E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 29.08.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW Е92 335ix
Мечтае да кара: крилата на Икар

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Dimitriiiii » 09 Окт 2018, 8:05

Колеги, от няколко дни съм с даунпайпове , след слагането им гейтовете започнаха да тракат ужасно, май ми предстои свалане на турбините, не мога да ги слушам. Въпроса ми е, някой може ли да ми препоръча, къде да ми ги направят направо и хибридни , колегата mili4uk е загатнал за хора, които ги правят но не мога да се свържа с него

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 15 Окт 2018, 10:34

Някой да кара със сликове? И ако да колко е успял да набута отпред (а може би и отзад)?

Колебая се между тези опции:

250/660R18
Diameter - 657 mm
Tread width - 265 mm
Section width - 265 mm

250/650R18
Diameter - 650 mm
Tread width - 252 mm
Section width - 273 mm

250/640R18
Diameter - 642 mm
Tread width - 253 mm
Section width - 270 mm

Това в комбинация с square конфигурациите от предните ми мнения :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от exc » 31 Окт 2018, 20:17

А как е като сравнение относно надежността между N54 и N55? От прочетеното в интернет оставам с впечатление, че N55 по-надежден. Съществуват ли всички проблеми, характерни за N54, или има поизчистени неща?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 01 Ное 2018, 9:24

exc написа:А как е като сравнение относно надежността между N54 и N55? От прочетеното в интернет оставам с впечатление, че N55 по-надежден. Съществуват ли всички проблеми, характерни за N54, или има поизчистени неща?


По назад сме ги обсъждали....общо взето водната помпа е същата,помпата за високо уж е последен ъпдейт и е по ок,но пак има бая умрели,турбината е по надеждна, макар че пак има някой с проблем с гейтовете. Течовете на масло са си същите...инжскторите са по надеждни, но в момента са и по скъпи...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 10 Ное 2018, 23:23

Здравейте колеги,от няколко дни забелязвам, че колицата ми прави един странен проблем със стартера,та на студен мотор стартера си върти нормално и няма ядове, обаче като загрее и спра някъде за 5-10 мин, после стартера едвам завърта за няколко оборота, все едно нямам акумулатор...ако изчакам примерно час и колата поизстине пак си върти ок...Та логично стартера ще се сваля...четох и за някакъв проблем с захранващ кабел, някой да има някакви други идеи?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 18 Ное 2018, 15:59

Аз все пак да си напиша...след пълна ревизия на стартера,проблема ми е разрешен....като според майсторите основния проблем е бил в шалтера.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 10 Дек 2018, 21:27

Малко интересна информация за колегите с 335 х драйв (като мен).
Още при закупуването на колата се колебаех много за Х а, имал съм само бмв та със задно и си имам семеен СУВ с 4х4, така че Х драйв а не ми трябваше, но просто след 17 разгледани коли, Е90 2009 с Х драйв и 90% от възможните екстри ме грабна, особено че и покупката се случи зимата и колата се представи много добре.
След малко превантивни процедури (ремък, ролки, wallnut blasting, скоростна кутия - филтър и масло, масло на двигател, 6 нови дюзи индекс 12 и т.н), вече бях готов да се покефя на колата, но тогава вече не беше зима и веднага усетих леко скучното поведение на Х драйва (твърде консервативно във всеки диапазон и откровено глупаво с изключени системи), не ме разбирайте грешно 335хи с Mhd на стейдж 1+ (бях я замерил на стейдж 1 (лятно време на 34 градуса) 312 коня на гумите,стейдж 1+ определено подобри динамиката още, а после сложих и Xhp на стейдж 3, което вече направи колата интересна за шофиране) е сериозен автомобил с който съм се пробвал по права линия с доста сериозни автомобили и рядко съм бил разочарован, усмивките са просто част от изживяването наречено 335.
Днес обаче всичко се промени, вече не разглеждам обявите за бмв та със задно, докато си губя времето на телефона, защото си инсталирах Хdelete, програма създадена от разработчиците на Хhp, която позволява включването и изключването на предното предаване с едно натискане на бутон (като при новата м5). От доста време съм във връзка с разработчиците и имах програмата 2 часа след пускането на пазара, цената е 150 долара инсталира се по същия начин като Xhp, но отнема само 2 мин и след това прехвърляне от задно на 4х4 за 20сек.
Впечатленията ми се доста добри за момента всички тестове бяха с малкия на задната седалка в детското столче затова са много примерни:
- разход (имам впечатления колко ми гори на определени места с определена скорост на темпомат) и днес ми се стори по-малко, за първи път при движение с 90км на темпомат на прав път, видях цифрата 6.9 на моментния разход с 4х4 е около 7.8 -8.2
- завой - бях с малкия и по никакъв начин не съм правил резки маневри, но определено се усеща че завива по свободно при влизане в завой с 70км
- леко по бърз старт от светофар (педала натиснат на 40% с чисто нови зимни гуми на 4 градуса температура без лед) - тука определено х драйв печели със задното, системата за прибоксуване светеше и колата има осезаемо по-лош старт.

Ако утре имам време ще изключа системите и ще видя, какво ще се случи (имал съм м3 така че знам какво ще се случи - доста пушек), после ще пробвам и по бърз завой ако съм сам.

Следващите ми подобрения ще са следните:
Шпер на 40% - вече се работи по въпроса (колегите с автоматици (като мен) имат късмет, защото короната е хваната с болтове към касетата на дифа, докато при ръчката в повечето случай е заварена и е доста по сложно) - за шпера при х драйв, се препоръчва е-диференциала да се кодира от степента на която е (стандартно е на 3, 0 е мин и 5 е мах.) да се кодира на 0 иначе ДСЦ ще се меси много.
На пролет когато не съм толкова зает, ще поръчвам и части за силов тунинг - даун пайпове, по голям охладител за въздуха и маслото, инлети, чардж пайп и БОВ.

Колкото повече карам 335 и се сблъсквам с постоянните и прищявки, почвам да я мразя и да я обичам лудо :), имам чувството че с N54 BMW са създали техническото олицетворение на жената, способно да ти достави върхово удоволствие и същевременно да ти побелеят косите.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 11 Дек 2018, 0:16

Супер, колега, евала за ревюто :clap: мисля, че на всички колеги с xDrive ще ви е полезен този мод. Мен ми е интересно при какви обстоятелства би пускал xDrive-a отново? Аз лично досега все на задно съм карал 335i и някак си ако имах възможност бих си стоял не него, освен ако не падне някакъв зверски сняг, та затова ми е интересно. Като взех JB4-ката преди години и се кефех, че мога да си го пускам и спирам когато си искам през волана ииии честно да ти кажа.. нито един път не съм го спирал :D та, може и при теб така да стане със задното :)

kapitanat написа:Следващите ми подобрения ще са следните:
Шпер на 40% - вече се работи по въпроса (колегите с автоматици (като мен) имат късмет, защото короната е хваната с болтове към касетата на дифа, докато при ръчката в повечето случай е заварена и е доста по сложно) - за шпера при х драйв, се препоръчва е-диференциала да се кодира от степента на която е (стандартно е на 3, 0 е мин и 5 е мах.) да се кодира на 0 иначе ДСЦ ще се меси много.


на какво aftermarket решение се спря и може ли малко повече инфо? Аз много много се замислям, но нещо все го отлагам, все си викам айде след еди кой си мод, айде след лятото, айде след зимата, айде пролетта иии то времето си минава.

kapitanat написа:Колкото повече карам 335 и се сблъсквам с постоянните и прищявки, почвам да я мразя и да я обичам лудо :), имам чувството че с N54 BMW са създали техническото олицетворение на жената, способно да ти достави върхово удоволствие и същевременно да ти побелеят косите.


Много добре казано :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 12 Дек 2018, 12:05

Здрасти отново, покарах колата 100тина км на задно:

- разлика в разхода и да има е много малка за да се усети, все пак допълнителното триене от предното си е там и има само минимални плюсове от това, че се премахват загубите на въртящ момент в дифа и полуоските.

- при нормално каране разлика няма абсолютно никаква

- влизанията в завой и кръгови с повече газ са съпроводено от непрестанни намеси на ДСЦ, но усещането наистина си е на задно с минималния минус предните полуоски, които освен на писта никога няма да пречат, недозавиване вече няма!

- Без включени системи и шпер колата е склонна към лудост и освен на някой полигон или писта не препоръчвам подобни интервенции (поне докато не сложа шпера - тази ми прищявка е в процес и когато я монтирам ще дам инфо. и насоки), аз карам зимата с гуми 4 х 225 и лятото с 255 задни, предполагам че колегите на задно никога не падат под 255мм на гумите зимно време... (иначе как тръгват?)

- На полигон, колата беше в облак от пушек за по-малко от 10сек, но много ме дожаля за чисто новите ми гуми и бързо приключих с този експеримент

- При ускорение от скорост до 30-40 км, на спорт стейдж 3 на скоростната кутия колата включваше системата иначе след това тръгваше моментално, разлика в ускорените в сравнение с х драйв не мога да усетя

- На въпроса на колегата кога бих я карал на 4х4 , бих казал доста често, колата в момента прави стартове изключително бавно и ми липсва лудото тръгване на х драйва от светофар, не съм замервал разликите, но на усещане е над 1.5 сек. до 100 разлика, също така тази сутрин когато качвах заледен от вечерта мост, колата буксуваше доста, определено за България с лигаво/ снежно време х драйва е за предпочитане, иначе лятото най- вероятно ще карам само на задно, но преди това ще съм монтирал шпера, така че очаквайте ъпдейт и клип от интервенцията, ще опиша подробно моделите който са поддържани, предавателни числа, размер на короната и % на блокажа.

Когато засиля колата, задното ще е голям + за пазенето на раздатката и предния дифф, който винаги са били ограничителите на х драйва в тунинга, вече почнах да се ориентирам и към по лепнещи гуми (най вероятно Нитто с който имам много опит от М3 ка та си) .

С удоволствие бих обменил опит с други колеги с 335и х драйв, за техните впечатления и проблеми след силов тунинг.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от krika » 12 Дек 2018, 23:52

kapitanat написа: усещането наистина си е на задно с минималния минус предните полуоски, които освен на писта никога няма да пречат, недозавиване вече няма!

Не са само полуоски. С предното окачване на xDrive тройката няма как да се усеща и завива като тези на задно. Не казвам, че лошо, даже напротив, много ме радва тази разработка :!: Със сигурност xDrive вече са едни много по-забавни машини :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 20 Дек 2018, 18:19

Здравейте, колеги,

понеже съм на път да поръчам chargepipe + BOV щях да ви питам за мнение относно марките. Гледам всички по-известни предлагат chargepipe-и, предполагам няма кой знае каква разлика, но питането ми е относно BOV-a. Задължително ли е да е TiAL и какви са предимствата му като най-известен ?
Загледах този: https://www.mlperformance.co.uk/collect ... -135i-335i и се чудя дали да го поръчвам. Принципно не ми пречи и да си поръчам от щатите TiAL-че и да го изчакам, но понеже колата ми ще влиза началото/средата на янаури за боя на задна броня и още няколко дреболии и се чудя да хвана майстора да го смени и това, съответно ми се иска дотогава да е стигнал chargepipe-a + BOV-a при мен, затова ме блазни поръчката от англия.

Мерси предварително :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 27 Дек 2018, 15:17

Честита Коледа колеги,живи и здрави.Колеги,знае ли някой къде в Бг могат да ми качат BEF карти за jb4 за н55....доста поизчетох и юи се иска да ги кача,естествено съм бос що се отнася до софтуерни намеси и честно казано адски ме е шубе от такива манипулации особено ако трябва да си ги правя сам...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ND1 » 06 Яну 2019, 12:18

Здравейте колеги, за много години на всички, с пожелания за здраве и много положителни и незабравими емоции с любимите ни автомобили и по-малко ядове :)
Нека да започнем обсъждането на една тема, която предполагам ще е интересна за много хора, тъй като е доста нашумяла напоследък и интересът към нея разте. Темата е за флашването на автоматичните скоростни кутии със софтуера xHP. За тези които не са запознати, това представлява т.нар "флаш: софтуер на кутията. С въпросния софтуер, скоростната кутия започна да сменя брутално бързо предавките, има доста опции като т.нар "true manual" mode и така нататък. Всеки с помощта на чучко гугъл, може да види опциите, които предлага софтуера. Сега въпросът идва с надеждността и натоварването на скоростната кутия. Говорил съм и с дилъра на софтуерите,той твърди ,че софтуера при нормална експлоатация (тоест, ако не правиш по 10 старта с газ и спирачка на ден постоянно от място, както правели повечето без значение дали има софтуер или не :) ) няма да има никакви проблеми с надеждността на скоростната кутия.Говорих и с няколко човека, които имат въпросния софтуер.Хората които са си слагали различни варианти stage 2 и 3, също нямат проблеми засега. Та като цяло не очаквам някой, да им каже "супер як е софтуера, няма да имаш никакъв проблем" ясно ми е, че всичко е "гаранция-Франция", това което искам да обсъдим е, при нормално ползване като мен, например аз съм човек, който не тормозя колата да правя лаунчове от място, по-скоро ми харесва, че кутията ще сменя доста по-бързо при подаване на газ от движение, както и при планинско каране, дали наистина ще е яко и надеждно, при такъв тип използване този софтуер или не ?
Хайде, очаквам включване от всички, компетентни по темата :) :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 06 Яну 2019, 14:32

Аз съм стейдж 3 директно ми го препоръчаха и не ме подведоха,реално на D си караш нормално ,малко по бързо превключва, няма го лигавенето между предавките( на мен ми харесва)...вече на S е доста забавно смисъл превключва брутално бързо при старт от место неразбираш кога си минал през предавките,доста спомага за линейното ускорение.. връщането на предавките е с междинна газ и звучи супер яко ако си с даунпайп и неква генерация,аз лично съм с даунпайп и сток генераьия и много ме радва,предполагам с генерация ще е още по яко.Аз лично си оставих кикдауна на S защото така ми харесваше .На M лично аз не усещам някво брутално ритане няма кикдаун ако не смениш ти колата не сменя предавка и е супер когато искаш ти да си контролираш нещата...не съм я карал на некво брутално планинско но е доста по удобно когато бе искаш колата да ти качва некви предавки в завоите или нещо подобно....За сега нямам проблеми с кутията, преди флаша имах едно подритване между 2-3 ,при определвни условия....остана си и след флаша...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 06 Яну 2019, 19:58

Аз съм със stage 3 от 15 000км вече и нямам никакви проблеми. По-назад бях писал мнение след като го сложихме, ако искаш потърси 3-4 страници назад би трябвало да го намериш. Там споделям първоначални впечатления, а сега почти година по-късно все още съм супер доволен. Даже трябва да се видим скоро с Пламен да го ъпдейтнем, че имам малко идеи, че ми е малко мудна на D :)
Реално мисля, че голямата разлика между stage 3 и 2 е в по-бързата смяна на М, rev-match-инга и true manual mode-a, който за мен беше много важен. Особено много се отблагодарява тези дни като катеря Витоша и мога да я държа принудително на по-висока предавка.
НО трябва да си сигурен, че кутията ти е наред. Но можеш да си ги прочетеш в сайта и да си прецениш кой стейдж е най-добре за теб.
Моята кутия беше обслужена, на малко км и това ми дава допълнително спокойствие. Но и да се счупи, здраве да е, ще я оправя :) важното е ние да сме живи и здрави и да изкарваме пари да си ги правим колите.

На мен на планинско каране си ми допада много, първо заради rev-match-инга и заради бързите смени + шутовете, който получаваш при смяна :D

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook