Крайно гърне/генерация 325/330/335i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от Gqbriel » 17 Юни 2015, 10:21

Здравейте,

някой колега да е сменял крайно гърне с Performance или друго от известна марка ?От много време си мисля за смяната на моето стоково с ОЕМ Performance/Supersprint такова,също много ми харесва идеят на 335 с двата ауспуха в страни ,като също мисля и за генерация от 335 - но незнам дали ще звучи по-добре на 330 някой да има поглед над това?

Поздрави
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от vanka7a » 18 Юни 2015, 9:55

Определено с генерация от 335 ще звучи по- добре, още по- добре ще звучи и с генерация от M3 :mhihi: Но, ако искаш колата да звучи оптимално добре, вземи си цяла генерация, било то Supersprint, Magnaflow, HKS, Akrapovic... Тогава колата ще звучи наистина добре, но сумите са големи :banghead: Друго което бих ти препоръчал е да ти изработят генерация от неръждаема стомата и да си вземеш само едно хубаво крайно гърне - ефекта ще е почти същия. Варианти много, пари ти трябват само :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от Gqbriel » 18 Юни 2015, 10:36

vanka7a написа:Определено с генерация от 335 ще звучи по- добре, още по- добре ще звучи и с генерация от M3 :mhihi: Но, ако искаш колата да звучи оптимално добре, вземи си цяла генерация, било то Supersprint, Magnaflow, HKS, Akrapovic... Тогава колата ще звучи наистина добре, но сумите са големи :banghead: Друго което бих ти препоръчал е да ти изработят генерация от неръждаема стомата и да си вземеш само едно хубаво крайно гърне - ефекта ще е почти същия. Варианти много, пари ти трябват само :winky:


На Н52 колекторите са разплетени,не търся прекалено шумен звук,защото често пътувам с детето в колата а и искам да си запазя комфорта.Засега това,което мисля най-много и събирам за него е OEM Performance крайно гърне...имаше много добра оферта за крайни гърнета от 335и и затова се зачудих,дали няма да звучи идея по-шумна и по-плътен звук - сега ми е маалко тихичка.

Ясно,че парите за цяла генерация не са малко дори са на половината на колата :mhihi: но целта не оправдава средствата в моя случай,защото останалит емога да ги вложа в нещо по-добро.

Никой ли няма със дурга генерация/крайно гърне? :mhihi: чувал съм 330д с OEM PErformance определно звучешеш много добре
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от vanka7a » 18 Юни 2015, 11:15

Пробвай тогава с крайно гърне от 335 - цените са им добри. Моята кола добре звучи с него, но да не забравяме, че аз съм с 2 тръби и 4 катализатора :mhihi:
За пример ще ти дам мой приятел, които на 328 (е36) сложи крайно гърне от М3 и колата му зазвуча доста по- добре, особено във високите. Пробвай, няма да сгрешиш :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от nero_ » 18 Юни 2015, 11:36

Ако си намериш PE и цената те устройва за мен е ноу-брейнър. 335и като кола има доста по-приятен звук от 330и, но дали се дължи само на генерацията е спорно. Освен това ще трябва да преправяш бронята... не бих се наел ако не съм чул резултата предварително.

За PE има много отзиви и всички са положителни, до колкото съм се интересувал. Особено в твоя случай, когато колата се ползва за много неща.

Аз ако си намеря PE на прилична цена слагам веднага, но 2.7к са твърде много.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от Gqbriel » 18 Юни 2015, 12:18

nero_ написа:Ако си намериш PE и цената те устройва за мен е ноу-брейнър. 335и като кола има доста по-приятен звук от 330и, но дали се дължи само на генерацията е спорно. Освен това ще трябва да преправяш бронята... не бих се наел ако не съм чул резултата предварително.

За PE има много отзиви и всички са положителни, до колкото съм се интересувал. Особено в твоя случай, когато колата се ползва за много неща.

Аз ако си намеря PE на прилична цена слагам веднага, но 2.7к са твърде много.


Крайно гърне PE e 1.5k (ново) но има и чат пат оферти около 1к - за цяла генерация - не мие необходима...
Мнгоо искам да чуя на живо ПЕ - оабче май във форума никой не е слагал - то и цената не е за експеримент де :mhihi: все се надявах да има по-големи фенове от мен и да са пионери..
Днес направих една оферта за едно ПЕ в англия - ако се склони на предложената цена ,ще го пробвам ако не ,ще ровя и чакам :mhihi:
А за 335 - колекторите са доста различни спрямо 330 ,освен всичките чупки по генерацията е и на 2 отделно тръби....дано намеря видео с този сетъп
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от nero_ » 18 Юни 2015, 12:47

И аз не съм виждал PE на живо, но има много клипове и отзиви по чуждите форуми, така че според мен е сравнително малко вероятно да останеш разочарован. Аз 1к ако ги имам бих ги дал. Иначе 2.7к казах, защото толкова излиза PE за n54 в проверката за наличност в Дару. Пробвах по ebay да търся, но без резултат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от Gqbriel » 18 Юни 2015, 13:47

nero_ написа:И аз не съм виждал PE на живо, но има много клипове и отзиви по чуждите форуми, така че според мен е сравнително малко вероятно да останеш разочарован. Аз 1к ако ги имам бих ги дал. Иначе 2.7к казах, защото толкова излиза PE за n54 в проверката за наличност в Дару. Пробвах по ebay да търся, но без резултат.

ее незнаех че си с n54 :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от julkata1 » 22 Юни 2015, 11:34

Според мен Performance е по-добрия избор, цената също е доста разумна http://www.salesafter.eu/product_info.php?info=p962_bmw-performance-e90-e91-exhaust-system--330i--n52-n52n-n53-.html, ето тук има инфо за монтажа http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=332884 Аз лично не съм впечатлен от звука :mhihi: Карал съм 318ci с Eisenmann и звучеше по-добре от тази е90 на клиповете :mhihi: Ако слагам някога мисля че ще е тази http://www.autopower.bg/%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D0%B3%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%B0-eisenmann-%D0%B7%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%BE-%D0%B3%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B5-bmw-3er-limousine-e90-325i-160-kw-eiz305-einfo1091.html

Генерацията от 335 е супер на визия, но ще трябва доста преправяне, за сравнение как изглежда от долу 325/330 и 335
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от nero_ » 22 Юни 2015, 12:54

Някой работил ли е с този сайт? Цената изглежда примамлива.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от Gqbriel » 22 Юни 2015, 13:22

nero_ написа:Някой работил ли е с този сайт? Цената изглежда примамлива.

За същата цена,мога да ти кажа към кого да се обърнеш,аз тъкмо спазарих едно на 6 месеца за под 1к лева и се налага да сменям филтър картер и масло,което си е почти толкова :(
А сайта не мисля,че има какво да се плашиш :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от julkata1 » 22 Юни 2015, 13:23

nero_ написа:Някой работил ли е с този сайт? Цената изглежда примамлива.

Аз съм си поръчвал разни дреболии и един куфар, всичко си е оригинално, доставката от Германия е бърза но е за някой части може да дойде скъпа.

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от LandShark » 05 Апр 2016, 23:58

Здравейте,

да си призная, макар че това не е за хвалене всъщност, аз наскоро скочих с едно PE гърне. Монтирано е вече от 2 седмици. Изминах 500+км и няколко тунела с него. Какво да ви кажа: като цяло аз съм малко разочарован... но и очарован. Но какво да се очаква от толкоз объркана личност като мен. Ето примерно, моето Е90 вече пета година поред все ще го продавам. Старо стана, а и постоянно във форума чета някакви страшни теми за проблеми с Н52 моторите. Мисля си - моя още не се е проявил, но кой го знае кога ще роди и той... в ерата на еднодневките как да разчитам на него? Но пък при цялата ми скептичност (и може би напук на нея) хайванчето си работи. И, да чукна на дърво, досега не съм имал никакви грижи...

Аз съм и типичен продукт на новото евро-гейско време: хем ме боли, хем ме сърби. Хем мисля за екология, хем искам да карам спорна кола с голям мотор. Харесвам колите, но и се чувствам донякъде виновен за това... Всичко това води до периодичната реминисценция на едни по-стари времена. Когато имах абсолютния хулиган... Е30 с класически шестак... без катализатори, без резонатори, само с едно проходно гърне. Малее... колата може и да не вървеше като суперкар... но пък звука беше брутално епичен... Напоследък попаднах на видео на моето старо желязо, което почти ме разплака. Защо го продадох???!!! Дълбок плътен рев, припуквания като се връща газта, всички аларми по паркингите полудяват... и пълен вандализъм във всяко затворено пространство. Пълна наслада за слуха... поне през повечето време, вярно че ми се е случвало макар и рядко да ми се надуе главата от шум.

С Е90 минах в напълно нова ера. Културно и лицемерно се правех на примерен водач. То и няма кой знае какво да те подстрекава към простотии. Колата си върви добре, но някакси всичко е толкоз безшумно... че просто не ти прави впечатление. И все пак нещо ме човъркаше постоянно. Накрая попаднах на една тема в e90post.com, в която автора утвърждаваше, че след като си сложил перформанс гърнето имал чувството, че карал бавно ферари. Въобще суперлативи. Ако питате мен - платен рекламен агент на БМВ АГ. Но аз клъвнах. Резултата: още докато чаках да ми изкарат колата от дару... нарочно застанах с гръб за да я чуя първо преди да я видя. Но се оказа че трябва доста да напрегна слуха си... На тихите обороти е почти като преди... добре де, добре - има някаква разлика, която е в приятна насока... Едва като оборотомера мине средата и стрелката наближи да влезе в кетчупа нещата стават наистина сериозни. Това като цяло имаше и своите плюсове: жена ми която още в началото силно се противеше на цялата тази работа, се поуспокои. Няма да ѝ се надува главата докато пътува. Но пък ся излезе с ново двайсе - защо съм дал толкоз пари, след като според нея нищо (!?!) не се е променило. Но да оставим инвалидите, които не могат да различат звука на четири цилиндров мотор от този на редовия шестак. Истината е, че с ПЕ звука стана доста съответен за съвременен културтрегер, какъвто е Е90: по-плътен бас, приглушен на ниските, но показваш острието си на високите, извисяващ се агресивно без да дразни. Без никакви излишни резонанси, без никакви паразитни нотки. Във високите си е типичен, рафиниран шестак... почти като едно време. И все пак, поради вандалския звук на моето Е30 първоначално бях силно разочарован. Къде ми е бавното ферари, което обещаха в е90пост? Да ви кажа честно, след доста търсене, все пак го открих в първия тунел през който минах. Още като го зърнах как се приближава тъмния силует вече знаех какво ще последва: намаляме, вкарваме внимателно втора иии... газ до ламарината... Дори няма нужда да се отваря прозореца, макар че това помага... Звука е като преди... а може би дори и по-добре.

Като цяло това ПЕ за мен е компромис... В духа на новото толерастно време - някакси хем съседите да не се сърдят че ще им падне полюлея, хем да може да си правиш кефа... всъщност струва ми се повече правя кефа на някои момченца покрай които минавам, просто защото пустото Е90 е толкоз добре обезшумено и вътре не се чува така добре. Абе ПЕ... не е лошо... но дали си струва да се ръснете за това? Не зная, не мога да кажа. Аз очаквах повече. Но може би съм увреден?

Самия аз сега съм в типичното си шизофренично състояние. След като вече имам bmw performance short shifter и bmw performance exhaust - да взема да си сложа и bmw performance intake + един ремап? Но пък струва ли си куция кон (какъвто е Н52Б30 спрямо Н54/Н55) да се правят силови подобрения? Аз уж го взех основно като последния чист атмосферен шестак, уж по-малко проблемен... Дали ремапа няма да доведе до някакви проблеми? Струва ми се малко вероятно доколкото подобренията ще са маргинални... Опитвах се да намеря повече мнения по чуждите форуми но може би не съм търсил внимателно... или много малко ги ремапват тия н52 мотори. Или пък вместо да наливам пари... да взема да я продам и да мина в турбо ерата най-накрая. А всъщност имам и друга мечта, но която не съм сигурен че въобще искам да реализирам...

Въобще... объркана личност съм си... :banghead:

И накрая, да не забравя... Специални благодарности на:
  • babuna - за приятелството и споделянето на общите страсти.
  • Atsalov - той си знае за какво
  • danini - винаги на линия при реализацията на всякакви проекти
  • Gqbriel - за спама с ЛС на който го подложих
  • Bexim - за отзивчивостта да видя на място друг ПЕ

Истината е там някъде...
Последна промяна LandShark на 06 Апр 2016, 17:07, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от Gqbriel » 06 Апр 2016, 6:44

Лелеее :bowdown: страхотно написано браво.
Само да вметна нещо,дано не греша,НО май има разлика след определена година в производството на гърнетата :| не помня къде но попаднах на мнение,че след определена година са по-тихи заради незнам какви съображения ..НО може и да греша.
Според мен разликата е сериозна,по това което чух на видео - и надявам се скоро да направим реална разлика между стоков - PE - PE+intake защото за късмет има възможност реално да се сравнят модифиакциите като се надграждат :yes:

Надявам се аз да приключа с моята идея за да видя дали си заслужава въпреки ,че малко фанатично съм почитател на PE точно заради факта,че може да запазиш комфорта си и да си направиш удовослтвието когато искаш..а както сме с деца по-често сякаш този компромис е нещо с което трябва да се примирим а и може и да ни спрат от движение вече :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Крайно гърне/генерация 325/330/335i

Мнение от Bexim » 06 Апр 2016, 10:07

Напълно съм съгласен с LandShark! :bowdown:
Аз съм доволен от гледна точка на това, че не съм инвестирал допълнително в тези ъпгрейди, а си дойдоха с колата. Ако бях, то щях да съм със същите смесени чувства..
Но пък паркирайки в подземния гараж, да не казвам голяма дума, ама поне в половината случаи си я форсирам ей така да си напълня душата преди да загася.. И напълно подкрепям това за тунелите.. Вече просто ги търся, за да минавам от там.. :mhihi:

ПП На мен пък сега, покрай звука ми се струва, че върви малко и ще търся колектор от големия батко + софтуер, за да стане 30-ка.. :mrgreen:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook