Премахване на DPF и катализатор
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Премахване на DPF и катализатор
Има и един друг момент свързан с колите от Италия - там се карат в по-топъл климат и дори с прецакани термостати може пак да си прави регенарции. Аз сега като се замислих е логично инженерите да са направили така нещата, че дори при наличието на разни проблеми/грешки и.т.н. дпф-ът пак да може да си регенерира. Да не говорим, че тук колите (и в частност ДПФ-ите по колите) идват на края на жизненият си цикъл, та каквито и методи за съживяване да се ползват си има едно неизбежно износване, което е заложено просто защото взимаме 3-то качество колит търкаляни вече много години и километри.
Но като цяло колегата преди мен е прав - повечето градско + кофти нафтата/масло са основните фактори.
И за да не сме съвсем Офтопик - към колегата с проблемният ДПФ. Най-добре си оправи свещите, за да ти е мирна главата, пък дори да се окаже, че това не влияе твърде сериозно на регенерациите. И погледни колата на някаква по-смислена диагнотика, където се виждат живите данни и обратното налягане.
Но като цяло колегата преди мен е прав - повечето градско + кофти нафтата/масло са основните фактори.
И за да не сме съвсем Офтопик - към колегата с проблемният ДПФ. Най-добре си оправи свещите, за да ти е мирна главата, пък дори да се окаже, че това не влияе твърде сериозно на регенерациите. И погледни колата на някаква по-смислена диагнотика, където се виждат живите данни и обратното налягане.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Премахване на DPF и катализатор
Значи свещите и релето имат роля за регенерацията която се усъществява в градски цикъл, с не работещи сещи няма да стане просто.
Температурата на антифриза трябва да е над 75 градуса което е лесно постижимо с отворени термостати в градски режим, температурата на гърнетата над 240 градуса за това се ползва дроселовата клапа, с повредена такава няма шанс за каквато и да е регенерация.
С повредени сензори за налягане и температура преди и след катализатора също нестава.
Та това са вариантите, с изгорели свещи може ама ако се бичи основно извънградско няма да има проблем.
С повредени термостати пак може да има регенерации но само градски, тук обаче е задължително свещите и релето да са изрядни.
Както се вижда има варианти не винаги при най малкия дефект нещата се усират
Температурата на антифриза трябва да е над 75 градуса което е лесно постижимо с отворени термостати в градски режим, температурата на гърнетата над 240 градуса за това се ползва дроселовата клапа, с повредена такава няма шанс за каквато и да е регенерация.
С повредени сензори за налягане и температура преди и след катализатора също нестава.
Та това са вариантите, с изгорели свещи може ама ако се бичи основно извънградско няма да има проблем.
С повредени термостати пак може да има регенерации но само градски, тук обаче е задължително свещите и релето да са изрядни.
Както се вижда има варианти не винаги при най малкия дефект нещата се усират
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Премахване на DPF и катализатор
vld написа:Значи свещите и релето имат роля за регенерацията която се усъществява в градски цикъл, с не работещи сещи няма да стане просто.
Температурата на антифриза трябва да е над 75 градуса което е лесно постижимо с отворени термостати в градски режим, температурата на гърнетата над 240 градуса за това се ползва дроселовата клапа, с повредена такава няма шанс за каквато и да е регенерация.
С повредени сензори за налягане и температура преди и след катализатора също нестава.
Та това са вариантите, с изгорели свещи може ама ако се бичи основно извънградско няма да има проблем.
С повредени термостати пак може да има регенерации но само градски, тук обаче е задължително свещите и релето да са изрядни.
Както се вижда има варианти не винаги при най малкия дефект нещата се усират
След смяна на гумени уплътнения и почистване на колектора както и егр след 2 дена записа изгоряла свещ на 4 цилиндър как да размонтирам всичко за 1 свещт видях че имаше записана грешка че е регенерирал
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Премахване на DPF и катализатор
И аз имам една заминала свещ, ама нещо не ми се занимава да разглобявам 2 часа само за нея. Иначе си регенерира успешно, следя процеса регулярно....
Re: Премахване на DPF и катализатор
Много ми харесва дискусията и научавам нови неща, за което благодаря на всички колеги! Днес си намерих и Кабела за ИНПА, така че утре ще пусна една диагностика. Бихте ли ми казали какво да гледам в ИНПАта и нормални стойности на дадените показатели, за да се ориентирам. Още не съм сменил датчика, очертава се понеделник да стане и това.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Премахване на DPF и катализатор
С ИНПА нищо, трябва ти иста-д.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Re: Премахване на DPF и катализатор
здравейте колеги!виждам че всички си махат катализаторите аз също нямам но виждам че все повече се тръби за дизелите и катализаторите общо взето май нещата започнаха да се затягат та въпроса ми е някой знае ли от кога какво ще се случва?да връщаме катализаторите или да сменяме колите?благодаря предварително и се извинявам ако това не съм го сложил там където не трябва.
- tosh
- младши ентусиаст
- Мнения: 436
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Премахване на DPF и катализатор
Бъди спокоен! При положение, че 80% от дизелите над 7-8 години са с премахнат катализатор ще има някакво заварено положение. Иначе ще трябва да спрат поне едно 100-150 хил. коли ако не и повече и ще стане забавно
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Премахване на DPF и катализатор
tosh написа:Бъди спокоен! При положение, че 80% от дизелите над 7-8 години са с премахнат катализатор ще има някакво заварено положение. Иначе ще трябва да спрат поне едно 100-150 хил. коли ако не и повече и ще стане забавно
Ами как няма да ги махат. Кой от тъпаците дето ни управляват толкова години направи така, че да стимулира хората да не ги махат? Има намаление на данъка за "лагерните колички" там до няколко коня и това е. Важно е пари да взимат, а сега ни облъчват по телевизиите че бил мръсен въздуха и какви ли не тъпотии. Докато не направят така че сами да сме заинтересувани да имаме катализатори винаги ще е така положението. В "територията" е важно само глоби и санкции - пари да се взимат.
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Премахване на DPF и катализатор
Ти и сега си крайно заинтересован, колата ти да има катализатор.....крайно време е, да го разберете...
- tosh
- младши ентусиаст
- Мнения: 436
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: Премахване на DPF и катализатор
nikola59 написа:tosh написа:Бъди спокоен! При положение, че 80% от дизелите над 7-8 години са с премахнат катализатор ще има някакво заварено положение. Иначе ще трябва да спрат поне едно 100-150 хил. коли ако не и повече и ще стане забавно
Ами как няма да ги махат. Кой от тъпаците дето ни управляват толкова години направи така, че да стимулира хората да не ги махат? Има намаление на данъка за "лагерните колички" там до няколко коня и това е. Важно е пари да взимат, а сега ни облъчват по телевизиите че бил мръсен въздуха и какви ли не тъпотии. Докато не направят така че сами да сме заинтересувани да имаме катализатори винаги ще е така положението. В "територията" е важно само глоби и санкции - пари да се взимат.
Така е! Освен това няма и стимул за купуване на нови по-млади или нови коли. За F30 320d данъка ми първата година беше към 600 лв?!!! Дали моята замърсява повече от колкото е46 320d или пък някой друг дизелак от 90-те? Щото примерно за е46 320d жена ми плащаше некви стотина лева.
Знам, че логиката е да се взимат повече пари от тези които могат да си го позволят, ама да бяха оправили държавата и тогава повече хора щяха да си позволяват нови коли..... НАРОДЕН СЪД трябва!!!
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Премахване на DPF и катализатор
Satanism написа:Ти и сега си крайно заинтересован, колата ти да има катализатор.....крайно време е, да го разберете...
И какъв е интереса? Никой не спори за това дали да има или няма. Много точно написах причината поради която се махат и ще продължават да се махат катализатори, филтри и т.н., но тези от които зависят нещата да се оправят не го проумяват вече толкова години, а и не мисля че някога ще го направят.
EURO 5 ми е колата с перфектно работещ DPF филтър и остатъчни над 100К и какво от това? Kакъв ще ми е стимула след като си отиде този филтър аз да набивам пари за нов? Какво ще ме стимулира да инвестирам - санкции и наказания ли само?
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Премахване на DPF и катализатор
Ти и децата ти да не дишате лайна.Или това не е важно, важното е да ти свалят 100лв от данъка?
- vanko242
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: Премахване на DPF и катализатор
nikola59 написа:Satanism написа:Ти и сега си крайно заинтересован, колата ти да има катализатор.....крайно време е, да го разберете...
И какъв е интереса? Никой не спори за това дали да има или няма. Много точно написах причината поради която се махат и ще продължават да се махат катализатори, филтри и т.н., но тези от които зависят нещата да се оправят не го проумяват вече толкова години, а и не мисля че някога ще го направят.
EURO 5 ми е колата с перфектно работещ DPF филтър и остатъчни над 100К и какво от това? Kакъв ще ми е стимула след като си отиде този филтър аз да набивам пари за нов? Какво ще ме стимулира да инвестирам - санкции и наказания ли само?
...няма интерес колега, има самоосъзнаване....Моята е на 260 000 км., с оригинален DPF превантивно почистен веднъж на 204 000 км. Никога не съм имал грешки или проблеми и все пак се оглеждам за нов, все някога ще трябва да го подменя, консуматив е! Поздрави.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Премахване на DPF и катализатор
Колеги, няма нищо вечно, НО докато сe оставят нещата в ръцете на собствениците, или преценките им дали да имат или да нямат ФУНКЦИОНИРАЩИ филтри, резултаta ще e текущия. 99.9% махат и режат де що има екологични филтри, а останалите които подменят и възстановяват системите за екология обикновено ги взимат на подбив във форума и се оформят остри спорове за/против. Проучих пазара и общо взето се намират риплейсмънт филтри на не толкова жестоки цени като оригиналните дпф филтри. За кродиеритов филтър между 1000-1200лева, за филтър от силициев карбид между 1200-1500 лв. (това за 3.0д) След 200-300к км. експлоатация е нормално да се подмени, все пак това са години експлоатация..... Проблема трябва да се реши законово, и да няма възможност за шикалкавене, както е досега. Разбира се трябва да има някакъв гратисен период да решат какво да правят xората с колите си.
ПС: За справка това ми попадна на първо четене : https://www.avtochastionline24.bg/bmw/x3-e83/19037/10418/filtr_za_sazhdi_tvrdi_chastici
ПС: За справка това ми попадна на първо четене : https://www.avtochastionline24.bg/bmw/x3-e83/19037/10418/filtr_za_sazhdi_tvrdi_chastici
Последна промяна astrapower на 11 Дек 2017, 15:23, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани