E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Bexim » 28 Авг 2018, 8:36

Това ми е достатъчно да го прочета. Не би го било дори и да стигна до проект. Благодаря ти много за предложението, но аз ще съм при ония с малкото цилиндри.. :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW E92 335i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от suni_m3 » 07 Сеп 2018, 17:27

Rainbow написа:Странен е, ето как беше при мен с прецакани wastegate-и на турбините:




@ggogoo - благодаря за инфото, може да пробвам преди някой трак ден да ги спра всичките, да видим как ще се държи, но за евридей може би не е най-добрата идея :lol:


Колеги, къде свалят и оправят проблема с wastegate rattle-а? Решил съм да го оправям, имам и repair kit.. въпроса е къде да ида.
За София става въпрос.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от julkata1 » 10 Сеп 2018, 14:49

choio написа:
Bexim написа:А тези левенти дали някой ги е пробвал или да има по-преки наблюдения?
Аз имам от други марки и са доволни, фрий шипинг за Европа... :dunno:
https://www.racechip.eu/?gclid=EAIaIQob ... gKVqPD_BwE
Имат за всякакви колици


Мойта кола дойде с такъв...най слабия ...слвд 2 месеца не пожела са запали...разкачихме го и запали...не съм сигурен че проблема беше в него но го разкарах веднага...просто колата имаше и други ядове но факта беше че без него палеше, в мен е ако го искаш мога да ти го подаря но е за н55 ...за мен jb4 е мнооого по добро...Самото му поведение беше гадно,записваше грешка за ниско налягане в колектора,от както го махнах и сложих jb не съм имал подобни грешки а колата е доста по надута от колкото с рейс чипа...

Не знам дали знаете, но всеки Racechip може да се програмира за всяка кола, която те поддържат, независимо дали е дизел, бензин, вид двигател. Струва 100 евро, евентуално нов кабел ще ви трябва ако буксата на рейла е различна. :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 10 Сеп 2018, 15:04

julkata1 написа:
choio написа:
Bexim написа:А тези левенти дали някой ги е пробвал или да има по-преки наблюдения?
Аз имам от други марки и са доволни, фрий шипинг за Европа... :dunno:
https://www.racechip.eu/?gclid=EAIaIQob ... gKVqPD_BwE
Имат за всякакви колици


Мойта кола дойде с такъв...най слабия ...слвд 2 месеца не пожела са запали...разкачихме го и запали...не съм сигурен че проблема беше в него но го разкарах веднага...просто колата имаше и други ядове но факта беше че без него палеше, в мен е ако го искаш мога да ти го подаря но е за н55 ...за мен jb4 е мнооого по добро...Самото му поведение беше гадно,записваше грешка за ниско налягане в колектора,от както го махнах и сложих jb не съм имал подобни грешки а колата е доста по надута от колкото с рейс чипа...

Не знам дали знаете, но всеки Racechip може да се програмира за всяка кола, която те поддържат, независимо дали е дизел, бензин, вид двигател. Струва 100 евро, евентуално нов кабел ще ви трябва ако буксата на рейла е различна. :winky:


Не знаех,но факта, че колата ми не запали с него,и след като го откачихме запали,ми е достатъчен да загубя доверие към тях...за мен просто jb4 е по добрия вариянт,дава доста повече втзможности и е на една цена,ако не се лъжа... :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 10 Сеп 2018, 16:24

suni_m3 написа:Колеги, къде свалят и оправят проблема с wastegate rattle-а? Решил съм да го оправям, имам и repair kit.. въпроса е къде да ида.
За София става въпрос.


Не мога да препоръчам никой, защото от всеки е имало и разочаровани и лично аз не съм ги ползвал, но всеки турбо сервиз :yes:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 9.06.2011
Кара: E92 335d, e30

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от darklight » 10 Сеп 2018, 17:49

Здравейте, колеги. Чета темата от известно време с доста интерес, макар и да не съм точно 335и (а с дизеловия вариант :D). По спомени някъде по-назад беше коментирана темата за шпер, който за мощността на 335 и качеството на бг асфалта си е направо задължителен, но и цената му си е доста сериозна. До колкото разбрах това: https://proparts.bg/product/2389/kit-za ... otori.html е предлаганият от братята сърби в Белград и общо взето не си струва по никакъв начин. Някой с 335i/d ползвал ли е услугите на човека от Бургас (защото знам предимно за колеги с по-стари и масови бмв-та, също така, че и се амортизират доста) или наистина няма смислена алтернатива на quaife, чиято цена с монтажа ще надхвърли 3 бона, което си е доста сериозна цифра?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 12 Сеп 2018, 11:03

Здравейте, колеги,

иска ми се да поговорим за 2 теми, които не мисля, че са обсъждани дълбоко досега в темата.

1) MHD - говорих си с trebila за ремап на моята кола за да извадя максимума от текущия setup, защото смятам, че map 5 на jb4 я ограничава и може още малко psi да се вземе и съответно още резултати :twisted:
trebila е голям пич, обясни ми всичко, но флашва само през MHD. Говорих си с Иво(@Rainbow) по темата във фейсбук, но нека го обсъдим и тук, с останалите, за да достигне до по-голяма аудитория. Какъв е вашият опит с MHD, какво е мнението ви? Идеята ми е да си взема едно таблетче и да си го налея през него, но от това, което четох до момента съм до там като знания. Ако може някой с повече опит да напише 3-4 реда, ще съм много благодарен.

2) Chargepipe + BOV - на много места чета, че стоковата пластмасова тръба се пука/пръска дори само след jb4. Съответно, както и по-рано в темата обсъждахме, това ако се случи на път би било неприятно. За някакъв мой късмет вече 2+ години нямам никакъв проблем със стоковата, но все пак бих я сменил превантивно с алуминиева. Това, което обаче е интересното е от към perfomance гледна точка това дава ли ни нещо? Също така, ако сложа голям BOV какъв би бил неговият принос към нещата? И кое е по-добре, един по-голям или два по-малки ? Чисто от акустична гледна точка също ми е интересно кое е по-добре.

@darklight на мен момчето от Бургас ми беше обявил цена близка до 1,7(по спомен), съответно за мен не си заслужава предвид, че можеш да вземеш и алтернативи на Quife като wavetrack или Mfactory, а дори и направо за още 1000 лева Quife. Разбира се, психическата граница от 3000 лева е тегава, аз лично предпочитам тези пари да ги пръсна по почивки и пътувания, но в крайна сметка рано или късно ще го направя, защото гоня 400 коня на гуми, съответно с този отворен диф си е пълен... сещате се ;)

Поздрави :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 12 Сеп 2018, 11:51

devent написа:...смятам, че map 5 на jb4 я ограничава и може още малко psi да се вземе и съответно още резултати...

Ако дадеш логове, мога да ти кажа дали е така. Лично аз съм скептичен. Най-големите ограничения са: малките корпусчета на турбините и горивото. Другото сучи го, върти го, резултатите ще са много малки стъпчици.

devent написа:1) ...Какъв е вашият опит с MHD, какво е мнението ви? Идеята ми е да си взема едно таблетче и да си го налея през него, но от това, което четох до момента съм до там като знания. Ако може някой с повече опит да напише 3-4 реда, ще съм много благодарен.

MHD има 2 страни:

A. Инструмент за качване на "карти"
B. Собствени "карти", на практика заместващи JB4.

При вариант A може да се качат така наречените BEF карти, които запазват стоковите стойности на boost, но подготвят колата за високи стойности на бууст. Например по-консервативни аванси, промени по различни коефициенти, които разширяват възможностите на JB4. Като цяло, ползата при стокови турбини и на 100% бензин варира между малка и никаква. Друг вариант е да се вземе въпросния BEF за база и да се пипнат малко по-къстъм нещата и да се донастроят за конкретните модове и гориво. Трети вариант е някой да ти напише изцяло къстъм софтуер, който да контролира и бууста. На практика същото като B точка, но написано от друг тунер, а не от MHD (Martial)

Работата със самото MHD за качване на готови карти е елементарна. Работата по модифициране на карти изисква доста познания, внимателно пипане и тестове.

devent написа:2) Chargepipe + BOV - .... Това, което обаче е интересното е от към perfomance гледна точка това дава ли ни нещо? Също така, ако сложа голям BOV какъв би бил неговият принос към нещата? И кое е по-добре, един по-голям или два по-малки ? Чисто от акустична гледна точка също ми е интересно кое е по-добре.

Отново - със стокови турбини - никакво подобрение на перформанса - нито от CP, нито от BOV. Акустичната страна не мога да я коментирам. Лично мнение - звучи ми малко Ricer-ско.

Не претендирам за 100% изчерпателност, но съм изчел стотици страници и имам доста опит върху моята кола с различни варианти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 12 Сеп 2018, 15:30

https://m.youtube.com/watch?v=fQ39N2SpPMc

https://m.youtube.com/watch?v=sPKZjfDUV6s

https://m.youtube.com/watch?v=wiGLiQWDECQ&t=11s

Предполагам сте ги гледали,но тоянпич много добре обеснява за ползите от BEF и т.н

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 12 Сеп 2018, 15:49

choio написа:https://m.youtube.com/watch?v=fQ39N2SpPMc

https://m.youtube.com/watch?v=sPKZjfDUV6s

https://m.youtube.com/watch?v=wiGLiQWDECQ&t=11s

Предполагам сте ги гледали,но тоянпич много добре обеснява за ползите от BEF и т.н

В първото видео обяснява ползите на JB4 срещу флаш. Всичко точно.
Във второто аз основно чух, колко яка е станала колата. Хубаво беше да подкрепи тези твърдения с някакви факти. Добре - бууста се е качил, но защо не спомена, че таймингите са на половина? Не всичко е бууст... Не спомена, че при дилър ще бъде засечено подмяна на софтуера. Самите BMS препоръчват BEF на по-слаби коли, когато има някакви проблеми, основно с тайминга. Отново - защото при BEF е сериозно орязан.
Дано не излезе, че съм против BEF и MHD като цяло - напротив, супер яки са. И дават огромни възможности. Но на кола с кулер и даунпйап... не знам колко си заслужава цената на лиценза и префлашването (при което ако ви падне акумулатора, господ да ви е на помощ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 12 Сеп 2018, 16:43

Колега,просто съм ги гледал и ги споделих,всякаква инфо е полезна...далеч съм от мисълта да агитирам за нещо. М/у другото колата на тоя пич е фбо, смисъл инлети,кулер,даунпайпи,чарджпайпи и т.н, доста клипове е качил с доста интересно инфо...а защо принципно смяташ, че Беф е за по слаби коли,не го ли препоръчват след, като си я направил фбо колата...?
П.п разтърсих се за това което казват за беф от бмс и намерих изказване на Тери :

With the PUMP BEF loaded the JB4 maps work the same as they do before you add it, only boost levels are more aggressive, since we've made timing, fueling, and VANOS adjustments in the BEF that allow a little more aggressive boost profiles once loaded.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 12 Сеп 2018, 16:54

в моите очи (и опит) положението е следното:

100% бензин:

- частичен FBO - няма смисъл (не си заслужава рефлаш, пари за лиценз)
- FBO - може и да има минимална полза - ако ти се дават пари и ти се префлашва ECU - защо не
- FBO + (инлети, аутлети) - не е лоша идея да се инвестира в BEF
- FBO + HT/ST - задължително BEF

Етанолови смеси, или WMI (без особено значение другите модове):

- според мен задължително BEF - ползите са много.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Dextuar » 12 Сеп 2018, 17:45

nero_ написа:не знам колко си заслужава цената на лиценза и префлашването (при което ако ви падне акумулатора, господ да ви е на помощ).
Каквото ще стане, ако си флашваш DME-то с Winkfp, но рядко ще го счупиш до непоправяемост, така че това да им в проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 12 Сеп 2018, 19:16

dextuar написа:
nero_ написа:не знам колко си заслужава цената на лиценза и префлашването (при което ако ви падне акумулатора, господ да ви е на помощ).
Каквото ще стане, ако си флашваш DME-то с Winkfp, но рядко ще го счупиш до непоправяемост, така че това да им в проблема.

Нищо непоправимо няма. Ама трае към 40мин и бензиновата помпа работи непрекъснато по време на флаша и си е риск без сериозно зарядно. Не бих искал да попадам в подобна ситуация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 13 Сеп 2018, 16:58

nero_ написа:в моите очи (и опит) положението е следното:

100% бензин:

- частичен FBO - няма смисъл (не си заслужава рефлаш, пари за лиценз)
- FBO - може и да има минимална полза - ако ти се дават пари и ти се префлашва ECU - защо не
- FBO + (инлети, аутлети) - не е лоша идея да се инвестира в BEF
- FBO + HT/ST - задължително BEF

Етанолови смеси, или WMI (без особено значение другите модове):

- според мен задължително BEF - ползите са много.


Не винаги е точно така ;)
Аз съм към 3-тата категория (аутлети само нямам) и в един момент имах бедна или богата смес, и всяко 2-3-то настъпване на макс ми влизаше в авариен режим и ме мяташе на Мап 4.

След BEF-a трим-овете заспаха на 25 и всичко се доизглади и е точно сега, та си има ползи :)

Процедурата е до 40 минути, при мен стана за 15 някъде, но е силно желателно колата да е на стабилно зарядно все пак, че после става мазаляк :mhihi:
След първият флаш, ако се набиват други с MHD-то става за 1-2 минути и тогава може и без зарядно.

П.С.: Ползвах на СТЕК зарядните, в случая 7А.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook