Премахване на DPF и катализатор

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от asent1977 » 19 Юни 2019, 20:34

drago9205 написа:Много ми е интересно дали наистина въпросното почистване върши толкова добра работа дори при ДПФ-и на 250-300 хил. км. Ако е така и ще кара още едни 100-150 хил. си заслужава свалянето и качването само, за да се почисти.


Върши той седи на много висока температура в пещ в продължение на много часове и се пуска кислород, става практически фабрично нов, но е скъпо и енергоемко, около 300-400лв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от asent1977 » 19 Юни 2019, 20:38

vld написа:Казвах ти същото преди да разкараш твоя, но кой да слуша :mhihi:
Това е, човек докато не се убеди сам не вярва.


Така е, аз заради прецакан дебитомер, който ту работеше ту не и се хваща само с проба грешка проблема си помислих, че и скоростите са ми счупени, смених го и всичко изчезна, но от махане на ДПФ има 0 конски сили повече мощност, само смрад и отрови, не е приятно за никого :) Аз затова си слагам пак :mhihi: :bchug: Запомнете го ДПФ на БМВ не е този на фолцваген или на другите марки, всичко е направено да работи изключително добре, ако се поддържа няма никакви ядове с него ! И едно рециклиране в пещ го прави като нов ! дори да е понатрупал сажди, моя като го свалиха на 220.000 беше като нов светеше вътре :ok:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от datchko » 20 Юни 2019, 8:19

asent1977 написа:
drago9205 написа:Много ми е интересно дали наистина въпросното почистване върши толкова добра работа дори при ДПФ-и на 250-300 хил. км. Ако е така и ще кара още едни 100-150 хил. си заслужава свалянето и качването само, за да се почисти.


Върши той седи на много висока температура в пещ в продължение на много часове и се пуска кислород, става практически фабрично нов, но е скъпо и енергоемко, около 300-400лв

A къде го правят това прочистване "на пещ"?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от asent1977 » 21 Юни 2019, 12:15

datchko написа:A къде го правят това прочистване "на пещ"?

В БГ мисля, че емк33 сигурно и на други места, принципно се ползва за камионите най много

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Ivo III » 02 Юли 2019, 12:30

Здравейте колеги :)

Предстои ми прилична кирилизация на е91 (2011, 330хD, ръчка, 245коня, новото ЕКУ (незнам какво означава това))
мирише вътре, все едно имам умрял циганин в багажника .. и се стигна до извода, че е класическо маскиране на запушен DPF и да хваща пътя за Булгаристан

предстои и махане на DPF, EGR и вихрови + позасилване/оптимизиране колкото позволява съединителя (не знаех че ръчните са по слаби от автомата, но пък имам добра новина, че е с новото ЕКУ и можело повече)


та .. въпроса ми е някой слагал ли е спортен катализатор на мястото на премахнат DPF ? (държа я в гараж)

никъде не прочетох някой да го е правил, а съм се спрял на такова решение
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от vld » 02 Юли 2019, 14:20

Ivo III написа:Здравейте колеги :)

Предстои ми прилична кирилизация на е91 (2011, 330хD, ръчка, 245коня, новото ЕКУ (незнам какво означава това))
мирише вътре, все едно имам умрял циганин в багажника .. и се стигна до извода, че е класическо маскиране на запушен DPF и да хваща пътя за Булгаристан

предстои и махане на DPF, EGR и вихрови + позасилване/оптимизиране колкото позволява съединителя (не знаех че ръчните са по слаби от автомата, но пък имам добра новина, че е с новото ЕКУ и можело повече)


та .. въпроса ми е някой слагал ли е спортен катализатор на мястото на премахнат DPF ? (държа я в гараж)

никъде не прочетох някой да го е правил, а съм се спрял на такова решение

Просто си купи рециклиран ДПФ за твоята си и единственото което аз на твое място бих махнал е ЕГР-а.
На този модел ДПФ-а по принцип е трудно да се запуши до такава степен, че да се налага магхане, освен ако колата не е на 400 000+км.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от vanko242 » 02 Юли 2019, 20:57

asent1977 написа:
drago9205 написа:Много ми е интересно дали наистина въпросното почистване върши толкова добра работа дори при ДПФ-и на 250-300 хил. км. Ако е така и ще кара още едни 100-150 хил. си заслужава свалянето и качването само, за да се почисти.


Върши той седи на много висока температура в пещ в продължение на много часове и се пуска кислород, става практически фабрично нов, но е скъпо и енергоемко, около 300-400лв

...висока...колко да е висока точно? сподели с нас!
имаш ли представа какво става с питата на ДПФ при висока температура? дори некадърните заварки на кожуха при процес на рециклиране могат да я повредят....
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Ivo III » 02 Юли 2019, 22:03

vld написа:
Ivo III написа:Здравейте колеги :)

Предстои ми прилична кирилизация на е91 (2011, 330хD, ръчка, 245коня, новото ЕКУ (незнам какво означава това))
мирише вътре, все едно имам умрял циганин в багажника .. и се стигна до извода, че е класическо маскиране на запушен DPF и да хваща пътя за Булгаристан

предстои и махане на DPF, EGR и вихрови + позасилване/оптимизиране колкото позволява съединителя (не знаех че ръчните са по слаби от автомата, но пък имам добра новина, че е с новото ЕКУ и можело повече)


та .. въпроса ми е някой слагал ли е спортен катализатор на мястото на премахнат DPF ? (държа я в гараж)

никъде не прочетох някой да го е правил, а съм се спрял на такова решение

Просто си купи рециклиран ДПФ за твоята си и единственото което аз на твое място бих махнал е ЕГР-а.
На този модел ДПФ-а по принцип е трудно да се запуши до такава степен, че да се налага магхане, освен ако колата не е на 400 000+км.


колата е притеснително нова за 170 000км :) но като такава си има някаква "класическа" драма, иначе нямаше да е по нашите земи
няма течове, по двигателя няма даже прах .. всичко е топ - гаражна магистралка е била

.. обаче вътре в купето смърди, люти ми на очите, и усещам едни финни частици по устните да полепва, чак в гърлото ми
така съм и набрал на това дизелово кюмбе, че .. вече е пристигнал спортния катализатор
(все пак ще си запазя ДПФ-а .. ако някога стане чудо и станем европейци и ни погнат за нормите, да си го върна почистено)

карал съм я за 1 година 4-5 пъти само надалеко (няма и 8000км) .. не се търпи смрадта вътре

е това видяха в Аутото .. https://eu.citnow.com/vxj6qbCQDfr ... оправено е! (сменен целия въздуховод)
имах изгоряло реле за подгряващите срещи, и дава само грешка на ДПФ и около него датчиците, както и че не затваря клапите

слагах една добавка за чистене на ДПФ (https://dinoauto.bg/bardahl/dobavka-za- ... pf-bardahl)
докато беше с добавката до Бургас - понамаля смърдела и се изчисти черното от накрайниците на ауспуха, но на връщане към София пак .. мирише

интересното е, че я вдигах на подемник, докато работи - душихме вътре, отдолу, около двигателя, ДПФа .. нищо! няма пушек няма мирис
обаче от втората половина назад не се трае .. един кисел лютив мирис, който не знам как, но влиза в купето и смрадта е .. на умел разложен циганин

та .. съм решил да кирилизирам смело
то верно, че не си истински циганин ако не караш БМВ .. обаче такава смрад и мангал няма да трае :lol:


Въпроса ми е .. вашите с проблемни ДПФ - така ли миришеха?
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от vld » 03 Юли 2019, 10:48

Това че ти влиза миризма вътре говори за проблем по връзките на генерацията.
Каква ти е точно грешката за ДПФ-а?
Бързате да ги махате, а е гадно без тях, още повече ако колата седи в гараж, смрадта без ДПФ е много гадна.
За мен по добрия вариант е да се види какво точно ти причинява тая смрад която описваш и да се види състоянието на филтъра.
На 170 000км. тоя ДПФ си е на под 50% от живота, на 3.0д ДПФ-а изкарва над 300 000++ км. даже ако магистралка както казваш и 500 000км. може да изкара.
На моята Е91 го махнах на 350 000км и небеше запушен създаваше ми проблеми със чести регенерации и докато рабера защо прибързано го махнах.
А се оказа съвсем на друго място причината.
ДПФ-а е огледало на добре работещия мотор, не работи ли добре мотора първото нещо което създава проблем е ДПФ-а но почти никога причината не е в него самия(изключваме примери когато пробега е над 400 000км.).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Ivo III » 03 Юли 2019, 11:54

vld написа:Това че ти влиза миризма вътре говори за проблем по връзките на генерацията.


колеги ми казаха че .. като се запуши ДПФа .. започва да надува яко и изпуска, затова мирише в купето

иначе го гледахме, никъде няма видим проблем, нито пушек, нито черно по генерацията


сега си подготвям кабел и B-Tool Expert и ще видя грешките
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от vld » 03 Юли 2019, 12:42

Ivo III написа:
vld написа:Това че ти влиза миризма вътре говори за проблем по връзките на генерацията.


колеги ми казаха че .. като се запуши ДПФа .. започва да надува яко и изпуска, затова мирише в купето

иначе го гледахме, никъде няма видим проблем, нито пушек, нито черно по генерацията


сега си подготвям кабел и B-Tool Expert и ще видя грешките

Виж обратно налягане, асх и соот какви са, колко е разтоянието от последната регенерация и каква е грешката която казваш че има.
Няма такова нещо заради запушване да почне да ти мирише.
Мирише от скъсана мека връзка или от не добре монтиран фланец към турбото.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Ivo III » 03 Юли 2019, 18:18

не ги разбирам още тези параметри .. четох два дена форума (Господ здраве да дава на колегите споделили как да си четем колите!)

ето това извлякох с B-Tool Expert и BMW K+DSCAN
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... pert/data/

някой може ли да помогне, дали с правилния софтуер я чета?

колата не е палена от 2 месеца, запалих я в гаража .. и след няколко минути четох


снимах и изходите ..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Ivo III » 04 Юли 2019, 23:53

Колеги, покарах я около 300км извън градско и периодически свалях данни - http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... 4.07.2019/

след около 700+км .. успя да влезне сама в регенерация и хванах момента и свалих данни по време на регенерация

някой добър човек, може ли да помогне .. да се разчетат данните :oops:

за съжаление - майстора ми отказа да ги гледа, каза докарай я (с паричките) и ще си ги свалял той
не че нещо .. ами поне за вътрешното ми спокойствие, дали съм взел правилното решение

мириса и финните частици в купето си го има :( все още не мога да си обесня, защо и как влиза този мирис в купето


то най-лесно е да кормим и решем с ъглошлайфа, докато псуваме немеца :) че не знае как се прави кола ..
въпроса е да сме убедени че правим правилните действия :D

Колеги, бихте ли споделили когото ви тръгва DPFa към скрапа - какви са признаците при вас, бихте ли споделили?
Последна промяна Ivo III на 05 Юли 2019, 10:34, променена общо 1 път
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Zubcho » 05 Юли 2019, 6:49

tosh написа:
dpopov написа:
snooperchi написа:Здравейте колеги.

Аз искам да си сложа нещо като катализатор, да спира кофти миризмата.

Бях с дпф и катализатор, но ги изтърбуших умишлено, заради проблем с бутане на масло.
Оправих си всичко, но искам да сложа някакъв заместител. Примерно на мястото на средното гърне. Идеята е , да спре миризмите...
Според вас, дали ще има ефект?
Някой да го е правил?

Sent from my iPhone using Tapatalk


Взимай катализатор, не го мисли. Почти ще си решиш проблема :driving:



Или си сложи афтърмаркет DPF филтър WALKER филтър за сажди / твърди частици, изпускателна система EVO C който е на прилична цена


Sent from my iPhone using Tapatalk
Дай линк де, що се стискаш :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Satanism » 05 Юли 2019, 13:00

Ivo III написа:Колеги, покарах я около 300км извън градско и периодически свалях данни - http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... 4.07.2019/

след около 700+км .. успя да влезне сама в регенерация и хванах момента и свалих данни по време на регенерация

някой добър човек, може ли да помогне .. да се разчетат данните :oops:

за съжаление - майстора ми отказа да ги гледа, каза докарай я (с паричките) и ще си ги свалял той
не че нещо .. ами поне за вътрешното ми спокойствие, дали съм взел правилното решение

мириса и финните частици в купето си го има :( все още не мога да си обесня, защо и как влиза този мирис в купето


то най-лесно е да кормим и решем с ъглошлайфа, докато псуваме немеца :) че не знае как се прави кола ..
въпроса е да сме убедени че правим правилните действия :D

Колеги, бихте ли споделили когото ви тръгва DPFa към скрапа - какви са признаците при вас, бихте ли споделили?

Не изглежда, да е от ДПФ, пък и от запушен ДПФ не мирише отпред. С тая грешка за вихрови клапи, аз бих погледнал всм. колектора като първа точка.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook