E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 06 Юни 2018, 10:52

Tuflek написа:http://vkmotorwerks.com/oilcoolerupgardekit.html аз на този се оглежам напоследък, много са трудно е...


И този е скъп, ако ще даваш такива пари -> това е кулера (аз в крайна сметка си мисля за него и аз, но няма да е сега :mhihi: ) -> http://www.evolutionracewerks.com/node/132 (има и още по брутална competition версия, но е много overkill, и се отива на 1500$...).

Но според мен може да се мине доста по-тънко примерно с някакъв универсален на mishimoto и просто да се направо захват + маркучи :roll:

Интересно ми е devent какво е направил, освен термостата :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 09 Юни 2018, 18:37

Едно въпросче да пусна и тук :)

Задна накладка от М3 ще стане ли на 335i? За E92 говоря.
Като размери май са 122 x 58 mm 335i vs 141 x 65 mm M3 :roll:


UPDATE:
Няма да станат, да си кажа :mhihi:

Ако някой скоро му предстои смяна на накладки и се чувства експериментаторски настроен, предлагам да пробва тези:

PFC 918 Z-RATED BRAKE PAD SET 19 CMPD - 0918.10 (това са предните)
PFC 548 Z-RATED BRAKE PAD SET - 0548.11 (това са задните)

Марката е Performance friction, които принципно правят доста състезателни накладки за много endurance състезания, тези са най street ориентираните :mhihi:
Че другите имат работна температура между 200 и 600 градуса и за градско освен да се пребиеш, няма да стават за друго...

С доставката ще стъпят на около 400 лева предни и задни :yes:

Иначе аз след като свърших моите yellowstuff за норматив (няколко к км градско и извъградско + 70км писта...), мисля да пробвам Ferodo racing DS2500.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 13 Юни 2018, 13:31

UPDATE за FMIC-a
такааа, реших да изчакам няколко дни за да мога да имам максимални впечатления. Колата като цяло се промени в положителна насока. Тръгва доста по-приятно при по-малко газ, самият респонс на газта се промени, също така, самата кола все едно "диша". Определено върви и набира доста по-приятно от преди и е по-нервна в ниските. Също така, при по-продължително натискане все още си върви супер(но то това беше очаквано).
край на UPDATE за FMIC-a

Относно радиатора за маслото - за съжаление се скарах с майстора(вече бивш) и не знам какъв е този радиатор. Преди доста време ми каза, че е намерил по-голям радиатор за мен и му казах да го слагаме направо. Честно казано, най-много съм доволен от BMS термостатчето. Извънградско си ми държи температура около 90 градуса, градско около 105-110 без да я напъвам. Като я напъвам общо взето стига до 120 градуса, много рядко ги подминава(вече при мноооого напъване :D). На писта не съм я тествал, но там ще е ужас, гарантирано :)

Имам следния въпрос - аз си карам колата на 5-та карта, съответно гледам, че максът от 17psi, което й е заложено, го достигам ии вече го чувствам като "лимит" :)
Какво следва от тук натам пред мен като опции ? Map 7 ? Custom map ? MHD ?

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 13 Юни 2018, 14:48

Map 0: Stock bypass.
Map 1: 13psi. Suggested for most racing applications.
Map 2: 14.5psi. Suggested for those with intake and other bolt on modifications with 93 RM2 or higher octane.
Map 3: Progressive WMI water injection mapping with failsafe.
Map 4: Stock map w/ CAN active. Allows full logging and in dash gauges on the stock mapping.
Map 5: Autotuning map. Boost ranges between 12-17psi based on your cars octane, conditions, and modifications. E85 compatible. If using E85 we suggest around 30% to start. Refer to the E85 FAQ for addl info. Resets to 93 octane level adaptions when selected and adjusts itself up or down from there.
Map 6: User defined map generally only used for diagnostics or troubleshooting.
Map 7: Race gas map. 18.5psi peak boost on the G5 ISO. Requires straight 100-104+ RM2 octane unleaded racing fuel. Never run leaded fuel. To use this map with E85 requires the E85 back end flash, inline booster fuel pump, and a 40%+ E85 mix, per E85 FAQ.


Т.е. Мап 6 ~~ или MHD + custom tune най-добре и JB4 остава малко за логването само ;)
Минус за мен тук е, че смяната на карта вече ще става за 2 минути през MHD, не през волана за 2 секунди, защото примерно аз не искам да карам на 400 коня на колела на сняг постоянно :mhihi:

Това за термостата и аз се чудя. Зимата как е? И има ли по-голям разход от този мод (като отваря по-рано и я държи по-студена)?

P.S.: Сток турбина над 18psi и вече е въпрос на малко време. Към и над 20psi е въпрос на няколко ръна :lol:
Да не забравяме, че са правени за заводските стойности от 8psi, а дори 1М в overboost режим (за кратко) стига 12-14psi :yes:
С хибриди макс съм виждал 26-28psi, като второто пак е много... Single turbo setup -> 32psi, но там без ъпгрейд на карантиите на мотора също си на кантар. Отделно с горните неща и автомата ще му стане лошо :mhihi: Моята държи на Мап 5 макс 16psi.
Последна промяна Rainbow на 13 Юни 2018, 15:12, променена общо 3 пъти
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 13 Юни 2018, 15:03

Map 6, но е малко играчка. Не знам дали следиш логовете, но от там се почва. Това, че ти се струва че 17psi те спира, нищо не значи без подробни логове. Чух, че хора с нормален бензин карат на Map 7. За мен няма никаква полза. Да може и да работи, да може и да държи бууст, но най-вероятно е за сметка на тайминга и температурите. А крайния резултат е само повече товар за турбините, а не повече резултати на асфалта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Dextuar » 13 Юни 2018, 15:28

Rainbow написа:Single turbo setup -> 32psi, но там без ъпгрейд на карантиите на мотора също си на кантар. Отделно с горните неща и автомата ще му стане лошо
Само да добавя, че има и специална карта за автомата за single turbo конверсията, която взима това под внимание, така че може да не е чак такъв проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 13 Юни 2018, 16:09

мм, като чета това, което казвате има логика. Но това означава ли, че сме достигнали почти лимита с тези модове + сток турбините и следващата стъпка е хибриди/други турбини/сингъл? При метанола как седи въпросът? Щом такъв е лимитът на сток турбините това означава, че реално към момента няма нужда да се набива в повече модове. Остана ми chargepipe + BOV и шпер преди да започваме голямата игра с другите или хибрдни турбини.

Преди няколко страници един колега беше дал съвет да се свържа с trebila. Това е темата му - http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=33175
Освен той да изстиска някой и друг кон със сегашния setup и 6-та карта.

Относно термостатчето - преди го свалях зимата и си слагах стоковото, но реших тази зима да пробвам да си седя с него. Като цяло колата загрява по-бавно, но пък за мен така или иначе не е толкова фактор, защото никога не я настъпвам преди да вдигне поне 90 градуса на маслото и си чакам чинно. Не ми се струва чак толкова бавно. Винаги можеш BMS-чето да го сваляш зимата и да го слагаш пролетта пак. За разхода на горивно нямам наблюдения дали се е увеличил, не го следя като цяло, но мисля, че не е(или поне не осезаемо).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 13 Юни 2018, 16:17

Според мен на сегашния сетъп си му стигнал лимита. С метанол още малко (мап 3 или 7). Като цяло ниските плодове са обрани :) По спомен си автомат - имай в предвид, че не се обичат много с хибридите :). Ако ти се харчат още пари - задължително шпер! И после си прави кефа. Малко ли други глупости има... джанти, М перформънс ретрофити, стопове...

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 13 Юни 2018, 16:28

trebila става, да. То е той и още 1-2-ма известни като цяло май :mhihi:

Той ще ти прави мап за MHD де (bin файл), не толкова за Map6 (е сигурно няма да те върне с парите, ако държиш на мап 6).

Иначе с модовете горе-долу е до тук. Евентуално и генерация + ъпгрейдвам маслен радиатор.

После идват fuel-it бензинови помпи, port injection, meth injection, hybrids. Като ти писне и това - Single turbo setup, но там колата си става стандартна турбинира кола, което мен не ме кефи (доста графики има из нета и тягата си идва на 4-4500 оборота хаха).

Гориво с етанол малко ще ти е зор според мен. Метанола също е малко ангажиращо и трябва да му следиш да не остава без него. Но ако се гони макса това е пътя ;)

Преди тези глупости обаче ти е много време за шпер хаха. Еветуално и някакво KW 8)

P.S.: С голямата сила идва и голямата отговорност и пара :mhihi: -> карантийки за някаква идея от към пари хаха
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 14 Юни 2018, 13:26

Много ми е интересна дискусията с вас относно модванията на N54, евала :yes:

Благодаря ви много, явно най-сетне ще мога да се кротна преди да започна да наливам с още по-голямата кофа в колата в силов тунинг. Или дай Боже по-натам направо М4 след някоя и друга годинка :)

Шперът е в списъка, вече е наложителен и може би това ще е следващият мод или chargepipe-a. Впрочем, ако се пръсне chargepipe-a в движение какво ще стане ? ще загубия само boost и ще мога да се прибера или направо съм за пътна :mrgreen: ?

Иначе за MHD не знам какви са предимствата пред JB4, честно казано все още ми е зелена темата с MHD-то, но и аз мисля, че trebila би ми написал мап за мап 6. Вие сега с JB4 ли сте и двамата? По спомени nero_ е с jb4, а Иво с MHD + jb4 ? Какво ви е мнението за MHD?

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 14 Юни 2018, 14:22

Ами то ще е голяма загуба на въздух, та мен ме съмнява да се прибереш на ход :roll:

М4 с JB4 бива, сток няма да видиш голяма разлика :mhihi:

Аз MHD дълго време не ползвах, докато не взех новите турбини и мап 5 взе да се държи по-добре. Тогава не ѝ стигаше горивото, trims стояха супер високи и т.н.

Та се наложи да налея JB маповете към MHD-то (http://www.n54tech.com/flash_files/JB4_BEF_061517.zip) и това оправи нещата. Сега си стоя на trims 25, и няма грижи с горивото (бях почнал и на 2-3 настъпвания да влизам в мап 4 заради тези стойности).

Има инфо за анализи на логове доста, но може някога като имам време да го преведа и да го добавя и него в темата :)

MHD предимството му е, че е карта налята направо на компа на колата и е по-бързо така, JB4 си е малко man in the middle.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 14 Юни 2018, 14:50

Колата е без MAF, така че ще работи в сейфти (с отворени гейтове и без бууст) и ще работи достатъчно добре за придвижване. Единствено ако е голям пробива не бих карал твърде дълго, поради навлизането на много нефилтриран въздух.

Аз съм с JB4 Map 5 основно и си правя Мап 6, но нещо не ми остава време за колата и я ползвам само за превоз. Като намеря време да го завърша, ще мина през дино и ще се похваля (въпреки, че изпуснах хубавите месеци за дино с хладен въздух).

С MHD се постигат по-добри резултати. Това което не харесвам, е че се пипат много други неща освен бууст контрола и съответно не е толкова безопасно, колкото само с JB4. В една версия дори си бяха позволили да пипат детонационните таблици, в търсене на резултати. А ако се мине към къстъм мап и MHD се ползва само за качване, тогава път изцяло зависиш от кадърността на мапера.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.03.2010
Местоположение: Стара Загора/Варна
Пол: Мъж
Кара: Кораб
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ggogoo » 15 Юни 2018, 13:03

Само да вметна за Требила- той настройва САМО с JB4. Прави ти back-end flash, който се зарежда през MHD и ти настройва която JB4 карта реши, че е подходяща за теб... аз примерно карам на 3та карта, въпреки че нямам метанол
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 21 Юни 2018, 16:38

Колеги,поизчетох цялата тема ( за 3 път) и така и не разбрах, що се отнася до темп на маслото. Мойта при нормално каране ,градско, държи около 235 F, което е около 112 целзий,приблизително,кати и раздам 5-6 пъти по сериозно газ стига 250 F окошо 120 целзий, и после като спра да я мачкам, пак връща 112... като я взех преди 2 месеца ми се струваше,че не вдига толко градуси...то ясно че беше и по хладно,нямах jb4, ама все пак да се посъветвам. На антифриза държи около 106-7... Ще съм благодарен някой да сподели как е при него...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 22 Юни 2018, 0:26

Добре е, колега, не му се притеснявай. Даже слабо задаваш, щом не започваш да подминаваш 120-те с jb4 :mrgreen:

Аз бях писал по-рано при мен как е:
devent написа:Извънградско си ми държи температура около 90 градуса, градско около 105-110 без да я напъвам. Като я напъвам общо взето стига до 120 градуса, много рядко ги подминава(вече при мноооого напъване :D). На писта не съм я тествал, но там ще е ужас, гарантирано

като последното ми извънградско беше с леко настъпване и бях на 100 градуса на маслото.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook