Премахване на DPF и катализатор

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Amorphis » 15 Ное 2017, 15:03

Колеги и аз съм пред дилема, но преди това искам да ви попитам възможно ли е просто да е много запушен моят ДПФ или грешките по-долу са наистина от неработещи датчици?
Прилагам разпечатката от диагностиката, абстрахирайте се от БГ превода :kuku:

DPF.JPG


Четях в чуждите форуми и някои, със същите грешки, пишат, че нещата са се оправили с принудително чистене, било то регенерация или сваляне на ДПФ и почистването му.Аз обаче се съмнявам, че при тези грешки ще се пусне принудителната регенерация, ако я задам.Ако някой от опит сподели, ще бъда много благодарен, преди да реша дали окончателно да махам ДПФ. Колата е 177 к.с. 2007 година 320д, ауспуха е чист като сълза отзад.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Satanism » 15 Ное 2017, 15:07

Няма да пусне никаква регенерация при тея грешки и вероятно филтърът ти се е задръстил точно поради въпросните грешки.Ако продължаваш, да я караш така, ще си направиш голям проблем. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Amorphis » 15 Ное 2017, 15:29

Satanism написа:Няма да пусне никаква регенерация при тея грешки и вероятно филтърът ти се е задръстил точно поради въпросните грешки.Ако продължаваш, да я караш така, ще си направиш голям проблем. ;)

Благодаря колега! Какво съветваш - да махам всичко или да сменям датчиците и да пускам тогава регенерация?
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Satanism » 15 Ное 2017, 15:55

Твоя си работа е това.Вече писах в тая тема, че обмислям да си връщам дпф-а.В твоя случай, вероятно ще трябва да свалиш и самият дпф за ръчно почистване.Може и да не стане само с регенерации...зависи от колко време го караш така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Amorphis » 15 Ное 2017, 18:18

Satanism написа:Твоя си работа е това.Вече писах в тая тема, че обмислям да си връщам дпф-а.В твоя случай, вероятно ще трябва да свалиш и самият дпф за ръчно почистване.Може и да не стане само с регенерации...зависи от колко време го караш така.


Ами честно казано, от август ми е светна лампата на ДПФ около 5-6 пъти градско каране(като цяло не повече от 250-300 км), но през последните 4 дни имам 1200 км. само магистрала и днес като ми светна вече се вбесих :mhihi: :mhihi: :mhihi: и разбрах че имаме проблем.
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Satanism » 15 Ное 2017, 20:22

Бая е....и то градското е по-големият проблем.Извънградско ДПФът се регенерира дори без принудителната регенерация, особено ако караш на по-високи обороти.Светне ли ДПФ, веднага на диагностика се ходи.Аз даже, докато имах, периодично си пусках една диагностика...на месец по веднъж, поне, защото за 480А не светва лампата.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12755
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от vld » 16 Ное 2017, 8:28

Amorphis написа:
Satanism написа:Твоя си работа е това.Вече писах в тая тема, че обмислям да си връщам дпф-а.В твоя случай, вероятно ще трябва да свалиш и самият дпф за ръчно почистване.Може и да не стане само с регенерации...зависи от колко време го караш така.


Ами честно казано, от август ми е светна лампата на ДПФ около 5-6 пъти градско каране(като цяло не повече от 250-300 км), но през последните 4 дни имам 1200 км. само магистрала и днес като ми светна вече се вбесих :mhihi: :mhihi: :mhihi: и разбрах че имаме проблем.


Не е много, страшно положението.
Не я карай докато не си смениш повредените датчици, после една две принудителни регенерации и ще се оправи.
Щом ауспуха ти е бял, значи че не се е продънил филтъра.
Лошото е че с това делфи неможеш да видиш обратното налягане на празен ход, по него лесно се разбира колко е зле положението.
Но и да се наложи да го почистиш, няма да е нещо фатално, сваляне киснене с обезмаслител, миене и го мяташ обратно, после една регенерация и става перфектен.
Не си съсипвай удоволствието от това да караш непушеща и несмърдяща на гадно кола :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Amorphis » 16 Ное 2017, 9:18

Благодаря колеги! И аз съм за ДПФ-а, ще го задържа, още повече, че колата се кара в малък град и предимно извънградско. Днес ще проверя “soot levels” и ще поръчам сензорите и ще споделя впечатления. Интересното е че грешките на сензорите са записани по същото време, по което записва и двете грешки за ДПФ. Сега съм ги изчистил и ще видя дали пак ще ги запише. Още един въпрос: имат ли някаква връзка подгревните свещи към системата за регенерация на ДПФ - имам 2 или 3 изгоряли.

П.с. Иначе не виждам разлика във вървенето, динамична е колата и разхода не се е променил - около 5.5 извън града си ми е давала винаги, последно с 3ма в колата и яко багаж. Температурата е ОК - 88-92 градуса постоянно.

Sent from my iPhone using Tapatalk
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от drago9205 » 16 Ное 2017, 9:23

Имат да, с изгорели подгревни свещи не може да стартира регенерация. Като цяло 2-та най-чести проблема, за да се стигне до запушване на ДПФ-ът са прецакани термостати и изгорели свещи (в частност релето на свещите).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от exc » 16 Ное 2017, 9:31

По принцип трябва да няма никакви грешки в DDE модула, за да има условия за регенерация(плюс още някои условия).
Въпреки, че моята е правила регенрации при изгорели свещи. Мисля, че имаше връзка с външната температура - трябва да е топло, за да тръгне. Имам някакъв спомен, че някой беше писал нещо подобно тук.
Иначе и аз съм на мнение да не махаш ДПФ-а. Поправимо е, иска малко занимавка и пари. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от drago9205 » 16 Ное 2017, 9:32

Не всички грешки влиаят. Аз например имам в ДДЕ-то грешка за прецакан сензор за нивото на маслото, но си правеше регенерации. Иначе за свещите не мога да кажа 100% до колко са оказвали влияние при мне, понеже първата ми работа след като взех колата беше да сменя свещите (3 бяха дали фира)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Satanism » 16 Ное 2017, 9:42

Само определени грешки имат значение. Някой тук коментираше, че подгревните свещи също не спъват регенерациите.Аз съм подкарвал регенерация и с развален термостат....ама беше доста трудно :) На 4та, със 140-150...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от exc » 16 Ное 2017, 9:45

Така е, това го написах, защото е на хартия. На практика нямам идея кое спира регенерацията и кое - не. :)
Или поне знам за сто неща, които я спират.
Ама ако беше толкова трудно изпълнимо да почне регенерация, сигурно почти всички дизели още на 50к километра щяха да са с отрязани филтри.
Не мисля, че бай Италианец е носил кабела и лаптопа с ИСТА в жабката да си гледа грешките, а пък много коли си идват тука с ДПФ-ите на тях. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от drago9205 » 16 Ное 2017, 9:49

Ако трябва и аз да съм честен и на мен ми бяха заминали термостатите и температурата падаше до към 60 градуса, но регенерации пак успяваше да прави после се зачетох във форума, че термостатите се прецаквали и ги диагностицирах :D
A oтносно свещите - сега реших пак да потърся, за да не говоря наизуст, но чета разнородни мнение. По принцип в ДИС и в ИСТА при форсирана регенерация изкарва и необходимите условия за нея, но не си спомням вече дали изписваше нещо за свещите

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Премахване на DPF и катализатор

Мнение от Satanism » 16 Ное 2017, 9:51

exc написа:Така е, това го написах, защото е на хартия. На практика нямам идея кое спира регенерацията и кое - не. :)
Или поне знам за сто неща, които я спират.
Ама ако беше толкова трудно изпълнимо да почне регенерация, сигурно почти всички дизели още на 50к километра щяха да са с отрязани филтри.
Не мисля, че бай Италианец е носил кабела и лаптопа с ИСТА в жабката да си гледа грешките, а пък много коли си идват тука с ДПФ-ите на тях. :mhihi:


Така е, но там не се карат толкова много коли с масло Приста, съмнителна нафта на черно и съвсем не всички идват ремапнати :)

Освен това, там много повече хора пътуват извънградско до работа, което значително подобрява нещата.При нас, повечето хора излизат извън града веднъж в месеца(ако въобще).Майка ми си купи новТуарег и на 20к км започна да вика ДПФ.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook