E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 15 Фев 2018, 10:31

nero_ написа:По повод размера на инлетите и хибридните турбини:

*If you plan to upgrade to hybrid turbos in the future such as my stage 3 turbos, I highly recommend select the 2" connection version otherwise you will need to buy new inlets with the turbos in the future. the 2" connection inlets will still clamp down perfectly fine on stock turbos.


Това е така, но за aftermarket hybrid турбини. Ако някой ти ги преправи в България едва ли ще им промени диаметъра, спокойно (обикновено конверсията е от TD03 -> TD04) ;)

Другата опция примерно MMP stage 3 или Pure stage 2 е доста по-добрият вариант, но отиваш на 6-7к лева + ъпгрейдвана бензинова помпа (иначе няма да ти стига - fuel-it lpfp stage 2 да речем) + meth kit ако гониш макса от турбините (който аз нещо не тача като идея за моя ежедневна кола :mhihi: ). Което с труда ще доближи едни 10 хилки. Та не е просто plug & play с нови турбини и айде готово :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 15 Фев 2018, 10:39

ех... не съм го видял това... :)

ама нищо, така или иначе ако сдухат турбините ще видим какво ще правим, дотогава не мисля да ги правя хибридни, защото ги ревизирах като купих колата преди 35к км. и засега са си ок. Следва шпер и евентуално метанол като следващи по-големи модове, амаа нещо не ми е спокойно с тоя метанол, както си писал и ти..
За IAT-а не се бях замислял, но си прав, че щом турбините ще са разтоварени повече за същия бууст има логика да е така. IAT-a пишеше ли го в логовете на jb4-то ? Имам и карли, но трябва да спра jb4-то за да мога да гледам живите данни, а данните ми трябват с jb4.
Нещо трябва да видя и за охлаждане на маслото, че дори със спортния термостат от burger-ите на планинско често започвам да подминавам 120-те градуса и отивам към 130.

edit:// колегата @In_Memorian ми обърна внимание, че моите са даже 2.5" понеже ги взехме от ebay с негова помощ и така пише в обявата, през която поръчахме. Така, че всичко е 6 точки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 15 Фев 2018, 13:08

Rainbow написа:
Това е така, но за aftermarket hybrid турбини. Ако някой ти ги преправи в България едва ли ще им промени диаметъра, спокойно (обикновено конверсията е от TD03 -> TD04) ;)

И аз така подозирах, но не бях сигурен. За TD04 корпуса ли струговат?

Има всичко необходимо в JB лога, включително IAT. Не е необходимо (то не е и възможно) друг софтуер за логване.

За маслото - до към 140 не смятам, че е проблем. Просто не го дръж повече от 7-8000км.

За съжаление метанола е малко опасна игра с доста недостатъци.

За LSD ако тръгнеш да купуваш драсни един ред... от много време го искам, но не мога да преглътна цената :) Може за повече от една бройка да има отстъпка и това да е камъчето, което ще обърна финансовата ми каручка :lol: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 15 Фев 2018, 16:47

Самата процедура не знам с точност, но е това което се прави в България главно.

JB4 има всичко, да :)

За температурата редовно стигат до 130-135-140 и това е лимита на ОК, мине ли нагоре тя сама ще си влезе в авариен "Limp mode" режим :mhihi:

Там вариантите са нещо къстъм с радиатор на Мишимото или някъв кит (мен ме кефи на ER), като там единия вариант е с 1 радиатор и 350% повече охлаждаща площ от сток или с 2 -> 700% (но цената не е много приятно а.к.а. към 2 хилки, че може и да ги подмине с доставката и митниците :mhihi: ).

LSD за 2 бройки намаление ще съм силно учуден ако някой даде (принципно на group buy-овете по форумите дават, но на 10-20 бройки общо, а сега май няма такъв group buy). Аз съм с http://www.teammfactory.com/ и съм доволен, това ми беше първия мод заедно с окачването (пращат само сърцевината и трябва някой да ви я монтира, което по напред в темата сме го обсъждали, че зависи и може да е цифра...). Честно казано ви се чудя на акъла как ги засилвате без това... Аз лично БМВ без шпер не искам да чуя повече още от Е46-цата насам...

П.С.: Има и цял диференциал както и такъв с плочи, но цените са други :mhihi:

И един бонус от мен, който някога доста ме измъчи... Ако се закучи смяната и като цяло не е лошо да се сменят 2-та лагера на дифа при слагането на касетата се сменят 2 лагера. Но БМВ няма да ви ги продадат, нито ги има по realoem и подобни въобще като същесвуващи части... Това им е replacement номера -> KOYO 32010JRYA1-1DYR3, като аз ги взех от тези пичове лагерите. Малко ти става тъпо 2 лагера за 300+ лева, но това е положението... Големи поздрави на хората от MFactory, че ми дадоха сериините номера иначе ходи ги търси и се оправяй (и те ги предлагат, но свършват бързо и нямат много MFactoryEurope). Като цяло са големи пичове и търговците/тунерите тук имат много да се учат от тях :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 16 Фев 2018, 13:33

Аз на Quaife сякаш съм се спрял. И една друга алтернатива обмислям - има човек в Бургас, който се занимава с модифициране, мисля, че е известен съфорумец. Не съм запознат с труда му и качеството му на работа, но офертата не изглежда зле.

А ти май някакви мотики беше настъпвал с монтажа, заради това че си ръчка или не беше свързано?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Bexim » 16 Фев 2018, 16:08

Далеч съм от вашата мощност, но шперът си е шпер и аз винаги го обмислям.
За колегата от Бургас някой знае ли нещо от първа ръка?
Чувал съм само - "Чух, че на един познат, познат, брат, лелята е с такъв шпер и е супер", но нищо конкретно... :lol:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 16 Фев 2018, 16:19

Знам единствено че поставя кастета Type210 (конкретно за 335и) в оригиналния кожух. Това до колкото ми е известно е популярното голямо животно (не харесвам как го наричат) и се поставя в големите в6/в8/в12 мотори на БМВ от 90-те и началото на 20ти век. Ако не се лъжа е46 М3 и е34 М5 са с такъв. Дава една година гаранция. Също съм чел, че за стрийт употреба е по-препоръчително ATB диференциал - Quaife, MFactory, има и други. Докато въпросния Type210 е фрикционен. Който е имал старо БМВ с шпер може да коментира как се държи.

Колегите след 2008 имат голям шанс да имат ADB, което до голяма степен обезсмисля механичен LSD (освен ако не правят чести трак-дейс).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 16 Фев 2018, 16:29

Мен ми е правил шпера на Е46 330i колегата от Бургас. Вършеше работа и той - не мога да се оплача, даже го направи по-къс (от 2.93 на 3.15). Единствено след 2 години малко беше прокапало масло от него. За дълга употреба си се износва (нормално) и ще иска поддръжка. За нашите цели и 2-те опции са добри (освен ако някой не гони някъв луд трак перформънс - тогава се отива на къстъм изпълнения OS Giken примерно (MFactory и те могат да направят) и говорим за 5-6-7 хилки.

При мен дърво не - просто трябваше нови лагери. Ръчка или не - все тая. Филма е, че след една година (03.2008 мисля, че беше) касетата е заварена и монтажа го правят на много малко места (преди главно в Холандия) и ти е към 600 лева/евро монтажа по спомен... Преди тази дата са ОК (аз съм преди) :wave:

Като цяло както всяко нещо - няма невъзможни неща и изпълнение на претенции. Въпроса е до колко реално са ти необходими и колко си готов да кихнеш :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: от малък
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от C8699HX » 16 Фев 2018, 16:31

Ако говорите за инж.Георги Пенев на мен ми даде цена 2100лв за тип 210 с гаранция и 25% 2 way заключване със смяна на лагерите...
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Щурми » 16 Фев 2018, 16:36

Той явно е със заварен диф.


335i with manual transmission (up to 2/2007) [BOLTED]
335i with manual transmission (3/2007 to present) [WELDED]
335i with automatic transmission (up to 2/2007) [BOLTED]
335i with automatic transmission (3/2007 to 9/2007) ]WELDED]
335i with automatic transmission (10/2007 to present [BOLTED]

За съжаление и моята е със заварен. Човека от Бургас миналата година ми обяви цена от 2000 лева за моята кола и мисля като му дойде времето да се жертвам за общото благо и да видя какво ще стане. Има ли някой правил шпер при него?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Bexim » 16 Фев 2018, 19:56

3 от БМВ-тата са ми били с оригинални шперове и макар и да съм ги карал само лаишки по улиците, беше доста забавно (меко казано) и предсказуемо.
По спомен Куейфа беше около 3,5К? :confused: Това не помня кога съм го гледал, май като карах комбито - 330д, което си беше мноооого отдавна.
В такъв случай по-скоро да дадеш повече за такъв, вечен, от колкото 2 за правен, който си се износва повечко. Но може и да са други нещата вече :dunno:
Аз не знам защо си мислех, че шпер.бг е около 1К лв. Инфлацията си е на макс... :lol:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 16 Фев 2018, 20:19

Bexim написа:3 от БМВ-тата са ми били с оригинални шперове и макар и да съм ги карал само лаишки по улиците, беше доста забавно (меко казано) и предсказуемо.
По спомен Куейфа беше около 3,5К? :confused: Това не помня кога съм го гледал, май като карах комбито - 330д, което си беше мноооого отдавна.
В такъв случай по-скоро да дадеш повече за такъв, вечен, от колкото 2 за правен, който си се износва повечко. Но може и да са други нещата вече :dunno:
Аз не знам защо си мислех, че шпер.бг е около 1К лв. Инфлацията си е на макс... :lol:


Зависи от модела явно - "шпер.бг" аз го плащах 1к за Е46, ама явно има инфлация или просто 335i фактор :mhihi: (може и технологично да е по-скъпо де, но...).

Quaife-то също изпитва инфлация честно казано от 2000-2500 лева когато ги гледах, сега са (тези цени са без ДДС :mhihi: ):
Код: Избери целия код
E92    Quaife BMW Limited Slip Diff. Kit      335i Auto from 09/07                                               £919
E92    Quaife BMW Limited Slip Diff. Kit      335ix Auto                                                             £919    
E92    Exchange Quaife BMW Final Drive    335i Dual Clutch, drive 7570281                                 £1,395
E92    Quaife BMW Limited Slip Diff. Kit      335i Manual production up to 01/07 7561228               £919
E92    Quaife BMW Limited Slip Diff. Kit      335i Auto up to 09/07                                             £919
E92    Exchange Quaife BMW Final Drive    335i Manual production on date 02/07 7571187/6         £1,395
E92    Exchange Quaife BMW Final Drive    335i Manual production after 03/07 7571187/6             £1,395


При тях също цената спрямо модела варира. Иначе както казах и преди, за мен БМВ без шпер - мерси... С тези коне - още повече мерси :lol:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 16 Фев 2018, 20:41

Касетите са различни. За Е46 е по-малкия размер, което вероятно влияе на цената. Отделно се подменят и лагерите, което са допълнителни 300лв (ако са подобни като споменатите). Пак не стават 2к, но явно и инфлация има :) Quife с доставка, монтаж и лагери ще подмине 3к.

@Rainbow, MFactory-то някой внася ли го или директно от европейският склад?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 19 Фев 2018, 12:40

Не знам дали го внася, не съм се интересувал (а и традицията е да ми дават по-лоши цени нашите родни търговци и вносители), та сам си го внесох. Сега не знам, аз като го вземах преди 2 години нямаше европейски склад и изпращаха от Китай.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vld » 20 Фев 2018, 14:40

Човека от шпер бг ми даде цена 2000лв. за тип 215 монтирана касета в оригиналния диф на Е61цата, натегнат на 40% :smoke:
Аз мога да дам мнение само за шперовете с фрикционални дискове каквито са тези на БМВ.
Това е най доброто нещо което може да има едно БМВ, управлението при умишлено поднасяне или случайно е много по добро и предвидимо, особенно на сух асвалт :D
Няма камшици, колата отива точно там където поискате.
За другите няма представа дали се държат по същия начин.
Като недостатък може да се отчете това, че колкото повече се тормози един такъв диференциал, толкова по бързо му се износват фрикционалните дискове и % на заключване намалява.
Но и с много тормозен шпер на който заключването му е паднало на 10-15% поведението на колата пак е идентично, само дето малко по бавно стопля, че трябва да заключи :mhihi:
Не е болка, защото има ремонтрни комплекти и се възтановяват и то доста успешно.

И сега нещо ново за мен, незнам дали сте попадали на това:
https://proparts.bg/product/2389/kit-za ... otori.html
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook