E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 25 Ное 2015, 20:04

Здравейте,

Реших да събера малко инфо за E9x 335i на едно място, пък може да е полезна/интересна и на други :)

Малко инфо за модела първо.

Първите 335i са от 2006 до 2010. Двигателя е N54B30, с 2 турбини, това е и модела, който държи доста на тунинг.
След 2010 до 2012 двигателя е N55B30, с една турбина и не е толкова податлив на тунинговане.

На хартия и двата модела са 306 коня при 5800 оборота и 400 Nm между 1200–5000 оборота.

В САЩ има и още един модел -> 335is (2011–2013), но т.к. едва ли е често срещан тук, ще го пропусна. Интересното при него е, че има DCT кутия (7-степенна с двоен съединител)
и лаунч контрол. Също така използва леко тунингована версия на N54 двигателя и е с 320 конски сили.


Но да преминем към частите/компененти/ъпгрейди за колата, като ще споделя главно неща за първата версия с двете турбини - N54 :)

Джанти - минимум 17, заради апаратите до 20-ки. ET е препоръчително да е 34-37. Разлика в килограмите между размерите и олекотените - голяма, какво и в цената. Примерно Advan.

Спирачки
Оригиналните са доста добри и за да има някакъв осезаем ефект по-скоро може да се търсят добри накладки или перфорирани дискове за малко по-добро охлаждане.
За някакъв по осезаем ефект трябват т.н. BBK (big brake kits), но там цената за пълен комплект е от 6 до 10+ хиляди лева (D2, StopTech, Brembo).
Лично мнение, че не е толкова наложителен ъпгрейд.

Окачване
Оригиналното окачване е доста приятно (аз имам наблюдения над спорната му версия), но лично за мен ми идва малко меко. При търсене на по-спортно поведение или
регулация на височината смятам, че най-добрата опция е KW V1/2/3 или ST V1/2/3 Coilovers (ST са KW, разликата е че KW са от неръждаема стомана, а ST от поцинкована).

Софтуер/ремап/"чип тунинг"

Т.к. колата е с турбини, може да се постигне доста със софтуерна намеса и оптимизация на горивните карти, налягането на турбините, таймингите и др.
Най-интересните опции тук са JB4 (BurgerMotorsport), Cobb AccessPORT V3 както и MHD Flasher N54 Android приложение, което се ползва отново за "наливане" на версии
на софтуера (a.k.a. карти).
Първите две са си и устройва, които се връзват към автомобила, а Cobb дори си идва с екран и може да чете и трие грешки. Те има и доста други екстри и опции (JB4 - launch
control например). На заводска кола само със софтуер може да допринесе от 40 до 80 кс и от 70нм нагоре.
Има и софтуер за колегите с автоматици, на Alpina, но за съжаления е приложим за коли след х. месец на 2007 (мисля, че беше март).
И малко инфо за софтуера за автомата:
ZB 7603527 (BMW 2011 Flash)
- Липсва индикатора за предавка
- D има увеличени обороти на смяна -> 1800-2000
- Изравняването на оборотите при downshift не е като при Alpina, но е по-добро от другите
- 6800rpm макс при смяна

ZB 7615835 (Original Alpina B3 Flash)
- Налични индикатори на скорост (D1, S1)
- D има сравнително ниски обороти на смяна -> 1500-1800
- S сменя при 2800-3000 оборота
- Супер изравняване на оборотите при downshift
- 7000rpm макс при смяна


ZB 7603537 (New Alpina B3 Flash)
- Същия като 7615835 с изключение на:
- По-плавен
- Доста по-високи обороти на смяна в S режим -> 3300-3500


ZB 7603541 (Euro Sport Flash)
- Липсва индикатора за предавка в D, M/S си имат -> S1...S6 / M1...M6
- D се усеща заводски
- S малко по-агресивно от заводското


ZB 7601494 (US Sport Flash)
- Липсва индикатора за предавка в D, M/S си имат -> S1...S6 / M1...M6
- D се усеща заводски
- S stays in gear longer than the B3, Shifts at ~3300-3500
- M е по-впечатляващо от B3 при смени на предавките


Турбини

Тук няма какво толкова да се каже, освен че с тяхна помощ може да се постигнат доста по различни конски сили (500+ на колела при хибридни турбини, заедно и с другите ъпгрейдвани части).
За още повече мощност има и решения към преминаването на една турбина от две (там има постижения с над 800 конски сили на колела).

Въздушни филтри

Тук има опции с конусни филтри, без кутия, с термощит и т.н., но може би най-добрите резултати са наблюдавани посредством т.н. Inlet-и. Най-просто обяснено са тръби/силиконови
или други, които са с по-голям диаметър и преместват позицията на филтрите от другата страна на двигателя (пак се използват конусни филтри). Примерни марки - aFe, injen, ecs.
Мощност (след софтуер) - от 4 до 30+ кс. (при inlets) и от 5нм нагоре.

Изпускателни колектори

След софтуера, това може би е най-усещащия се ъпгрейд, особено ако е версия без катализатори. Те също така правят и двигателя доста по бързо реагиращ. Примерни марки - AR, Wagner, VRSF,
ActiveAutowerke, Supersprint. Добавена мощност - 15-26 к.с., 27-40 нм.

Интеркулер

Заводския такъв има обем от 7,293 cm3, което след "засилване" на колата, в жеги, при дълго каране на предела/писта не е достатъчно и е един от най-честите и задължителни
ъпгрейди. По-добрия интеркулер би спомогнал за намаляване на турбо лага, по бързо реакция на газта и развъртане.

Охладител на маслото

Повече имат заводски, макар и да има модели без, но при по-агресивно каране той също не е достатъчен. Обикновено не е лоша идея да се добави и някакъв aftermarket,
които в повече случаи работи заедно със заводския. Примерни марки - BurgerMotorsport, Mishimoto. От картинката по-долу може да разберете дали имате заводски охладител на маслото или не:
StockOilCooler.jpg


Генерация

Повечето хора си сменят генерацията главно заради звука, но при N54 има и не малка полза от към конски сили и нютон метри. Примерни марки - доста :). Мощност от генерация между
10-26 к.с. и 4-20 нм. Опциите тук са доста, като някой от
по-известните могат да бъдат чути в долния клип:


Chargepipe

Захранваща тръба в превод е също един от доста заслужаващите си ъпгрейди. Оригиналната освен, че е пластмасова няма и по-сериозен изпускателен клапан. Това
води и до доста загуба на налягане, особено при 1-ва и 2-ра скорост.
Тук aftermarket решенията са от по-сериозни материали и доста пъти имат опция и за blow-off клапан, както и изводи за впръскване на метанол.

Oil Catch Can

Той се използва за елиминирането или поне намаляването на изхвърленото масло в интеркулера.

Горивна система

Тук основния ъпгрейд е да се подава повече гориво или такова смесено с E85, като се надгражда бензиновата помпа за ниско налягане. Марката тук е една - Fuel It,
като при Stage 3 варианта подава 3 пъти повече гориво от заводската помпа.


Метанол китове

Те се използват, когато се иска максимално извличане на мощност и се впръсква метанол в chargepipe-a, за да охлади още повече въздуха и да подпомогне горенето.
Марки - BurgerMotorsport, ActiveAutowerke и др.
Повече инфо за метанола и неговата помощ може да разберете от това видео:



LSD - Шпер

Това от към поведение на автомобила, може би е един от най-добрите ъпгрейди, особено ако ще се "засилва" още повече неговата мощност.
Доста компании предлагат касетите на дифа, като се подменя само тя. Голям проблем тук са лагерите, ако се счупят, защото са изключително редки и трудни
за намиране и не се предлагат от БМВ като компонент. Друг проблем е, че след март 2007-ма, БМВ имат нещо от рода на заварена касета и поставянето на такава
с блокаж може да стане само в определени фирми, които имат съответните уреди за това (обикновено тази услуга е от 600 лева нагоре). Марки - Quaife, OS Giken и др.
Това важи със сигурност за коли с ръчни скоростни кутии, автоматите има шанс да са ОК до септември 2007-ма!

Както всичко в живот, така и тук си има и плюсове, и минуси :)

Време е за по негативната част, а именно проблемите при този двигател.

Limp mode - това се получава, което ви светне лампичката за проблем с двигателя. Няма как да не го усетите, защото турбините спират своята работа и колата става
доста бавно набираща. Може да се продължи да се кара в този режим, като след изключване и запалване изчезва, до следващото му появяване.
Причините за съжаление може да са доста, но най-често са свързани с горивните помпи. Тук те са 2 - за високо и за ниско налягане, като към тази за ниско налягане
е и горивния филтър.

Друг компонент, който има навика да "умира" от раз е водната помпа. Тя заедно с горивните помпи имат живот между 90 и 140 хиляди км. Препоръчително е с нея
да се смени и термостата.

Соленоидите също са често срещан проблем, както и инжекторите. Инжекторите са имали акция с тези номера за подмяна:
1353 7537 317
1353 7565 138 index 01-07
Но част от нея е била свързана с вредни емисии, не с проблем с горенето!

Трупане на нагар по клапаните и портовете - добре е да се почистват на всеки 50 хиляди км.
И визуално как изглежда проблема:
walnut-blasting-before-after3.jpg


Wastegate проблеми, за повече инфо може да видите това видео, най-често причинява грешка 30FF:


Ремъка - особено за 2006-та 2007-а. Опира при по сериозна неравност, може да се скъса и там нещата стават сериозни (до тотал двигател).
Добре е да се сменят и тампоните на двигателя, като единия да е подсилен от 335is
11287628652 - Ремък
22116793240 - Десен тампон двигател - усилен 335is
22116760330 - Ляв тампон двигател


Тук съм събрал малко кодове от грешки, с тяхното обяснени и евентуални причини и начини за оправяне (някой съм ги оставил не преведени!):

Код: Избери целия код
3100 boost-pressure control, deactivation
ОБЯСНЕНИЕ: Този код се появява всеки пък, когато колата я влязла в т.н. limp mode
РЕШЕНИЕ: Кода сам по себи не означава нищо, освен че е имало limp mode

2A13 DMTL Leak diagnostic pump activation
ОБЯСНЕНИЕ: Светва чека на двигателя. Помпа за диагностика течове на резервоара
РЕШЕНИЕ: Нова помпа -> 16137193479

2F6C Exhaust fumeflap, input signal
ОБЯСНЕНИЕ: Unplugging actuator valve in trunk for added exhaust noise.
РЕШЕНИЕ: Plug back in and clear code. Code will not appear if you disconnect
and plug the vacuum line on the exhaust flapper directly.

2C32 Lambda probe in front of catalytic converter 2, trimming control
ОБЯСНЕНИЕ: ECU софтуера не е съвместим с ламбда сондите
РЕШЕНИЕ: Връщане на заводските катализатори

2DEC Power management, battery control
ОБЯСНЕНИЕ: Появява се някой път, при махане на кабела на акумулатора
РЕШЕНИЕ: Свържете отново акумулатора и изтрийте грешката

2D18 manipulation cover, maximum air mass
ОБЯСНЕНИЕ: Засечена намеса на тунинг софтуер
РЕШЕНИЕ: Изтрийте преди влизане в официален сервиз, ако колата е гаранционна

2D25 Mass Air Flow Excessive - External Tuning Box Detected
ОБЯСНЕНИЕ: Засечена намеса на тунинг софтуер
РЕШЕНИЕ: Изтрийте преди влизане в официален сервиз, ако колата е гаранционна

2D1C Accelerator pedal module, pedal sensor signal 2
ОБЯСНЕНИЕ: Сензора за педала на газта или окабеляването му

2FBF Fuel Pressure at Injection Release
ОБЯСНЕНИЕ: Горивна помпа
РЕШЕНИЕ: Обикновено изисква нова горивна помпа

2DED Power management, standby current control
ОБЯСНЕНИЕ: Sometimes appears when disconnecting battery
РЕШЕНИЕ: Reconnect battery, clear and rescan

2D5A Control motor torque limitation
ОБЯСНЕНИЕ: Неизвестен, но не е код за проблем с нещо

29DC Cylinder injection switch-off
ОБЯСНЕНИЕ: Проблем свързан с горивната система
РЕШЕНИЕ: Обикновено изисква нова горивна помпа

2E8D Intelligent battery sensor, signal transmission
ОБЯСНЕНИЕ: Small cable connected to battery has been removed
РЕШЕНИЕ: Reconnect battery, clear and rescan

2F8F Accelerator pedal module and brake pedal, plausibility
ОБЯСНЕНИЕ: Може да се получи при дино тест или бърнаут
РЕШЕНИЕ: Игнорирайте или изтрийте

29E2 Fuel injection rail, pressure sensor signal
ОБЯСНЕНИЕ: Горивна помпа
РЕШЕНИЕ: Обикновено изисква нова горивна помпа

2A80 Inlet-Vanos variable cam control test, input signal
ОБЯСНЕНИЕ: The VANOS system has proven to be unreliable. Common issue.
РЕШЕНИЕ: Requires dealer service, not related to tuning

2A85 Outlet-VANOS variable cam control test
ОБЯСНЕНИЕ: The VANOS system has proven to be unreliable. Common issue.
РЕШЕНИЕ: Requires dealer service, not related to tuning

2D58 DME digital motor electronics, internal failure: control nominal torque?
ОБЯСНЕНИЕ: Not a tuner detection code
РЕШЕНИЕ: Delete or ignore

2A9A Camshaft sensor inlet, signal
Error will cause a warning light

2ABC Charging pressure sensor, electrical
ОБЯСНЕНИЕ: ECU lost connection with tune. Unplugging map sensor or
tune with ECU awake will cause this. As will various other tuning
related problems.
РЕШЕНИЕ: Clear code. If it comes back, check tune related wiring and consult with tuner.

2ABD Intake pressure sensor, re-running
ОБЯСНЕНИЕ: Map sensor connectivity issue. Often comes up when TMAP is unplugged from charge pipe blowing off.
РЕШЕНИЕ: Clear code. If it comes back, check tune related wiring or TMAP sensor.

2FBE Fuel pressure after motor stop
ОБЯСНЕНИЕ: Горивна помпа
РЕШЕНИЕ: Обикновено изисква нова горивна помпа

2AAF Fuel Pump Plausibility
ОБЯСНЕНИЕ: Проверка на горивна помпа
РЕШЕНИЕ: Много често срещано при модифицирани автомобили, не задейства CheckEngine лампата, може да се игнорира

2A17 DMTL diagnosis module tank leakage, system failure
ОБЯСНЕНИЕ: Vapor escaping gas tank.
РЕШЕНИЕ: Сервиз!

2F0D Radiator blind, input signal, (GLF)
ОБЯСНЕНИЕ: Проблем с охладжащата система
РЕШЕНИЕ: Сервиз!

30FE Exhaust fume turbo charger, high pressure side
ОБЯСНЕНИЕ: ECU boost over ECU target
РЕШЕНИЕ: Проблем свързан с тунинг софтуера. Свържете се с производителя му!

30FF Exhaust fume turbocharger low side
ОБЯСНЕНИЕ: ECU boost under ECU target
РЕШЕНИЕ: Проблем свързан с тунинг софтуера или изпускане на налягане от клапани, спукани вакуумни тръби и т.н.
Може да е знак и да се намали налягането на тунинга или да трябва да се изолират соленоидите.

30CF Wastegate, input signal
ОБЯСНЕНИЕ: Wastegate physically unplugged.
РЕШЕНИЕ: Check wiring. Green and purple wires on JB3.

30D0 Wastegate 2, input signal
ОБЯСНЕНИЕ: Wastegate physically unplugged.
РЕШЕНИЕ: Check wiring. Green and purple wires on JB3.

30F1 30F2 30F3 30F4 30F5 30F6:
Glow ignition: cylinder X
ОБЯСНЕНИЕ: Super Knock in cylinder X.
РЕШЕНИЕ: Excessive knock retard. Lower boost levels, or run higher octane.

29F4 Catalytic converter conversion
29F5 Catalytic converter conversion 2
ОБЯСНЕНИЕ: Премахнати или повредени катализатори
РЕШЕНИЕ: Слагане на нови катализатори или да се игнорира ако е вследствие на изпускателни колектори без катализатор. Не влияе на поведението на колата!


Май е това за сега :)

Поздрави :wave:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Rainbow на 17 Юли 2020, 12:15, променена общо 5 пъти
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Shadowed » 25 Ное 2015, 22:15

Евала за труда, колега! Повече такива постове! За мен е изненада, че моделите м/у 2010 и 2012 са с 1 турбина.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Gqbriel » 26 Ное 2015, 9:14

Shadowed написа:Евала за труда, колега! Повече такива постове! За мен е изненада, че моделите м/у 2010 и 2012 са с 1 турбина.

Еми технологията която БМВ ползват са пионери и май са доста напред twinscroll -а,общо взето се смятат,за коли без лаг.

Браво Иво за труда!Дано темите наистина в този подфорум са повече такива :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 26 Ное 2015, 9:20

Shadowed написа: За мен е изненада, че моделите м/у 2010 и 2012 са с 1 турбина.


Една е, но е twin scroll, така че се постигат сходни резултати. Като цяло n55 е по-добър в сток вариант и има няколко предимства, но му липсва тунинг потенциала на n54.

Към автора: в частта с проблемите, можеш да добавиш уейстгейт проблемите и натрупването на сажди в колектора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vanka7a » 26 Ное 2015, 10:44

Много полезна информация за тези, които са нямали възможност да четат по чуждите форуми за този мотор. Всичко си го написал много добре, на достъпен език, единственото което мога да добавя е, че този мотор трупа нагар по клапаните и портовете, тъй като е с директно впръскване и е хубаво на около 40-50-60 000км. да се почиства с машина. Водна помпа и аз съм сменял - доста е неприятно, че е направена по този начин (доста печелят от нея от БМВ). Като цяло - хубав двигател, който търпи натоварване и то без да бъде отварян https://www.youtube.com/watch?v=FkKhArm8Ods.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Gqbriel » 26 Ное 2015, 10:58

Много скоро ще има една форумна 335i с Jb4 :mhihi: :mhihi: ...мисля да направим едно малко ревю,ако колегата няма против преди и след инсталацията + разлика в различните мапове ,е да и тема за монтажа също
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 26 Ное 2015, 11:28

Благодаря за хубавите думи :) Добавил съм нещата в първото мнение, да е всичко на едно място.

Определено е добре да се събере информацията, за задръстените колектори съм забравил тотално, въпреки че го знаех...

При още информация и проблеми, може да ги добавя в първото мнение, иначе това е като някакво обобщение, иначе за всяка секция от тунинга може да има отделна тема ако човек задълбае :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 26 Ное 2015, 11:47

Gqbriel написа:Много скоро ще има една форумна 335i с Jb4 :mhihi: :mhihi: ...мисля да направим едно малко ревю,ако колегата няма против преди и след инсталацията + разлика в различните мапове ,е да и тема за монтажа също


Аз съм с JB4 от около месец. Бях толкова нетърпелив, че не документирах монтажа :mhihi: Но е много елементарно и добре описано на сайта на BMS. Иначе колата стана още по-приятна, особено в права линия. Ако трябва да съм искрен стана малко по-лагава. Трета и четвърта предавка на сухо са брутално яки, като ускорение. Ако бъдещи притежатели имат въпроси да питат. Дино теста предстои.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vanka7a » 27 Ное 2015, 12:19

nero_ написа:
Gqbriel написа:Много скоро ще има една форумна 335i с Jb4 :mhihi: :mhihi: ...мисля да направим едно малко ревю,ако колегата няма против преди и след инсталацията + разлика в различните мапове ,е да и тема за монтажа също


Аз съм с JB4 от около месец. Бях толкова нетърпелив, че не документирах монтажа :mhihi: Но е много елементарно и добре описано на сайта на BMS. Иначе колата стана още по-приятна, особено в права линия. Ако трябва да съм искрен стана малко по-лагава. Трета и четвърта предавка на сухо са брутално яки, като ускорение. Ако бъдещи притежатели имат въпроси да питат. Дино теста предстои.


На мен ми предстои да слагам JB4, може ли да опишеш по- подробно каква е разликата, свещи и бобини наложи ли ти се да ги сменяш поради misfire и т.н?

Към автора на темата: ето го най- полезния линк в нета :) http://blog.modbargains.com/5-ways-to-f ... r-bmw-n54/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 28 Ное 2015, 13:44

vanka7a написа:На мен ми предстои да слагам JB4, може ли да опишеш по- подробно каква е разликата, свещи и бобини наложи ли ти се да ги сменяш поради misfire и т.н?



Нямам грешки свързани с misfire. Свещите ги смених превантивно преди няколко месеца, бобините са оригиналните. Работи добре, както на празен ход, така и на бууст. Ако се заслуша човек в звука от ауспуха се усеща лека неравномерност, но иначе не се усеща като разтрисане или на данните от дюзите.

За разликата... ами колата наистина оживява след 3к оборота. Но до като стигне до там е по-скоро stock performance. Като цяло се усеща по-сериозен лаг в сравнено със сток. Но вдигне ли бууст започва да върви наистина приятно. На висока предавка (4-та 5-та) залепва за седалката и не те пуска до скорости над 200. Ниските предавки... еми 2ра и особено 1ва стават доста безполезни дори в сухо време. DSC задължително off (DTC не върши особена работа). Но в този случай трябва да си нащрек. Спокойно може да те изненада на 3та предавка при скорости около и над 100. За щастие шасито на е90/92 е доста балансирано и колата е много послушна, стига човек да знае какво прави и да не се панира :mhihi:

Карам основно на карта 5 (автоматична настройка). Използвам 100 октана + добавки, иначе всичко друго ми е сток - автоматичната настройка се спря на 15psi (~1bar), което е доооста добре. Подозирам около 360-370кс на колела.

Ако се заиграеш по-продължително температурата започва да се качва над 120 градуса, което показва, че си иска по-голям кулер ако отидеш на писта и караш над 4-5 обиколки в един сет.

Не мисля да планирам други performance ъпгрейди - генерация е яко и има доста ползи, но пътувам доста и много често дълги разстояния на магистрала и не мога да си позволя шумна кола. DCI не ме кефи като идея - предпочитам си стоковия филтър в кутия, както си му е реда. LSD много бих искал и ще има доста сериозни ползи, но за сега цената ме спира.

Надявам се да е било полезно :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от mili4uk » 29 Ное 2015, 0:35

Супер темичка :)
Това е един невероятен двигател с много големи потенциали. Съответно си има и проблемтите !
Турбините са ясни - rattling, turbo seals etc. Най-добре е да се преправят с хибридни. Не... задължително е ! И след това ако нямате JB4, Cobb или поне колата не е минала през Пловдив (Маднес) дори ще върви по-зле или поне ще усещате времето (кога е топло, студено , атмосверно налягане и други ). Lag-a е голям :)
Имате ли гореспоменатите неща... усмивките и адреналина е гарантиран !
Катализаторите - първа стъпка е премахването им ! Е тогава ще се видите в пушаци :) Всички проблеми които има колата ще се видят ! Проблеми със software, инжектори, турбини, ламбди и т.н.
тук е много разнообразно но най-общо и задължително :
- downpipe-ове
- турбините
- decat sofware
- oil catch can и т.н.
Проблеми с ремъка - особено за 2006-та 2007-а ! Къса го :) Смяна на тампони на двигателя, смяна на самата стойка (лявата) на тампона (с друг модел) и малко custom made екстри на предното магаре и се оправят нещата !
Помпа високо налягане - ако не сте я сменили по сервизна акция - ще имате проблеми задължително.
Инжектори - има дефектни от БМВ и бяха пуснали акция за тях - ако ми остане време ще намеря и постна номерата на дефектните (не дават греша за misfire) но определено се сменят (2 банки по 3 задължително)
Водната помпа си е shit също... но това не е само при N54
Задължително минаване през Blaster :) трупа нагари заради direct injection-a Всички марки (визирам Ауди TFSI) го имат като проблем. Колата ми е на 90+К км и минах... разликата е огромна !
Вдигане на температура на маслото. Нормално... за хора които си я натискат. Аз реших проблема със смяна на intercooler-a (някакъв евтин около 400 лв) и ето това :
http://burgertuning.com/sport_oil_cooler_valve.html
Аз съм с light пакет и се кефа много как свети колата отвън. Да де ама вътре при плафоните и краката си е обикновена T10 крушка, та ги смених с бели LED canbus диоди и стана много "fashion"
Diff :) ! Мое лично мнение е това, но преди да наливате пари за каквото и да е по N54 си трябва LSD !!! Всичко друго е безсмислено. Тази кола си е малък дявол ! Не искам да си представям да я карам без тази екстра ! Аз лично съм с quaife и е доста приятно.
За JB4 -ката ! Уникална екстра ! Особено ако знаеш какво правиш с нея ! Най-общо казано... замества стандартния компютър на колата. Можеш да сменяш картите в движение, да следиш всичко. Можеш да настроиш boosт-а на предавките, да я моделираш както искаш ! Само трябва да следш Release notes на дадения firmware с който сте upgrade-нали ! Разликата е като деня и ноща :)
Много яка екстра която не съм сложил е BOV клапана... ама за друг ще я оставя :)
Общи впечаления : не става за семейна кола :) не е особено удобна за всекидневка предвид това че я ползвам повече от година за затова.
Явно одъртявам :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 29 Ное 2015, 15:54

Супер включване, не знаех за този проблем за ремъка :)

Моята както е края на 2006 обмислям май и него да сменя заедно с тампоните (гледам слагат десен от 335is и се оправят по-лесно нещата).

Добавил съм инфото към горния пост + номера на върнати инжектори, но там са били главно връщани заради емисии, не заради други проблеми с тях :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от mili4uk » 29 Ное 2015, 20:21

Имай предвид че тампоните са едни и същи, стойката е от IS :)
Отделно ремъка се закача по този начин :
Оригинално :
N54 Picture.jpg


Така е по новия начин :
N54 Techincal Drawing.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Gqbriel » 29 Ное 2015, 23:39

Добре де,къде е опирал тоя ремък компресорната и хидравличната ролка ли?
Или между демпфера и хидравличната в земята?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от mili4uk » 30 Ное 2015, 0:21

Gqbriel написа:Добре де,къде е опирал тоя ремък компресорната и хидравличната ролка ли?
Или между демпфера и хидравличната в земята?

Шайбата на хидравличната помпа удря в магарето в определени ситуации. От там се чупят парчета от шайбата и ремъка излиза и се омотава !
Дефект признат от БМВ и както казах се сменя едната стойка на тампона (129 лв от IS) тампоните и се поставя ремъка така както съм показал.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook