N52B30 при различни модели

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Gqbriel » 07 Дек 2014, 12:29

Evelin90 написа:Здравейте , и аз имам 325xi ... и преди като съм проверявал по ВИН ми излизаше , че е модел Н52Б30 и аз щях да пиша по този казус , но се отказах. А реално ми е 325 което е 2.5 мотора 218 кончета , което ми се струват доста мудни ( не е най-мощния двигател ) .. Даже в момента мисля тия дни да си пусна колата за продаване и да си взема нещо по мощно ( обмислям нещо като около 3.5 дизелак - с 2 -те турбини , че да ми е идеално )

3.5 бензин не е ли по-добрия вариянт?
Точно,заради определението "мудни" с времето се отказах да гледам 2.5,като разлика в цените на 2.5 и 3.0 не са много големи,но явно в усещането и удоволствието са.
Явно информация за н52б30 при 325 в нета е малко объркана,затова и исках да разбера с темичката,повече инфо,дори мисля ще е полезна в бъдеще,за съжаление 25 е от тези,които не подлежат на "евтино" засилване,това е май предимството на дизелите,при тях само софтуер и си готов


Sent from nokia 6310
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 4.10.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от nsfw » 07 Дек 2014, 15:19

Gqbriel написа:3.5 бензин не е ли по-добрия вариянт?


Само, ако е след 2011 и с мотор N55. Преди това е с N54, които имат проблеми с горивната помпа:
http://consumerist.com/2010/10/26/bmw-r ... -failures/
http://www.bimmerfest.com/news/489840/k ... ctive-fuel
N54 няма Valvetronic. Използва 2 малки турбини на по 8.8PSI. Има прилики със стария М54 - http://motorengine.blogspot.com.au/2008 ... turbo.html
N55 има Valvetronic. Има една турбина, която обаче е twin-scroll. По-икономичен, по-малко вредни емисии и най-важното по-малък турбо лаг и повече въртящ момент в ниските - http://wardsauto.com/news-amp-analysis/ ... not-bigger

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от mad_presley » 15 Сеп 2015, 16:35

Да ъпна малко темата... В крайна сметка, някой пробвал ли е да сложи на N52B25 всмукателен колектор от N52B30?

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 25.05.2015
Пол: Мъж

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от VoodooBoot » 15 Сеп 2015, 18:30

nsfw написа:
Gqbriel написа:3.5 бензин не е ли по-добрия вариянт?


Само, ако е след 2011 и с мотор N55. Преди това е с N54, които имат проблеми с горивната помпа:
http://consumerist.com/2010/10/26/bmw-r ... -failures/
http://www.bimmerfest.com/news/489840/k ... ctive-fuel
N54 няма Valvetronic. Използва 2 малки турбини на по 8.8PSI. Има прилики със стария М54 - http://motorengine.blogspot.com.au/2008 ... turbo.html
N55 има Valvetronic. Има една турбина, която обаче е twin-scroll. По-икономичен, по-малко вредни емисии и най-важното по-малък турбо лаг и повече въртящ момент в ниските - http://wardsauto.com/news-amp-analysis/ ... not-bigger


И не само с помпата (за високо налягане, HPFP), а също и с инжектори, турбини и водна помпа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Gqbriel » 16 Сеп 2015, 8:47

mad_presley написа:Да ъпна малко темата... В крайна сметка, някой пробвал ли е да сложи на N52B25 всмукателен колектор от N52B30?


Не съм чул аз,но както предполагах още в първия пост : има 325и които са с нб2б30 и само софтуерно си стават 258кс - което е далавера ако се търси 330и ,защото 325 повечето случаи са по-евтини.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от mad_presley » 16 Сеп 2015, 10:51

Gqbriel написа:
Не съм чул аз,но както предполагах още в първия пост : има 325и които са с нб2б30 и само софтуерно си стават 258кс - което е далавера ако се търси 330и ,защото 325 повечето случаи са по-евтини.


И аз не знам, но пък купих колектор от 330i :mhihi:
Четох доста теми, като тази http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=372973 но явно става въпрос за американските 325, които явно са N52B30, но с всмуктелен колектор с една диса. Дефакто слагат колектор с две диса клапи и наливат софтуер за 330i.
Аз понеже си купих една 325 11.2005г и веднага реших да се сдобия с такъв колектор, но явно се прецаках, защото като гледам в realoem, тя и моята си е с две диси, които са еднакви и за двата двигателя. Всмукателния колектор обаче е различен и за това питах, дали някой я е правил тази интервенция и дали има ефект :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Gqbriel » 16 Сеп 2015, 12:33

mad_presley написа:
Gqbriel написа:
Не съм чул аз,но както предполагах още в първия пост : има 325и които са с нб2б30 и само софтуерно си стават 258кс - което е далавера ако се търси 330и ,защото 325 повечето случаи са по-евтини.


И аз не знам, но пък купих колектор от 330i :mhihi:
Четох доста теми, като тази http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=372973 но явно става въпрос за американските 325, които явно са N52B30, но с всмуктелен колектор с една диса. Дефакто слагат колектор с две диса клапи и наливат софтуер за 330i.
Аз понеже си купих една 325 11.2005г и веднага реших да се сдобия с такъв колектор, но явно се прецаках, защото като гледам в realoem, тя и моята си е с две диси, които са еднакви и за двата двигателя. Всмукателния колектор обаче е различен и за това питах, дали някой я е правил тази интервенция и дали има ефект :D

Американките са н52б30 и тогава филма е на лице :mhihi: .....а ти с н52б25 ли си?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от mad_presley » 16 Сеп 2015, 12:40

Да, изглежда съм с N52B25 и тъкмо се размечтах за едни 50 коня....ама бързо ми мина :D
Тя колата и без това е още в Германия и ще пристигне към 04.10, та до тогава ако не съм продал колектора, ще пробвам да видя какво ще стане :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Gqbriel » 16 Сеп 2015, 12:59

mad_presley написа:Да, изглежда съм с N52B25 и тъкмо се размечтах за едни 50 коня....ама бързо ми мина :D
Тя колата и без това е още в Германия и ще пристигне към 04.10, та до тогава ако не съм продал колектора, ще пробвам да видя какво ще стане :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Е по вин с кой мотор е бе :mhihi: изглеждало хахахах.....а ако не става колектора и е здрава ДИС–ата може да ми дадеш оферта за ДИС–ата евентуално :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от mad_presley » 16 Сеп 2015, 13:51

VIN KT64675, ако можеш да разбереш по вин-а :D В Realoem излиза N52B25A до 03/2006, след 03/2006 пак е същия двигател N52B25A. Представа нямам с кой двигател е, а и не мога да я погледна в момента, дали е с две диси :D

P.S Явно си е 2.5, защото като дам на щатска 325 от същата година си излиза N52B30A.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B30 при различни модели

Мнение от Gqbriel » 06 Окт 2016, 11:10

Въпроса ми е следния - някой знае ли дали има разлики механични в този мотор при следните версии:

2008-2011 E89 Z4 sDrive30i
2009-2011 E84 X1 xDrive28i
2009-2012 E87 130i
2004-2008 E90/E92/E93 330i, 330Ci, 330xi
2005-2009 E60/E61 530i, 530xi
2004-2007 E63/E64 630i
195 kW Applications:

2005-2008 E85/E86 Z4 3.0si
2006-2009 E87 130i hatchback
200 kW Applications:

2006–2010 E83 X3 3.0i
2006-2010 E70 X5 3.0si, xDrive30i
2007-2010 E63/E64 630i


Защо питам - защото този мотор го има от 160kw до 200kw което е при 6-а серия а незнам да има модификации по самия мотор.Та мога ли и как да използвам софтуера от 6та серия на моята кола,все пак не са малко коне говорим за 12кс (на цифра са малко но за атмосферен мотор се усещат) .
Отделно гледах страницата на Маднес и от същия мотор в Е90 само с махане на катализаторите резултата е 20кс + което по моята логика определено със сфотуер от 6ца и без актализатори трябва да се промени мотора - та някой ако знае нека не си пази инфото за него си - Благодаря
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: N52B30 при различни модели

Мнение от nero_ » 06 Окт 2016, 12:38

Един приятел беше при Маднес преди няколко дни с e90 330i - махна катализатори и ремап. Според диното крайния резултат е 272 (+28 коня). Аз лично съм доста скептичен към резултатите от диното. Чакам да покара 1-2 седмици и да сподели резултати. Има си приятел с е46 330i и си замерват редовно, така че ще сподели и реалната разлика от тези предполагаеми 28 коня.

По въпроса ти - моторa е модификация на N52KP (ревизирания н52 след 2007). Точния код на мотора е N52B30O1. По-високия перформънс е резултат от малки подобрения + промени в софтуера:

- ново ЕКУ
- нов дебитомер
- нов дросел
- нов маслоотделител
- нови биели
- нови изпускателни клапани
- преработена водна помпа
- нови валове

Промените на N52KP са доста, притовно на това, което повечето хора мислят - черен капак вместо сив :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B30 при различни модели

Мнение от Gqbriel » 07 Окт 2016, 8:42

nero_ написа:Един приятел беше при Маднес преди няколко дни с e90 330i - махна катализатори и ремап. Според диното крайния резултат е 272 (+28 коня). Аз лично съм доста скептичен към резултатите от диното. Чакам да покара 1-2 седмици и да сподели резултати. Има си приятел с е46 330i и си замерват редовно, така че ще сподели и реалната разлика от тези предполагаеми 28 коня.

По въпроса ти - моторa е модификация на N52KP (ревизирания н52 след 2007). Точния код на мотора е N52B30O1. По-високия перформънс е резултат от малки подобрения + промени в софтуера:

- ново ЕКУ
- нов дебитомер
- нов дросел
- нов маслоотделител
- нови биели
- нови изпускателни клапани
- преработена водна помпа
- нови валове

Промените на N52KP са доста, притовно на това, което повечето хора мислят - черен капак вместо сив :)

Ясно - интересно инфо ,това не съм го чел или поне не съм го видял :clap: така поставено,определено не е само софтуер и все пак с толкова промени само 20кс си е смешно,но нали.

Интересно ми е тази 330ка дали не е онази при маднес която я дадоха само от катализатори еди колко си коня,но май е същата - мен също ме вълнува какви са разликите и основно в звука каква е.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: N52B30 при различни модели

Мнение от nero_ » 07 Окт 2016, 9:26

Gqbriel написа:
nero_ написа:...

Ясно - интересно инфо ,това не съм го чел или поне не съм го видял :clap: така поставено,определено не е само софтуер и все пак с толкова промени само 20кс си е смешно,но нали.


Те промените на 95% са обвързани с подобряването на надеждността и ефективността. Примерно валовете са по-леки, но със запазени профили. Помпата е с повишена надеждност. Клапаните са с одебелени стебла (но запазен диаметър).

Gqbriel написа:Интересно ми е тази 330ка дали не е онази при маднес която я дадоха само от катализатори еди колко си коня,но май е същата - мен също ме вълнува какви са разликите и основно в звука каква е.


За същата става въпрос, защото видях коментар, който прилича да е написан от теб (да не казвам със сигурност :) ). За звука каза, че е доволен. Думите му бяха - "значително по-приятен". Една идея по-шумна е станала, но минимално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B30 при различни модели

Мнение от Gqbriel » 07 Окт 2016, 10:05

nero_ написа:
Gqbriel написа:
nero_ написа:...

Ясно - интересно инфо ,това не съм го чел или поне не съм го видял :clap: така поставено,определено не е само софтуер и все пак с толкова промени само 20кс си е смешно,но нали.


Те промените на 95% са обвързани с подобряването на надеждността и ефективността. Примерно валовете са по-леки, но със запазени профили. Помпата е с повишена надеждност. Клапаните са с одебелени стебла (но запазен диаметър).

Gqbriel написа:Интересно ми е тази 330ка дали не е онази при маднес която я дадоха само от катализатори еди колко си коня,но май е същата - мен също ме вълнува какви са разликите и основно в звука каква е.


За същата става въпрос, защото видях коментар, който прилича да е написан от теб (да не казвам със сигурност :) ). За звука каза, че е доволен. Думите му бяха - "значително по-приятен". Една идея по-шумна е станала, но минимално.

Бе аз съм :mhihi: ...значи с две думи да продам моя и да слагам от 630 и :mhihi: можеш ли да ми кажеш ако трябва на л.с на колко му е стъпило цялото нещо
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook