Премахване на DPF и катализатор
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- snooperchi
- младши ентусиаст
- Мнения: 370
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d xDrive
- Мечтае да кара: Скоро в F12...
Re: Премахване на DPF и катализатор
Там е то проблема, че избушихме всичко, защото имах проблем и ми набиваше маслото в дпф-а... ии няма да ви казвам какво чудо беше.
Трябваше да го махна.
Колата стана просто уникална за каране. Махнати пеперуди, дпф и катализатор... направо коренна разлика. 235 фейса. Хдрайв
Sent from my iPhone using Tapatalk
Трябваше да го махна.
Колата стана просто уникална за каране. Махнати пеперуди, дпф и катализатор... направо коренна разлика. 235 фейса. Хдрайв
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Премахване на DPF и катализатор
Аз си намерих избушен ДПФ с оставен катализатор точно за 1 ден, тук във форума....
- dpopov
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: Премахване на DPF и катализатор
snooperchi написа:Здравейте колеги.
Аз искам да си сложа нещо като катализатор, да спира кофти миризмата.
Бях с дпф и катализатор, но ги изтърбуших умишлено, заради проблем с бутане на масло.
Оправих си всичко, но искам да сложа някакъв заместител. Примерно на мястото на средното гърне. Идеята е , да спре миризмите...
Според вас, дали ще има ефект?
Някой да го е правил?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Взимай катализатор, не го мисли. Почти ще си решиш проблема
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
- tosh
- младши ентусиаст
- Мнения: 436
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: Премахване на DPF и катализатор
dpopov написа:snooperchi написа:Здравейте колеги.
Аз искам да си сложа нещо като катализатор, да спира кофти миризмата.
Бях с дпф и катализатор, но ги изтърбуших умишлено, заради проблем с бутане на масло.
Оправих си всичко, но искам да сложа някакъв заместител. Примерно на мястото на средното гърне. Идеята е , да спре миризмите...
Според вас, дали ще има ефект?
Някой да го е правил?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Взимай катализатор, не го мисли. Почти ще си решиш проблема
Или си сложи афтърмаркет DPF филтър WALKER филтър за сажди / твърди частици, изпускателна система EVO C който е на прилична цена
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Heat
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 61
- Регистриран на: 26.10.2012
- Кара: 3.0i
- Мечтае да кара: 335i
- Детайли за колата: Кола
Re: Премахване на DPF и катализатор
Здравейте,
препоръчайте ми сервиз за махане на DPF и катализатор в София.
Колата след това ще се ремапва или при Маднес или в Адлер.
Доколкото разбрах, май има опция да махнат DPF направо в Маднес.
Поздрави,
Кико
препоръчайте ми сервиз за махане на DPF и катализатор в София.
Колата след това ще се ремапва или при Маднес или в Адлер.
Доколкото разбрах, май има опция да махнат DPF направо в Маднес.
Поздрави,
Кико
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Премахване на DPF и катализатор
Където правиш ремапа (и на 2-те места към които си се насочил) можеш да искаш цена направо за всичко - махане на ДПФ и след това ремап (включващ софтуерното спиране на ДПФ-а).
Ако само ДПФ-ът ти е проблемен - можеш да искаш само да ти махнат ДПФ-а без катализатора.
П.П. Имай предвид, че самият ДПФ само за скрап струва 100-150 лева (дори да е натрошена питата), катализаторът и той по спомен струва 150-250, така че където и да го махаш си искай обратно частите (каквото е останало от тях) или да ти приспаднат адекватно от цената.
Ако само ДПФ-ът ти е проблемен - можеш да искаш само да ти махнат ДПФ-а без катализатора.
П.П. Имай предвид, че самият ДПФ само за скрап струва 100-150 лева (дори да е натрошена питата), катализаторът и той по спомен струва 150-250, така че където и да го махаш си искай обратно частите (каквото е останало от тях) или да ти приспаднат адекватно от цената.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Премахване на DPF и катализатор
Здравейте,
Двигателят е N57. Вчера правих диагностика на DPF-a поради леко почернял ауспух и имах стойности около 50mbar преди DPF. Имах записани следните грешки:
0040Е9 - DDE: Exhaust-gas recirculation controller, position control
0041BA - DDE: Exhaust backpressure sensor
00480A - DDE: Particulate filter system
004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor
Всички грешки бяха на различни километри.
След изтриването остана упорито 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor. Другите грешки ги няма.
Последната регенерация е била преди 320км. Дава живот на DPF-a още над 100000км. Днес сутринта излезнах с лаптопа да чистя ДПФ-а. Покарах малко към магистралата и после включих ISTA-та. Интересното, че показваше Exhaust gas backpressure около -5 mbar (отрицателно), а последната регенерация още стоеше на около 330км. Въпреки всичко беше зададено искане за регенерация. Излезнах на магистралата, хванах 120 на 4-та(3000 об.) и след около километър се включи регенерацията. Регенерира се някъде до преди Чирпан. След това тръгнах обратно, спрях и показваше 1-2 мбар. След около 10-тина км спрях пак (беше нагорнище) и показваше пак -5 мбар Докато карах я изпъвах доста пъти. Максимално даваше 80 мбар при държане над 3000 оборота. Когато се прибрах преди да угася на празен ход беше към 14 мбар. Проверих грешките - имаше само 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor.
Въпросите ми към по-опитните - нормални ли са тези данни? Каква може да е причината за почерняващите накрайници? За мен няма много логика да е пробит, поради това, че все пак вдига налягане.
Някой от датчиците е за смяна. Но точно кой от двата трябва да се смени?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/Europe/330xd-N57/L-N/oct2008/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts#7805152_3
3-та или 5-та позиция е въпросния датчик? Достъпни ли са без да се сваля DPF или ще се прави гимнастика? Целта ми е да запазя филтъра, а не да го махам.
Благодаря предварително за помощта!
Двигателят е N57. Вчера правих диагностика на DPF-a поради леко почернял ауспух и имах стойности около 50mbar преди DPF. Имах записани следните грешки:
0040Е9 - DDE: Exhaust-gas recirculation controller, position control
0041BA - DDE: Exhaust backpressure sensor
00480A - DDE: Particulate filter system
004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor
Всички грешки бяха на различни километри.
След изтриването остана упорито 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor. Другите грешки ги няма.
Последната регенерация е била преди 320км. Дава живот на DPF-a още над 100000км. Днес сутринта излезнах с лаптопа да чистя ДПФ-а. Покарах малко към магистралата и после включих ISTA-та. Интересното, че показваше Exhaust gas backpressure около -5 mbar (отрицателно), а последната регенерация още стоеше на около 330км. Въпреки всичко беше зададено искане за регенерация. Излезнах на магистралата, хванах 120 на 4-та(3000 об.) и след около километър се включи регенерацията. Регенерира се някъде до преди Чирпан. След това тръгнах обратно, спрях и показваше 1-2 мбар. След около 10-тина км спрях пак (беше нагорнище) и показваше пак -5 мбар Докато карах я изпъвах доста пъти. Максимално даваше 80 мбар при държане над 3000 оборота. Когато се прибрах преди да угася на празен ход беше към 14 мбар. Проверих грешките - имаше само 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor.
Въпросите ми към по-опитните - нормални ли са тези данни? Каква може да е причината за почерняващите накрайници? За мен няма много логика да е пробит, поради това, че все пак вдига налягане.
Някой от датчиците е за смяна. Но точно кой от двата трябва да се смени?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/Europe/330xd-N57/L-N/oct2008/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts#7805152_3
3-та или 5-та позиция е въпросния датчик? Достъпни ли са без да се сваля DPF или ще се прави гимнастика? Целта ми е да запазя филтъра, а не да го махам.
Благодаря предварително за помощта!
Re: Премахване на DPF и катализатор
Почти същите "проблеми" ги имах и аз. Може да прочетеш в тази тема: viewtopic.php?f=112&t=397186&start=120 последните 2 страници.
Сензора за обратно налягане ти прави мизерии. При мен набиваше от време на време тези двете:
00480A - DDE: Particulate filter system
004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor
Според мен първата е резултат от втората и се появява малко след нея. Поне при моя случай беше така.
При мен грешката за сензора се появяваше през грубо 300-400 км, не стоеше постоянно и се чистеше. Бях посъветван да му видя връзките и да не е зацапан. Направих го, но след време пак наби грешка. Вчера я изкарах и аз, защото беше карана само градско около 250км и обратното налягане гонеше 50мбар. До колко вярно е отчитал сензора - не знам. Мисля, че регенерацията ще почне на по-ниски стойности, но не съм сигурен.
Виждам, че сме от един град - Аз тръгнах към Нова Загора и от АТЗ-то малко преди Подслон направи регенерацията-без задаване на принудителна. Но според мен, като се ошашка сензора пречи на регенерациите, защото отчита грешни стойности. Вчера поръчах един от Ибей и ще сменя моя, да видя дали ще спре да набива периодични грешки. На мен ми бе казано в другата тема, че е номер 5 от схемата - 7808013. Такъв и купих. Относно местоположението му - на много лесно място е, отпред вляво на мотора, под декоративната кора. Пада се точно на нивото на течността за чистачки - вдясно от капачката за наливане.
Относно черните накрайници - ако са съвсем леко такива, според общите мнения се случва. Все пак ДПФ-а не е чисто нов и вероятно пропуска по малко. Според други - не трябва да има и точка чернилка.
Мога та ти снимам моите, единия е съвсем леко черен в самия край, но не цапа. Колата е на 260 хиляди. На предната ми пак беше така, а тя беше на 150 хиляди реални.
П.П. Ето:
Сензора за обратно налягане ти прави мизерии. При мен набиваше от време на време тези двете:
00480A - DDE: Particulate filter system
004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor
Според мен първата е резултат от втората и се появява малко след нея. Поне при моя случай беше така.
При мен грешката за сензора се появяваше през грубо 300-400 км, не стоеше постоянно и се чистеше. Бях посъветван да му видя връзките и да не е зацапан. Направих го, но след време пак наби грешка. Вчера я изкарах и аз, защото беше карана само градско около 250км и обратното налягане гонеше 50мбар. До колко вярно е отчитал сензора - не знам. Мисля, че регенерацията ще почне на по-ниски стойности, но не съм сигурен.
Виждам, че сме от един град - Аз тръгнах към Нова Загора и от АТЗ-то малко преди Подслон направи регенерацията-без задаване на принудителна. Но според мен, като се ошашка сензора пречи на регенерациите, защото отчита грешни стойности. Вчера поръчах един от Ибей и ще сменя моя, да видя дали ще спре да набива периодични грешки. На мен ми бе казано в другата тема, че е номер 5 от схемата - 7808013. Такъв и купих. Относно местоположението му - на много лесно място е, отпред вляво на мотора, под декоративната кора. Пада се точно на нивото на течността за чистачки - вдясно от капачката за наливане.
Относно черните накрайници - ако са съвсем леко такива, според общите мнения се случва. Все пак ДПФ-а не е чисто нов и вероятно пропуска по малко. Според други - не трябва да има и точка чернилка.
Мога та ти снимам моите, единия е съвсем леко черен в самия край, но не цапа. Колата е на 260 хиляди. На предната ми пак беше така, а тя беше на 150 хиляди реални.
П.П. Ето:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Премахване на DPF и катализатор
Благодаря много за информацията! Темата я изчетох още вчера, но реших, че тази е по-актуална.
Ще си поръчам датчика и ще видим какво ще стане. Относно цапането за автомобил на реални 180К не би трябвало според мен да цапа. Не е много. С мокра кърпичка се избърсва и се появява цвета на ламарината, но от друга страна имам един познат с 2-ка М47 на около 200К и му е като нова тръбата. Все едно само въздух е излизал през нея. Вярно, че той хич не я настъпва, ама не вярвам толкова да зависи от това. Някои казват, че чернилката е на хубаво, други викат, че това е края. Сложна работа. Между другото и аз като че ли усещам след регенерация как колата дърпа като луда, ама може и плацебо да е.
Засега се успокоявам, че прави регенерации. А някой знае ли на колко км е нормално да се регенерира? Сега беше 340, предния път беше към 420км. Струва ми се, че не е толкова често.
Също имам питане - когато се сменя датчика трябва ли да се откача акумулатора? Чувал съм, че се създават редица проблеми при откачане на акумулатор при тези по-новите.
И още един въпрос -в ISTA-та могат ли да се гледат тези Soot и Ash? Логично е да може.
Ще си поръчам датчика и ще видим какво ще стане. Относно цапането за автомобил на реални 180К не би трябвало според мен да цапа. Не е много. С мокра кърпичка се избърсва и се появява цвета на ламарината, но от друга страна имам един познат с 2-ка М47 на около 200К и му е като нова тръбата. Все едно само въздух е излизал през нея. Вярно, че той хич не я настъпва, ама не вярвам толкова да зависи от това. Някои казват, че чернилката е на хубаво, други викат, че това е края. Сложна работа. Между другото и аз като че ли усещам след регенерация как колата дърпа като луда, ама може и плацебо да е.
Засега се успокоявам, че прави регенерации. А някой знае ли на колко км е нормално да се регенерира? Сега беше 340, предния път беше към 420км. Струва ми се, че не е толкова често.
Също имам питане - когато се сменя датчика трябва ли да се откача акумулатора? Чувал съм, че се създават редица проблеми при откачане на акумулатор при тези по-новите.
И още един въпрос -в ISTA-та могат ли да се гледат тези Soot и Ash? Логично е да може.
Re: Премахване на DPF и катализатор
Честотата на регенериране е много относителна - може да е на 200км, може и на 1000. Колкото по-нов е ДПФ и се кара повече извънградско, толкова по-рядко регенерира колата. Колкото повече е градското, толкова по-често регенерира. Това за бавното каране и ненастъпване според мен има донякъде обратен ефект. Саждите изгарят по-ефективно при агресивно каране и даване на газ. Не случайно съветват дизелите да се продухват от време на време. Според мен твоя ДПФ регенерира нормално, особено ако имаш доста градско. Плюс това граските регенерации са компромисни и половинчати - не може да изгори всичко така добре и съответно го прави по-често.
Чел съм, че когато на филтъра вземе да му приключва живота и се позапуши, почва да регенерира често - под 100км интервал грубо. Тогава могат наистина да станат големи бели.
Относно soot и ash - и аз търсих, но не можах да намеря в ИСТА къде са. Затова ги гледам с Btool expert и Carly.
За смяната на датчика - нищо не се откача според мен. Няма логика.
П.П. : Това, което виджаш на снимката на дясната ми тръба - така е, откак съм купил колата. Нито се е увеличило, нито се бърше, нито цапа като го пипнеш с пръст. Но най-логично е да се е оцветило от някакви сажди през времето.
Чел съм, че когато на филтъра вземе да му приключва живота и се позапуши, почва да регенерира често - под 100км интервал грубо. Тогава могат наистина да станат големи бели.
Относно soot и ash - и аз търсих, но не можах да намеря в ИСТА къде са. Затова ги гледам с Btool expert и Carly.
За смяната на датчика - нищо не се откача според мен. Няма логика.
П.П. : Това, което виджаш на снимката на дясната ми тръба - така е, откак съм купил колата. Нито се е увеличило, нито се бърше, нито цапа като го пипнеш с пръст. Но най-логично е да се е оцветило от някакви сажди през времето.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Премахване на DPF и катализатор
Благодаря за изчерпателната информация!
А датчика 7808013 е този квадратния на снимките:
Въпросът е дали проблемният датчик не е този вляво на пътвата снимка. Той изглежда взима сигнал точно между катализатора и DPF-a, а на този квадратния тръбичката му е свързана с изпускателната тръба преди карализатора. Не е ли логично да е за смяна левия датчик?
СЪщо ме тормози този болт на маркуча - с някаква супер извратена глава е:
Някой има ли идея с какъв инструмент се развива това? Мисля да пробвам с клещите, но все пак...
Извинявам се за лошата снимка, но мястото не е особено удобно.
Мисля да развия маркуча и да пробвам да прокарам някаква тънка тел по тръбичката да видя дали има проходимост.
Някой може ли със 100% сигурност да потвърди, че грешка 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor е точно за квадратния датчик, че цената им е по 160 лв и на двата и ще излезе скъпичко проба-грешка.
А датчика 7808013 е този квадратния на снимките:
Въпросът е дали проблемният датчик не е този вляво на пътвата снимка. Той изглежда взима сигнал точно между катализатора и DPF-a, а на този квадратния тръбичката му е свързана с изпускателната тръба преди карализатора. Не е ли логично да е за смяна левия датчик?
СЪщо ме тормози този болт на маркуча - с някаква супер извратена глава е:
Някой има ли идея с какъв инструмент се развива това? Мисля да пробвам с клещите, но все пак...
Извинявам се за лошата снимка, но мястото не е особено удобно.
Мисля да развия маркуча и да пробвам да прокарам някаква тънка тел по тръбичката да видя дали има проходимост.
Някой може ли със 100% сигурност да потвърди, че грешка 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor е точно за квадратния датчик, че цената им е по 160 лв и на двата и ще излезе скъпичко проба-грешка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Премахване на DPF и катализатор
Аз ще разбера от първо лице дали е този проблемния датчик. Само да пристигне и да го сменя, ще стане ясно.
Поне дадох само 18 лири, ако е здрав да не ме е яд.
Другия с ОЕМ номер ххх152 накрая ли е?
Иначе, някой, който е минал по този път може да каже със сигурност.
Поне дадох само 18 лири, ако е здрав да не ме е яд.
Другия с ОЕМ номер ххх152 накрая ли е?
Иначе, някой, който е минал по този път може да каже със сигурност.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Премахване на DPF и катализатор
exc написа:Аз ще разбера от първо лице дали е този проблемния датчик. Само да пристигне и да го сменя, ще стане ясно.
Поне дадох само 18 лири, ако е здрав да не ме е яд.
Другия с ОЕМ номер ххх152 накрая ли е?
Иначе, някой, който е минал по този път може да каже със сигурност.
Да, този вляво на първата снимка с плетения маркуч е 13627805152 и е сравнително достъпен.
На повечето клипове, сменят него, но пък му викат differential pressure sensor, което се различава от back pressure. Но пък логически погледнато диференциалното налягане се изчислява като разлика от две налягания, т.е. не може един датчик да показва диференциално налягане.
Аз мисля първо да пробвам почистването на тръбичките и тогава да поръчвам датчици. Топли ме засега това, че нямам грешката за тази механичната клапа, която дефектира и нямам тресене при гасене на мотора, а си гасне почти неусетно.
Re: Премахване на DPF и катализатор
Този продълговатия (152) и при мен не е чистен, само другия. Така, че може и в него да е проблема, както казваш. Лошото е, че в Realoem и двата ги водят backpressure sensor. Според мен който и да се скапе, набитите грешки ще са за "backpressure sensor" и няма как да се разбере по диагностика. Това, разбира се са само мои предположения и може нещата да стоят различно.
Иначе, и на мен ми бе казано, че продълговатия се води differential pressure, затова взех другия и се насочих(и теб) към него.
П.П.: Каква е тази клапа и връзката и с обсъжданите сензори(ако има такава)?
Иначе, и на мен ми бе казано, че продълговатия се води differential pressure, затова взех другия и се насочих(и теб) към него.
П.П.: Каква е тази клапа и връзката и с обсъжданите сензори(ако има такава)?
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Премахване на DPF и катализатор
NGneer4eto написа:...Но пък логически погледнато диференциалното налягане се изчислява като разлика от две налягания, т.е. не може един датчик да показва диференциално налягане.
Няма проблеми да е един датчика! Трябва да взима сигнал обаче от двете 'места' (преди и след)! В случая, да има две тръбички към съответните 'места'.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани