Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 24 Дек 2018, 18:36

Да се включа с последните интервенции по окачването. Сложих подложки от пакетът за лоши пътища, защото задницата ми беше доста клекнала.
Обаче най-големият проблем не беше нито в пружините, нито в подложката.
Долните тампони под пружините бяха много смачкани (горните можеха да си карат без проблем). Та ако на някой му стърчи повече предницата отколкото задницата бих препоръчал да не сменя пружини, а само да пробва с долните тампони под пружините + подложка от пакетът за лоши пътища (макар че тя е 0.5см, та не знам какво толкова ще надигне). Утре ще кача снимки, колата се повдигна видимо, стои малко като X-drive, но като гледах снимки от завода - те са си по-"щръкнали" на 17-ки със стандартното окачване.
Ето да се види старите и новите тампони. Разликата е голяма. ИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 26 Дек 2018, 9:47

Заводската стойка на колите със стандартно окачване явно си е по-вдигната.
Ето това е с нови тампони и амортисьори отпред.
Нови амортисьори, пружини и всичките тампони на пружини и амортисьори отзад + подложката от пакета за лоши пътища(тя е доста бутафорна има-няма 5мм)
Изображение

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Bexim » 26 Дек 2018, 14:39

Наистина има резон в това, което казва Драго. Аз също го направих наесен и си мислех, че само съм си изхвърлил парите, но имаше малкото подобрение, което търсех.
Това е моята през годините,
1 - с найлоните,
2 - на някакъв пробег с 19-ки
3 - като я взех - 190К км,
4 - с нови амротисьори, опорни тампони отпред и подложки на пружините отзад, с пълен резервоар.
Ъгълът на снимане е малко различен между 3 и 4, но се вижда, че се е вдигнала малко.
Иначе, преди да сменя подложките отзад, седеше доста гадно - по-ниска отзад, нямаше я типичната стойка на БМВ и доста ме дразнеше. Сега поне си е в нормите според мен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 26 Дек 2018, 14:51

Определено на първата с найлоните се вижда, че стандартната стойка е по-вдигната, а това е дори на 18ки със спортно окачване и пак има просвет. Както казваш типичната стойка на бмв е с леко вдигната задница, то се вижда по прага най-добре.

Аз реших като за нашите пътища да я държа по-височка, че като пътувам по екопътеки винаги случвам на разбити и черни пътища.

Ето и какво беше преди да сменя подложките на пружините отзад (май по-горе пак съм пускал снимки). Видимо е смачкана отзад, загледах 2 е90 до сервизa където бях и всичките стояха така смачкани отзад (даже по-зле), явно тампоните под пружините са си слабо звено.
ИзображениеИзображение

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
Последна промяна drago9205 на 18 Мар 2019, 13:56, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от stoqnov23 » 18 Мар 2019, 13:54

Здравейте колеги. И аз съм на път за смяна на окачването.Колата по рама,е със спорт settings, м тех, но определено не е това което ще искам за в бъдеще.За всекиднвено каране, по не толкова приятен път искам да мина на комфорт.Във М кар, ми казаха че колата е със нормално окачване във момента,но така със един поглед за 5 секунди,не им повярвах със оглед на возията,въпреки че колата е със чисто нови гуми 16-ки,които не са рънфлат все едно минава по камъни.И да седи си доста ниско,но те амортисьорите така или иначе са за смяна сигурно ще се вдигне,но за пружините не съм сигурен,а не искам да давам така 200-250 лева за нови пружини,ако старите все пак не са спортни,и не са за смяна как мога да го разбера? И допълнително трябва ли да се правят някакви настройки по окачването или само сменяш и заспива?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 18 Мар 2019, 13:59

Амортисьорът няма отношение към височината на колата. Като за начало пружините не е нужно да ги пипаш, но ако сменяш амортисьор - сменяй и тампоните на макферсона отпред и тампоните на пружините отзад. Разлика ще има гаранция (колата ще се вдигне)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от stoqnov23 » 18 Мар 2019, 14:22

За тампоните знам със сигурност ги сменям тях,но ако колата е със спортни пружини и сложа нормални амортсиьори няма ли да се отрази?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от host » 18 Мар 2019, 14:33

колега писано в темите за по-стари модели

м-тех окачване - амортисьори с пружини ако имаш :

тези пружини са по-ниски от стандартните за модела "спортни" един вид, ако сложиш нормални амортисьори с тези пружини (а те са и на години и са още по-ниски вероятно) рискуваш да съкратиш живота на новите си нормални амортисьори, защото работния им диапазон е друг от "мтех" амортисьорите ( движението на стрежена и евентуално дължината му)

поне при повечето БМВ-та е така

ако искаш хубава и мека возия (доколкото това е съвместимо с 3ка БМВ) правилното ти решение е стандартни амортисьори, стандартни пружини и обикновени (не РФТ) гуми

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 18 Мар 2019, 14:37

Аз лично не бих казал, че на стандартни гуми М-тех е90-ките возят осезаемо по-твърдо от такива със стандартно окачване. Поне такива са моите субективни впечатления като карам кола от единият тип (стандартно окачване) и съм се возил в такива със спортното.

Иначе колегата е прав - не е добре да се мешат пружини/амортисьори от различен вид окачване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от stoqnov23 » 18 Мар 2019, 15:11

Добре значи трябва да сменя и пружините.Но въпросът ми беше дали има шанс колата да е с нормални пружини а не спортни преди да купя пак нормални.Иначе за амове съм се насочил към SACHS 311 403 , 311 404, и 311 409.Ще се сменят всички тампони.А вие кои пружини ми бихте препоръчали?Да не вземе пък след смяна на всичко да се лашне нагоре колата, просто искам да е със нормална стойка. Пускам снимки на сегашното състояние.И като сложа 4 чисто нови пружини трябва ли да сменям тампоните им или като са нови няма да има нужда?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Leon » 19 Мар 2019, 9:00

Според мен тази височина не е на Мтех. Ето една снимка на моята, снимката е кофти, но се вижда разликата. Като сложа летните гуми тези дни мога да ти я снимам, но резултатът ще е същият. ;)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 19 Мар 2019, 9:14

То на стари коли вече много трудно се преценява така от снимка, защото всяка е различно "смачкана". Виждал съм коли на стандартно, които са клекнали като коли с м-тех.

@stoqnov23 Имай предвид, че е90-ките си возят доста твърдо независимо от окачването. Аз на твое място не бих влизал във филма със смяна на пружини/амортисьори/тампони на куп - моите наблюдения са, че пружините (поне отзад) не бяха мръднали грам, а само тампоните бяха смачканите и някои амортисьори (не всички) бяха поизпуснали леко. Има голям риск да налееш 1000+ лева за да смениш всичко и накрая да останеш разочарован от минималната разлика във возията.
Аз лично леко съжалявам, че вкарах доста излишни пари за да сменя всичко отзад (само и само да повдигна задницата леко), а то се оказа, че пустите 2 тампона под/над пружината са били виновни.

И заради горното - личният ми съвет е да се сменя само каквото е заминало/изпуснало с такова каквото излиза по вин за колата. Може би само тампоните на макферсона отпред и на пружините отзад са ОК за "профилактична" смяна.

П.П. Тук не говорим ако целенасочено някой иска да минава към спортни афтърмаркет амортисьори и пружини - там е друга ситуацията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от stoqnov23 » 19 Мар 2019, 16:34

Те така или иначе вече са си за смяна всичките амортисьори още преди месец ми го казаха в м кар.Тя отделно започна да си потропва леко колата така или иначе ще се сменя.А с оглед на возията ако всичко е сменяно по рама окачвнето трябва да си е м тех,и ако минавам на нормално така или иначе ми трябват пружини.Определено всякакви неравности шахти,дупки се усещат много осезаемо,а и самото управление се усеща колко е директна,и стабилна не само заради рейката.Ако пружините не са сменяни никога тя от завода също излиза със спорт пружини.Ако пък някой се повози със рънфлат 17-ките, няма да иска да се качи повече във тази кола.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Bexim » 19 Мар 2019, 17:48

Едни пружини на найсе хиляди километра нямат нищо общо с нови такива.
Аз поне съм се убедил. И ако правя окачване на такава кола - вече взимам всичко комплект или колци направо, ако искам картинг.

ST имат много прилични оферти за колци, а малко или много са си на KW фирма.
Също имат и амове с пружини, пак не е лоша цената.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от tani bojilov » 19 Мар 2019, 19:18

Здравейте.Рових в търсачката но не откривам тема за моя въпрос е ще попитам тук.Ако не е за тук Бих помолил за евентуален линк.
Имам Е91 320ХД но съм за предни амортисиори а единствения вариянт който намирам (освен оригинални които са над 300 долара единия)са на билщайн.Аз ги купих миналата година но като видях колко се вдигна колата отпред си върнах оригиналните в които имаше още малко живот. :oops:
Вече не стават за каране и затова ме интересува дали има друг вариант.
Извинявям се ако не пиша където трябва.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook