bmw e90 320d турбина

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 29.10.2007

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от nikolow_kz » 16 Мар 2017, 15:50

Чакам си турбината обратно, но не ремонтирана! От Колос ми казаха, че е тотал щета-топлата част била 5мм издълбана от геометрията на която са и липсвали половината лопатки.Трябвало нова топла част с нова геометрия и нова сърцевина! Направо лошо ми стана, а колата не беше чак толкова зле-направо им казах да ми я пращат в кашон и ще се оправям както мога.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от vld » 16 Мар 2017, 16:57

Ако това е истина си намери някоя втора ръка и преди да я монтираш я дай да я изчистят и да и сменят лагерите, после да мине стенд и тогава монтираш.
Да знаеш че е направено както трябва и повече да не се занимаваш.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от awful » 16 Мар 2017, 21:53

Монтирах новата сърцевина обаче като подам по рязко газ на място и се чува свистене от турбото, със старото не съм чувал да свити така, направих половин оборот на голямата гаика и намаля свистенето, маи ще трябва да се закачи за машинка да се настрои но мисля първо да пробвам как е на пътя а и маи от мапа като е надуто да се чува сега, като се има на предвид че всичко около турбото е като ново.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от vladobate » 16 Мар 2017, 23:53

Закачете на диагностика и следете искани и реални налягания . Следват корекции от фиксиращите гайки на актуатора , докато постигнете желания резултат. Това ако имате приличен достъп за регулиране. Не е страшно , защото с такава регулировка се настройва началното положение на променливата геометрия . Със завиване на гайките посока вакум-актуатора се затваря геометрията т.е. по-рано постига налягане . Съответно със развиване на гайките се отварят лопатките на геометрията и съответно малко по-късно се постига налягане . По тези елементарни обяснения може да си настроите турбинката . Свистене се чува или не....божа работа малко :mhihi: Не съдете по този звук за състоянието й , а използвайте диагностика за обратна връзка , най-коректно е . Замяна на цяла сърцевина ( картридж , средна част ) има много предимства сравнено със рециклиране. Основното е състоянието и на самото лагерно тяло и най-вече частта откъм турбинната перка . Там може да се получи износване особено ако е оставено дълго без обслужване или замяна своевременна на ремонтен комплект . Съответно маслообиращия сегмент в тази част не може да си върши работата и следва загуба на масло и пропуск на изгорели газове в самото тяло .Освен това получавате чисто нов вал ( турбинна перка и ос са едно цяло ) , чисто нова компресорна перка ( често тя поема удари от разни малки частици преминали през филтъра или части от него ) . ПС: Свистене , стържене , свирене , виене , все думи отразяващи субективна преценка , затова диагностициране на турбо по този начин е несериозно . Примерно натрупване на мръсотийки води до промяна на звука от преминаващия въздух и сответно до поява или промяна на звук различен от този с който сме свикнали , нормално . И накрая , разните там 15/40 , 10/40 и други подобни бози наричани масло са най-важни за нормална или пагубна работа на турбото. Затова редовна смяна с предписаното от прозиводителя както и прилични филтри .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от awful » 17 Мар 2017, 13:49

vladobate написа:Закачете на диагностика и следете искани и реални налягания . Следват корекции от фиксиращите гайки на актуатора , докато постигнете желания резултат. Това ако имате приличен достъп за регулиране. Не е страшно , защото с такава регулировка се настройва началното положение на променливата геометрия . Със завиване на гайките посока вакум-актуатора се затваря геометрията т.е. по-рано постига налягане . Съответно със развиване на гайките се отварят лопатките на геометрията и съответно малко по-късно се постига налягане . По тези елементарни обяснения може да си настроите турбинката . Свистене се чува или не....божа работа малко :mhihi: Не съдете по този звук за състоянието й , а използвайте диагностика за обратна връзка , най-коректно е . Замяна на цяла сърцевина ( картридж , средна част ) има много предимства сравнено със рециклиране. Основното е състоянието и на самото лагерно тяло и най-вече частта откъм турбинната перка . Там може да се получи износване особено ако е оставено дълго без обслужване или замяна своевременна на ремонтен комплект . Съответно маслообиращия сегмент в тази част не може да си върши работата и следва загуба на масло и пропуск на изгорели газове в самото тяло .Освен това получавате чисто нов вал ( турбинна перка и ос са едно цяло ) , чисто нова компресорна перка ( често тя поема удари от разни малки частици преминали през филтъра или части от него ) . ПС: Свистене , стържене , свирене , виене , все думи отразяващи субективна преценка , затова диагностициране на турбо по този начин е несериозно . Примерно натрупване на мръсотийки води до промяна на звука от преминаващия въздух и сответно до поява или промяна на звук различен от този с който сме свикнали , нормално . И накрая , разните там 15/40 , 10/40 и други подобни бози наричани масло са най-важни за нормална или пагубна работа на турбото. Затова редовна смяна с предписаното от прозиводителя както и прилични филтри .


Е90 не е със вакумно управление на турбото а със електронен актуатор които е по труден за настройване от вакумния, не съм си играл със електронния но вакумните нямам проблем, ще видя днес какво ще стане със моята, преди да го пипам ще е тествам да видя как въври, като гледам стойностите през инпа исканите са 970 а това което идва е 1010.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от vladobate » 17 Мар 2017, 20:59

Awful, съжалявам , грешката е моя . Електронно управляемите наистина се настройват с машинка в която има вкарани данни за първоначално нулево положение. Тук в провинцията :mhihi: (Пловдив) няма никъде , всеки се услушва , а уж фирми и майстори за рециклиране много. На диагностика се вижда и може да се коригира с данните от нея пак по аналогичен начин на тази с вакумно управление , даже мисля е по-добър вариант стига да има достъп удобен. Исках само да изясня ,че не философия и даже повечето нямащи такава апаратура турбосервизи точно това правят, да не кажа и че малко на "усет" се настройват .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от awful » 18 Мар 2017, 11:16

След тест вчера и пипане на актуатора турбокомпресора надува добре и
набира супер само където при по рязко подаване на газта при обороти до 2000 се чува леко свистене от турбокомпресора и се чува от топлата част. Ако завия гаиката със оборот се чува повече свиренето и колата не върви добре.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.03.2017
Пол: Мъж
Кара: e91 320d

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от vlado_e91 » 24 Окт 2017, 0:16

Здравейте колеги,

Подлежи ми ремонт на турбината, тъй като в петък изкара един много "приятен" бил дим през ауспуха, и след буксир /дърпане/ до майстор се оказа, че турбината е сдала багажа.
Да ме насочите към сервиз/човек, който може да съдейства, тук из форума гледах и във форума на Е60 за подобни теми пишеше за сервиз във Варна /позициониран съм тук/ зад Техническия университет (МЕИ), който е или за някой си Йовчо по пътя за Златни. В момента турбината е в Разград. Имам и опция за някакъв техник във Враца, който се занимавал с турбота като работел с американски части и имал картриджа( до колкото разбрах той е бил за смяна ) за около 240-260лв, като изпращам турбото сменя и връща обратно.

Моля за съвети и насоки. :)
Колата е е91 320d 163к.с.

Поздрави,

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 18.05.2018
Пол: Мъж

Re: bmw e90 320d турбина

Мнение от mito_vr » 28 Май 2018, 18:15

Колега кой е майстора във враца имаш ли някакви координати?

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook