E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- dpopov
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Колеги,
ще използвам хубавата ви тема за да се вмъкна с един горе-долу релевантен въпрос, а именно : с какви спирачки сте? Предполагам повечето от вас си натискат оригиналните дискове и апарати, ако е така, с какви накладки карате? От какво сте доволни и от какво не?
Дано не се счете това за off
Поздрави!
ще използвам хубавата ви тема за да се вмъкна с един горе-долу релевантен въпрос, а именно : с какви спирачки сте? Предполагам повечето от вас си натискат оригиналните дискове и апарати, ако е така, с какви накладки карате? От какво сте доволни и от какво не?
Дано не се счете това за off
Поздрави!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Заводски апаратати (там да усетиш разлика, трябва да се изтърсиш с 4к+ лева за нещо преправяно от Порше примерно или D2/Wildwood/Stoptech/Brembo).
Дискове EBC turbo groove, накладки EBC Yellowstuff + маркучи goodridge.
Доволни са, още не съм ги пробвал на писта, че се разработваха и дойде зимата (не слушайте майсторите, производителя дава разработване до 1500км!, на съединител 500км).
Доста рязко си спира с тях и за сега ме кефят. Единствен минус - много леко свирене при бавно спиране (<10км/ч). Но предполагам, че тези накладки, на нормален диск ще свирят доста
П.С.: Но и заводските дискове и накладки не бяха зле, даже напротив
Дискове EBC turbo groove, накладки EBC Yellowstuff + маркучи goodridge.
Доволни са, още не съм ги пробвал на писта, че се разработваха и дойде зимата (не слушайте майсторите, производителя дава разработване до 1500км!, на съединител 500км).
Доста рязко си спира с тях и за сега ме кефят. Единствен минус - много леко свирене при бавно спиране (<10км/ч). Но предполагам, че тези накладки, на нормален диск ще свирят доста
П.С.: Но и заводските дискове и накладки не бяха зле, даже напротив
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Оригиналните дискове и накладки са супер. Подобренията са доста солени. Ако не се кара на писта, не виждам какво повече може да желае човек. Ако ще се кара на писта - колегата горе е посочил вариантите.
- ggogoo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.03.2010
- Местоположение: Стара Загора/Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Кораб
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Аз като я събудя от зимния сън трябва да сменям дискове и накладки и съм в дилема:
А) афтърмаркет като Rainbow
Б) апарати м-перформанс от Ф-серията със съответните дискове 370мм и 345мм или
В) апарати от Кайен(с доста фрезоване) и дискове от Е9Х М3
Чуденката е голяма
А) афтърмаркет като Rainbow
Б) апарати м-перформанс от Ф-серията със съответните дискове 370мм и 345мм или
В) апарати от Кайен(с доста фрезоване) и дискове от Е9Х М3
Чуденката е голяма
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Щурми написа:Моята дилема беше между е46 330 и е92 335.
Иначе в САЩ им е добър стандарта, но май ремонтите са безбожно скъпи и затова повечето собственици на такива коли си ги правят сами. Един ми каза, че смяната на гарнитурата на капака на клапаните струва 1000 долара работата и било по-добре да си е сменя сам. На мен майстора ми взе под 100 лева. Гарнитурата не се чупеше точно като суха пръчка, но си се чупеше. Та след смяната на тази гарнитура, отпушването на запецналия клапан на картерните газове и смяната на някакви гумички на турбините се надявам проблема с загубата на масло да е решена. Вече няма син пушек със сигурност.
Нещо такова е, $150/h labor, което значи поне 5/ч. с всичките му приготовления и 5на цена на части в официален дилършип. На мен, бай дъ уей , ми искат $1500 само за смяна на масло на скоростна кутия
- dpopov
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
ggogoo написа:Аз като я събудя от зимния сън трябва да сменям дискове и накладки и съм в дилема:
А) афтърмаркет като Rainbow
Б) апарати м-перформанс от Ф-серията със съответните дискове 370мм и 345мм или
В) апарати от Кайен(с доста фрезоване) и дискове от Е9Х М3
Чуденката е голяма
Колега, имаш ли представа дали M performance от ф серията ще паснат без преправяне? Brake master cylinder дали се сменя и той?и при тия 370мм отпред, май отиваме към 19ки джанти
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
ggogoo написа:Аз като я събудя от зимния сън трябва да сменям дискове и накладки и съм в дилема:
А) афтърмаркет като Rainbow
Б) апарати м-перформанс от Ф-серията със съответните дискове 370мм и 345мм или
В) апарати от Кайен(с доста фрезоване) и дискове от Е9Х М3
Чуденката е голяма
Зависи за какво ще я ползваш (2 и 3 ще са по за трак дни и то макса от тях, иначе и 1 е ОК за трак каране).
Между другото опция Б на какви пари стъпва и както и колегата пита plug & play ли са?
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- ggogoo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.03.2010
- Местоположение: Стара Загора/Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Кораб
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
С апаратите от Ф-серията нещата стоят така:
Отпред плъг-енд-плей апарати и дискове
Отзад апаратите трябва да се фрезоват малко и да остане 12мм от повърхността за монтиране, ако се използва диска за който са предназначени. Друг вариант е да се използва диск от 535i, който е със същите размери, но 3мм разлика в офсета и съответно апаратите ще се фрезоват 3мм по малко. На колата дупките за монтажа трябва да се разширят от 10 на 12мм. Всички варианти, които изброих допускат джанта 18". Бтв май не съм споменал че тези апарати са Брембо 4 бутални отпред и 2 бутални отзад, фиксирани. М-перформанс дисковете са двукомпонентни, нарязани и вдлъбнати, а тези от 535i са си нормални гладки.
Ако си готов да прежалиш 18ките най-добрият(бюджетен) вариант е 19z 6 бутални апарати от Кайен турбо и дискове 390мм които ще станат само с изработване на адаптер
При всички случаи МС от Е9Х М3 е препоръчителен.
Като цена вече е въпрос какво ще изкочи из и-бей(за наще морги ме съмнява някак си). Преди дни гледах предни и задни идваха към 1000 паунда. Дисковете предните ОЕМ като ги проверяват бяха 2 пъти по-скъпи от тези на 335цата
Фън факт- накладките от Ф-серията М3/М4 стават на тези апарати
Отпред плъг-енд-плей апарати и дискове
Отзад апаратите трябва да се фрезоват малко и да остане 12мм от повърхността за монтиране, ако се използва диска за който са предназначени. Друг вариант е да се използва диск от 535i, който е със същите размери, но 3мм разлика в офсета и съответно апаратите ще се фрезоват 3мм по малко. На колата дупките за монтажа трябва да се разширят от 10 на 12мм. Всички варианти, които изброих допускат джанта 18". Бтв май не съм споменал че тези апарати са Брембо 4 бутални отпред и 2 бутални отзад, фиксирани. М-перформанс дисковете са двукомпонентни, нарязани и вдлъбнати, а тези от 535i са си нормални гладки.
Ако си готов да прежалиш 18ките най-добрият(бюджетен) вариант е 19z 6 бутални апарати от Кайен турбо и дискове 390мм които ще станат само с изработване на адаптер
При всички случаи МС от Е9Х М3 е препоръчителен.
Като цена вече е въпрос какво ще изкочи из и-бей(за наще морги ме съмнява някак си). Преди дни гледах предни и задни идваха към 1000 паунда. Дисковете предните ОЕМ като ги проверяват бяха 2 пъти по-скъпи от тези на 335цата
Фън факт- накладките от Ф-серията М3/М4 стават на тези апарати
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Колеги, някой от София може ли да услужи с вложка за свещи за н54 (12-стен 14мм)? Опитах няколко, уж с много тънки стени, но не влизат...
- dpopov
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
ggogoo написа:
При всички случаи МС от Е9Х М3 е препоръчителен.
Като цена вече е въпрос какво ще изкочи из и-бей(за наще морги ме съмнява някак си). Преди дни гледах предни и задни идваха към 1000 паунда. Дисковете предните ОЕМ като ги проверяват бяха 2 пъти по-скъпи от тези на 335цата
MC? Master Cylinder ?
А апарати и дискове от е9х М3? Заслужават ли си преправянето?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
- ggogoo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.03.2010
- Местоположение: Стара Загора/Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Кораб
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
dpopov написа:ggogoo написа:
При всички случаи МС от Е9Х М3 е препоръчителен.
Като цена вече е въпрос какво ще изкочи из и-бей(за наще морги ме съмнява някак си). Преди дни гледах предни и задни идваха към 1000 паунда. Дисковете предните ОЕМ като ги проверяват бяха 2 пъти по-скъпи от тези на 335цата
MC? Master Cylinder ?
А апарати и дискове от е9х М3? Заслужават ли си преправянето?
Master Cylinder
На 335i да слагаш апарати от М3 няма смисъл според мен... плаващи, аксиални и не кой знае колко по-добри от оригиналните... а и не знам изобщо дали могат да се преправят.
За теб най-добрият бюджетен вариант всъщност мисля, че са апарати и дискове от 335 с афтърмаркет компоненти като Rainbow. (Не съм ровил за спирачките на 330д, поправи ме ако греша)
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl
- theo_tl
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 23.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 535d - E90 335i - Е70 3.0SD
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Така в момента съм с ЕВС turbo groove дискове и yellow stuff накладки, и лично аз съм разочарован от този сетъп.
Чакам пролета да дойде и ще мина на този сетъп:
https://www.akmotorsport.net/product-category/bmw/e90-e91-e92-e93/
Вече съм набавил апаратите и маркучите, като първо ще пробвам да ги монтирам на дисковете от 335-цата, ако не стане ще мина на дискове от М3.
4-ри буталните апарати от F сериите също не са лош вариант, ако се сложат само предните на 100% няма нужда от смяна на спирачна помпа (пробвано е вече).
Чакам пролета да дойде и ще мина на този сетъп:
https://www.akmotorsport.net/product-category/bmw/e90-e91-e92-e93/
Вече съм набавил апаратите и маркучите, като първо ще пробвам да ги монтирам на дисковете от 335-цата, ако не стане ще мина на дискове от М3.
4-ри буталните апарати от F сериите също не са лош вариант, ако се сложат само предните на 100% няма нужда от смяна на спирачна помпа (пробвано е вече).
Е61 - 336WHP(Dynojet) / 292WHP(MAHA lps3000)
E90 - 350WHP(Dynojet)
E70 - 284AWHP(Dynojet)
E90 - 350WHP(Dynojet)
E70 - 284AWHP(Dynojet)
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Странно ми е, че си разочарован Може ли да споделиш кое по-точно те разочарова?
От BBK ако не я караш на писта, няма никакъв смисъл за мен (освен при излишни пари), да не говорим, че многобуталните при градско каране (някой от тях) са склонни да създават проблеми. Там като спирачен път ще видим примерно 1 метър по-малко при 100-0, но пък бонуса им е, че доста поредни брутални спирания няма да ги сбъркат (което пак е само за писта).
P.S.: А тези от AKMotorsport ОК ли са колега? Не съм ги чувал до сега.
Комплекта им е сбирщайн за не малко пари все пак. Ако ще скачаш на нещо такова не е ли по-оферта, нещо доказало се и пълен кит като Wildwood, AP Racing, дори D2 макар и за още малко пари отгоре?
От BBK ако не я караш на писта, няма никакъв смисъл за мен (освен при излишни пари), да не говорим, че многобуталните при градско каране (някой от тях) са склонни да създават проблеми. Там като спирачен път ще видим примерно 1 метър по-малко при 100-0, но пък бонуса им е, че доста поредни брутални спирания няма да ги сбъркат (което пак е само за писта).
P.S.: А тези от AKMotorsport ОК ли са колега? Не съм ги чувал до сега.
- Код: Избери целия код
What’s Included:
– Brembo 8 pot calipers painted on the color of customer choice (red, blue, green, silver, charcoal, white, ect). Remanufactured.
– S355 CNC steel adapters with bolts (silver galvanized)
– set of 12.9 screws for mounting carriers and calipers (silver galvanized)
– steel HEL brake lines
– ATE 360 mm discs
– HAWK Performance HPS 5.0 pads with brake wear sensors
Комплекта им е сбирщайн за не малко пари все пак. Ако ще скачаш на нещо такова не е ли по-оферта, нещо доказало се и пълен кит като Wildwood, AP Racing, дори D2 макар и за още малко пари отгоре?
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- ggogoo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.03.2010
- Местоположение: Стара Загора/Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Кораб
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
theo_tl написа:Така в момента съм с ЕВС turbo groove дискове и yellow stuff накладки, и лично аз съм разочарован от този сетъп.
Чакам пролета да дойде и ще мина на този сетъп:
https://www.akmotorsport.net/product-category/bmw/e90-e91-e92-e93/
Вече съм набавил апаратите и маркучите, като първо ще пробвам да ги монтирам на дисковете от 335-цата, ако не стане ще мина на дискове от М3.
4-ри буталните апарати от F сериите също не са лош вариант, ако се сложат само предните на 100% няма нужда от смяна на спирачна помпа (пробвано е вече).
Бях ги гледал и тези поляци, но тогава не предлагаха само адаптерите... Аз не бих се занимавал с дисковете от 335цата- от М3ката са плаващи, което е основното предимство (на пистата )
@Rainbow Не отчиташ "bling" фактора
А ако колегата вече си е взел апаратите от другаде и си вземе(направи) само адаптери цената ще е друга...
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Rainbow написа:P.S.: А тези от AKMotorsport ОК ли са колега? Не съм ги чувал до сега.
- Код: Избери целия код
What’s Included:
– Brembo 8 pot calipers painted on the color of customer choice (red, blue, green, silver, charcoal, white, ect). Remanufactured.
– S355 CNC steel adapters with bolts (silver galvanized)
– set of 12.9 screws for mounting carriers and calipers (silver galvanized)
– steel HEL brake lines
– ATE 360 mm discs
– HAWK Performance HPS 5.0 pads with brake wear sensors
Комплекта им е сбирщайн за не малко пари все пак. Ако ще скачаш на нещо такова не е ли по-оферта, нещо доказало се и пълен кит като Wildwood, AP Racing, дори D2 макар и за още малко пари отгоре?
От тези само AP може да си заслужава парите пред горните Brembo в кита, поради това че най-вероятно ще са по-леки и с опростен дизайн. Wilwood дори не са моноблок, а за блокирали нови D2 и нацепените им дискове може да се разказват много истории.
Сега като се загледах голям минус на този кит е (особено на задните), че площта на периферията на диска и накладката се разминават с много, но с ОЕМ дискове и Porsche апарати толкова...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани