E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Nickelback » 25 Юли 2018, 16:42

За да не ви се кривят дисковете има няколко основни елемента:
1. Диска да е плаващ, за да поема температурните разширения свободно. Абсолютните линейни температурни разширения по периферията на диска са много по-големи чисто геометрично от тези по към сърцевината на диска. Оттам идва кривенето. Отделно, че линейната скорост по периферията е много по-голяма от тази към сърцевината, което съответно води до по-висока периферна температура. Пак - следва кривене. Рязкото загряване и охлаждане е именно по периферията на диска.
2. Поради горните факти избирайте дискове с колкото се може по-голяма камбана и ротор изнесен повече в периферията. Съответно площта на накладката е разпределена по дължината на дъгата на ротора, а не радиално! Отделно, че ефективността при спиране е по-голяма.

Изобщо - плаващи рейсинг ротори е безпредметно да се сравняват със сток такива при трак натоварвания...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 25 Юли 2018, 16:59

аз исках ОЕМ дискове с алтернативни накладки, но тогава не получаваш гаранция, за това съм напълно ОЕМ. С дисковете никакви проблеми, но накладките имат признаци на фейд след повече натоварване. А дори по спомен ЕСП-то на е90 има компенсация за фейд. Както написа колегата, плаващи дискове променят много нещата. Както и по-голям диаметър/дебелина. Има доста китове, но цената е малко отблъскваща.

Сетих се и още нещо да питам - сигурен ли си, че са криви? Вибрации се получават и при неравномерно отлагане на материал по ротора. Често може да се излекува с "почистване" - 200-50, кратка почивка и така 3-4 пъти. Важно е да не се блокират и да не се спира на място преди добро охлаждане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 26 Юли 2018, 9:41

Спирачките са ми сервизирани и почистени, не е това колеги ;)

Дисковете бяха леко криви и съм сигурен, да. Според мен спомогна, че Калояново е куца писта за тежка и бърза кола с повечко от 2-3 бързи обиколки в серия (а то по-малко е безсмислено да се занимаваш). Дисковете в нормална употреба без писта съм почти на 100% сигурен, че никой от вас няма да ги изкриви, освен ако нарочно не отиде на Тракия и да прави 200 - 0 докато ги скапе :mhihi:

Течността ми е Motul RBF 600 сменена преди пистата. Стил на каране горе-долу имам, не ми е за сефте :) На Серес, където е по-бърза пистата с място за охлаждане и без остри завои, същата кола няма грижи и не изкриви дисковете.

Плаващи дискове може би доста биха помогнали наистина (не случайно почти всички BBK, в частност и AP Racing-a, който пуснах е с такива дискове), но в случая не знам дали ще стане plug & play, само с такива дискове - по-скоро не.

За ESP/DSC/DTC и компенсация при фейд не знам, аз карам с всички системи изключени на писта, та това не ме касае особено :)

За спирането на място - това също е ясно, винаги правя 1-2 охлаждащи обиколки преди да напусна пистата.

Дайте някакви предложения тогава да измислим нещо с плаващи дискове, което да не ни фалира :mhihi: Предполагам ако се съберем желаещи и искаме 3-5 комплекта, може и някаква оферта да хванем от Англия да речем :)

Колегата theo_tl преди време беше писал, че ще взема този кит тази пролет -> https://www.akmotorsport.net/product-ca ... 1-e92-e93/
Ако го е взел - може ли да сподели мнение?
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 26 Юли 2018, 10:40

Коментара ти за писта е уместен, аз за това започнах с това, че не мога да съм много полезен :) Само веднъж е виждала писта моята в Италия и беше със старите дискове, които бяха леко криви

Rainbow написа:За ESP/DSC/DTC и компенсация при фейд не знам, аз карам с всички системи изключени на писта, та това не ме касае особено :)

Не си прав. Естествено, че караш с изключени системи, но това не значи, че ESP модула не работи :) Продължава да се грижи за неща като ABS, Brake Assist, Brake Fade Compensation, Brake Rain Drying и други...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 26 Юли 2018, 10:44

nero_ написа:Коментара ти за писта е уместен, аз за това започнах с това, че не мога да съм много полезен :) Само веднъж е виждала писта моята в Италия и беше със старите дискове, които бяха леко криви

Rainbow написа:За ESP/DSC/DTC и компенсация при фейд не знам, аз карам с всички системи изключени на писта, та това не ме касае особено :)

Не си прав. Естествено, че караш с изключени системи, но това не значи, че ESP модула не работи :) Продължава да се грижи за неща като ABS, Brake Assist, Brake Fade Compensation, Brake Rain Drying и други...


ABS със сигурност, за другите не знаех, явно го прави и това :yes:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.03.2010
Местоположение: Стара Загора/Варна
Пол: Мъж
Кара: Кораб
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ggogoo » 27 Юли 2018, 18:55

20180727_205001.jpg
FB_IMG_1526488026680.jpg


Аз за сега така реших проблема :D
+ помпа от Е9Х М3 и Бардал рейсинг

Edit: и 1 линк за споменатите системи http://www.onelapx1.com/blog/how-to-mak ... ually-fun#
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ND1 » 30 Юли 2018, 9:26

Колеги, имам нужда от едно рамо. От известно време ми се появи много странен звук, който се появява само на ниски обороти от 600-1100/1200, след което нагоре изчезва и не се чува.Когато колата загрее при температура на маслото около 110 градуса, звукът изчезва. Няма т.нар missfire-и, няма тресене, не влиза в "limp mode" пробвах я на всички мапове, всичко си е както трябва.Няма течове от някъде, нито пушене.Преди 500 км съм в взел от сервиз, тогава я огледаха супер детайлно и няма нито една забележка никъде. Г/д малко след това се появи звукът. За хората които ще ми напишат -> отиди и провери в сервиз, ще го направя това, просто е отпускарски сезона и знате как е.. :)
Та предположения от какво може да е ?
П.П. Забравих да спомена, че отвън НИЩО не се чува, ама НИЩО извън нормалното.. и този звук мога да го чуя, само при затворени прозорци... :dunno:
Прикачвам видео с клиповете.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3_kCbMHqC8
https://www.youtube.com/watch?v=zMebn3oYBnA

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 30 Юли 2018, 10:59

Странен е, ето как беше при мен с прецакани wastegate-и на турбините:




@ggogoo - благодаря за инфото, може да пробвам преди някой трак ден да ги спра всичките, да видим как ще се държи, но за евридей може би не е най-добрата идея :lol:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ND1 » 01 Авг 2018, 15:09

Благодаря на Rainbow за включването :)
Малко развой, след гледане под капака, докато приятел даваше газ, установих, че кутията на филтъра, който е на климатика вибрираше, тък като видиите, който я държат бяха разхлабени. Затегнах ги, шума изчезна за момента. На следващит ден покарах, пак имаше подобен шум, който изчезна когато температурата на маслото мина 100 градуса(както всеки път). Реших, че ще спра да гоня този “полтъргайст”, тъй като щума напълно изчезваше и преди да бях затегнал съответните видии на въпросната кутия. В крайна сметка, нямам нито прекъсване, нито течове, нито “лимп мод”, на всички мапове си върви чудесно... преди 600 км я гледаха в доверен сервиз, турбините са ок, помпите са ми ок, а това нещо не е инжектор в никакъв случай(поне не дава димптоми засега..) Продължавам карането, ако нещо изкочи, ще пиша :)
Поздрави :) :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 01 Авг 2018, 15:18

Супер :yes:

Звучи ми като да си 6 и на мен. Време е за газ и усмивки 8)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 02 Авг 2018, 20:45

stocky написа:
choio написа:
Rainbow написа:До 130-135 няма грижи, при условие, че стандартно е на 120... Ако карате със заводското 5в30 или 0в30 ще е кофти малко, но му няма нищо особено без каране по писти и смяна на 10-15к км...

Както колегата писа 5в40 е друго. Аз сега съм на другото ниво даже, с 5в50 и 120 подминавам само на писта.

Другото е хака за термостата или изсипвате 300 - 1500 лева и ъпгрейдвате масления охладител :)

П.С.: Представяте ли си какво е при най-първите бройки на 335i, те са без маслен охладител :mhihi:


То,пишеше че разликата била 3-4 градуса с или без охладител,ама знам ли...аз съм си със заводското 5-30... тя колата днес ми реши проблема с маслото...не се отключи сутринта :mhihi: а нямам никъде ключалки...страшна забава...ключар идва отворихме предния капак...не е от ток
Ключа излъчва...някакви идеи :ranting: :banghead: ...утре ще къртим вратата явно ама ако някой е брал този яд преди да сме счупили нещо, нека каже...


Лош контакт в бушониерата на + кабел, идващ от акумулатора. Не се ебавам - разлашкайте отвън колата здраво с идеята да наместите буксата - нищо не губите. Има сервизна кампания за тоя проблем, но тъпото е, че е само за Мките. Друг подобен сценарии - корозирали пинчета на буксата на DME, оттам се губи комуникацията с CAS-а и колата се оспива. Пробва ли да свалиш капачето на дръжките да потърсиш ключалка? Ако я намериш и влезеш в колата - разглоби всичко под жабката и махни самата жабка - прегледай дали бушониерата е здраво фиксирана и дали буксите влизат плътно и стабилно в нея.


Решихме проблема преди време,но исках да мине време за да ссъм сигурен, че сме го решили. Оказа се, че в колата е влизало вода през пасажерската врата( отлепено уплътнение)... бушониерата и JbE модула бяха зеленясали,от там колата не заспиваше и си правеше квото си иска относно отключване и заключване и доста други аномалии...
Някой пазарувал ли е нещо от рм моторс,някакви поляци са,гледам за даунайп за н55

https://rm-motors.pl/en/

Това им е сайта?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Щурми » 08 Авг 2018, 22:51

Колеги, някой знае ли кой от двата селеноида е 2A87 VANOS exhaust. Долния ли? Че съм поръчал нов, но не знам кой е exhaust.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 11.05.2017

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Tuflek » 09 Авг 2018, 15:59

И аз да питам колегите минали на KW V1/ST, не мога да си представя 15мм слизане как ще се отрази, много ме притесняват спящите полицаи и рампите, а съм за окачване. иначе моята е Е91xi със стандартни 17-ки

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 09 Авг 2018, 20:36

Когато си пред колата, този в ляво е изпусквателния, аз смених само 1 и след 30км и другия...
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 18 Авг 2018, 9:32

Здравейте колеги,имам питане относно jb4... реших да използвам функцията ауто клиър, и се оказа, че не работи,след това се зачетох в това :

http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=47748

Поръчал съм даунпайп от врсф, след като не работи тази фунция как бих могъл да го използвам? Колата е 2011 година,американка...с н55 ако има значвние...ще съм благодарен някой да ми разясни за какво става въпрос...благодаря

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook