E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vld » 05 Фев 2018, 15:34

nero_ написа:
devent написа:- кутията на D сменя много плавно, направо не я усещам

При мен пък малко се влоши комфорта - не съм особено доволен (от D, иначе М е много добре)

devent написа:- и на D и на DS има кикдаун, макар и в сайта да пише, че няма.

При мен няма

devent написа:- Тръгва от 1-ва, преди тръгваше от 2-ра.

Моята си работи както работеше и преди - тръгва от първа ако съм напълно спрял и от втора ако влезе в програмата за задръстване.

devent написа:Единственият минус е, че трябва да се откачи jb4-ката преди флаша и отнема повече време, особено ако искате да си ги сменяте често stage-овете. Но пък как беше - трай бабо за хубост :)

Не трябва да се откача :)


Ти с коя версия на стейдж 3 си?
Това е картата с най много модификации, на не би да си пропуснал някой ъпдейт?
Относно откачането на JB4, предписано е от самите xHPFlashtool, вероятно заради комунукация на GWS и DME, по време на флаша.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Dextuar » 05 Фев 2018, 15:41

nero_ написа:
devent написа:- кутията на D сменя много плавно, направо не я усещам

При мен пък малко се влоши комфорта - не съм особено доволен (от D, иначе М е много добре)

devent написа:- и на D и на DS има кикдаун, макар и в сайта да пише, че няма.

При мен няма

devent написа:- Тръгва от 1-ва, преди тръгваше от 2-ра.

Моята си работи както работеше и преди - тръгва от първа ако съм напълно спрял и от втора ако влезе в програмата за задръстване.

devent написа:Единственият минус е, че трябва да се откачи jb4-ката преди флаша и отнема повече време, особено ако искате да си ги сменяте често stage-овете. Но пък как беше - трай бабо за хубост :)

Не трябва да се откача :)
Зависи с коя версия си Мога да проверя коя версия качих на колегата devent и да пробваш с нея. Относно JB4-ката, извадил си късмет според мен, чел съм за случаи, когато фейлва по средата и не е гот особено ако колата не е твоя
Btw: Пробвал ли си Stage 4?


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 05 Фев 2018, 16:05

С последната версия съм (1.7 ли да беше?). Пробвал съм и двете по-стари. Stage 4 не съм тествал - описанието ме отказа.

Предупреждението е за пигибек като цяло и е много уклончиво - пише че трябва да се спре. "В определени случаи може да се наложи да го премахнете напълно..." - просто генерализират, защото не всички пигита могат да се спират.

Конкретно за JB4 с актуална версия нищо не трябва да се прави. С по-стара версия - трябва задължително Map 0. Флашвал съм много пъти на не една кола без никакви проблеми. Единствено според мен задължително колата да е на зарядно и с изправен акумулатор!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Dextuar » 05 Фев 2018, 18:15

nero_ написа:С последната версия съм (1.7 ли да беше?). Пробвал съм и двете по-стари. Stage 4 не съм тествал - описанието ме отказа.
С потребителското приложение ли си?

nero_ написа:Предупреждението е за пигибек като цяло и е много уклончиво - пише че трябва да се спре. "В определени случаи може да се наложи да го премахнете напълно..." - просто генерализират, защото не всички пигита могат да се спират. Конкретно за JB4 с актуална версия нищо не трябва да се прави. С по-стара версия - трябва задължително Map 0. Флашвал съм много пъти на не една кола без никакви проблеми.
Аз съм си говорил директно с Клеменс, който им е нещо като главния от 3-мата и изрично ми каза, че трябва да се махне, отделно има и хора, които са писали в e90post, че с JB4 на Map 0 пак им е прекъсвало, така че на клиентска кола аз не бих рискувал. Не че нещо ще се прецака, но после трябва аз да се занимавам да я махам/слагам JB4-ката, а това не ми е много присърце.

nero_ написа:Единствено според мен задължително колата да е на зарядно и с изправен акумулатор!
Зарядно не ти върши работа, трябва ти външно захранване, поне 50А, аз използвам 100+, те пишат за 30, но съм имал всякакви случаи, дори хора с 90-ки с още оригиналните акумулатори, които не бяха в перфектно здраве и там само силното външно захранване може да те спаси, не знам тези коли как палеха дори.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: от малък
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от C8699HX » 06 Фев 2018, 9:16

Колеги,някой знае ли 5те чертички от максимум до минимум какво количество масло е ? Защото за 2500км е изгорила 2 чертички масло и искам да си направя сметката горе долу ..... :confused:
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 06 Фев 2018, 10:08

1л е от макс до минимум. Сензора не е много точен в междинните положения, така че не бих бързал с изводите. Но на първо четене изглежда, че гори повече от средно наблюдаваното за модела. Повечето н54-ки горят около литър или по-малко на 10 хил. км. Изчакай да светне, че трябва да добавиш литър и тогава виж на какъв пробег е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 06 Фев 2018, 10:19

dextuar написа:С потребителското приложение ли си?
да
dextuar написа:Аз съм си говорил директно с Клеменс...
ок, вероятно е така. Просто споделям моят опит. Лично аз, ако трябва да демонтирам JB4, доста ще се демотивирам - мразя да бъркам в това кълбо от кабели :D
dextuar написа:...трябва ти външно захранване, поне 50А, аз използвам 100+...
Няма лошо принципно, но колата в момента на флашване консумира около 10А (по спомен), а флаша продължава 20-30мин. Изряден и зареден акумулатор ще се справи без проблеми и без никакви външни източници. С 20-30А захранване може и с акумулатор за кофата да се флашне... със 100+А... няма лошо, но напълно излишно. Не се опитвам да съветвам хората да флашват без захранване. Това което искам да кажа е, че много от предупрежненията и препоръките са с огромни запаси и са направени, за да не ги съди после някое шимпанзе с андроид, което е опескало всичко. Ако знаеш какво правиш няма никакви проблеми...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: от малък
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от C8699HX » 06 Фев 2018, 12:28

nero_ написа:1л е от макс до минимум. Сензора не е много точен в междинните положения, така че не бих бързал с изводите. Но на първо четене изглежда, че гори повече от средно наблюдаваното за модела. Повечето н54-ки горят около литър или по-малко на 10 хил. км. Изчакай да светне, че трябва да добавиш литър и тогава виж на какъв пробег е.



Ок,благодаря колега !

Бяха ми казали,че на 10к 1л. ще изгори при всички случаи.... също ми прави впечатление,че гърнетата са ми черни.Колата постоянно се кара на макс но не виждам да изпушва....попринцип карам с 5/30 Кастрол Едж,ако продължава да го гори какво масло да почна да слагам? На 160к реални е в камора е проверена.
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 06 Фев 2018, 13:27

Ако си с катализатори няма да видиш типичните признаци на горяща масло кола. Черните накрайници са най-вероятно сажди, а не маслени отлагания. Популярни масла са Motul X-Clean 5w40, Mobil1 0w40, Bardahl - XTEC 5w40 и разбира се BMW 5w30 и BMW M 0w40.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.07.2016
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от gixer » 06 Фев 2018, 18:29

И при мен се наложи да си откача JB4 за да се получи, иначе крашва и тотално блокира кутията :D , под тотално имам предвид няма мърдане от паркинг ахахаха. Два пъти съм го правил и двата пъти се наложи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 06 Фев 2018, 21:13

Колеги, реших да модна още колата и си поръчах и inlet-и. Освен тегавия монтаж, има ли още нещо, което трябва да знам? В момента карам на 2ра карта и се чудя дали е оптимална и след монтажа на inlet-ите? Не съм фен на 5та карта. Другият вариант е custom ремап на 6та карта спрямо модовете ми?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 06 Фев 2018, 21:29

Честито, колега! Мен монтажа точно ме е отказал от тях.
5-та карта позволява по-висок бууст от 2-ра. Какво не ти харесва в нея? Къстъм мап е ОК ако има кой да ти го направи. Като цяло не очаквай чудеса - на бензин от колонка и стокови охлюви инлета не е голяма рестрикция. По-скоро ще облекчиш малко турбините. Щом не ти харесва мап 5 си остани на 2, остава си оптимална за тези модове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 06 Фев 2018, 21:43

5та карта не ми харесва заради постоянно менящия се boost. На 2ра си ми е добре, някак си по-плавно се разгръща двигателят когато цедиш предавки, знам я кога на какви обороти какво да очаквам при изпреварвания и планинско каране, а не да се чудя сега на какво морско равнище съм и т.н. темп. на въздух и прочее. Поне това са ми спомените от преди година и половина откакто взех решение да си карам само на 2ра карта. Може като сложа inlet-ите да пробвам пак как ще е. Иначе, в сайта на mmp-e(или там както беше) пише, че може да ти вдигне boost-a с до 2psi на стокови турбини, което мен ме блазни :) не знам дали и какви чудеса ще са, аз и в момента съм много доволен от вървежа на колата, макар, че съм й свикнал и не ме впечатлява вече толкова, но от лицата на хората, които возя си вадя изводи, че върви :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Dextuar » 06 Фев 2018, 21:46

devent написа:5та карта не ми харесва заради постоянно менящия се boost. На 2ра си ми е добре, някак си по-плавно се разгръща двигателят когато цедиш предавки, знам я кога на какви обороти какво да очаквам при изпреварвания и планинско каране, а не да се чудя сега на какво морско равнище съм и т.н. темп. на въздух и прочее. Поне това са ми спомените от преди година и половина откакто взех решение да си карам само на 2ра карта. Може като сложа inlet-ите да пробвам пак как ще е. Иначе, в сайта на mmp-e(или там както беше) пише, че може да ти вдигне boost-a с до 2psi на стокови турбини, което мен ме блазни :) не знам дали и какви чудеса ще са, аз и в момента съм много доволен от вървежа на колата, макар, че съм й свикнал и не ме впечатлява вече толкова, но от лицата на хората, които возя си вадя изводи, че върви :D

Аз с две ръце потвърждавам, че тази кола върви :driving: :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 06 Фев 2018, 21:53

Мап 2 е 15psi, мап 5 е до 17. Но проблема е, че повече бууст не значи повече коне. Моят съвет е да направиш малко логове на мап 2 и 5 преди и след слагането на инлетите и на база на логовете да се прецени има ли потенциал и кое е най-доброто решение.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook