bmw e90 320d турбина
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- vip65
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d 163kc
bmw e90 320d турбина
Здравеите,даѝте мнение за турбините(средната част) която се продава в OLX за по около 300лв.че моята замина и за рециклиране изскат 750лв
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: bmw e90 320d турбина
750 лв е добра цена ако се прави качествено с баланс и т.н.
Re: bmw e90 320d турбина
Има и добри китайчета и щом се стига до ново ядро , няма лошо. По-важно е монтажа и правилната експлоатация. Колега, поинтересувай се ( в нета има много писано ) какво се прави при монтажа на турбината (рециклирана или нова ) и изисквай от сервиза да го спазят. После си експлоатирай двг с предписаното масло и ще останеш доволен.
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
Re: bmw e90 320d турбина
vladobate написа:Има и добри китайчета и щом се стига до ново ядро , няма лошо. По-важно е монтажа и правилната експлоатация. Колега, поинтересувай се ( в нета има много писано ) какво се прави при монтажа на турбината (рециклирана или нова ) и изисквай от сервиза да го спазят. После си експлоатирай двг с предписаното масло и ще останеш доволен.
Здравей, може ли да ме насочиш с линкове относно какво се прави след монтажа на турбото на 320D. След смяна на моето с друго, втора ръка, но в добро състояние колата буквално спря да върви - турбината явно пренадува и изключва на около 2000об при пълна газ. Трябва ли да се настройва нещо по ел. управлението?
Поздрави.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: bmw e90 320d турбина
Във Англиския ебаи и Немския има турбини не китаиски със гаранция по 24 месеца и дават документ за направен реглаж , аз съм навит на моята да направя rebuild.Смятам че частите може да са китаиски но със добро качесто щом ги продават и дават 24 месеца гаранция не вервам да са калпави.
Последна промяна awful на 16 Мар 2015, 23:07, променена общо 1 път
Re: bmw e90 320d турбина
awful написа:Нищо лошо не искам да кажа но как може да налее някои втора ръка масло абе колеха да не караш fiat от 90-те. По темата във Англиския ебаи и Немския има турбини не китаиски със гаранция по 24 месеца и дават документ за направен реглаж , аз съм навит на моята да направя rebuild
Че къде ги видя не китайски , да нямат акт за раждане . Почти всичко е китайско но в това няма лошо , мноого са напред с материала и повечето фирми ползват заготовките им стига да им отговаря на изискванията. Колегата пита за цени около 300 пари където сигурация е китайче . Има фирми предлагащи и по-евтини ядра , но ако извършват и сервизна дейност ще са подбрали сигурен и качествен производител , мое мнение. Въпросната турбина е с ел. управление , което се калибрира закачено на турбината в едно цяло за да се настрои коректно действието на електронйия актуатор на подадените команди. Това се извършва със специализиран уред и малко фирми разполагат с такива устройства. Добре е това да се направи , за да се установи първо коректно ли работи устройството ( от което между другото зависи ще се разтоварва ли турбината или ще е консуматив ) и да се настрои към новата част. Ето четиво , точка 9-та за предварителна подготовка и проверки преди монтаж .
ПС: За втора ръка масло никъде не прочетох ....за турбина идеше реч
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: bmw e90 320d турбина
Ако се окаже че управлението си е наред и е калибрирано както трябва, аз си мисля, че ако китайския картридж е с по-големи перки или загребва повече въздух да кажем има възможност да пренадува от това - възможно е да се коригира софтуерно.
Управлението на моето турбо го бяха калибрирали с машина, но даваше около 200-300 mbar по-малко от желаното и надуваше бавно. След като навих два оборота на резбата всичко се изравни. Но трябва да се има в предвид предполагам, че и колата е с различен от фабричния софтуер...
Управлението на моето турбо го бяха калибрирали с машина, но даваше около 200-300 mbar по-малко от желаното и надуваше бавно. След като навих два оборота на резбата всичко се изравни. Но трябва да се има в предвид предполагам, че и колата е с различен от фабричния софтуер...
- sapio
- младши ентусиаст
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: bmw e90 320d турбина
vip65 написа:Здравеите,даѝте мнение за турбините(средната част) която се продава в OLX за по около 300лв.че моята замина и за рециклиране изскат 750лв
Имам турбина с 90% нова средна част. Не са минати повече от 1500 км с нея. Пиши на лично ако те интересува.
vladobate написа: Въпросната турбина е с ел. управление , което се калибрира закачено на турбината в едно цяло за да се настрои коректно действието на електронйия актуатор на подадените команди. Това се извършва със специализиран уред и малко фирми разполагат с такива устройства.
Обърни внимание и на това, което ти е написал колегата, защото също е важно.
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
Re: bmw e90 320d турбина
yordan_ichev написа:Ако се окаже че управлението си е наред и е калибрирано както трябва, аз си мисля, че ако китайския картридж е с по-големи перки или загребва повече въздух да кажем има възможност да пренадува от това - възможно е да се коригира софтуерно.
Управлението на моето турбо го бяха калибрирали с машина, но даваше около 200-300 mbar по-малко от желаното и надуваше бавно. След като навих два оборота на резбата всичко се изравни. Но трябва да се има в предвид предполагам, че и колата е с различен от фабричния софтуер...
Т.е щом има някаква резба, има какво да се пипа и хардуерно, или бъркам? Задължително ли е "калибрирането" да стане, когато турбото е свалено или е възможно и софтуерно, когато е на колата?
- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: bmw e90 320d турбина
dogo_stz написа:Т.е щом има някаква резба...
Върти се това, което съм оградил на снимката.
Първо се развива горната гайка за да разхлаби и се върти камбанката отдолу - след това пак стягаш с гайката.
Когато завиваш гайката отваряш лопатките - вдигаш оборотите на топлата част и от там налягането. Развиването е обратното.
Пича на това клипче го прави с тестер.
https://www.youtube.com/watch?v=e-A5ZF9T3fo
Тестера всъщност мери напрежение, което актуатора връща като информация колко е отворен/затворен. Целта на упражнението с него е при затворена геометрия на 100% стойността да е 0,03А или никакво напрежение върху рамото (такова е напрежението при актуатор без закачена геометрия). Друг е въпроса при така настроен актуатор дали колата ще постига стойностите, който компютъра иска. При мен не беше така и се наложи да го навия малко. Въпреки че нямам представа до колко фирмата, която рециклира турбото има този тестер или въртят на око...
Важно е актуатора да не бучи, при изгасен мотор и ключ в гнездото. Ако бучи значи е под напрежение. Там са две опции или геометрията е запецнала (трябва и чистене или е изкривено нещо), или е прекалено навита/развита гайката - и актуатора се опитва да постигне положение, което лопатките не могат.
Относно софтуерното - там вече ще кажат хората които се занимават с ремап, но компютъра казва на актуатора колко да отвори геометрията за да постигне някакво желано налягане - тези стойности може да се пипнат.
Re: bmw e90 320d турбина
Само малко уточнение към горния пост . Актуатора в крайно горно положение отваря напълно лопатките и налягането създавано от турбото е минимално т.е. така се разтоварва , в клипа го наричат старт позишън . В това положение има минимално напрежение във него и към това се стреми регулировката му. Затварянето на лопатките ( движение на актуатора надолу , това от клипа ) повишава скоростта на газовете и така се увеличават оборотите на турбината и я кара да се развърта с по-голяма скорост помагайки й да го прави с малко количество газове налични при ниски обороти. От обяснението от клипа става ясно че единствената правилна регулировка на този актуатор е да е с минимално напрежение при максимално отворена геометрия и да няма бучене от него. Няма как да се вдига налягането от връткането на въпросната камбанка , всичко се командва от компа .
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: bmw e90 320d турбина
Извинявам се за горния пост грешката е моя не съм разбрал добре...
Към двата поста горе, онзи ден се занимавах със актуатора и ми направи впечатление че когато отключа колата слиза надолу и заема пак същата позиция (сигурно компа го тества дали работи) направи ми и впечатление че като го пипна тои вибрира леко не силно но вибрира, днес като се прибирах пробвах какво налягане турбото ще направи и повече от 1.5 бара дори до 3500 оборота не направи повече. Трябва ли се усеща някакво напрежение върху актуатора при сложен ключ без да е запалена или няма никакво напрежение ако всичко е ок. След като измине малко време тои се изключва и като го местя на ръка се мести лесно и плавно не блокира геометрията. Турбото е сменяно ама преди време и не знам дали са пипали актуатора, колата като цяло си върви добре и няма спънки но ми е чудно дали този актуатор трябва да вибрира и какво максимално налягане трябва да прави турбото.
Към двата поста горе, онзи ден се занимавах със актуатора и ми направи впечатление че когато отключа колата слиза надолу и заема пак същата позиция (сигурно компа го тества дали работи) направи ми и впечатление че като го пипна тои вибрира леко не силно но вибрира, днес като се прибирах пробвах какво налягане турбото ще направи и повече от 1.5 бара дори до 3500 оборота не направи повече. Трябва ли се усеща някакво напрежение върху актуатора при сложен ключ без да е запалена или няма никакво напрежение ако всичко е ок. След като измине малко време тои се изключва и като го местя на ръка се мести лесно и плавно не блокира геометрията. Турбото е сменяно ама преди време и не знам дали са пипали актуатора, колата като цяло си върви добре и няма спънки но ми е чудно дали този актуатор трябва да вибрира и какво максимално налягане трябва да прави турбото.
- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: bmw e90 320d турбина
vladobate написа:Само малко уточнение към горния пост ...
Привет - това е ясно, че налягането го регулира компютъра, но в моя случай имаше по-малко постигнато налягане отколкото компютъра искаше. След като завъртях камбанката нещата се изравниха.
Дори на празен оборот компютъра търси 960-70 mbar (следя ги на инпа)- преди да завъртя актуатора държеше на 850 mbar - имаше липса на ускорение в ниските и след това колата тръгваше изведнъж (към 2200 оборота). При плавно ускорение до 2200 оборота разликата между търсено и постигнато налягане стигаше до 800-900 mbar.
След въртенето на празен ход има 1010 mbar при търсени 970 (дори малко повече) и няма забавяне или разлика между искано и постигнато налягане нагоре в оборотите.
За мен актуатора може да направи разлика в налягането (макари и малка) и ако не е регулиран правилно колата няма да ускорява плавно.
Доста колеги с този мотор имат проблем с плавното ускорение - бих им препоръчал първо там да гледат - търсено и постигнато налягане след турбото в оборотите, в който колата не върви както трябва.
awful написа:Извинявам се за ...
Колега, нормално е да има напрежение при вкаран ключ и да няма когато заспи. Това е нормално - но не трябва да има бучене.
При смяна на турбото сменят и актуатора (ако е ново) ако сменят централната касета може да се използва стария.
Относно налягането - на какво го гледаш? На INPA моята достига 2760 mbar с атмосферното налягане, но това е защото е с ремап - нормалното е 2500 mbar. При нормално атмосферно налягане в София от 950-1030 hPa значи реалния надув при мен е 1,76 mbar. Това е лекия ремап, има колеги с по 2 бара- колата пренадува и влиза в авариен режим за да спаси мотора на 2,3 някъде
Ако нямаш ремап и мериш без атмосферното значи 1,5 си ок - точно във фабричните стойности.
- Niki6614
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 16.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
- Мечтае да кара: M4
Re: bmw e90 320d турбина
Здравейте колеги, имам същия проблем който описвате по-горе. Турбото го рециклирах вече два пъти за изминати 40К км. Първият път имаше лек нагар по-перките, изсипах им 1000лв и казаха че ще е като ново. Вторият път нахрани двигателя с масло защото беше избил семеринг на маслените пътища. Оправих го за 600лв като ми пратиха турбото в дупница при някакъв уж много читав майстор. Сега разбирам, че и след двата рециклажа съм имал проблем понеже колата не върви в ниските обороти, всеки път трябва да и натискам кикдаун за да свали предавка та да тръгне. Когато я отключвам рано сутрин чувам шум от турбото все едно нещо върти на сухо, когато е загряла и я отключвам се чува бучене пак от там. От вашите постове разбирам, че това е може би проблем с актуатора и ви моля, понеже ми писна от пенкелер сервизи, да ми препоръчате къде да отида за да реша проблема. Благодаря ви предварително, отворен съм към мнения и препоръки.
- SAVA savatinov
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 1.11.2016
Re: bmw e90 320d турбина
Почти всички сервизи които се правят че ремонтират турбини са измамници плшташ дебело за най доброто а нищо не правят . Моята турбина е ремонтираха във софия в един сервиз до кв. Люлин много рекламиран имали най модерния стенд .поръчах да ми я направят със наи доброто и платих 860лв. За английски части на фирма милет инищо не направиха първо им е върнах защото свиреше м-у средната и топлата част после се оказа че колата ми започна да гори масло със новата турбина не вярващите на лъжци поръчаите си китайска средна част тя е балансирана намерете по читав майстор да ви я монтира и след като качите турбината на колата я регулиращите от камбанката със софтуер за бмв докато на всички обороти стойностите са близки до тези които дава програмата така ще имате добра турбина без да ви лъжат измамници и псевдо майстори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани