E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
kapitanat написа:Между другото, може ли колегите да споделят времена и клипчета (от Мексико или самолетни писти хаха ) от 100 до 200, аз съм на около 9 секунди с FBO, Xhp stage 3, mhd stage 2+., 100 октана, на 4х4, на задно не съм пробвал (сигурно и няма да пробвам).
Не се замерва много тук, важното е коньове да има
- niko123
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 15.02.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 купе
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Здравейте колеги от скоро и аз съм в клуба 335и е93,колата е англичанка с обърната дирекция,единствено огледалата не са сменеи с огледала от ляв волан,но нз задължително ли е или могат да се програмират,другото което не ми е ясно е това за ремака колата е 27.03.2007г не разбрах само тампона ли трябва да се смени или и стойката на тампона.Ако можете да ме насочите къде да отида за почистване на смукателните клапани,благодаря предварително
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
kapitanat написа:autodiagmaster написа:Здравейте,
С каква PCV система карате N54 моторите си? Дойде ми от щатите RB PCV valve, който се води модифициран на оригинала, но ми се иска да я направя с външна картерна вентилация.
FTP pcv valve много добра изработка от алуминий и oil catch can, за 1500км след монтажа имам около15 мл. масло, но може и да е било остатъчно...
Между другото, може ли колегите да споделят времена и клипчета (от Мексико или самолетни писти хаха ) от 100 до 200, аз съм на около 9 секунди с FBO, Xhp stage 3, mhd stage 2+., 100 октана, на 4х4, на задно не съм пробвал (сигурно и няма да пробвам).
Аз бих те посъветвал да я премериш,с драги или рейс лоджик,9 сек са много сериозно време особено за х, имаме един колега с б58 на 505 коня,дава 8.8 ,при тва когато беше бая по хладничко,имай предвид че ако го гледаш по километраж никак не е достоверно, оня ден си правих некви замервания с некъв измислен гпс...общо взето на около 214 по километраж е 200 по гпс...не пиша всичко това да се заяждам, а просто да не останеш разочарован. Успех
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Аз за това на моята съм изключил корекцията на километража и е 1/1 с ГПС
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Може да се каже, че проектът е на 90% осъществен. Фалове естестествено не липсваха, ще се види на снимките. Като ретрофити има CIC навигация, combox и hifi музика. Останаха дребни неща като кодировки и пипкави настройки.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Колеги, сега малко по същество относно техническата част по мотора...
Опитвам се да локализирам основно два проблема.
Първият е когато колата е студена (не е палена повече от 5-6 часа) имам така наречения "rough cold start" или лоша работа на мотора при студено палене. Самият мотор бързо пали, но работи много неравномерно с тресене между 600 и 1500 оборота, което се нормализира след около 30 секунди (застива на 650 ~ оборота) и влиза в limp mode с check engine. Ако го оставя да поработи така малко (около 2-3 минути) и го запаля отново, няма да има проблеми.
Вторият проблем е че изключва цилиндър след подаване на газта до долу (kickdown). Не се появява винаги, с рестарт на двигателя се нормализира работата му.
Кодовете за грешки, които получавам са:
0029DC – cylinder injection cut – след рязко подаване на газта
0029F2 – high-pressure fuel system, fuel pressure – след неравномерната работа на студения старт
И тук не съм сигурен къде може да е проблемът, заминаващ си инжектор/и или помпата за високото?
Нещата, които съм направил досега с придружаващите грешки:
- 002E8E – intelligent battery sensor, communication
- 002E98 – generator, communication
- 002E85 – electric coolant pump, communication
- 002E83 – electric coolant pump, energy operation
Гореспоменатите проблеми се решиха чрез смяна на реле регулатор на алтенатора.
- 0029F3 – fuel sensor, electric
- 0029F1 – fuel pressure plausibility
- 02AAF – Fuel pump, plausibility
Гореспоменатите проблеми се решиха чрез смяната на сензора за ниското налягане (непосредствено преди помпата за високото).
Подменена е тръбичката със сензора с ОЕМ (новия конусовиден дизайн на сензора).
- 0029D0 – Misfiring, cylinder 4
Проблемът се реши чрез подмяна на инжекторна дюза на 4-ти цилиндър (с индекс 12).
Свещите са подменени, всмукателните клапани са почистени.
Видео на палене на колата студен старт:
https://www.youtube.com/watch?v=dNeO2Jg8gwE
Опитвам се да локализирам основно два проблема.
Първият е когато колата е студена (не е палена повече от 5-6 часа) имам така наречения "rough cold start" или лоша работа на мотора при студено палене. Самият мотор бързо пали, но работи много неравномерно с тресене между 600 и 1500 оборота, което се нормализира след около 30 секунди (застива на 650 ~ оборота) и влиза в limp mode с check engine. Ако го оставя да поработи така малко (около 2-3 минути) и го запаля отново, няма да има проблеми.
Вторият проблем е че изключва цилиндър след подаване на газта до долу (kickdown). Не се появява винаги, с рестарт на двигателя се нормализира работата му.
Кодовете за грешки, които получавам са:
0029DC – cylinder injection cut – след рязко подаване на газта
0029F2 – high-pressure fuel system, fuel pressure – след неравномерната работа на студения старт
И тук не съм сигурен къде може да е проблемът, заминаващ си инжектор/и или помпата за високото?
Нещата, които съм направил досега с придружаващите грешки:
- 002E8E – intelligent battery sensor, communication
- 002E98 – generator, communication
- 002E85 – electric coolant pump, communication
- 002E83 – electric coolant pump, energy operation
Гореспоменатите проблеми се решиха чрез смяна на реле регулатор на алтенатора.
- 0029F3 – fuel sensor, electric
- 0029F1 – fuel pressure plausibility
- 02AAF – Fuel pump, plausibility
Гореспоменатите проблеми се решиха чрез смяната на сензора за ниското налягане (непосредствено преди помпата за високото).
Подменена е тръбичката със сензора с ОЕМ (новия конусовиден дизайн на сензора).
- 0029D0 – Misfiring, cylinder 4
Проблемът се реши чрез подмяна на инжекторна дюза на 4-ти цилиндър (с индекс 12).
Свещите са подменени, всмукателните клапани са почистени.
Видео на палене на колата студен старт:
https://www.youtube.com/watch?v=dNeO2Jg8gwE
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Знам, че въпросът ми е малко странен за тая тема, но все пак мисля, че тук ще намеря адекватни отговори. През едно лято редовно пукам charge pipe... на Е83 фейс със сток N47 20d 177коня. Писна ми всеки пък да давам луди пари в Мкар за ОЕМ тръба, която кара само гаранцията си и после взимам нова. Най-тъпото е, че все се случва някъде на път да я спукам, най-често при изпреварване. Моля, дайте съвет към коя марка с репутация да се насоча.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Като гледам не е като да има голям избор за този мотор FTP или Masata
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Да, определено няма избор и ме интересуваше някой да сподели мнение коя марка е с добра репутация, за да заложа на нея.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Малко съм ви офтопик сигурно, ама да питам тука, че почвам едно проектче... Колко на брой "карти" имате в това JB4 и колко (килобайта) е голяма всяка от тях, имате ли идея?
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Виж дали тук би ти свършило работа нещо:
https://dev.jb4connectkit.com/v1/firmwarelist.html
или http://www.n54tech.com/flash_files/JB4_ ... 020719.zip (картите за backend работа с MHD)
Иначе са това:
Map 0: Stock bypass.
Map 1: 13psi. Suggested for most racing applications.
Map 2: 14.5psi. Suggested for those with intake and other bolt on modifications with 93 RM2 or higher octane.
Map 3: Progressive WMI water injection mapping with failsafe.
Map 4: Stock map w/ CAN active. Allows full logging and in dash gauges on the stock mapping.
Map 5: Autotuning map. Boost ranges between 12-17psi based on your cars octane, conditions, and modifications. E85 compatible. If using E85 we suggest around 30% to start. Refer to the E85 FAQ for addl info. Resets to 93 octane level adaptions when selected and adjusts itself up or down from there.
Map 6: User defined map generally only used for diagnostics or troubleshooting.
Map 7: Race gas map. 18.5psi peak boost on the G5 ISO. Requires straight 100-104+ RM2 octane unleaded racing fuel. Never run leaded fuel. To use this map with E85 requires the E85 back end flash, inline booster fuel pump, and a 40%+ E85 mix, per E85 FAQ.
Map 8: Valet low boost map. May trigger 30FF under boost code in cars not also equipped with the back end flash map.
https://dev.jb4connectkit.com/v1/firmwarelist.html
или http://www.n54tech.com/flash_files/JB4_ ... 020719.zip (картите за backend работа с MHD)
Иначе са това:
Map 0: Stock bypass.
Map 1: 13psi. Suggested for most racing applications.
Map 2: 14.5psi. Suggested for those with intake and other bolt on modifications with 93 RM2 or higher octane.
Map 3: Progressive WMI water injection mapping with failsafe.
Map 4: Stock map w/ CAN active. Allows full logging and in dash gauges on the stock mapping.
Map 5: Autotuning map. Boost ranges between 12-17psi based on your cars octane, conditions, and modifications. E85 compatible. If using E85 we suggest around 30% to start. Refer to the E85 FAQ for addl info. Resets to 93 octane level adaptions when selected and adjusts itself up or down from there.
Map 6: User defined map generally only used for diagnostics or troubleshooting.
Map 7: Race gas map. 18.5psi peak boost on the G5 ISO. Requires straight 100-104+ RM2 octane unleaded racing fuel. Never run leaded fuel. To use this map with E85 requires the E85 back end flash, inline booster fuel pump, and a 40%+ E85 mix, per E85 FAQ.
Map 8: Valet low boost map. May trigger 30FF under boost code in cars not also equipped with the back end flash map.
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Bef картите са по 4096 кб ...що се отнася до н55, ако си с беф при н55 таргетите на картите които ти е постнал колегата са по агресивни примерно мап 1 16 пси,мап 2 19 пси...мап 5 auto tuning 11-20 пси ит.н, но вече самите карти които са заложени в jb4, си нямам идея колко са големи,пък и във вароант без беф карти май си се явява бууст контеолер...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Мерси за инфото, пичове!
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
hibernate написа:....
Аз само да вмъкна, че проблемът беше помпата за високото налягане. Може да се добави кода 29F2 като вероятен за заминала помпа, както и симптоми като изключване на цилиндри.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
hibernate написа:hibernate написа:....
Аз само да вмъкна, че проблемът беше помпата за високото налягане. Може да се добави кода 29F2 като вероятен за заминала помпа, както и симптоми като изключване на цилиндри.
Супер, че сподели колега. Аз малко съм пропуснал питането ти, но като цяло кодовете, които колата е метнала са ти 1:1 с истинските ти проблеми. Та при теб е било много "straight forward" положението
Само, че твоята помпа е била много, много заминала. Моята като беше тръгнала само на яко газ на скорост го правеше и влизаше в Limp mode. Гасене/палене го оправя, ама... Инжекторите също са си за смяна, само пак да спомена, че ти хубаво си сложил индекс 12 на цилиндър 4, ама ако на другите в неговата "банка" са много нисък индекс, не е ок. Сменят се минимум по 3 (на банка) в такава ситуация принципно. Аз бях с индекс 1 примерно хаха
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани