Премахване на DPF и катализатор

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от astrapower » 26 Фев 2019, 19:24

Няма как да не е регенерирала 1000 км. само градско...При мен на около 250 км, чисто градско си пуска регенерация, дори и да не е достигнала 75 гр. на охл. течност. Според мен просто регенерацията в градски условия е компромисен вариант и това при колегата е съвсем нормално като резултат. Даже не е ясно дали последната рег. цикъл е приключил, може и да е спрял колата преди да приключи. Колите искат каране извънградско, другото е ала-бала. :yes:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от vld » 27 Фев 2019, 13:31

Powerslide написа:Ето снимка
Горната снимка е в дена в който пристигна демек напълно НЕобслужена със 6 свещи и реле за смяна демек не може да си прави регенерация нали така ??

Долната снимка е след обслужване и каране около 1000км,предимно градско. Мия ги с водоструя накрайниците и карам извънградско и пак стават така подобни :dunno:

314D1963-5B3F-44A6-B858-2208D963C43F.jpeg

Само за 1000км. трудна работа да се промени състоянието на филтъра толкова.
Релето и свещите пречат да стане достатъчно добре регенерацията в градски условия, но пак я има.
Филтъра е почнал да пропуска сажди, вероятно е на повечко километри.
Можеш да го свалиш и да го измиеш и да го монтираш обратно.
Или да го дадеш на машинно почистване.
Виж каква е стойността на ASH предполагам, че е над 60-70.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d Mpack
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338

E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD

328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD

318is coupe 10.1998 SOLD

E39 530d 1999 Mpack SOLD

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Powerslide » 01 Мар 2019, 17:11

Regeneration Enabled
Exhaust gas backpressure 15.94 mbar
Exhaust gas temp before dpf 169 ‘c
Status last regeneration 155 520 m (в момента е на 162 ххх
Status regeneration not active

Не ми дава да кача снимката
Това видях днес , чакам да докарат кабел к+дкан и ще пробвам с Btool expert
Има нещо нередно тука ...
Има грешка единствена за подгрева на горивния филтър , може ли заради това да не е пускала ? Не мисля
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от astrapower » 01 Мар 2019, 17:39

Обърни внимание на мерните единици, това 155 520 е в метри, т.е преди 155 км. реално е регенерирала.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от vld » 03 Мар 2019, 20:43

astrapower написа:Обърни внимание на мерните единици, това 155 520 е в метри, т.е преди 155 км. реално е регенерирала.

:yes:
Именно, регенерирала си е колата, не и пускай принудителни, просто я наблюдавай един два пъти седмично.
Ако колата е автомат се усеща, когато прави регенерация започва да включва на по високи обороти при леко шофиране.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d Mpack
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338

E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD

328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD

318is coupe 10.1998 SOLD

E39 530d 1999 Mpack SOLD

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Powerslide » 10 Мар 2019, 19:09

Минаха няколко дни в чудене и накрая взех нещата в свои ръце :ok:
Купих си кабел K+Dcan , OTG USB преходник към един стар счупен андроид , платих Btool Expert и влязох в играта :driving:

Първите данни бяха следните (към сряда миналата седмица)
регенерация правена преди 100тина км
Soot mass беше около 40g
Ash mass 18g



Днес пътувах около 200 км
Данни преди тръгване :
регенерация преди 80 км
Soot mass беше 42g
Ash mass беше 18g

По магистралата като карах пуснах принудителна и Soot mass падна до 6g и след края на регенерацията се качи до около 22g
На връщане пак спрях и погледнах данните - Soot mass беше 40g (карах по междуселски път бавно и с няколко спирания , работи на място няколко минути)

Като се качих на магистралата пуснах още една принудителна - soot mass пак падна надолу до 8g , ash mass не мърда от 18g
Спрях пред вкъщи и пак погледнах - Soot mass 24,8g , Ash mass 18,2g

Това е от мен , не знам реално какво правя :mhihi: пробвам , цъкам , каквото съм прочел тук го прилагам , ако правя нещо грешно или се изразявам неправилно :dunno:
А и оставащ живот на филтъра 127 000 км пише

E91 330dA 231
260 000 км
Накрайниците са пак чернички , но ще си поиграя тези дни да ги изчистя и ще карам !!!!! Няма да я мисля много много
Благодаря на всички
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от astrapower » 10 Мар 2019, 20:19

Няма нужда да си пускаш принудителни регенерации без причина. Колата ти ще си пусне сама, когато е необходимо. :yes: Карай повечко извънградско и нямаш проблеми. Стойностите на ASH, се покачват но доста по-бвано, така че нямаш проблем. С Btool-a e много удобно и си наясно как и кога си пуска реген. и т.н, много добре си започнал! :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от drago9205 » 11 Мар 2019, 10:30

Колите са стари и вече и често може стойностите да са наистина добри, ДПФ-ът да функционира добре и да регенерира в приемливи диапазони, но в същото време ауспусите да почерняват леко. Не знам чистене/миене и прочее дали ще реши проблема с почерняващият ауспух, но във всеки случай дори така чернилката ще е доста по-малко отколкото без филтър :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от vld » 11 Мар 2019, 13:14

Powerslide написа:Минаха няколко дни в чудене и накрая взех нещата в свои ръце :ok:
Купих си кабел K+Dcan , OTG USB преходник към един стар счупен андроид , платих Btool Expert и влязох в играта :driving:

Първите данни бяха следните (към сряда миналата седмица)
регенерация правена преди 100тина км
Soot mass беше около 40g
Ash mass 18g



Днес пътувах около 200 км
Данни преди тръгване :
регенерация преди 80 км
Soot mass беше 42g
Ash mass беше 18g

По магистралата като карах пуснах принудителна и Soot mass падна до 6g и след края на регенерацията се качи до около 22g
На връщане пак спрях и погледнах данните - Soot mass беше 40g (карах по междуселски път бавно и с няколко спирания , работи на място няколко минути)

Като се качих на магистралата пуснах още една принудителна - soot mass пак падна надолу до 8g , ash mass не мърда от 18g
Спрях пред вкъщи и пак погледнах - Soot mass 24,8g , Ash mass 18,2g

Това е от мен , не знам реално какво правя :mhihi: пробвам , цъкам , каквото съм прочел тук го прилагам , ако правя нещо грешно или се изразявам неправилно :dunno:
А и оставащ живот на филтъра 127 000 км пише

E91 330dA 231
260 000 км
Накрайниците са пак чернички , но ще си поиграя тези дни да ги изчистя и ще карам !!!!! Няма да я мисля много много
Благодаря на всички

Ресетнат и ДПФ-а на около 200 000км. според стойностите на ASH.
Никъде не пишеш какво е обратното налягане?
Не пускай излично принудителни регенерации.
Регенерациите скъсяват живота на ДПФ-а и колкото са по на често толкова по рано заминава.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от klintan66 » 11 Мар 2019, 18:24

Вчера махнах само ДПФ, при мен са отделно от катализатора на Е65. Сложих тръба на негово място.
Не усетих никаква разлика
Няма грешки , нищо не свети по таблото.
Въпроса ми е все пак дали да го премахна и софтуерно и въобще софтуерно има ли го след като в него нищо не влиза - никакви датчици или проводи.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от astrapower » 11 Мар 2019, 21:37

А къде са монтирани датчиците за налягане, температурен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от klintan66 » 11 Мар 2019, 22:08

На катализатора има за температура и налягане а другия за температура на е на тръбата преди ДПФ .
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 19.02.2018
Пол: Мъж
Кара: е60 535d космУс, f32 428xi

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от ReSp3c7a » 12 Мар 2019, 5:53

Бях забравил да пиша тук. Mахнахме катализатора, да речем, че не беше в много добра форма. Колата върви доста по-приятно, няма го едно досадно запъване, също така не пуши, но навън мирише на апокалипсис :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от astrapower » 12 Мар 2019, 10:18

ReSp3c7a написа:Бях забравил да пиша тук. Mахнахме катализатора, да речем, че не беше в много добра форма. Колата върви доста по-приятно, няма го едно досадно запъване, също така не пуши, но навън мирише на апокалипсис :driving:

E...това е основния проблем. Смрадта е ужасна без катализатор.
klintan66 написа:На катализатора има за температура и налягане а другия за температура на е на тръбата преди ДПФ .

Мисля, че ще е по-коректно да се премахне и софтуерно, пък и да се възползваш от случая и да я позасилиш малко :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Satanism » 13 Мар 2019, 18:43

Задължително се премахва и софтуерно ДПФът. И да, смърди....и за околните е гадно.Най-добре да се остави катализатора.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook