E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 25.02.2018
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Staniмир » 26 Апр 2020, 13:07

hibernate написа:Към колегите: Има акция в М-Кар София до 49% отстъпка. Инжекторите например в момента са на цена от 330 лева :)

Междувременно да се похваля, че станах член на клуба :) E93 автомат 2007.03 (не съм сигурен, че кутията подлежи на алпина флаша). Има комфорт аксес, м спорт пълен пакет, биксенон, нави, динамик драйв, подгрев, ел салон с памет и още куп глезотийки. Разколачил съм я, за да почистя клапаните и да монтирам oil catch can.. Ще кача снимки в последствие :)

Честито и безаварийно! Моята също е 03.2007г., и си инсталирах XHP, вече година и половина съм много доволен, така, че имаш и алтернатива :winky:

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 19.07.2018
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от abarthSS » 28 Апр 2020, 20:16

Здравеите колеги. Взех си е60 535i xdrive , преди почти 1год. Взех си я със тресене леко на cold start , но сега зимата се клатеше още повече. Като се поразрових в нета много хора са писали ,че може да е от дюзи,бобини или свещи. Както и да е поръчах си ги всичките тези неща от Англия. Въпросите ми са: добре ли съм се насочил и някой слагал ли си ги е сам въпросните неща? Ако може да даде някои съвет ако тръгна да ги сменям сам? Гледах доста клипчета и не изглежда трудно. Поздрави.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 10.01.2014
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от pigii » 29 Апр 2020, 20:44

Колеги дайте съвет за "golf tee mode" - изкарването на малкия "маркуч" от ляво на ауспуха(гърнето?).
Като купих колата беше изкаран "маркуча", сложих го обратно след около месец(като го видях), но ми се стори странно усещането за колата.

Сега пак съм го изкарал, но не е затапено. Нужно ли е да се затапи?

П.С. знам че съм нууб, ама кефа си е кеф и без да си специалист :П

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 30 Апр 2020, 18:15

abarthSS написа:Здравеите колеги. Взех си е60 535i xdrive , преди почти 1год. Взех си я със тресене леко на cold start , но сега зимата се клатеше още повече. Като се поразрових в нета много хора са писали ,че може да е от дюзи,бобини или свещи. Както и да е поръчах си ги всичките тези неща от Англия. Въпросите ми са: добре ли съм се насочил и някой слагал ли си ги е сам въпросните неща? Ако може да даде някои съвет ако тръгна да ги сменям сам? Гледах доста клипчета и не изглежда трудно. Поздрави.


Бобините могат да се сменят и носейки фрак. Свещите са сравнително елементарни, но е нужена тънкостенна дълбока вложка и динамометричен ключ, както и 1-2 удължения и кардани, за да не сваляш разпънките. Инжекторите изискват кодиране и специални инструменти, така че не е съвсем тривиална смяната им.

При неравномерен ход, правилните стъпки са:

1. Подмяна на свещите и инспекция на старите за потенциални проблеми (мокри/сухи, черни/сиви, със "сенки" или без, износване и т.н.)
2. При продължаване на проблема - идентифициране на проблемният цилиндър (или цилиндри) с диагностичен софтуер.
3. Размяна на бобина между проблемния цилиндър и здрав такъв. Ако проблема се мести - бобина. Ако не, продължаваш натам
4. Тестване и евентуална подмяна на инжектори. 1, 3 или 6 според ситуацията и бюджета.

Естествено подмяна на всичко никога не вреди :)
Последна промяна nero_ на 30 Апр 2020, 18:26, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 30 Апр 2020, 18:21

pigii написа:Колеги дайте съвет за "golf tee mode" - изкарването на малкия "маркуч" от ляво на ауспуха(гърнето?).
Като купих колата беше изкаран "маркуча", сложих го обратно след около месец(като го видях), но ми се стори странно усещането за колата.

Сега пак съм го изкарал, но не е затапено. Нужно ли е да се затапи?

П.С. знам че съм нууб, ама кефа си е кеф и без да си специалист :П


За мен най-предпочитан метод е маркуча да си е на място и да се извади буксата на актуатора (зад кората в багажника, ляво). Не съм 100% сигурен, но вакуума за клапата би трябвало да идва от общата система за вакуум на колата, следователно отворената тръбичка ще води до загуба на негативно налягане в системата и това не е желателно.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 19.07.2018
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от abarthSS » 30 Апр 2020, 20:20

nero_ написа:
abarthSS написа:Здравеите колеги. Взех си е60 535i xdrive , преди почти 1год. Взех си я със тресене леко на cold start , но сега зимата се клатеше още повече. Като се поразрових в нета много хора са писали ,че може да е от дюзи,бобини или свещи. Както и да е поръчах си ги всичките тези неща от Англия. Въпросите ми са: добре ли съм се насочил и някой слагал ли си ги е сам въпросните неща? Ако може да даде някои съвет ако тръгна да ги сменям сам? Гледах доста клипчета и не изглежда трудно. Поздрави.


Бобините могат да се сменят и носейки фрак. Свещите са сравнително елементарни, но е нужена тънкостенна дълбока вложка и динамометричен ключ, както и 1-2 удължения и кардани, за да не сваляш разпънките. Инжекторите изискват кодиране и специални инструменти, така че не е съвсем тривиална смяната им.

При неравномерен ход, правилните стъпки са:

1. Подмяна на свещите и инспекция на старите за потенциални проблеми (мокри/сухи, черни/сиви, със "сенки" или без, износване и т.н.)
2. При продължаване на проблема - идентифициране на проблемният цилиндър (или цилиндри) с диагностичен софтуер.
3. Размяна на бобина между проблемния цилиндър и здрав такъв. Ако проблема се мести - бобина. Ако не, продължаваш натам
4. Тестване и евентуална подмяна на инжектори. 1, 3 или 6 според ситуацията и бюджета.

Естествено подмяна на всичко никога не вреди :)


Благодаря колега. Решил съм поне за тези части да ги сменя на куп всичките (за най добре)... Инак имам и още едно питане за един дрънчащ звук като върна газта. Дали има общо с това ,че на колата понякога (вече по често) изписва ''engine malfunction power reduced''? Не записах кода на грешката като ходих на диагностика ,но май беше нещо с налягането на турбото... Качих клипчето в youtube. https://youtu.be/JHSmroU7hMg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 01 Май 2020, 18:12

Обикновено дрънкат гейтовете на турбините ,което си е детска болест на тоя мотор,а тва, че ти вади грешка за налягане, означава че ще трябва да ги правиш ,явно им е дошло времето...

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 19.07.2018
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от abarthSS » 02 Май 2020, 10:30

choio написа:Обикновено дрънкат гейтовете на турбините ,което си е детска болест на тоя мотор,а тва, че ти вади грешка за налягане, означава че ще трябва да ги правиш ,явно им е дошло времето...


Могат ли да се правят (рециклират) и горе долу колко излиза? И може въпроса да е смешен , но просто не съм запознат: Може ли турбото като не е добре да харчи масло? Светка ми лампата за маслото напоследък. Минал съм над 7хил. км след смяната. Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 03 Май 2020, 11:17

abarthSS написа:
choio написа:Обикновено дрънкат гейтовете на турбините ,което си е детска болест на тоя мотор,а тва, че ти вади грешка за налягане, означава че ще трябва да ги правиш ,явно им е дошло времето...


Могат ли да се правят (рециклират) и горе долу колко излиза? И може въпроса да е смешен , но просто не съм запознат: Може ли турбото като не е добре да харчи масло? Светка ми лампата за маслото напоследък. Минал съм над 7хил. км след смяната. Благодаря предварително.


Лампа за налягане или лампа за ниво? Правят се принципно,има рвмонтни комплекти по чуждите сайтове...тук в бг не зная кой точно ги прави,мисля, че някой беше писал в твмата по назад...или някой правил ги нека се включи

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 19.07.2018
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от abarthSS » 03 Май 2020, 11:33

choio написа:
abarthSS написа:
choio написа:Обикновено дрънкат гейтовете на турбините ,което си е детска болест на тоя мотор,а тва, че ти вади грешка за налягане, означава че ще трябва да ги правиш ,явно им е дошло времето...


Могат ли да се правят (рециклират) и горе долу колко излиза? И може въпроса да е смешен , но просто не съм запознат: Може ли турбото като не е добре да харчи масло? Светка ми лампата за маслото напоследък. Минал съм над 7хил. км след смяната. Благодаря предварително.


Лампа за налягане или лампа за ниво? Правят се принципно,има рвмонтни комплекти по чуждите сайтове...тук в бг не зная кой точно ги прави,мисля, че някой беше писал в твмата по назад...или някой правил ги нека се включи


За нивото на маслото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 07 Май 2020, 13:26

Малко да ъпдейтна темата с моята кола... Та засега не започваме особено добре, но предвид това, че бях наясно с болежките им, минах през следното:

- Няма и 200км след като я взех и колата почна да мени обороти, да вади страшни пушилки и да влиза в limp mode. Константно лоша работа на мотора.
Тук известно време се лутах къде е проблема, смених свещи, старите бяха плачевни и кой знае кога сменяни. Взех една бобина за всеки случай.
Смених свещите и пак същия казус - пушилка и неравномерна работа на мотора. С диагностика вадеше missfire cylinder 4, разменях бобини - няма промяна. Размяна на дюзите на 3-ти и 4-ти цилиндър премести missfire на 3-ти цилиндър. Съответно беше ясен филма :) Поръчах нова дюза от BMW.
-Вадеше грешки за сензора на ниското налягане преди HPFP. Смених цялата тръбичка с новия конусовиден сензор на Bosh (ОЕМ от БМВ).
- Вади грешка за комуникация с водната помпа. По тази линия по спомен върви и комуникацията с алтенатора(на който също дава грешка). Четките на алтенатора са в добро здраве все още. Трябва да огледам буксите на инсталацията за евентуални проблеми.
- Свалих всмукателя за почистване на клапаните. Извадих вентилатора на радиатора с цел достъп до болта на коляновия вал (на демпфера). Използвах CRC Valve Cleaner (едва го намерих този препарат). Mannol за почистване на EGR също върши работа (и струва 7 пъти по-малко). Процедурата я следвах така: оставям клапана в затворено положение въртейки коляновия вал (по часовниковата стрелка!) Пускам химията вътре и чакам да стане реакцията. Ползвах и четка за зъби, след това изсмуквам с имповизирана сонда(спринцовка със гумена тръбичка) цялата гняс и пръскам с обезмаслител. Повтарям процедурата ако резултатът е незадоволителен. С компресор или въздуходувка издухвам останалите течности и преминавам на следващия цилиндър. За всеки случай извадих свещите и окъсих стартера, за да завърти принудително мотора (изрично не ползвах нормално стартиране на колата, защото ще напълни цилиндрите с бензин), така ако има паднала гняс в цилиндъра, то да бъде изкарана през свещите. При мен нямаше паднала гняс, ако се действа внимателно няма да има грижи.
- Сега моторът работи доста по-добре, но при рязко подаване на газта влиза в limp mode. Грешката сега е за exhaust vanos, поръчал и чакам на Vaico соленоиди (четох по американските форуми, че издържат повече от OEM).
- Задното ляво прозорче не работеше, та се наложи да го демонтирам. Като всяка англичанка, влагата си е казала думата. Моторчето беше пълно с ръжда и мухал. WD, търкане, гресиране и работи като ново.
- В следствие на пикаещата дюза беше напълнила маслото на мотора с бензин. Поради това сменях 2 пъти масло (един път да се отмие бензина).

Прилагам и снимков материал от разните болежки и процедури. На снимките ще се види и дирекцията, която предстои да бъде монтирана :)

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 12 Май 2020, 21:36

Малко ъпдейт от големия купон при обръщането :lol:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Интересното тук ще е ретрофит от активна динамична рейка към електрическа. Заводско няма такава излязла 335i.
Затова се гледа от E89 (z4). Най-вече заради по-късия ремък (поради уволнението на на хидропомпата и едната обтяжна ролка).
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 13 Май 2020, 11:46

Тук е паднало игра, браво :clap:

Не знам във времето как се движите, но изглежда се бачка стабилно, крайният резултат ще е добър, сигурен съм :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 13.06.2016
Кара: E70 x35d

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от autodiagmaster » 15 Май 2020, 21:44

Здравейте,
С каква PCV система карате N54 моторите си? Дойде ми от щатите RB PCV valve, който се води модифициран на оригинала, но ми се иска да я направя с външна картерна вентилация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 18 Май 2020, 12:30

autodiagmaster написа:Здравейте,
С каква PCV система карате N54 моторите си? Дойде ми от щатите RB PCV valve, който се води модифициран на оригинала, но ми се иска да я направя с външна картерна вентилация.


FTP pcv valve много добра изработка от алуминий и oil catch can, за 1500км след монтажа имам около15 мл. масло, но може и да е било остатъчно...

Между другото, може ли колегите да споделят времена и клипчета (от Мексико или самолетни писти хаха :lol:) от 100 до 200, аз съм на около 9 секунди с FBO, Xhp stage 3, mhd stage 2+., 100 октана, на 4х4, на задно не съм пробвал (сигурно и няма да пробвам).
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook