Премахване на DPF и катализатор
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Премахване на DPF и катализатор
Satanism написа:Не изглежда, да е от ДПФ, пък и от запушен ДПФ не мирише отпред. С тая грешка за вихрови клапи, аз бих погледнал всм. колектора като първа точка.
не би трябвало да мирише в купето от всм. колектор
планирам да направя следното
1. премахване на вихрови клапи и ЕРГ клапан
2. замяня на ДПФ със спортен катализатор (оригиналния ми ДПФ, ще чака за европейски времена ако дойдат и у нас)
3. ремап и адаптиране на новата изпускателна система (защото като се махне ДПФ се променят налаганията .. и турбото заминава и т.н.)
проблема ми е, че въпреки кирилизацията, не виждам как ще изчезне миризмата която влиза в купето
забелязох че когато карам леко (под 2000об.) много по малко е мириса
когато започна да я изпъвам при смяна на предавки - започва да намирисква на порции
но пък иначе върви нормално колата, тегли и т.н. ..
четох четох .. не намерих за такъв проблем
може би е за нова тема, ако модераторите разрешат (за мириса)
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: Премахване на DPF и катализатор
Ами изпускателния колектор! При мен от там миришеше, беше спукан.
Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk
Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk
Re: Премахване на DPF и катализатор
jivakula написа:Ами изпускателния колектор! При мен от там миришеше, беше спукан.
Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk
Благодаря колега!
Може ли да се разбере, без да се сваля, отгоре нищо видимо няма, нито мирис, нито пушек
възможно ли е от някакви уплътнения/гарнитури да изпуска като я сръчкам
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: Премахване на DPF и катализатор
Ами и при мен нямаше пушек, само от време на време миришеше. Като спра и вдигна веднага капака на моменти усещах мирис при двигателя. Там, при двигателя постоянно има обдухване и не може да се задържи пушек. Като го свалих, беше напукан като на стара баба петите! Затова, ако не е сменян и е стария метален колектор, поне аз препоръчвам да го смениш с нов, чугунен, има ги в О*Х за по 100лв.на промоции. От както го смених спря мириса на изгорели газове в купето.
Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk
Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Премахване на DPF и катализатор
Ivo III написа:jivakula написа:Ами изпускателния колектор! При мен от там миришеше, беше спукан.
Sent from my Nokia 8.1 using Tapatalk
Благодаря колега!
Може ли да се разбере, без да се сваля, отгоре нищо видимо няма, нито мирис, нито пушек
възможно ли е от някакви уплътнения/гарнитури да изпуска като я сръчкам
Има гарнитура между дпф-а и турбината, метална, може да е приплескана нещо и да изпуска.
Re: Премахване на DPF и катализатор
Здравейте колеги!
Моля за малко акъл. Става въпрос за е60, 530д.
Заради повреден термостат се стигна до там, че ДПФ-ът се прецака и се наложи да го махна. Заедно с него махнахме и катализатора.
Уж момчето, което направи операцията се справи кадърно. Мап-на компютъра. Сега обаче има лек сивкав дим, предимно на място и смърди доста на нафта.
Тази миризма ми е доста неприятна и ми разваля цялото удоволствие от яката кола...
Понеже четох, че тук има доста хора, които са без ДПФ и катализатор, искам да ви попитам дали и при вас е така?
Дали, ако се сложи катализатор, миризмата ще намалее?
Поздрави
Моля за малко акъл. Става въпрос за е60, 530д.
Заради повреден термостат се стигна до там, че ДПФ-ът се прецака и се наложи да го махна. Заедно с него махнахме и катализатора.
Уж момчето, което направи операцията се справи кадърно. Мап-на компютъра. Сега обаче има лек сивкав дим, предимно на място и смърди доста на нафта.
Тази миризма ми е доста неприятна и ми разваля цялото удоволствие от яката кола...
Понеже четох, че тук има доста хора, които са без ДПФ и катализатор, искам да ви попитам дали и при вас е така?
Дали, ако се сложи катализатор, миризмата ще намалее?
Поздрави
Re: Премахване на DPF и катализатор
Здравейте колеги! Нормално ли е след премахване на ДПФ и катализатор колата да пуши лек сив дим на място, не в движение?
Също смърди ужасно на нафта, което е много неприятно. И преди махането, и сега колата си върви перфектно. Става дум за е60, 530d.
Поздрави
Също смърди ужасно на нафта, което е много неприятно. И преди махането, и сега колата си върви перфектно. Става дум за е60, 530d.
Поздрави
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Премахване на DPF и катализатор
KalinТ написа:Здравейте колеги! Нормално ли е след премахване на ДПФ и катализатор колата да пуши лек сив дим на място, не в движение?
Също смърди ужасно на нафта, което е много неприятно. И преди махането, и сега колата си върви перфектно. Става дум за е60, 530d.
Поздрави
Не е нормално не трябва да пуши, вероятно ЕГР-а не е спрян и затова пуши.
Re: Премахване на DPF и катализатор
Ужким момчето, което прави манипулацията по махането каза, че всичко е ок. Тези дни ще я карам за смяна на термостат, който е вероятната причина да се прецака ДПФ и ще помоля да я закачим на диагностика.
По отношение на миризмата, има ли какво да се направи?
Колега VLD, при теб без дпф и катализатор ли е?
По отношение на миризмата, има ли какво да се направи?
Колега VLD, при теб без дпф и катализатор ли е?
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Премахване на DPF и катализатор
Има, можеш да си монитраш катализатор обратно.И тогава няма да има миризма.Иначе ще смърдиш на Икарус и ще тровиш всички нас, както и себе си, на всески светофар. Освен това, това "момче" въобще махна ли ДПФ-а софтуерно или е само изкормен?
Re: Премахване на DPF и катализатор
Satanism написа:Има, можеш да си монитраш катализатор обратно.И тогава няма да има миризма.Иначе ще смърдиш на Икарус и ще тровиш всички нас, както и себе си, на всески светофар. Освен това, това "момче" въобще махна ли ДПФ-а софтуерно или е само изкормен?
Да, махнат е софтуерно. Питата на моя катализатор не е много добре, затова е махнат. Знаеш ли дали някой е слагал само афтърмаркет катализатор и има ли резултат от това?
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Премахване на DPF и катализатор
Не знам, аз карах известно време без нищо, после сложих избушен ДПФ, с оставен катализатор и проблемът с миризмата изчезна на 99%.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Премахване на DPF и катализатор
alma359 написа:NGneer4eto написа:Благодаря за изчерпателната информация!
А датчика 7808013 е този квадратния на снимките:
Въпросът е дали проблемният датчик не е този вляво на пътвата снимка. Той изглежда взима сигнал точно между катализатора и DPF-a, а на този квадратния тръбичката му е свързана с изпускателната тръба преди карализатора. Не е ли логично да е за смяна левия датчик?
СЪщо ме тормози този болт на маркуча - с някаква супер извратена глава е:
Някой има ли идея с какъв инструмент се развива това? Мисля да пробвам с клещите, но все пак...
Извинявам се за лошата снимка, но мястото не е особено удобно.
Мисля да развия маркуча и да пробвам да прокарам някаква тънка тел по тръбичката да видя дали има проходимост.
Някой може ли със 100% сигурност да потвърди, че грешка 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor е точно за квадратния датчик, че цената им е по 160 лв и на двата и ще излезе скъпичко проба-грешка.
Аз имах абсолютно същите грешки миналата година и при мен като ги изтрия оставаше същата една грешка. Също ми отчиташе нереални данни под нулата. След като смених квадратния (задния) датчик се оправи. Купих датчика от немския ebay от катастрофирало bmw x6. Доколкото си спомням беше към 10-15 евро. Най-добре смени първо задния. В немския форум доста са писали по тази тема и обикновено първо задния се поврежда, също така е и по-евтин.
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
Събуждам малко темата с ъпдейт по моя проблем. Смених преди месец датчик 7808013 и нямаше никаква разлика. Продължи да изписва 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor. Преди седмица смених другия 13627805152 датчик. Днес закачих да гледам и нямаше никакви грешки. После пуснах данните да видя - съпровивлението беше около 11-12 мбар. Последната регенерация е била преди 450 км. Мисля, че всичко изглежда да е наред.
За информация, която може да ви бъде полезна: след като бях сменил датчик 7808013 гледах грешките след няколко дни и ми беше изписало грешка 004B7F Exhaust backpressure sensor before turbocharger, signal. Грешката я е отчело след като съм откачил съответния датчик. Има и логика, защото този датчик взима налягане преди турбината и катализатора, а другия е вързан между катализатора и ДПФ. Който се колебае между двата датчика може да пробва да откачи този и да види дали му дава тази грешка. Ако даде, значи е другия.
Re: Премахване на DPF и катализатор
Аз минах по абсолютно същия път като теб, в същата последователност.
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Премахване на DPF и катализатор
Преди около 2 години премахнах ДПФ-а на моето 335д. Преди това правих какви ли не опити - каране по магистралата в обороти, добавка за почистване Марли, на стойност над 100 лева, принудителни регенерации, диагностики и какво ли още не. Накрая ми писна и го премахнах. Катализаторите са си там. Проблемът е, че колата стана много шумна градско и това ме дразни. Под много шумна имам предвид не шум, който наподобява пробито гърне, а шум от самия двигател отпред. Когато карам градско и по-бавно, на първа, втора и трета ръмжи силно като Икарус и въпреки че стига само до 1800-2000 оборота имам чувство, че ще се пръсне моторът. На извънградско, над 2500 оборота също започва да ръмжи моторът, с някакъв гаден резонанс, все едно е на 5000 оборота. Безшумна е единствено от 80 до 130 извънградско. Освен това, ако не е настъпвана повече време, изпушва сериозно при първото даване на газ до долу. При изпреварване също, а понякога и при първото палене сутрин.
Има ли някакво решение да стане по-безшумна, защото в градски условия наистина е дразнещо?
Има ли някакво решение да стане по-безшумна, защото в градски условия наистина е дразнещо?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани