E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 27 Фев 2020, 17:55

ахаа.. това обяснява нещата, ти си я взел с изброените неща и предполагам си отварял за ревизия. Ок, пак мисля е излишно, защото предполагам ще я караш на бензин и пак не можеш да ѝ дадеш достаточно зор, че да има нужда от подсилване на блока, но пък направил си го вече - браво за ентусиазма! На тая глава от н53 кой ще ѝ управлява ваноса? Много интересен проект като цяло, споделяй снимки и информация, когато ги има :yes:

Платформата не е лоша за тайм атак, има 130и заводски рейс-кар (само че хечбек). Моят съвет е да се насочиш много, много, много (надявам се, наблегнах достатъчно) повече внимание и средства в тегло/спирачки/окачване/охлаждане отколкото в мотора. Тази кола вече е подминала момента в който с малко пари се постигат големи резултати под предния капак. Затваряй, мапнете консервативно и не се занимавай повече с мотора. Това е от мен и разбира се е лично мнение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Войводата » 27 Фев 2020, 22:22

nero_ написа:ахаа.. това обяснява нещата, ти си я взел с изброените неща и предполагам си отварял за ревизия. Ок, пак мисля е излишно, защото предполагам ще я караш на бензин и пак не можеш да ѝ дадеш достаточно зор, че да има нужда от подсилване на блока, но пък направил си го вече - браво за ентусиазма! На тая глава от н53 кой ще ѝ управлява ваноса? Много интересен проект като цяло, споделяй снимки и информация, когато ги има :yes:

Платформата не е лоша за тайм атак, има 130и заводски рейс-кар (само че хечбек). Моят съвет е да се насочиш много, много, много (надявам се, наблегнах достатъчно) повече внимание и средства в тегло/спирачки/окачване/охлаждане отколкото в мотора. Тази кола вече е подминала момента в който с малко пари се постигат големи резултати под предния капак. Затваряй, мапнете консервативно и не се занимавай повече с мотора. Това е от мен и разбира се е лично мнение.

Наблягам на всичко до колкото позволява бюджета , мотора е на съставни части , отворих го за да се презастраховам (понеже така обичам да правя нещата). Все пак колата не се прави само с идеята да дава резултати, а и за рекламна на сервиза, затова съм наблегнал на всички неща. Лесно можеше да хвърля мотора вътре и да раздавам газ , но друг е въпроса че искам да покажа на някои от хората какви неща правим при нас. Като цяло ще се стремя да обърна особенно внимание на окачването и килограмите, макар че на килограми тая кола е колкото 92ка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 10.12.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 135i coupe DCT
Мечтае да кара: точно това
Детайли за колата: задно, без активна рейка, без старт-стоп и с истинска ръчна

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от radi1976 » 27 Мар 2020, 10:10

Колеги, спука ми се чардж пайп - мисля се казва, тръбата от кулера до дросела. Дайте съвет с каква да я сменя, ОЕМ или друга. Мотора е N55 без тунинг :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 27 Мар 2020, 11:21

radi1976 написа:Колеги, спука ми се чардж пайп - мисля се казва, тръбата от кулера до дросела. Дайте съвет с каква да я сменя, ОЕМ или друга. Мотора е N55 без тунинг :)


Много слабо място им е,определено не оем струва 600 лв и е пластмасов,афтърмаркет и забравяш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 21.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Все по-рядко :(
Мечтае да кара: нещо поне 5.7 V8

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Green_Label » 27 Мар 2020, 19:35

choio написа:
radi1976 написа:Колеги, спука ми се чардж пайп - мисля се казва, тръбата от кулера до дросела. Дайте съвет с каква да я сменя, ОЕМ или друга. Мотора е N55 без тунинг :)


Много слабо място им е,определено не оем струва 600 лв и е пластмасов,афтърмаркет и забравяш.
Лятото е сменях с ОЕМ, щото нямах време да чакам метална афтърмаркет. Цената беше над 700лв по спомен.
Съветът ми е да вземеш афтърмаркет, щото ако дигаш конете някога, ще трябва пак да я сменяш ОЕМ-а.
Тия ОЕМ държат около 100к км, с нормално спортно шофиране (без редовни пистови изпълнения)

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 2.08.2012
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Deyan Velev » 28 Мар 2020, 23:47

radi1976 написа:Колеги, спука ми се чардж пайп - мисля се казва, тръбата от кулера до дросела. Дайте съвет с каква да я сменя, ОЕМ или друга. Мотора е N55 без тунинг :)


верно, на колко км е колата? :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 10.12.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 135i coupe DCT
Мечтае да кара: точно това
Детайли за колата: задно, без активна рейка, без старт-стоп и с истинска ръчна

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от radi1976 » 29 Мар 2020, 19:37

На 88х. е единицата, пръсна се при скобата откъм дросела при газ до долу от място. Май ще вземам ОЕМ че не ги разбирам другите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 30 Мар 2020, 9:46

radi1976 написа:На 88х. е единицата, пръсна се при скобата откъм дросела при газ до долу от място. Май ще вземам ОЕМ че не ги разбирам другите.


Не те съветвам,вземи алуминиев и забрави,не е нужно да е марков или нещо такова, отвори ebay....има или виж при някои наши доставчици

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 10 Апр 2020, 1:40

Здравейте колеги! Предстои ми покупка на e93 n54 от Англия. Километрите са около 190к. Може ли да ми споделите какво е нужно да се смени задължително? Досега не съм карал бензин, имам опит само с дизелите, при тях веригите бяха проблемни, депферни шайби и т.н. Благодаря!
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 10 Апр 2020, 7:46

hibernate написа:Здравейте колеги! Предстои ми покупка на e93 n54 от Англия. Километрите са около 190к. Може ли да ми споделите какво е нужно да се смени задължително? Досега не съм карал бензин, имам опит само с дизелите, при тях веригите бяха проблемни, депферни шайби и т.н. Благодаря!


Всичко е изброено в началото на темата, като цяло задължителни работи няма, но ето тези могат да тинаправят проблем: свещи, бубини (ще ти излязат кодове за missfire), дюзите е препоръчително да са индекс 12, но и да не са пак може да са си добре, натрупване на нагар по входящите портове на всмукателните клапани, водна помпа (тя си умира от раз), горивна помпа високо налягане, гарнитура на капака на клапаните и на масленото тяло, charge pipe има навика да се пръска, соленоидите на ванусите, веригите от който бягаш и тук си се сменят, вакумни маркучи, ремъка в по ранните модели е разположен зле, но си има метод за разместване, колегата rainbow е писал по въпроса, турботата понякога не надува като хората и искат ремонт или нови.
Не желая да те плаша за мен n54 е като красива любовница демек скъпо удоволствие с невероятни моменти и доста дертове ( докато не се ядосах и не смених всичко от горепосочените неща без турботата и помпата високо налягане превантивно) и сега си карам само и си гледам кефа ама е скъп...
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 13 Апр 2020, 1:12

kapitanat написа:
hibernate написа:Здравейте колеги! Предстои ми покупка на e93 n54 от Англия. Километрите са около 190к. Може ли да ми споделите какво е нужно да се смени задължително? Досега не съм карал бензин, имам опит само с дизелите, при тях веригите бяха проблемни, депферни шайби и т.н. Благодаря!


Всичко е изброено в началото на темата, като цяло задължителни работи няма, но ето тези могат да тинаправят проблем: свещи, бубини (ще ти излязат кодове за missfire), дюзите е препоръчително да са индекс 12, но и да не са пак може да са си добре, натрупване на нагар по входящите портове на всмукателните клапани, водна помпа (тя си умира от раз), горивна помпа високо налягане, гарнитура на капака на клапаните и на масленото тяло, charge pipe има навика да се пръска, соленоидите на ванусите, веригите от който бягаш и тук си се сменят, вакумни маркучи, ремъка в по ранните модели е разположен зле, но си има метод за разместване, колегата rainbow е писал по въпроса, турботата понякога не надува като хората и искат ремонт или нови.
Не желая да те плаша за мен n54 е като красива любовница демек скъпо удоволствие с невероятни моменти и доста дертове ( докато не се ядосах и не смених всичко от горепосочените неща без турботата и помпата високо налягане превантивно) и сега си карам само и си гледам кефа ама е скъп...


Изчетох голяма част от материала... не всичките страници все още де :lol: Една от колите, които ще ходя да гледам се намира във Варна (англичанка поради ред причини...). М-Кар ли е мястото във Варна с добра диагностика? То ми е ясно, че на 100 процента няма как да се види всичко, но поне какви грешки има, какви акции е минавала, дали е презацепен ремъка... Че като гледам тоя тампон от 335is в момента е почти неоткриваем, мярнах го някъде извън наличност с цена от 450 лева (OE). Останалите неща ги има в изоболие и цените им се ядват (с изключение на помпата високо налягане и водна помпа, те сигурно от злато са направени).
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 13 Апр 2020, 10:03

hibernate написа:Изчетох голяма част от материала... не всичките страници все още де :lol: Една от колите, които ще ходя да гледам се намира във Варна (англичанка поради ред причини...). М-Кар ли е мястото във Варна с добра диагностика? То ми е ясно, че на 100 процента няма как да се види всичко, но поне какви грешки има, какви акции е минавала, дали е презацепен ремъка... Че като гледам тоя тампон от 335is в момента е почти неоткриваем, мярнах го някъде извън наличност с цена от 450 лева (OE). Останалите неща ги има в изоболие и цените им се ядват (с изключение на помпата високо налягане и водна помпа, те сигурно от злато са направени).


Погледни и цените на дюзите и се поинтересувай конкретната кола, която ще гледаш дали са й сменяни и с кой индекса са, че това е един от най-скъпите ремонти при N54 отиващ към 3к в зависимост на каква цена намериш дюзите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 13 Апр 2020, 10:22

devent написа:
hibernate написа:Изчетох голяма част от материала... не всичките страници все още де :lol: Една от колите, които ще ходя да гледам се намира във Варна (англичанка поради ред причини...). М-Кар ли е мястото във Варна с добра диагностика? То ми е ясно, че на 100 процента няма как да се види всичко, но поне какви грешки има, какви акции е минавала, дали е презацепен ремъка... Че като гледам тоя тампон от 335is в момента е почти неоткриваем, мярнах го някъде извън наличност с цена от 450 лева (OE). Останалите неща ги има в изоболие и цените им се ядват (с изключение на помпата високо налягане и водна помпа, те сигурно от злато са направени).


Погледни и цените на дюзите и се поинтересувай конкретната кола, която ще гледаш дали са й сменяни и с кой индекса са, че това е един от най-скъпите ремонти при N54 отиващ към 3к в зависимост на каква цена намериш дюзите.

Да, за дюзите пропуснах да го спомена, но със сигурност го имам предвид. Като гледам OE цената ми е 450 лева на дюза. Жалко, че не ги сменят с акции тук.
BTW, Маднес за чип искат задължително да си си сменил проблемните дюзи, свещи и бобини преди да правят интервенции :roll:
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 13 Апр 2020, 11:00

hibernate написа:
devent написа:
hibernate написа:Изчетох голяма част от материала... не всичките страници все още де :lol: Една от колите, които ще ходя да гледам се намира във Варна (англичанка поради ред причини...). М-Кар ли е мястото във Варна с добра диагностика? То ми е ясно, че на 100 процента няма как да се види всичко, но поне какви грешки има, какви акции е минавала, дали е презацепен ремъка... Че като гледам тоя тампон от 335is в момента е почти неоткриваем, мярнах го някъде извън наличност с цена от 450 лева (OE). Останалите неща ги има в изоболие и цените им се ядват (с изключение на помпата високо налягане и водна помпа, те сигурно от злато са направени).


Погледни и цените на дюзите и се поинтересувай конкретната кола, която ще гледаш дали са й сменяни и с кой индекса са, че това е един от най-скъпите ремонти при N54 отиващ към 3к в зависимост на каква цена намериш дюзите.

Да, за дюзите пропуснах да го спомена, но със сигурност го имам предвид. Като гледам OE цената ми е 450 лева на дюза. Жалко, че не ги сменят с акции тук.
BTW, Маднес за чип искат задължително да си си сменил проблемните дюзи, свещи и бобини преди да правят интервенции :roll:


Да, доста е тъпичко, че акцията не важи тук, но какво да се прави.. БГ :no:

Иначе, според мен при наличието на MHD и JB4, не си заслужава да ходиш в Маднес за ремап на N54.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 14 Апр 2020, 0:56

Колеги... след доста часове четене (хубавото е, че поне ми остава време за това по време на тая карантина) оставам нетолкова убеден за надеждността на въпросния мотор :confused: Досега съм бил активен дизелджия и нямам кой знае какъв досег с бензинови автомобили (ако не броим един 12так :mhihi: и една вектра c, ама нея не я считам за кола), още по-малко с турбиниран такъв . Та да не се отклонявам от темата... Един вид за да си вържа гащите и да не остана изненадан не знам си къде (недай си боже да е в чужбина например :bowdown: ), трябва да:

- Сменя инжекторите, ако са с индекс под 12. Тук говорим за около 460 лева на инжектор (дилърска цена)
- Да си сменя свещите и бобините.
- Да си сменя четката на алтенатора - все пак е консуматив.
- Да сменя помпите за налягането на бензина. Около 1000 лева.
- Да сменя водната помпа - Около 800 лева.
- Да проверя ремъците и ако не са по новия начин зацепени, да сменя тампоните на мотора + нов ремък и зацепването му по новия начин. Въпросния подсилен тампон е около 400
- Да сменя соленоидите на ванусите. Около стотина лева бройката.
- Да се изчисти нагара от клапаните. Тук как или къде го правите? В тубата има клипове с някакъв специален спрей ги къпят на отворен всмукател и това е, помага ли?
- Да се сменят веригите - Около 500 лева.
- Да се сменят гарнитурите на проблемните звена (капак клапани и т.н.)
- Да се сменят вакуумните маркучи.


Само дотук удряме черта над 6000-7000 лева. Което е всъщност половината автомобил на пазарната му цена. И това е да повторя ако искам да си вържа гащите за 100000 км, защото повечето гореспоманати компоненти по толкова живеят (и тов най-добрия случай :conf: ). Споменах в горните постове, че държа на англичанка най-вече за по-малкото километри, нулев шанс за връщане на километража и далеч по-живите мотори (те няма къде да ги изпъват толкова, с тия максимални 60 мили/час..). Като и там сложим обръщане (което сам ще си го правя), всичкото това донякъде ми поставя на кантар чувството дали кефа ще е толкова голям, че да оправдае всичката тази инвестиция. Въпреки това, все още съм на 90% сигурен, че искам да усетя емоцията от този автомобил.
Направи ми впечатление, че частите са с плаващи цени през годините, например инжектора преди 5 години е бил ~250 лева, сега е двойно с отстъпки, подсиленият тампон е около 400 с отстъпките(и е почти неоткриваем). Откъде бихте ме посъветвали да купувам частите, говорим за доказан произход и тук-таме някой лев отстъпка, че например инжекторите без такава са 600 парчето (от БМВ Русе Карс информация от вчера).

Относно чипването... трябва да се разровя дали има някакъв алтернативен флаш суич между сток и къстъм чипване (в случая дадох за пример маднес). Честно казано не съм толкова навътре, че да влизам във филма с JB4, тук отивам на манящина и целта ми не е да правя колата тунинг проект.

Някъде по назад бях чел, че не частите били скъпи, а стандартът ни е нисък. Не съм склонен да се съглася, защото сума ти американци по техните форуми реват повече от нас дори и се чудят как сами да си оправят нещата. А нали би трябвало при тях да не се усеща така удара, както при нас :confused:
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook