Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Bexim » 15 Авг 2018, 10:38

Айде и аз да се включа, че ми писна да карам лоу-райдър...
При мен отзад пружините са омекнали очевадно. Щом има видима разлика между пълен и празен резервоар или ако човек седне в багажника. Колата си е М-Тех с нови тампони и амове.
Въпросът ми е - толкова ли са скъпи оригиналните пружини?
Чудя се какво да я правя.
ОЕМ или Eibach/H&R нещо да мисля, но пък не искам да я свалям повече от оригиналната височина. От друга страна оригиналната височина нова е доста висока.. Та може би най-ниското сваляне след ОЕМ ще ми свърши работа.
Отпред си седи добре, но най-вероятно и тях ще сменя.

ПП Перформънс окачването е доста добри пари според мен за е90 в момента - 1900 лв - щанги, амове и тампони. Но пак трябва да мисля пружини..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 15 Авг 2018, 10:40

Ако това може да ти послужи за някакъв относителен ориентир:
Оригиналните пружини за стандартно окачване отзад ми ги дава на цена 280 лева в Дару, с някакво намаления най-много да падне на 250 цената... Каябата, която взех струваше 80... за мен разликата беше повече от осезаема :D

П.П. Мисля, че преди/след фейса и независимо от мотора пружините са еднакви:
33536767344 - М-тех
33536768251 - Стандартно
Цената и на 2-те май е еднаква :) Но като гледам има цели пакети на Eibach от 4 пружини за ~300 лева, което пак е оферта на фона на 500-550 за 2 задни пружини :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Bexim » 15 Авг 2018, 13:11

Ясно, значи ще бъде афтър-маркет. И все пак, може и към Билщайн да се обърна за някакъв сет, но това ще е по-натам.. Поздрави! :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 2.10.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 328i

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от BaDxBoY » 15 Авг 2018, 18:18

И аз мисля да взема 4 пружини,чудя се дали да са на eibach или на някоя друга фирма. Искам да сваля най-много с 20мм,за което май само eibach и TA имат пружини. Амортисьорите ми са 100% здрави, с оригиналните нали няма проблем със спортни пружини ?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от vld » 16 Авг 2018, 9:17

Ще има проблем, измества се работната зона на пръта на амортисьора от там ще изпуснат значително по бързо. Амортисьори и пружини се сменят накуп ако се минава от обикновено към спортно окачване и обратното.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 16 Авг 2018, 9:42

И аз си мислех, че оригиналните амортисьори са здрави докато не ги свалих за превантивна смяна. Задни бяха горе-долу ок, можеха да карат още някакви километри, но като натиснеш пръта не се връщаше, а единият беше леко омаслен. Отпред единият беше здрав и връщаше, но бавно, а другият не връщаше и беше омаслен.

Като цяло моят личен опит е, че амортисьори си заслужава да се подменят, а и цените са направо народни по 90-100 лева парчето излизат. Виж пружините мисля, че няма много смисъл да се сменят ако не се гони друг сетъп, поне при мен оригиналните нямаха признаци за омекване или загуба на качествата си. Тампоните, които има смисъл да се сменят са тези на макферсона отпред задължително + опорните тампони под задните амортисьори. Отзад тампоните над амортисьоря бяха в доста добро състояние макар и след 12 години. Като сменя и тампоните и подложките на задните пружини ще пиша дали има някакъв резултат, като цяло горните тампони ми се дияха леко протрити, но гумата си беше в добро състояние.

П.П. Наиситна не е препоръчително да се сменя само пружината без амортисьор, особено ако си със стари амортисьори гаранция скоро ще дадат фира и те, ако не са заминали вече.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 11.05.2017

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Tuflek » 16 Авг 2018, 14:15

И аз да питам колегите минали на KW V1/ST, не мога да си представя 15мм слизане как ще се отрази, много ме притесняват спящите полицаи и рампите, а съм за окачване. иначе моята е Е91xi със стандартни 17-ки

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от DigitalExile » 20 Авг 2018, 14:48

Защо 15мм?

Моята е на kw v1

PSX_20180820_154148.jpg


PSX_20180820_154345.jpg


PSX_20180820_154357.jpg


Така както я гледаш за извън града е перфектна, в града на някои легнали полицай трябва да се внимава, но настрани си ги минавам и няма проблем. :lol:


Edit: и аз си мислех, че оригиналните амортисьори са ми здрави докато не ги свалиха от колата, не бяха супер зле, но видно си бяха за смяна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Bexim » 20 Авг 2018, 15:04

Колега, на това окачване е грях да не сложиш едни брутални джантоци... :mrgreen:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 3.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 325d LCI

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Evgeni » 20 Авг 2018, 15:41

И едни фланци да сложи да излязът по навън гумите пак ще изглежда не лошо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от DigitalExile » 21 Авг 2018, 10:57

Джанти мислих да взимам ама се отказах, не ми се кара на по ниски гуми от 45.
Фланци трябват 10-15мм ама не съм се наканил още :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от host » 21 Авг 2018, 11:05

можеш да вземеш със същия цолаж/размер обаче с други офсет, дизай и т.н. ;) и само да ги прехвърлиш гумите ... в един и същ размер (цолаж) има джанти които изглеждат като за рен-а-кар има и такива блазнещи окото
Изображение
Front:
Apex Arc 8 17x9 ET30

kW v1. 245/45/17 apex arc8 17x9 et30, 0° camber, no rub.
Изображение

https://bmw.spoolstreet.com/threads/whe ... read.1953/

не е нужно човек да скочи на 19-20 цола за да е приятно изглеждаща колата

съгласен съм с колегите, че с тази височина с правилни джанти ще е супер, дори може една идея нагоре, че да нямаш дертове и със спящите полицаи - карах бая време с екстремно ниска кола ... в момента пак е доста нисичка, но никъде не опирам ... все пак са си за каране тия автомобили, някакъв баланс трябва

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 11.05.2017

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Tuflek » 22 Авг 2018, 15:04

DigitalExile написа:Защо 15мм? Защото на V1/ST пише минимално слизане 15мм, а предпочитам да запазя височината. Поръчах ST-то и ако много слезе, си мисля за подложки

Моята е на kw v1

PSX_20180820_154148.jpg


PSX_20180820_154345.jpg


PSX_20180820_154357.jpg


Така както я гледаш за извън града е перфектна, в града на някои легнали полицай трябва да се внимава, но настрани си ги минавам и няма проблем. :lol:


Edit: и аз си мислех, че оригиналните амортисьори са ми здрави докато не ги свалиха от колата, не бяха супер зле, но видно си бяха за смяна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Ivo III » 07 Окт 2018, 10:00

започнах да търся цяло ново окачване за Е91 330xD, защото искам да сменя стандартното с по стегнато

и гледам на много места пише - не става за xdrive
каква е разликата на Е91 със и без xdrive в окачването, някой запознат ли е?

някой колега има ли опит .. в минаването към спортно окачване?
джантите трябва ли да се сменят? чета че минават на 8j и 8,5j отзад

ПП: търсих за такава тема, но не намерих
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10430
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Leon » 08 Окт 2018, 19:40

Е, как не намери... :shock:
Never mistake motion for action...

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook