Проблем с дюзи N43 двигател
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- gpopivanov
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 20.02.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F25 xDrive30d
Проблем с дюзи N43 двигател
Здравейте Колеги,
Малко предистория...
От няколко месеца от време на време ми светва engine check лампата на таблото (в жълто) и след няколко дена и гасне. Напоследък забелязах в студа че двигателя на обороти се тресе леко. Ходих на диагностика в Мирафиори (там успях да си запиша най-ранен час) и ми казаха че 2 от дюзите най-вероятно са за смяна. Това което ме учудва е че колата няма още 5г, на 120000 км е, използвам само премиум горива и някакси ми се вижда рано да и отидат дюзите.
Имам следния въпрос, някой от Вас ползвал ли е добавки за почистване на дюзи за бензинов двигател? Според Вас дали да пробвам първо с добавка или направо да ги сменям?
При положение че 2 от дюзите са добре, дали да не сменя само проблемните или да сменям всичките както ме посъветваха в сервиза?
Мерси,
Георги
Малко предистория...
От няколко месеца от време на време ми светва engine check лампата на таблото (в жълто) и след няколко дена и гасне. Напоследък забелязах в студа че двигателя на обороти се тресе леко. Ходих на диагностика в Мирафиори (там успях да си запиша най-ранен час) и ми казаха че 2 от дюзите най-вероятно са за смяна. Това което ме учудва е че колата няма още 5г, на 120000 км е, използвам само премиум горива и някакси ми се вижда рано да и отидат дюзите.
Имам следния въпрос, някой от Вас ползвал ли е добавки за почистване на дюзи за бензинов двигател? Според Вас дали да пробвам първо с добавка или направо да ги сменям?
При положение че 2 от дюзите са добре, дали да не сменя само проблемните или да сменям всичките както ме посъветваха в сервиза?
Мерси,
Георги
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Няма да стане с почистване. Имало е фабрично дефектни дюзи в тези двигатели, заменяни са гаранционно с подобрен вариант с нов парт номер. Лошото е, че който не е попитал, не са му ги сменили. Абсолютно същият проблем имах, вчера смених дюзите, ще видим какво е положението като я покарам. Има ги налични в Дару по 240 лв., което говори доста за проблема и, че в БМВ им е известно за него... По-добре смени четирите, защото вероятността скоро пак да правиш същата операция е голяма.
Never mistake motion for action...
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Колега, имай предвид че дюзите се програмират също така !
Всяка дюза има сериен номер (има няколко дефектни серии) и спецификация (2х 3 цифри)
Тази спецификация се програмира и колата почва да мърка. Ако имаш дюзи от дефектните серии, също е хубаво да ги смениш !
Отделно имаш ли грешки за misfire ?
Всяка дюза има сериен номер (има няколко дефектни серии) и спецификация (2х 3 цифри)
Тази спецификация се програмира и колата почва да мърка. Ако имаш дюзи от дефектните серии, също е хубаво да ги смениш !
Отделно имаш ли грешки за misfire ?
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- gpopivanov
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 20.02.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F25 xDrive30d
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Колеги,
Нямам идея кой е серийния номер. Но имайки на предвид, че колата е произведена 06 2010, съм на мненинето че дюзите са по-скоро наред. Също ако бяха дефектни щяха да ги сменят с някоя сервизна акция - с подобна акция преди година и нещо ми смениха бобините. Колкото до грешките, единственото което знам е че записваше проблеми със сместа на горивото. Чакам ОБД2 модул тези дни и ще следя какви грешки записва с torque и bmwhat.
Днес взех ProTec Fuel Line Cleaner, ще изчакам да ми се поизпразни резервоара до половина и ще сложа добавката пък да видим дали няма да се оправи положението.
Нямам идея кой е серийния номер. Но имайки на предвид, че колата е произведена 06 2010, съм на мненинето че дюзите са по-скоро наред. Също ако бяха дефектни щяха да ги сменят с някоя сервизна акция - с подобна акция преди година и нещо ми смениха бобините. Колкото до грешките, единственото което знам е че записваше проблеми със сместа на горивото. Чакам ОБД2 модул тези дни и ще следя какви грешки записва с torque и bmwhat.
Днес взех ProTec Fuel Line Cleaner, ще изчакам да ми се поизпразни резервоара до половина и ще сложа добавката пък да видим дали няма да се оправи положението.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Да, 2010 вече са с новия парт номер, но според момчетата в сервиза са си проблемни и до днес, това важи за повечето дюзи с директно впръскване. Много са чувствителни на гориво, също така на дълго стоене без да се пали колата.
Never mistake motion for action...
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Пробвай да разменяш бобини и после свещи, за да се увериш, че е от дюзи. Ако на компютъра излиза грешка в едни и същи цининдри въпреки смяната, тогава отваряй главата.
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
а може и просто да имаш проблем със свещите ... много е относително всичко което казваш и тук няма как някой да ти даде точен отговор без да кажеш нещо точно !
Хубаво си взел добавката на Протек.... поне няма да навреди !
Според мен направи една читава диагностика (не само да ти прочетат грешките и да ти ги изтрият както повечето правят)
и тогава съм сигурен че ще разбреш повече !
С една дума накратко :
може да са свещи, инжектори, бубини, цилиндър, гориво и т.н.
Аз бих започнал със смяна на свещите(най-вероятно не си ги сменял), диагностиката и проверка на инжекторите (за 10 минутки става).
След диагностиката ще имаш много по-точна представа !
Хубаво си взел добавката на Протек.... поне няма да навреди !
Според мен направи една читава диагностика (не само да ти прочетат грешките и да ти ги изтрият както повечето правят)
и тогава съм сигурен че ще разбреш повече !
С една дума накратко :
може да са свещи, инжектори, бубини, цилиндър, гориво и т.н.
Аз бих започнал със смяна на свещите(най-вероятно не си ги сменял), диагностиката и проверка на инжекторите (за 10 минутки става).
След диагностиката ще имаш много по-точна представа !
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
От бобини обикновено записва грешки misfire, с дюзите хвърчат разнообразни - богата смес, сривове в напрежение, проблеми в ламбдата. Но си трябва смислена диагностика, безспорно, което колегата вече е направил, доколкото разбрах.
Never mistake motion for action...
- gpopivanov
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 20.02.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F25 xDrive30d
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Колеги,
Ще следя да видя след диагностиката какви грешки ще се запишат и ще пиша обратно : )
Мерси за помощта,
Георги
Ще следя да видя след диагностиката какви грешки ще се запишат и ще пиша обратно : )
Мерси за помощта,
Георги
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Имах същия проблем . Решението е смяна на всички дюзи. Не са сменя само тази, която дава грешката. Оказва се че инжекторите на е90 170 кс са като консуматив. на 100 000 км трябва да се сменят. Същото важи за веригата и помпата за високо налягане
- gpopivanov
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 20.02.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F25 xDrive30d
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Днес прочетох колата,
Една седмица от последната диагностика като още не съм сложил добавката на протек - изчаквам резервоара да ми се поизпразни.
Грешките са следните:
DeNOx catalyst sulfuric : code 0030EA
Lambda probe before catalyst : 002C3D
mixture control: code 0029E0
Поздрави,
Георги
Една седмица от последната диагностика като още не съм сложил добавката на протек - изчаквам резервоара да ми се поизпразни.
Грешките са следните:
DeNOx catalyst sulfuric : code 0030EA
Lambda probe before catalyst : 002C3D
mixture control: code 0029E0
Поздрави,
Георги
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Две от трите излизаха и при мен...
Never mistake motion for action...
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
това не означава ли че ламбдата е за смяна >? тази преди катализатора ? не е ли редно от там да започне ?
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Не, а и тези сонди имат пробег към 250 000км , баш са си дюзите.
- gpopivanov
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 20.02.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F25 xDrive30d
Re: Проблем с дюзи N43 двигател
Здравейте колеги,
Да споделя какво се развиха нещата.
В началото ....
Тео в Мирафиори преди няколко седмици ми каза че 2 от инжекторите са за смяна, аз най-накрая реших да ги сменям. Предварително звъннах в Дару да проверя дали няма промени в цените и познайте. Цена инжектори за N43 до 1 Февруари 2015 ~240лв след 1ви ~450 лв. Цените били актуализирани при положение че преди 1 седмица ми дадоха старите цени ...
Възмутен реших да пробвам алтернативи, почистване на инжекторите. Няколко телефона по късно се разбра че в Дунев имат машина която може да почисти и моите. Или поне това твърдяха първоначално. "Няма никакъв проблем и риск. Ще ги замерим преди и след процедурата" каза Румен.
Първи ден....
Оставих колата към 12:30 като я започнаха веднага. Свалиха инжекторите за приблизително час и така до 19:00. Странно но им отне над 6 часа да извършат иначе нагледно простата и рутинна процедура.
130 лв по късно....
Взимам аз колата току що сглобена и .... никаква разлика - на ниски обороти двигателя е неспокоен колата се тресе. А навсичко отгоре се оказа, че тяхната машина в същност не можела да замери тези инжектори, факт който така и не споделиха с мен преди да направят цялата процедура и да ми предоставят сметката! Макар и многократно да се разбрахме че разчитам да ми кажат дали първоначално има проблеми, и разбирасе ако няма значи няма нужда от процедурата. Изглежда като 130 лв дадени на вятъра ( в същност във фактурата се появиха 20 лева отгоре над първоначално уговорената сума след оглед на колата).
Идва техния диагностицик и ми каза че най-вероятно проблема идва от една от бобининте. Предложи да поръчат една пробно и на другия ден сутрин да мина за пробата за да се знае дали от това е проблема.
Втори ден.....
Отивам аз с колата с идеята за бърза проба - все пак съм на работа! 2 часа по късно сме далеч от приключване на операцията, казват че и свещите са за смяна. Притиснат от времето им оставих колата с уговорката че ще ми звъннат като е готова. Имаше и лек спор на колко километри са свещите но като им показах сервизни документи че са сменяни преди ~60 000 км като чели спряха да твърдят че са на доста повече.
~3,5 часа по късно ....
Звъня с идеята да питам какво става с колата, все пак просто смяна на свещи и бобина, и да питам колко ще струва ремонта и кога да я взема.
"Колегите ще Ви звъннат като е готова колата и ще ви кажат колко е цената за ремонта".
Известно време по-късно (приблизително 15:00 при положение че съм оставил колата в 10:00) Отговора същия!
18:00 сервиза работи до 19. Притиснат съм от времето има сняг трябва да пътувам. Обяснявам всичко това на хората от Дунев отговора без промяна.
В 18:35 ми звънят да си взема колата до 19:00 аз както се досещате съм на поне 30 мин с кола от там, има сняг петък час пик... като и да е с много уговорки направиха отстъпка да ме изчаката до 19:10.
Взимам колата, съответно диагностицика който се е занимавал цял дне с нея го няма. Търсят го по телефона за да ми обясни.....
Цената за труд няма да я коментирам, очевидно над това с което съм свикнал при положение че 2 дни подред ми слагат по 50 лв за сглобяване и разглобяване + 50 лв за диагностика.
Сменени 4 свещи, една бобина, направена и процедура за почистване на катализатор (процедура за която не съм уведомен и не съм искал). Съответно 50 лв отгоре. Били дигнали колата и я оставили 30 мин да се движи с скорост над 110 км в час!
Паля колата и очевидно промяна голяма двигателя е спокоен. Радостен съм че ми разрешиха проблема, но си оставам със смесени чуства за лоша комуникация и надписани поне с 150 лв сметки за услуги които не съм искал или е можело първоначално да се избегнат.
400лв. по късно с колата всичко изглежда да е наред.
Поздрави,
Георги
Да споделя какво се развиха нещата.
В началото ....
Тео в Мирафиори преди няколко седмици ми каза че 2 от инжекторите са за смяна, аз най-накрая реших да ги сменям. Предварително звъннах в Дару да проверя дали няма промени в цените и познайте. Цена инжектори за N43 до 1 Февруари 2015 ~240лв след 1ви ~450 лв. Цените били актуализирани при положение че преди 1 седмица ми дадоха старите цени ...
Възмутен реших да пробвам алтернативи, почистване на инжекторите. Няколко телефона по късно се разбра че в Дунев имат машина която може да почисти и моите. Или поне това твърдяха първоначално. "Няма никакъв проблем и риск. Ще ги замерим преди и след процедурата" каза Румен.
Първи ден....
Оставих колата към 12:30 като я започнаха веднага. Свалиха инжекторите за приблизително час и така до 19:00. Странно но им отне над 6 часа да извършат иначе нагледно простата и рутинна процедура.
130 лв по късно....
Взимам аз колата току що сглобена и .... никаква разлика - на ниски обороти двигателя е неспокоен колата се тресе. А навсичко отгоре се оказа, че тяхната машина в същност не можела да замери тези инжектори, факт който така и не споделиха с мен преди да направят цялата процедура и да ми предоставят сметката! Макар и многократно да се разбрахме че разчитам да ми кажат дали първоначално има проблеми, и разбирасе ако няма значи няма нужда от процедурата. Изглежда като 130 лв дадени на вятъра ( в същност във фактурата се появиха 20 лева отгоре над първоначално уговорената сума след оглед на колата).
Идва техния диагностицик и ми каза че най-вероятно проблема идва от една от бобининте. Предложи да поръчат една пробно и на другия ден сутрин да мина за пробата за да се знае дали от това е проблема.
Втори ден.....
Отивам аз с колата с идеята за бърза проба - все пак съм на работа! 2 часа по късно сме далеч от приключване на операцията, казват че и свещите са за смяна. Притиснат от времето им оставих колата с уговорката че ще ми звъннат като е готова. Имаше и лек спор на колко километри са свещите но като им показах сервизни документи че са сменяни преди ~60 000 км като чели спряха да твърдят че са на доста повече.
~3,5 часа по късно ....
Звъня с идеята да питам какво става с колата, все пак просто смяна на свещи и бобина, и да питам колко ще струва ремонта и кога да я взема.
"Колегите ще Ви звъннат като е готова колата и ще ви кажат колко е цената за ремонта".
Известно време по-късно (приблизително 15:00 при положение че съм оставил колата в 10:00) Отговора същия!
18:00 сервиза работи до 19. Притиснат съм от времето има сняг трябва да пътувам. Обяснявам всичко това на хората от Дунев отговора без промяна.
В 18:35 ми звънят да си взема колата до 19:00 аз както се досещате съм на поне 30 мин с кола от там, има сняг петък час пик... като и да е с много уговорки направиха отстъпка да ме изчаката до 19:10.
Взимам колата, съответно диагностицика който се е занимавал цял дне с нея го няма. Търсят го по телефона за да ми обясни.....
Цената за труд няма да я коментирам, очевидно над това с което съм свикнал при положение че 2 дни подред ми слагат по 50 лв за сглобяване и разглобяване + 50 лв за диагностика.
Сменени 4 свещи, една бобина, направена и процедура за почистване на катализатор (процедура за която не съм уведомен и не съм искал). Съответно 50 лв отгоре. Били дигнали колата и я оставили 30 мин да се движи с скорост над 110 км в час!
Паля колата и очевидно промяна голяма двигателя е спокоен. Радостен съм че ми разрешиха проблема, но си оставам със смесени чуства за лоша комуникация и надписани поне с 150 лв сметки за услуги които не съм искал или е можело първоначално да се избегнат.
400лв. по късно с колата всичко изглежда да е наред.
Поздрави,
Георги
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани