз я карах с 225/45/17. Сега зимните ми са 225/40/18. За 19-ки най-вероятно биха били 225/35/19, но освен ако няма джанти, не виждам смисъл от 19 за зимни, ако се кара наистина колата зимата :)

Style 185 също става и не е крайно зле :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.03.2010
Местоположение: Стара Загора/Варна
Пол: Мъж
Кара: Кораб
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ggogoo » 20 Окт 2019, 12:48

Rainbow написа:Мен ме интересува някой да сподели мнение за port injection + ignition kit-a на Precision Raceworks? Може би и за ъпгейдваните помпи на fuel-it - има ли смисъл от stage 2 или и 1 е ок(за stage 3/4 мисля, че не сме в България :mhihi: )?
ignition.png

port.png

Аз съм с ignition kit-a и fuel-it stage 2 bucketless... със стоковите cop имах мисфайъри във високите, точно преди прекъсвача. С PR кита и NGK свещи не съм имал проблеми никакви. За помпата по-добре вземай направо 2ка- сега не знам каква е разликата в цената, но да вземеш st1 и да ти умалее в бъдеще :ranting:
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 21 Окт 2019, 10:52

nero_ написа:Винаги съм карал (а и голяма част от хората с 335) с 5W40. Препоръчвам ти да минеш на такова.

За етанолови смеси и стокови турбини, ограничението е ниското налягане. В лога гледаш стабилни стойности (FP L) през целия rev range. Може да сравниш със стойностите на чист бензин. Гледа се да няма спадове при овърбууста и на високи обороти. Като цяло се очаква сравнително права линия около 6-7 единици (което е 60-70psi). Ако падаш под 55-50 си прекалил с етанола или помпата си заминава.

Не го мисли толкова за точната смес. Дали ще дойде Е25 или Е35 не е голяма драма. Но ако държиш да си педантичен:

30л Е30 = 23л Е9 (бензин) + 7л Е100 (етанол)


забравих да ти благодаря, @_nero :bchug:

малко ъпдейт - карах с етанол в събота вечер, определено се усеща разлика в средни и високи и най-вече високите, което беше търсеният ефект. Най-много разлика виждам над 200. Не знам точно колко по-бързо е, не съм мерил 100-200, 400 метра и т.н. но съм доволен. Все още не съм логвал, че нямах възможност, но не съм забелязал какъвто и да е проблем при даване на газ и нормално каране, така че предполагам, че помпите са ок. Разбира се, ще отида да логна за собствено спокойствие, както и ще замеря някакви времена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 24 Окт 2019, 11:01

Миналата седмица инсталирах:
- Даунпайпове
Downpipes.jpg

- Инлети
Inlets.jpg

- Чардж пайт с блоу офф
Charge pipe.jpg

- Интеркулер

Даунпайповете противно на всичко написано в интернет, как са много трудни за монтиране на х драйв, бяха лесни - освобождава се магарето от задните болтове и се сваля 10 см. (двигателя трябва да се подпира) - отне ни (2 ма човека - 2 часа), никаква миризма на изгорели газове и перфектна сглобка, не опират и запазват местата на ламда сондите.

Инлетите от друга страна бяха ужасни, в частност задния - за да се махне оригиналната пластмасова тръба или сваляш двигателя или си Рамбо или като мен я режеш.Новата я намазах с вазелин за да влезе, модела е MTC motorsport UK на оригиналния 1.75 цола размер, като ако сте с хибриди и сте на 2 цола, трябва да се заяви при покупката. Предния инлет е лесен - сваля се перката на радиатора и влиза, после трябва да се хване със свински опашки или скоби защото има риск да опира в ролките (не е риск - ще си опира).

Чардж пайп а е лесен, но останах разочарован от блоу офф а, изключително малък е отдушника и свири като асматик с вувузела, четох че стандартните дайвъртъри са много ок до 22пси и ги сложих обратно, за да не режа ги нагрях и те се отделиха перфектно от скобите си, малко ме е яд че е претрупано под капака, но ще дам на стругар да ми направи тапа за блоу офф а (който сега използвам само като тапа) и ще си върна казанчето за хидравликата на мястото му.

Интеркулера, не е сложен още защото чакам силиконовите маркучи, имах опция да купя купя такъв с оригиналните скоби, но пише че те лимитират потока и създават турболениция на въздуха...

Още чакам съда за маслените пари, също така имам у-во за етаноловото количество в бензина, за да самокоригира настройките, ама не съм сигурен че ми се занимава, защото трябва да се сменят и маркучите...

След инсталация на горепосочените части (миналата седмица на 22 градуса), пробвах колата на настройката на която беше MHD 1+, намирам я по-рязка и отзивчива и звука е осезаемо по-добър, инлетите дават усещането, че караш стара турбо кола, защото се чува свистене при засмукване на въздуха, субективно разлика в ускорение и доускорение не намерих, но реакцията на колата е много по-добра и се усеща ''рязка''.

След няколко теста сложих MHD stage 2 +(карам на 100 котана Шел, но я мапнах за 98, защото избора е или 98 или 102, мога да си купя октанов бустер и да я пробвам на 102...)и там нещата станаха по-интересни, колата е осезаемо по-бърза, дори я обърнах на 4х4 защото на задно системата доста се включваше, при направените логове отчетх налягания в пиковете от 1.3бара и на продължителен надув около 1.25 бара (17-18 пси), което е показатетелно и за добро състояние на турбините. Нямах корекции на запалването и като цяло съм доволен, за съжаление вече съм на работа (на кораб) и следващата стъпка - кулера, картерните газове и замерване на дино стенд, ще се случат Януари месец, ако имам късмет ще е много студено :).

Ще ми е интерено да чуя цифри от хора с подобни настройки по-колите си с подобни налягания, който са ги замервали на дино стенд и могат да споделят резултати.

П.С. имам чувството, че стандартният интеркулер е не само малък, но и доста рестриктивен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook