E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
devent написа:Добре е, колега, не му се притеснявай. Даже слабо задаваш, щом не започваш да подминаваш 120-те с jb4
Аз бях писал по-рано при мен как е:devent написа:Извънградско си ми държи температура около 90 градуса, градско около 105-110 без да я напъвам. Като я напъвам общо взето стига до 120 градуса, много рядко ги подминава(вече при мноооого напъване ). На писта не съм я тествал, но там ще е ужас, гарантирано
като последното ми извънградско беше с леко настъпване и бях на 100 градуса на маслото.
Ми то вече не остана къде да я напъваш,пък и не е безопасно,на първо място, просто ми направи впечатление и да питам,за извън градско още не съм я карал...и нямам впечатление,но градско си ги държи тея 112 дори и при съвсем нормално каране в задръствания...четох и по чуждите форуми,че е нормално, така, че май ще спра да го мисля Благодаря за мнението.
- kapitanat
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Аз също се дразних на високата температура на маслото и по съвет смених маслото на Dr. Starke 5W40 DS ефект има, колата държи около 5 - 6 градуса по ниска температура.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
До 130-135 няма грижи, при условие, че стандартно е на 120... Ако карате със заводското 5в30 или 0в30 ще е кофти малко, но му няма нищо особено без каране по писти и смяна на 10-15к км...
Както колегата писа 5в40 е друго. Аз сега съм на другото ниво даже, с 5в50 и 120 подминавам само на писта.
Другото е хака за термостата или изсипвате 300 - 1500 лева и ъпгрейдвате масления охладител
П.С.: Представяте ли си какво е при най-първите бройки на 335i, те са без маслен охладител
Както колегата писа 5в40 е друго. Аз сега съм на другото ниво даже, с 5в50 и 120 подминавам само на писта.
Другото е хака за термостата или изсипвате 300 - 1500 лева и ъпгрейдвате масления охладител
П.С.: Представяте ли си какво е при най-първите бройки на 335i, те са без маслен охладител
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Rainbow написа:До 130-135 няма грижи, при условие, че стандартно е на 120... Ако карате със заводското 5в30 или 0в30 ще е кофти малко, но му няма нищо особено без каране по писти и смяна на 10-15к км...
Както колегата писа 5в40 е друго. Аз сега съм на другото ниво даже, с 5в50 и 120 подминавам само на писта.
Другото е хака за термостата или изсипвате 300 - 1500 лева и ъпгрейдвате масления охладител
П.С.: Представяте ли си какво е при най-първите бройки на 335i, те са без маслен охладител
То,пишеше че разликата била 3-4 градуса с или без охладител,ама знам ли...аз съм си със заводското 5-30... тя колата днес ми реши проблема с маслото...не се отключи сутринта а нямам никъде ключалки...страшна забава...ключар идва отворихме предния капак...не е от ток
Ключа излъчва...някакви идеи ...утре ще къртим вратата явно ама ако някой е брал този яд преди да сме счупили нещо, нека каже...
- kapitanat
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Rainbow написа:
П.С.: Представяте ли си какво е при най-първите бройки на 335i, те са без маслен охладител
Мойта е 2009 Август и няма охладител. , но съм карал и такава с охладител и не можах да видя разлика, може би на писта ще има ( но това е нещо извън моите интереси)... Но смяната на масло с 5 На 40 определено помогна.
П.С. когато си мислих че е по важно да има охладител си купих тяло на филтър с охадителя, което не ми трябва, ако някой има интерес да ми пише.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
choio написа:Rainbow написа:До 130-135 няма грижи, при условие, че стандартно е на 120... Ако карате със заводското 5в30 или 0в30 ще е кофти малко, но му няма нищо особено без каране по писти и смяна на 10-15к км...
Както колегата писа 5в40 е друго. Аз сега съм на другото ниво даже, с 5в50 и 120 подминавам само на писта.
Другото е хака за термостата или изсипвате 300 - 1500 лева и ъпгрейдвате масления охладител
П.С.: Представяте ли си какво е при най-първите бройки на 335i, те са без маслен охладител
То,пишеше че разликата била 3-4 градуса с или без охладител,ама знам ли...аз съм си със заводското 5-30... тя колата днес ми реши проблема с маслото...не се отключи сутринта а нямам никъде ключалки...страшна забава...ключар идва отворихме предния капак...не е от ток
Ключа излъчва...някакви идеи ...утре ще къртим вратата явно ама ако някой е брал този яд преди да сме счупили нещо, нека каже...
Лош контакт в бушониерата на + кабел, идващ от акумулатора. Не се ебавам - разлашкайте отвън колата здраво с идеята да наместите буксата - нищо не губите. Има сервизна кампания за тоя проблем, но тъпото е, че е само за Мките. Друг подобен сценарии - корозирали пинчета на буксата на DME, оттам се губи комуникацията с CAS-а и колата се оспива. Пробва ли да свалиш капачето на дръжките да потърсиш ключалка? Ако я намериш и влезеш в колата - разглоби всичко под жабката и махни самата жабка - прегледай дали бушониерата е здраво фиксирана и дали буксите влизат плътно и стабилно в нея.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
stocky написа:choio написа:Rainbow написа:До 130-135 няма грижи, при условие, че стандартно е на 120... Ако карате със заводското 5в30 или 0в30 ще е кофти малко, но му няма нищо особено без каране по писти и смяна на 10-15к км...
Както колегата писа 5в40 е друго. Аз сега съм на другото ниво даже, с 5в50 и 120 подминавам само на писта.
Другото е хака за термостата или изсипвате 300 - 1500 лева и ъпгрейдвате масления охладител
П.С.: Представяте ли си какво е при най-първите бройки на 335i, те са без маслен охладител
То,пишеше че разликата била 3-4 градуса с или без охладител,ама знам ли...аз съм си със заводското 5-30... тя колата днес ми реши проблема с маслото...не се отключи сутринта а нямам никъде ключалки...страшна забава...ключар идва отворихме предния капак...не е от ток
Ключа излъчва...някакви идеи ...утре ще къртим вратата явно ама ако някой е брал този яд преди да сме счупили нещо, нека каже...
Лош контакт в бушониерата на + кабел, идващ от акумулатора. Не се ебавам - разлашкайте отвън колата здраво с идеята да наместите буксата - нищо не губите. Има сервизна кампания за тоя проблем, но тъпото е, че е само за Мките. Друг подобен сценарии - корозирали пинчета на буксата на DME, оттам се губи комуникацията с CAS-а и колата се оспива. Пробва ли да свалиш капачето на дръжките да потърсиш ключалка? Ако я намериш и влезеш в колата - разглоби всичко под жабката и махни самата жабка - прегледай дали бушониерата е здраво фиксирана и дали буксите влизат плътно и стабилно в нея.
Колата се отключи,има неква брутална отечка и убива акумулатора,беше 5 волта....благодаря за насоките,оставил съм я в сервиз,надявам се да имам резултат скоро.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Да драсна и тук - до хората с JB4 и по засилени коли - имайте предвид, че ОЕМ свещите за нашите коли ще се предават на всеки 20-30к км!
Добър заместител за коли надути между 12 и 18-25 psi (0.8 - 1.2 до 1.6 бара) са NGK 95770 (старият номер е 5992), като им премерите разстоянието да е 0.55мм.
Ако сте около и над 25psi (1.7 бара) -> NGK 93026, гапнати на 0.45мм
Как се прави т.н. gap-ване (не съм сигурен на български има ли термин):
Добър заместител за коли надути между 12 и 18-25 psi (0.8 - 1.2 до 1.6 бара) са NGK 95770 (старият номер е 5992), като им премерите разстоянието да е 0.55мм.
Ако сте около и над 25psi (1.7 бара) -> NGK 93026, гапнати на 0.45мм
Как се прави т.н. gap-ване (не съм сигурен на български има ли термин):
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
В крайна сметка, ако теглим чертата с проблемните части при N54 и ги съпоставим с N53, само турбините ли са в плюс като евентуален допълнителен проблем? От това, което съм чел, мотора е един и същ и съм останал с такива впечатления.
Освен това, предполагам, че при сток вариант не би трябвало заводските турбини да карат от смяна до смяна на маслото . Много се замислям за такава кола, но потенциалните големи ремонти ме отказват за сега и гледам повече към N52/N53. Потенциала за тунинг не ме вълнува. 99% съм сигурен, че ако си взема такава, ще я карам напълно стокова.
Освен това, предполагам, че при сток вариант не би трябвало заводските турбини да карат от смяна до смяна на маслото . Много се замислям за такава кола, но потенциалните големи ремонти ме отказват за сега и гледам повече към N52/N53. Потенциала за тунинг не ме вълнува. 99% съм сигурен, че ако си взема такава, ще я карам напълно стокова.
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
exc написа:В крайна сметка, ако теглим чертата с проблемните части при N54 и ги съпоставим с N53, само турбините ли са в плюс като евентуален допълнителен проблем? От това, което съм чел, мотора е един и същ и съм останал с такива впечатления.
Освен това, предполагам, че при сток вариант не би трябвало заводските турбини да карат от смяна до смяна на маслото . Много се замислям за такава кола, но потенциалните големи ремонти ме отказват за сега и гледам повече към N52/N53. Потенциала за тунинг не ме вълнува. 99% съм сигурен, че ако си взема такава, ще я карам напълно стокова.
Според мен намали процентите за "сигурност че ще я караш стокова" в момента, в който видиш как върви стокова кола срещу ремапната или и по-модифицирана и ще си кажеш "за 1-2-3-4000 лева искам и аз да стане така".
За мен 335 си заслужава повече от 330, ако парите не са проблем толкова. Все пак, удоволствието да караш би-турбо кола е огромно. А разходът на гориво ще е горе-долу същият.
Натам - водната помпа е същата при двата двигателя, горивните помпи при н54 са скъпи, дюзите при н54 са скъпи и съответно турбините са скъпи ако ги купуваш нови. Можеш и да ги ревизираш за не много пари.
Таа, всичко зависи колко ще отпуснеш кесийката и дали си склонен на по-скъпата поддръжка в името на това да караш 335
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Пак да подхвана темата за спирачките
Какво бихте препоръчали като дискове или апарати + дискове, за нашите 335-ци?
Колега devent успя да изкриви Цимерман, аз изкривих EBC turbo grooved, ако махнем Ate sport / OEM - какво остава като вариант?
Някой да сподели с мнения/опит ?
П.П.: Моите предни дискове леко се изкривиха, след Калояново и вярно им стана много жега, защото за 70км се изпекоха и заминаха, и накладките EBC Yellowstuff. Сега съм с Ferodo DS2500 накладки, а предните дискове ги минах на Pro Cut и са ОК за сега, че е грехота дискове за 1000 лева да заминат за под 100км писта и под 5000км нормална експлоатация (имах леки вибрации при средно спиране над 80км/ч).
Какво бихте препоръчали като дискове или апарати + дискове, за нашите 335-ци?
Колега devent успя да изкриви Цимерман, аз изкривих EBC turbo grooved, ако махнем Ate sport / OEM - какво остава като вариант?
Някой да сподели с мнения/опит ?
П.П.: Моите предни дискове леко се изкривиха, след Калояново и вярно им стана много жега, защото за 70км се изпекоха и заминаха, и накладките EBC Yellowstuff. Сега съм с Ferodo DS2500 накладки, а предните дискове ги минах на Pro Cut и са ОК за сега, че е грехота дискове за 1000 лева да заминат за под 100км писта и под 5000км нормална експлоатация (имах леки вибрации при средно спиране над 80км/ч).
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Съжалявам, че не мога да бъда от полза, защото почти не траквам, и стандартните спирачки напълно ме задоволяват. ОЕМ-те бая тормоз са видяли, без никакви последствия, а и имат гаранция. Та исках да попитам каква е причината да отхвърляте ОЕМ?
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Не съм ги отхвърлил напълно и ако няма интересна performance алтернатива, може би следващият път ще ги пробвам и тях, просто с други накладки, не ОЕМ (DS2500 за сега спира зверски)
AP Racing доста блазнят, но цената действа успокояващо
Много добро ревю на AP Racing BBK за 335i със серийни номера и т.н.
AP Racing доста блазнят, но цената действа успокояващо
Много добро ревю на AP Racing BBK за 335i със серийни номера и т.н.
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
колега с каква течност караш ? защото е притеснително това изкривяване да е толкова често или имаш много специфичен начин на каране (за пистата говоря)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани