Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от HackeD » 20 Авг 2019, 23:27

Сега гледах пак на скрито меню, ако и раздам малко газ вдига към 88-89 и почва да пада малко, при нормално каране държи към 75-77гр. С 80-90км/ч като задържа пада на 68-69гр.
Таа явно съм за термостат.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Satanism » 21 Авг 2019, 6:52

drago9205 написа:До колкото знам М57 е със същия термостат като М47, би трябвало да държат окол 90 градуса. Около и над 96-97 е по-скоро в баир или ако се натиска.

96-7:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 21 Авг 2019, 9:29

HackeD написа:Сега гледах пак на скрито меню, ако и раздам малко газ вдига към 88-89 и почва да пада малко, при нормално каране държи към 75-77гр. С 80-90км/ч като задържа пада на 68-69гр.
Таа явно съм за термостат.

Гарантирано си за смяна на термостат(и) и е добре да не го бавиш много ако имаш DPF. Цената е 150-200 лева с антифриза и труда.

Satanism написа:96-7:)

Според TIS работната температура на термостата е 88 конкретно при E92 с M57 двигател, 96-97 не е голямо отклонение, но не мисля, че е съвсем нормалната температура при движение с равномерна скорост. За N57 по-високата температура е нормална.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 21 Авг 2019, 11:38

drago9205 написа:
HackeD написа:Сега гледах пак на скрито меню, ако и раздам малко газ вдига към 88-89 и почва да пада малко, при нормално каране държи към 75-77гр. С 80-90км/ч като задържа пада на 68-69гр.
Таа явно съм за термостат.

Гарантирано си за смяна на термостат(и) и е добре да не го бавиш много ако имаш DPF. Цената е 150-200 лева с антифриза и труда.

Satanism написа:96-7:)

Според TIS работната температура на термостата е 88 конкретно при E92 с M57 двигател, 96-97 не е голямо отклонение, но не мисля, че е съвсем нормалната температура при движение с равномерна скорост. За N57 по-високата температура е нормална.

И на двата мотора термостатите отварят на 88 градуса, тоест при движение с постоянна скорост температурата на мотора е там някъде 87/89 градуса.
При натоварване тръгва на горе, както и при седене на място с изключен климатик(защото тогава охлаждащата перка не тръгва).
Първа степен на охлаждащата перка включва на 97 градуса, на 102 градуса се отварят жалюзите(ако ги има), на 105 градуса охлаждащата перка тръгва на максимум.
На М57 термостатите са с различни градуси, големия е на 88 градуса, малкия отваря на 75 градуса, затова при налични два термостата зимно време М57 загрява по бавно дори с работещ ЕГР.(разликата е 1-2 минути лично тествано от мен при еднакви условия).
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от djakere4a » 21 Авг 2019, 11:42

Добре сте, моята на 110 работи постоянно. N46

Изпратено от моят SM-J730F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 27.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каручки

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от horhef » 21 Авг 2019, 13:30

djakere4a написа:Добре сте, моята на 110 работи постоянно. N46

Изпратено от моят SM-J730F с помощта на Tapatalk


Не би трябвало да ти е толкова висока темперетурата дори и на бензин. Моята е N43 и 108 държи само в задръствания(и пак не ги държи много пордължително дори и в задръстванията) във всеки друг случай е надолу.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 3.07.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90 320d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от dimitar_vasilev » 21 Авг 2019, 13:44

Здравейте имам следния въпрос:чувам тропане когато педала на съединителя е натиснат наполовина. Възможно ли е да не е от маховика.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от djakere4a » 21 Авг 2019, 13:55

horhef написа:
djakere4a написа:Добре сте, моята на 110 работи постоянно. N46

Изпратено от моят SM-J730F с помощта на Tapatalk


Не би трябвало да ти е толкова висока темперетурата дори и на бензин. Моята е N43 и 108 държи само в задръствания(и пак не ги държи много пордължително дори и в задръстванията) във всеки друг случай е надолу.
Е толкова е 108 - 112 градуса. Преди година смених термостата иначе държеше 78 градуса. Като карам с над 130км/ч пада на 88 градуса

Изпратено от моят SM-J730F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 17.12.2018
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ervice » 21 Авг 2019, 16:31

Моя N43 Пък като карам понякога е на около 105-110,а като кисна в задръствания е на 88-90.Сменен ми е термостата и антифриза.Май не е ясно точно как решава колата каква температура да държи понеже на всеки различно,но общото е,че всички стигат до 105-110,което явно е нормално.

Аз имам друго питане.Някой сменял ли е катализатора на N43?Като мина 300-400км и ми святка чека,дава грешка P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) . Което май си е баш катализатора.Доколкото знам е или Nox сензор или Катализатор...или и двете.Нокс сензора е ясен 700лв,но катализатора колко е и лесно ли се сменя?Има ли смисъл въобще да го сменям? 12 000км карам така и не усещам никаква разлика с грешката и без нея(като я изтрия)...обаче взе да ме дразни :mhihi:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 21 Авг 2019, 19:36

Може да се изключи софтуерно и няма да те дразни :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 17.12.2018
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ervice » 21 Авг 2019, 22:55

vld написа:Може да се изключи софтуерно и няма да те дразни :mhihi:

Това за пръв път го чувам :D Къде в София могат да го направят?

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 735i '98
Мечтае да кара: Москвич

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Shark_fan » 22 Авг 2019, 13:31

Здравейте, ще сменям тавана с черен. При свалянето му налага ли се и махане на предните седалки от колата? Става дума за Е90 седан.
Благодаря предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 22.09.2012
Пол: Мъж
Кара: e46 330ci
Мечтае да кара: e92 m3
Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от shopa_bs » 23 Авг 2019, 8:17

Здравейте колеги, искам да изкарам буксата на DSC модула и да си направя тест на модула и инсталацията. Лошото е, че буксата опира в сервото и не мога да я извадя. Има ли някаква тънкост, която мога да използвам (без да се налага да вадя спирачните тръби и целия модул)?
Последна промяна shopa_bs на 23 Авг 2019, 8:35, променена общо 1 път
ASC off -> FUN on

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Satanism » 23 Авг 2019, 8:22

vld написа:
drago9205 написа:
HackeD написа:Сега гледах пак на скрито меню, ако и раздам малко газ вдига към 88-89 и почва да пада малко, при нормално каране държи към 75-77гр. С 80-90км/ч като задържа пада на 68-69гр.
Таа явно съм за термостат.

Гарантирано си за смяна на термостат(и) и е добре да не го бавиш много ако имаш DPF. Цената е 150-200 лева с антифриза и труда.

Satanism написа:96-7:)

Според TIS работната температура на термостата е 88 конкретно при E92 с M57 двигател, 96-97 не е голямо отклонение, но не мисля, че е съвсем нормалната температура при движение с равномерна скорост. За N57 по-високата температура е нормална.

И на двата мотора термостатите отварят на 88 градуса, тоест при движение с постоянна скорост температурата на мотора е там някъде 87/89 градуса.
При натоварване тръгва на горе, както и при седене на място с изключен климатик(защото тогава охлаждащата перка не тръгва).
Първа степен на охлаждащата перка включва на 97 градуса, на 102 градуса се отварят жалюзите(ако ги има), на 105 градуса охлаждащата перка тръгва на максимум.
На М57 термостатите са с различни градуси, големия е на 88 градуса, малкия отваря на 75 градуса, затова при налични два термостата зимно време М57 загрява по бавно дори с работещ ЕГР.(разликата е 1-2 минути лично тествано от мен при еднакви условия).

Не знам, момчета, аз все термостати, които съм виждал не се отварят от положение 0 до положение 1 за половин градус. Темростатът започва, да се отваря на 88гр...и се отваря напълно при над 90гр....Аз, лично, моята 325д с М57 съм я следил изключитлено внимателно, как се държи. Ако си спомням добр,е при работещ климатик температурата е 90-92г, но при неработещ, със 140 по магистрала, температурата е 96гр.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 23 Авг 2019, 8:51

Аз затова писах, че нормално за тези термостати при равномерно каране е около 90 градуса. Стандартно се движи в диапазона 88-92. При 140 пак трябва да седи на до 92 градуса, но това са стари коли и факторите са много - мръсни радиатори може да водят до малко по-висока температура например.

Теориите на страна - човекът изначално пита дали температурите му в порядъка на 70-85 граудса са нормални, в този случай си е за смяна на термостат.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook