E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- ръб
- младши ентусиаст
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Въпроса е да не търся тук мапери...
Днес си смених вакумите на гейтовете, предния беше поразнищен, сега се усеща да спуулва прилично от 2000 оборота. А до вчера след 3000.
Който не си ги е сменял никога, препоръчвам превантивно да ги смени.
Аз смених всички.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Днес си смених вакумите на гейтовете, предния беше поразнищен, сега се усеща да спуулва прилично от 2000 оборота. А до вчера след 3000.
Който не си ги е сменял никога, препоръчвам превантивно да ги смени.
Аз смених всички.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Rainbow написа:nero_ написа:Wow... по 1200 ги плащах преди години...Rainbow написа: Цената на турбините беше символична, по 1300 лева на турбо от БМВ, но сега е другаКакво планираш? Етанол ли искаш да ползваш или някакви гигантски турбиниRainbow написа:Мен ме интересува някой да сподели мнение за port injection + ignition kit-a на Precision Raceworks? Може би и за ъпгейдваните помпи на fuel-it - има ли смисъл от stage 2 или и 1 е ок(за stage 3/4 мисля, че не сме в България )?
По-скоро гигатнски турбини, иначе само 100 октана от Шел
По върпоса с хибридите - JB4 map 5 или MHD + trebila, не е толкова страшно
Щом ще караш на бензин, добър ориентир са конете, които целиш. До 500 на колела Stage 1 те устройва. Горе долу около или малко преди 500 започваш да губиш и високо налягане. Ако се целиш (или в бъдеще обмисляш) над 500, си заслужава Stage 2. Понеже гледаш и порт впръскване, Stage 2 е по-добрия избор за теб.
За Precision Raceworks не мога да дам адекватно мнение.
Ако ще оставаш на би-турбо конфигурация, имай в предвид, че ще започнеш да изпитваш затруднения със съединителя. Сингъл търбо е доста по-щадящо в това отношение, но зависи какво търсиш от колата. Лично аз, ако не бях намерил воля, да спра да наливам с кофата, щях да прескоча директно на сингъл. Обичам мотора да върви на принципа "колкото повече, толкова повече" Би-турбо конфигурацията изригва в ниски и средни обороти, но неизменно увяхва нагоре в RPM range-a. Напомня ми дизелов мотор, а това е кофти асоциация
- radi1976
- Потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 10.12.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 135i coupe DCT
- Мечтае да кара: точно това
- Детайли за колата: задно, без активна рейка, без старт-стоп и с истинска ръчна
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Колеги с N55 съм, температурата на маслото ми седи на 120 градуса. Според вас това нормално ли е не трябва ли да седи на 100-110. Гледам че има термостат на масления филтър, да не би да ми е развален се чудя. Притеснява ме да не дъража мотора много топъл. Това е при нормално каране градско.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
При градско мисля е съвсем нормално. При мен и извън градско си държи малко по малко от 120
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
radi1976 написа:Колеги с N55 съм, температурата на маслото ми седи на 120 градуса. Според вас това нормално ли е не трябва ли да седи на 100-110. Гледам че има термостат на масления филтър, да не би да ми е развален се чудя. Притеснява ме да не дъража мотора много топъл. Това е при нормално каране градско.
Няма проблеми, нормално е, но може да падне още. В темата можеш да видиш, че има хора(включително и аз), които сме със спортния термостат на бургерите и държим по-ниски градуси в града, а и извън него.
Аз между другото, в момента карам на 5w30, гледам има колеги на 5w40 и се чудя дали да не мина и аз на следващата смяна.
И друго питане имам - да върнем темата за етанола приятел с 335 ми пусна мухата и се чудя дали да не пробвам, ей така за теста. Гледам, че @_nero е писал, че трябва внимателно да се анализира в логовете какво се случва с помпите, какво точно трябва да се гледа в логовете(за jb4 логове питам)? И смятал ли е някой за да достигнем до Е30 колко точно бензин 100 октана(което е Е10 както сподели колегата) + колко литра етанол за да добием обща смес 30 литра, например ?
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Винаги съм карал (а и голяма част от хората с 335) с 5W40. Препоръчвам ти да минеш на такова.
За етанолови смеси и стокови турбини, ограничението е ниското налягане. В лога гледаш стабилни стойности (FP L) през целия rev range. Може да сравниш със стойностите на чист бензин. Гледа се да няма спадове при овърбууста и на високи обороти. Като цяло се очаква сравнително права линия около 6-7 единици (което е 60-70psi). Ако падаш под 55-50 си прекалил с етанола или помпата си заминава.
Не го мисли толкова за точната смес. Дали ще дойде Е25 или Е35 не е голяма драма. Но ако държиш да си педантичен:
30л Е30 = 23л Е9 (бензин) + 7л Е100 (етанол)
За етанолови смеси и стокови турбини, ограничението е ниското налягане. В лога гледаш стабилни стойности (FP L) през целия rev range. Може да сравниш със стойностите на чист бензин. Гледа се да няма спадове при овърбууста и на високи обороти. Като цяло се очаква сравнително права линия около 6-7 единици (което е 60-70psi). Ако падаш под 55-50 си прекалил с етанола или помпата си заминава.
Не го мисли толкова за точната смес. Дали ще дойде Е25 или Е35 не е голяма драма. Но ако държиш да си педантичен:
30л Е30 = 23л Е9 (бензин) + 7л Е100 (етанол)
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Аз карам даже с Motul Racing 5w50 и съм доста по-доволен от другите масла. На писта с 5w30 / 5w40 ми трябват под 10км да отида на 140 градуса... Сега 135 много трудно да ги мине
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Rainbow написа:Аз карам даже с Motul Racing 5w50 и съм доста по-доволен от другите масла. На писта с 5w30 / 5w40 ми трябват под 10км да отида на 140 градуса... Сега 135 много трудно да ги мине
Така е, има само един проблем - цената е х2, а сервизния интервал х0.5, което го прави 4 пъти по-скъпо. Но ако колата посещава писти, определено е най-добрият вариант.
Поправка: прибързах с писането. Горният коментар е за Motul 300V. А колегата вероятно говори за MOTUL SPORT 5W50.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Скоро ще купувам зимни джанти и гуми за колата - 2007 335и е92. Както е написал колегата ще търся 17ки с ЕТ 34-37.
Въпроса ми е дали има нещо друго специфично при джантите освен това? И какви гуми като размер да сложа на такива 17ки? В момента колата е с 19ки и гуми 225/35.
П.С. страхотна тема и може би въпроса ми е вече отговорен, но нямам време да е прочета цялата за сега - 60+ страници е
Въпроса ми е дали има нещо друго специфично при джантите освен това? И какви гуми като размер да сложа на такива 17ки? В момента колата е с 19ки и гуми 225/35.
П.С. страхотна тема и може би въпроса ми е вече отговорен, но нямам време да е прочета цялата за сега - 60+ страници е
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
pigii написа:Скоро ще купувам зимни джанти и гуми за колата - 2007 335и е92. Както е написал колегата ще търся 17ки с ЕТ 34-37.
Въпроса ми е дали има нещо друго специфично при джантите освен това? И какви гуми като размер да сложа на такива 17ки? В момента колата е с 19ки и гуми 225/35.
П.С. страхотна тема и може би въпроса ми е вече отговорен, но нямам време да е прочета цялата за сега - 60+ страници е
style 158, style 159 и style 194 по спомен бяха с такова ET. Но ще си убиеш визията на колата, да знаеш играно е. Иначе можеш да ги караш с 225/45/17 - масов размер е и е евтин.
- Щурми
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.11.2014
- Местоположение: София-Враца
- Пол: Мъж
- Кара: е92 335i
- Мечтае да кара: е92 335i 500 коня
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
pigii написа:Скоро ще купувам зимни джанти и гуми за колата - 2007 335и е92. Както е написал колегата ще търся 17ки с ЕТ 34-37.
Въпроса ми е дали има нещо друго специфично при джантите освен това? И какви гуми като размер да сложа на такива 17ки? В момента колата е с 19ки и гуми 225/35.
П.С. страхотна тема и може би въпроса ми е вече отговорен, но нямам време да е прочета цялата за сега - 60+ страници е
И аз като взех моята се чудех много като наближи зимата. Взех решение да си взема зимни гуми за 19ките джанти и съм много доволен от избора си.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Аз я карах с 225/45/17. Сега зимните ми са 225/40/18. За 19-ки най-вероятно биха били 225/35/19, но освен ако няма джанти, не виждам смисъл от 19 за зимни, ако се кара наистина колата зимата
Style 185 също става и не е крайно зле
Style 185 също става и не е крайно зле
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- ggogoo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.03.2010
- Местоположение: Стара Загора/Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Кораб
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Rainbow написа:Мен ме интересува някой да сподели мнение за port injection + ignition kit-a на Precision Raceworks? Може би и за ъпгейдваните помпи на fuel-it - има ли смисъл от stage 2 или и 1 е ок(за stage 3/4 мисля, че не сме в България )?
Аз съм с ignition kit-a и fuel-it stage 2 bucketless... със стоковите cop имах мисфайъри във високите, точно преди прекъсвача. С PR кита и NGK свещи не съм имал проблеми никакви. За помпата по-добре вземай направо 2ка- сега не знам каква е разликата в цената, но да вземеш st1 и да ти умалее в бъдеще
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
nero_ написа:Винаги съм карал (а и голяма част от хората с 335) с 5W40. Препоръчвам ти да минеш на такова.
За етанолови смеси и стокови турбини, ограничението е ниското налягане. В лога гледаш стабилни стойности (FP L) през целия rev range. Може да сравниш със стойностите на чист бензин. Гледа се да няма спадове при овърбууста и на високи обороти. Като цяло се очаква сравнително права линия около 6-7 единици (което е 60-70psi). Ако падаш под 55-50 си прекалил с етанола или помпата си заминава.
Не го мисли толкова за точната смес. Дали ще дойде Е25 или Е35 не е голяма драма. Но ако държиш да си педантичен:
30л Е30 = 23л Е9 (бензин) + 7л Е100 (етанол)
забравих да ти благодаря, @_nero
малко ъпдейт - карах с етанол в събота вечер, определено се усеща разлика в средни и високи и най-вече високите, което беше търсеният ефект. Най-много разлика виждам над 200. Не знам точно колко по-бързо е, не съм мерил 100-200, 400 метра и т.н. но съм доволен. Все още не съм логвал, че нямах възможност, но не съм забелязал какъвто и да е проблем при даване на газ и нормално каране, така че предполагам, че помпите са ок. Разбира се, ще отида да логна за собствено спокойствие, както и ще замеря някакви времена.
- kapitanat
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Миналата седмица инсталирах:
- Даунпайпове
- Инлети
- Чардж пайт с блоу офф
- Интеркулер
Даунпайповете противно на всичко написано в интернет, как са много трудни за монтиране на х драйв, бяха лесни - освобождава се магарето от задните болтове и се сваля 10 см. (двигателя трябва да се подпира) - отне ни (2 ма човека - 2 часа), никаква миризма на изгорели газове и перфектна сглобка, не опират и запазват местата на ламда сондите.
Инлетите от друга страна бяха ужасни, в частност задния - за да се махне оригиналната пластмасова тръба или сваляш двигателя или си Рамбо или като мен я режеш.Новата я намазах с вазелин за да влезе, модела е MTC motorsport UK на оригиналния 1.75 цола размер, като ако сте с хибриди и сте на 2 цола, трябва да се заяви при покупката. Предния инлет е лесен - сваля се перката на радиатора и влиза, после трябва да се хване със свински опашки или скоби защото има риск да опира в ролките (не е риск - ще си опира).
Чардж пайп а е лесен, но останах разочарован от блоу офф а, изключително малък е отдушника и свири като асматик с вувузела, четох че стандартните дайвъртъри са много ок до 22пси и ги сложих обратно, за да не режа ги нагрях и те се отделиха перфектно от скобите си, малко ме е яд че е претрупано под капака, но ще дам на стругар да ми направи тапа за блоу офф а (който сега използвам само като тапа) и ще си върна казанчето за хидравликата на мястото му.
Интеркулера, не е сложен още защото чакам силиконовите маркучи, имах опция да купя купя такъв с оригиналните скоби, но пише че те лимитират потока и създават турболениция на въздуха...
Още чакам съда за маслените пари, също така имам у-во за етаноловото количество в бензина, за да самокоригира настройките, ама не съм сигурен че ми се занимава, защото трябва да се сменят и маркучите...
След инсталация на горепосочените части (миналата седмица на 22 градуса), пробвах колата на настройката на която беше MHD 1+, намирам я по-рязка и отзивчива и звука е осезаемо по-добър, инлетите дават усещането, че караш стара турбо кола, защото се чува свистене при засмукване на въздуха, субективно разлика в ускорение и доускорение не намерих, но реакцията на колата е много по-добра и се усеща ''рязка''.
След няколко теста сложих MHD stage 2 +(карам на 100 котана Шел, но я мапнах за 98, защото избора е или 98 или 102, мога да си купя октанов бустер и да я пробвам на 102...)и там нещата станаха по-интересни, колата е осезаемо по-бърза, дори я обърнах на 4х4 защото на задно системата доста се включваше, при направените логове отчетх налягания в пиковете от 1.3бара и на продължителен надув около 1.25 бара (17-18 пси), което е показатетелно и за добро състояние на турбините. Нямах корекции на запалването и като цяло съм доволен, за съжаление вече съм на работа (на кораб) и следващата стъпка - кулера, картерните газове и замерване на дино стенд, ще се случат Януари месец, ако имам късмет ще е много студено .
Ще ми е интерено да чуя цифри от хора с подобни настройки по-колите си с подобни налягания, който са ги замервали на дино стенд и могат да споделят резултати.
П.С. имам чувството, че стандартният интеркулер е не само малък, но и доста рестриктивен.
- Даунпайпове
- Инлети
- Чардж пайт с блоу офф
- Интеркулер
Даунпайповете противно на всичко написано в интернет, как са много трудни за монтиране на х драйв, бяха лесни - освобождава се магарето от задните болтове и се сваля 10 см. (двигателя трябва да се подпира) - отне ни (2 ма човека - 2 часа), никаква миризма на изгорели газове и перфектна сглобка, не опират и запазват местата на ламда сондите.
Инлетите от друга страна бяха ужасни, в частност задния - за да се махне оригиналната пластмасова тръба или сваляш двигателя или си Рамбо или като мен я режеш.Новата я намазах с вазелин за да влезе, модела е MTC motorsport UK на оригиналния 1.75 цола размер, като ако сте с хибриди и сте на 2 цола, трябва да се заяви при покупката. Предния инлет е лесен - сваля се перката на радиатора и влиза, после трябва да се хване със свински опашки или скоби защото има риск да опира в ролките (не е риск - ще си опира).
Чардж пайп а е лесен, но останах разочарован от блоу офф а, изключително малък е отдушника и свири като асматик с вувузела, четох че стандартните дайвъртъри са много ок до 22пси и ги сложих обратно, за да не режа ги нагрях и те се отделиха перфектно от скобите си, малко ме е яд че е претрупано под капака, но ще дам на стругар да ми направи тапа за блоу офф а (който сега използвам само като тапа) и ще си върна казанчето за хидравликата на мястото му.
Интеркулера, не е сложен още защото чакам силиконовите маркучи, имах опция да купя купя такъв с оригиналните скоби, но пише че те лимитират потока и създават турболениция на въздуха...
Още чакам съда за маслените пари, също така имам у-во за етаноловото количество в бензина, за да самокоригира настройките, ама не съм сигурен че ми се занимава, защото трябва да се сменят и маркучите...
След инсталация на горепосочените части (миналата седмица на 22 градуса), пробвах колата на настройката на която беше MHD 1+, намирам я по-рязка и отзивчива и звука е осезаемо по-добър, инлетите дават усещането, че караш стара турбо кола, защото се чува свистене при засмукване на въздуха, субективно разлика в ускорение и доускорение не намерих, но реакцията на колата е много по-добра и се усеща ''рязка''.
След няколко теста сложих MHD stage 2 +(карам на 100 котана Шел, но я мапнах за 98, защото избора е или 98 или 102, мога да си купя октанов бустер и да я пробвам на 102...)и там нещата станаха по-интересни, колата е осезаемо по-бърза, дори я обърнах на 4х4 защото на задно системата доста се включваше, при направените логове отчетх налягания в пиковете от 1.3бара и на продължителен надув около 1.25 бара (17-18 пси), което е показатетелно и за добро състояние на турбините. Нямах корекции на запалването и като цяло съм доволен, за съжаление вече съм на работа (на кораб) и следващата стъпка - кулера, картерните газове и замерване на дино стенд, ще се случат Януари месец, ако имам късмет ще е много студено .
Ще ми е интерено да чуя цифри от хора с подобни настройки по-колите си с подобни налягания, който са ги замервали на дино стенд и могат да споделят резултати.
П.С. имам чувството, че стандартният интеркулер е не само малък, но и доста рестриктивен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани