E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.03.2010
Местоположение: Стара Загора/Варна
Пол: Мъж
Кара: Кораб
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ggogoo » 02 Юни 2017, 19:08

Така и така се повдигна въпроса за турботата та да питам някой да е чел отзиви за MMP? Ясно че май масово се залага на rb, pure, vtt и тн но и там са доста смесени мненията. За MMP не съм видял отрицателни коментари май... :dunno: И Trebila в N54 форума казваше че дават добри резултати... та ако някой може да се включи по въпроса?
ПС: Тези 1000 лева за актуаторите само или за пълна ревизия на турботата?
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 03 Юни 2017, 20:32

MMP stage 3 ги хвалят доста, май са сполучливи.
1000 лева е за пълна ревизия с актуатори, но при положение че за 100-200 лева отгоре може да се намерят чисто нови оригинални...
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 18.11.2016
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Seeyan » 15 Юни 2017, 8:57

Здравейте колеги,
Някой с N54 JB4 чип случайно да има запазен по-стар фърмуеър (G4 версия)? Със старата платка съм и минах на G5, но не ми харесва поведението и искам да се върна обратно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 15 Юни 2017, 13:07

Seeyan написа:Здравейте колеги,
Някой с N54 JB4 чип случайно да има запазен по-стар фърмуеър (G4 версия)? Със старата платка съм и минах на G5, но не ми харесва поведението и искам да се върна обратно.

Пиши мейл на BMS и ще ти пратят. Според мен обаче търси къде е проблема да не ти харесва с G5, вместо да се връщаш на нещо старо и неподдържано.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 18 Юни 2017, 21:03

Да добавя и малко снимки на вакуумните пътища, което може да е полезно при проверка/смяната им.

Lines_1.png

Lines_2.jpg

Lines_3.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 18 Юни 2017, 21:06

Lines_4.jpg

Lines_5.jpg


И едно видео от потенциален wastegate rattle шум - дава се газ до 3000 оборота и се оставя да паднат на място:



За тест може да се откачат внимателно тези вакуумни маркучи и ако изчезне е почти сигурно, че е от турботата:

Wastegate_Check.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ND1 » 08 Юли 2017, 9:08

Здравейте колеги :) Искам да ви се похваля, най-накрая намерих моята 92-ка. Специални благодарности на Vankata, ще се радвам на някоя среща да се запознаем :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 10 Юли 2017, 11:12

Айде честито пак :)

Много весели моменти и безаварийни км, както и умната особено в началото :mhihi:

В темата ще намериш доста от проблемите ако след време се появи някой (то не е неизбежно като цяло де) :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 18.11.2016
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Seeyan » 12 Юли 2017, 10:21

nero_ написа:
Seeyan написа:Здравейте колеги,
Някой с N54 JB4 чип случайно да има запазен по-стар фърмуеър (G4 версия)? Със старата платка съм и минах на G5, но не ми харесва поведението и искам да се върна обратно.

Пиши мейл на BMS и ще ти пратят. Според мен обаче търси къде е проблема да не ти харесва с G5, вместо да се връщаш на нещо старо и неподдържано.


Привет,
Благодаря ти за отговора, и сори за късния отговор от моя страна - очаквах да получа имейл известие за нови съобщения по темата :)

Писах им, те не го поддържат.
Впоследствие намерих G5 кутия, но с ISO fw, а искам да се върна към NON-ISO. От БМС пак ми отказват - хората искат да ми пробутат нова кутия, разбираемо.

Та се чудех - дали някой тук случайно си пази стар firmware, който е G5 NON-ISO? Ще съм изключително благодарен, ако можете да ми помогнете! :bchug: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Щурми » 15 Юли 2017, 15:43

Преди 6 месеца смених маслото, но съм минал едва 1000 километра, а при проверка на нивото на маслото е на около 20% от min до max. Като го наляхме беше на макс. С предишното масло същата работа, светна ми, че трябва да добавя един литър след около 2000 километра.

Колата върви страхотно, само ми казаха, че от ауспусите от време на време има син пушек. Какво да правя?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.03.2010
Местоположение: Стара Загора/Варна
Пол: Мъж
Кара: Кораб
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ggogoo » 15 Юли 2017, 22:55

Щурми написа:Преди 6 месеца смених маслото, но съм минал едва 1000 километра, а при проверка на нивото на маслото е на около 20% от min до max. Като го наляхме беше на макс. С предишното масло същата работа, светна ми, че трябва да добавя един литър след около 2000 километра.

Колата върви страхотно, само ми казаха, че от ауспусите от време на време има син пушек. Какво да правя?

Ами според мен провери турбините и картерната вентилация... от там нататък става дебело- мотора... С катализатори ли си?? И кога пуши- постоянно или примерно като спираш, ускоряваш?
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от ND1 » 23 Юли 2017, 23:51

Да добавя и аз малко информация която би била полезна. Сблъсках се с проблем свързан с алтернатора. Автомобила първоначално изкара грешки на системите, трансмисията, музиката, осветлението се побъркаха(лампи се включваха и спираха когато си искат)таблото изглеждаше като коледна елха, в един момент тока тотално падна и колата взе да гасне в движение. След замерване с мултицет държеше ниско напрежение на място -> 12.3/12.4, а при подаване на газ до 1500-2000 оборота напрежението се вдигаще до 15-16 и като се случеше това нещо, автомобила започва да се побърква, гаси модули и влиза в аварийни режими. Реших проблема с подмяна на четките и релето на алтернатора и сега всичко е ок :yes:
След като отстраних проблема с алтернатора, при подаване на газ, автомобила започваще да тресе и на ниски/средни/високи обороти, да придърпва, звукът се промени, динамиката тотално спадна, в един момент с педал до доло на газта едвам вдигаще 30-40км На i-drive-a изписване "Engine fault, reduction power"... Установихме в последствие, че проблема идваще от помпата за високо налягане, катко и бяха заминали 2 бобини. Проблемът е отстранен вече. След смяната на бензиновата помпа, има коренна разлика в запалването-> сутрин пали без дори 0.1 секунда замисляне. Имайте в предвид, че много трудно го хванахме проблема с помпата. Доста покарах докато започне да влиза в авариен режим и да изкарва "Engine fault, reduction power' . Като го направи това нещо динамиката спада рязко надолу, много мудно ускорява, разхода се покачи доста, даже по едно време ми се струваше, че турбините не работиха изобщо. Интересното беше, че след като изкара тази грешка и влезне в такъв режим, при спиране и рестартирване на двигателя първоначално се оправяше всичко и динамиката и грешките изчезваха, докато накрая вече, явно толкова беше заминала помпата, че след рестартирване не се оправяше проблема. Друго което да го имате в предвид, не е задължително да я настъпвате за да влезе в авариен режим. Случи ми се много често дори с 10% подаване на газ, да се случва. След смяна на помпата, динамиката, запалването на двигателя дори и студен сутрин тотално се промениха. Сега всичко е ток и жица вече, и най-накрая мога да се наслаждавам на УНИКАЛНОТО чувсто на шофиране на този автомобил :)) :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 24 Юли 2017, 10:50

Това си е абсолютно стандартното за помпата ;)

В авариен режим като те вкара спира турбините и е нормално колата да стане мега умрял кон :mhihi:

Като цяло е част от консумативите за съжаление на този модел, които не са много малко... Водна помпа, бензинови (и двете), инжектори, бобини, турбини - всичко това може да доведе ядове и най-вероятно ще се прецакава в даден момент. Живота на повечето от тези неща е 80-140к км според зависи :mhihi: И имай предвид, че надута пръска chargerpipe-a ако е оригинал (пластмасов) и пак става мазаляк.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 24 Юли 2017, 12:35

Rainbow написа:Това си е абсолютно стандартното за помпата ;)

В авариен режим като те вкара спира турбините и е нормално колата да стане мега умрял кон :mhihi:

Като цяло е част от консумативите за съжаление на този модел, които не са много малко... Водна помпа, бензинови (и двете), инжектори, бобини, турбини - всичко това може да доведе ядове и най-вероятно ще се прецакава в даден момент. Живота на повечето от тези неща е 80-140к км според зависи :mhihi: И имай предвид, че надута пръска chargerpipe-a ако е оригинал (пластмасов) и пак става мазаляк.


Това не го знаех, че толкова лесно може да се пръсне. Какво имаш предвид "става мазаляк".
Ще поръчвам алуминиева chargepipe, изглежда, направо с TiAL-че от бургерите. Някой някакви впечатления?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 24 Юли 2017, 13:10

Аз съм с Tial + VRSF Chargepipe - доволен съм :) Ако искаш да съска много -> HKS вместо Tial, ще си като японска :mhihi:

Изображение

Хвръква ринга(скобата) и после и него трябва да го купуваш, а май трудно се намираше, а и ще е кофти да стане, когато не очакваш/не искаш.

А иначе лесно се чупи, да. Все пак знаеш, че нашия мотор държи 120 градуса на масло, яката жега е, това е пластмаса на 10 години и комбинацията ти е яснa :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook