Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 22.01.2017
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 F80

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от M0n57eR » 08 Дек 2017, 20:43

А какъв е смисъла от постоянната работа на компресора?


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 28.09.2015
Пол: Мъж
Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от b_u_b_o » 08 Дек 2017, 21:30

А ок ли да работи компресора дори и при ниски температури/има ли смисъл/, винаги съм се чудил дали да го спирам или да го оставям...

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от tosh » 08 Дек 2017, 21:47

b_u_b_o написа:А ок ли да работи компресора дори и при ниски температури/има ли смисъл/, винаги съм се чудил дали да го спирам или да го оставям...

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Според мен той работи само когато има нужда. Всеки един AC compressor има начин на регулиране на натоварването според необходимостта от охлаждане. В случая компресорите при BMW са със съединител и отцепват когато режима е достигнат и няма нужда да работи. Когато отново има нужда от компресора да достигне определения режим на работа то той зацепва отново. (Поправете ме ако греша но съм на 99% сигурен, че е така)
Доколкото знам все още няма автомобилни климатици от инверторен тип които и да топлят както домашните.
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от tosh » 08 Дек 2017, 22:09

Аз пък да питам този превключвател някой да знае за какво е?
image1.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Dextuar » 08 Дек 2017, 22:11

tosh написа:Аз пък да питам този превключвател някой да знае за какво е?
image1.JPG
За в подлакъника, дали да духа или не


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от tosh » 08 Дек 2017, 22:23

dextuar написа:
tosh написа:Аз пък да питам този превключвател някой да знае за какво е?
image1.JPG
За в подлакъника, дали да духа или не

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


:shock: :shock: :shock:
Е това не го очаквах!!! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Това го нямам в F30ката еба*и!!!
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Plamenv » 09 Дек 2017, 9:18

Колеги от известно време ми се бъгва таблото нещо. Сутрин като се кача в колата и ми трепери стрелката на горивото.. тая сутрин паля и горивото трепери, а оборотите не мърдат от 0. След 2, 3 мин се оправят.
Ново табло втора употреба ли да търся :mhihi:
https://youtu.be/CIBBhNHKBSE

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 6.04.2012
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ve55ko » 09 Дек 2017, 11:59

BMW E90 2009-та фейслифт.
Оригинален адаптивен би-ксенон.
Когато единия фар започне да слабее и оранжавее това крушка ли значи, че си отива или баласт?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Gqbriel » 09 Дек 2017, 12:48

ve55ko написа:BMW E90 2009-та фейслифт.
Оригинален адаптивен би-ксенон.
Когато единия фар започне да слабее и оранжавее това крушка ли значи, че си отива или баласт?

Крушка...завърташ 2те и ако пак слабее не е в крушката проблема(за теста)


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 12.01.2017
Кара: 330d
Мечтае да кара: GLS63

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от funkagenda » 09 Дек 2017, 14:05

awful написа:
dextuar написа:
funkagenda написа:Здравейте. Имам следния проблем на M57D30TU2.

Когато колата е запалена и стои на едно място и особено като е позагряла, оборотите пропадат рязко надолу и пак се вдигат до нормално ниво. Това го прави на всеки 4-5сек. Дюзи и дебитомер со ок. На какво може да се дължи?

ЕГР


Имах същите симптоми, проверявах ЕГР и вакумното управление, всичко работеше но очевидно не както трябва, дори като го изключа ЕГР ставаше по зле, купих си нов ЕГР със ново вакумно управление и колата заспа :) обаче преди да се случи това изчистих цялата смукателна система като и нагара от колектора, ако има доста натрупана гнас във колектора също прави мизерии, като разбира се гледах и дюзите, като имах само една дюза която при студен старт показващи 1.40+.


Тоест, дори след като го затапиш и спреш софтуерно, си продължил да имаш същия проблем? Защото, точно това сш мислех да направя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от awful » 09 Дек 2017, 23:48

funkagenda написа:
awful написа:
dextuar написа:
funkagenda написа:Здравейте. Имам следния проблем на M57D30TU2.

Когато колата е запалена и стои на едно място и особено като е позагряла, оборотите пропадат рязко надолу и пак се вдигат до нормално ниво. Това го прави на всеки 4-5сек. Дюзи и дебитомер со ок. На какво може да се дължи?

ЕГР


Имах същите симптоми, проверявах ЕГР и вакумното управление, всичко работеше но очевидно не както трябва, дори като го изключа ЕГР ставаше по зле, купих си нов ЕГР със ново вакумно управление и колата заспа :) обаче преди да се случи това изчистих цялата смукателна система като и нагара от колектора, ако има доста натрупана гнас във колектора също прави мизерии, като разбира се гледах и дюзите, като имах само една дюза която при студен старт показващи 1.40+.


Тоест, дори след като го затапиш и спреш софтуерно, си продължил да имаш същия проблем? Защото, точно това сш мислех да направя...


Ако го премахнеш физичести и софтуерно не би трябвало да има проблем но и дпф трябва да изкормиш иначе леко полека го затлачва.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 11 Дек 2017, 11:21

За ДПФ-ът май така и не разбрахме дали има проблем с регенерациите след като се затапи ЕГР-ът, поне от всичко изчетено до тук няма еднозначен отговор. Но на теория затапен ЕГР = по-дълъг живот за ДПФ-ът, стига да се осъществяват регенерациите.
Последна промяна drago9205 на 11 Дек 2017, 11:28, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Dextuar » 11 Дек 2017, 11:23

drago9205 написа:За ДПФ-ът така и не разбрахме дали има проблем с регенерациите след като се затапи ЕГР-ът. На теория затапен ЕГР = по-дълъг живот за ДПФ-ът, стига да се осъществяват регенерациите.

Ако затапиш ЕГР, съкращаваш живота на ДПФ-а.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 11 Дек 2017, 11:55

Този въпрос и преди време го дъвкахме и затова отбелязах, че нямаше някакъв технически обоснован консенсус.
Според всички статии и видеа, които съм чел един от страничните ефекти на рециркулацията на отработените газове е точно повишение на емисиите от твърди частици. ЕГР-ът и ДПФ-ът служат за намаляване на различни типове емисии - съответно NOx (азотни оксиди) и Particulate matter (твърди частици). При функциониращ ЕГР отделяните твърди частици са обратно пропорционални на отделяните азотни оксиди.

От друга страна може да има други процеси, които се случват (напр. по време на регенерация), на които ЕГР-ът да влияе и да води до запушване на филтърът. Опитах се да потърся но не намерих данни, та единственото нещо, за което се сещам е просто да не се осъществяват регенерации при спрян ЕГР, за което и няколко колеги се интересувахме в една от другите теми, но нямаше отговор.

П.С. За справка

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от awful » 11 Дек 2017, 14:58

Дпф си регенерира със спрян ЕГР него това не го бърка, за да може да тръгне регенерацията трябва дроселовата клапа да работи, чрез нея се повишава температурата на изгорелите газове, ЕГР е за да рециклира изгорелите газове демек един път като е изгоряло го изгаря 2 път така намаля вредните емиси, ако егр го няма всичко отива във ДПФ и така леко полека се запушва.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook