Въпрос за N46B20?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: M52B20, M57D30
Мечтае да кара: MKA
Детайли за колата: ниска и бърза

Въпрос за N46B20?

Мнение от BMWdrivers » 22 Яну 2015, 13:39

Колеги насочил съм се към този двигател 150к.с. '04-'05г , кажете ми слабите му страни и какво да гледам при евентуална покупка
Благодаря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от majstorapetkov » 22 Яну 2015, 16:41

Може би най- важното, че след известен не голям пробег, според руски сайтове около 60000км, започва да гори масло. Причината- повишената работна температура на охлаждащата течност, а от там и на маслото, заради еко норми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от FE LIPE » 22 Яну 2015, 18:24

Аз съм с такъв двигател,150 к.с. N46B20B,иначе -да,както е писал колегата това е най-големия проблем на тези двигатели,разхода на масло,ето линк-http://bmw-engines.ru/engines/seria-n46,този проблем засяга не само N46, а и шестцилиндровия N52,за мен покупката на кола с такъв двигател на каквито и да е километри е безсмислена и е неоправдана покупка,защото по-скоро рано отколкото късно трябва да се сменят гумичките на клапаните,за което пък трябва да се отваря мотора,май имало майстор в Пловдив,който ги сменял без да отваря мотора,но това е повече слух отколкото истина.Лошото е ,че ако не знаеш не можеш да хванеш това(разхода на масло) по никакъв начин,колата иначе ще е изрядна от всякъде,за проблема се разбира едва след като се изминат няколко хиляди километра.Успех и не позволявай еуфорията да надделее над трезвата преценка :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: M52B20, M57D30
Мечтае да кара: MKA
Детайли за колата: ниска и бърза

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от BMWdrivers » 22 Яну 2015, 21:40

Мерси за отговорите колеги, значи със сигурност гумичките прегарят и трябва замяна, в такъв случай май ще се насоча към дизелчето 163 к.с., :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от majstorapetkov » 23 Яну 2015, 8:23

Предлагам, така и така има тема пусната за този мотор, стига автора да няма нищо против да е доразвием. Нека видим какво пишат и по чуждите сайтове, така че давайте линкове към тях как се справят колегите и какво може да се направи, за да не се чувстваме обречени тези, които караме коли с този мотор. Според мен задължително каране с хубаво гориво и смяна на масло под 10000км, с качествено и вискозитет 0 или 5W40.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от nero_ » 23 Яну 2015, 9:16

FE LIPE написа:...за мен покупката на кола с такъв двигател на каквито и да е километри е безсмислена и е неоправдана покупка,защото по-скоро рано отколкото късно трябва да се сменят гумичките на клапаните,за което пък трябва да се отваря мотора,май имало майстор в Пловдив,който ги сменял без да отваря мотора,но това е повече слух отколкото истина....


Сменят се и без сваляне на глава (не във всички сервизи, но е възможно). Но това на страна, не мисля че доливането на масло то време на време може да е някаква причина да се избягват споменатите мотори. Всички обичайни (и дискутирани) предимства на бензиновите мотори са на лице, освен това са доста здрави, безпроблемни и сравнително икономични. И винаги си сигурен, че всичко е добре смазано и не ръждясва :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от majstorapetkov » 23 Яну 2015, 11:11

Само гумичките на клапаните ли са причина?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от nero_ » 23 Яну 2015, 13:33

за n52 има и други причини (има важна тема по въпроса). За n46 нямам информация.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 18.05.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от Tegko » 24 Яну 2015, 12:00

Здравейте,
Аз съм много доволен от този двигател. Като слаби страни мога да посоча единствено уплътненията от които има леки течове на масло. Но това е отвън, за момента не ми гори масло. От смяна до смяна не доливам нито капка, а постоянно го следя и е на 5 чертички. Като масло му сипвам Castrol Edge 0W30. Колата е на 158к реални километри, дано скоро не започне да похарчва масълце и при мен, както споменаха колегите.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 23.09.2015
Пол: Мъж

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от secko_007 » 23 Сеп 2015, 21:13

И аз имам от този двигател. Когато на магистрала натисна до 170 км/ч /ок.4000 об./ почва да гори масло. Иначе ако си карам спокойно не гори въобще. Ще потърся майстор, който сменя гумичките без да сваля главата. В професионалните сервизи го правят с въздух под налягане. :)
BMW BMW über alles, über alles in der Welt :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от FE LIPE » 26 Сеп 2015, 13:33

А бе хубав си е двигателя,аз започнах да си променям мнението,вече една година я карам колата ежедневно,доволен съм,само бензин и една смяна на масло,че не го смених като я взех.Предишната ми кола бе турбо дизел 131 коня помпа дюза на VAG,вървят относително еднакво,еднакво пъргави и еластични са,поне за мен,само че без проблемните турбо,управлението му и турбопътищата,които непрекъснато ми създаваха проблеми.Отгоре на всичко двигателя е и доста икономичен и съизмерим с дизела при еднакъв стил на каране и еднакъв маршрут.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е(90)335I
Детайли за колата: Е(90) 335I ->2007г,306к.с, автомат калашников

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от OxoBoxo » 27 Сеп 2015, 8:41

Аз съм със същият двигател и досега никога не ми се е налагало да доливам повече от 2-300 мл от смяна до смяна, т.е. около 10-11 хил.км. Карам с 5В-40 БМВ масло, като искам да уточня че аз направих 100к километра миналия месец :mhihi: при което реших превантивно да сменя: предни амортесьори и предни дискове. Още съм с оригиналния акумулатор. Колата съм е купил от Камор на 17 000км на 8 месеца и досега единственото което ми се чупило е бравата на шофьорската врата, и пружинка на валветроника. Имам и смяна на демферна шайба, но беше по гаранция. Никога не ми е липсвало мощност , да винаги може и повече но пък разхода както казаха по-горе е сравним с на дизелов двигател. Така, че аз съм изключително доволен от колата и за разлика от моите приятели(10тина с дизелови БМВ) , никога не ми се е налагало да коментирам качеството на горивата. Колата до ден днешен се обслужва в Дарукар(ГСМ) и винаги ми казват, че колата е в перфектно състояние след оглед на ходовата част. Колата нито тропа предницата, никакви проблеми нито паразитни шумове, предвид че моето каране е 80/20 градско/извънградско. Разхода ми се движи: 10/12 градско при средномесечна ср.скорост 19-21 км/ч, 6-8 извън градско при ср.скорост 90.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 27.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E87 N46B20B

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от antoanidis » 01 Окт 2023, 9:09

Здравейте,

И аз съм със същия двигател и ми гори масло и пуши отзад като давам газ при потегляне, иначе на място не толкова.
Каква може да е причината?гумички или сегменти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Въпрос за N46B20?

Мнение от The Heartlistener » 02 Окт 2023, 16:27

antoanidis написа:Здравейте,

И аз съм със същия двигател и ми гори масло и пуши отзад като давам газ при потегляне, иначе на място не толкова.
Каква може да е причината?гумички или сегменти?

Сто пъти е разисквано - ГУМИЧКИ.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook