Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от b00st » 07 Дек 2016, 9:52

Nedko Anev написа:...

Все пак говорихме за заводски окачвания, афтърмаркет е ясно, че има ;)
Иначе колата е хубава гледка, въпреки, че чак гумите в калника не е моя тип, дори и да имаше къде да я карам така тук :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Infinity_bg » 30 Дек 2017, 16:38

Здравейте групата. Имам питане относно спортното окачване, но не това което се води Мтех. То прави ли по-ниска колата като цяло и ако да, с колко по-ниска става. Аз в момента съм с кит на Koni, жълти пружини, и въпреки че гайките са максимално развити, колата вози доста твърдо и е много ниска. Със 17" гуми съм и въпреки това, понякога легналите полицаи могат да бъдат проблемни. Да не говорим за малки неравности по пътя, дупки и прочие. Имало е моменти когато трябва да кача стръмен наклон и в началото цялата престилка опира отпред, а зимата колата трябва да седи в гараж защото, иначе предницата ще замине. Сериозно се замислям да я връщам към нормално окачване или обикновен спорт. Идеята ми е просто да сложа едни нормални пружини и висок клас амортисьори, примерно Билщейн или друга хубава марка и да си я карам така. Иначе пак мога да си оставя разпънките и прочие, и от тях полза ще има дори с по-меко окачване. Става въпроса за Е90 325i .
BMW 325i M3 look.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 27.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 335xd
Мечтае да кара: 350xd ;)
Детайли за колата: F31 335xd

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от iasend » 05 Яну 2018, 17:18

kraska написа:Някой слагал ли е B6 жълтите амортисьори на билстайн ? Тъй като на моята предни има само на билщайн и оригинал (марка неизвестна, освен ако Poland ви говори нещо) А четох че обикновения билщайн е румънски, а жълтия е немски бих искал да сложа жълтите ,ама как ли ще се отрази на возията не знам. И ако първо сменя задните с жълти и след време сменя предните ще е проблем ли?


Оригиналните амортисьори на 330xd не са ли Billstein B4? Като ги сменях ми казаха че това са фабричните и затова ги смених с такива

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: Bourgas
Пол: Мъж
Кара: 120i
Мечтае да кара: M POWER

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от WaCkY » 07 Яну 2018, 11:41

Здравейте Колеги.
Карам е87 120I и съм с 226 Sports Suspension Settings окачването.Значи като я взех подскачаше адски много задницата и смених амортисиорите.Сложих и Bilstein тези черните.Подскачането намаля но все още някак си при неравност колата подскача и е доста некомпфортно особено ако има хора на задната седалката :mhihi: .Чудя се дали да сменя пружините но незнам какви точно да сложа понеже както написах колата се води с 226 Sports Suspension Settings.Някакви идей да дадете?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Leon » 07 Яну 2018, 23:49

Някой със стандартно окачване ще се зарадва да си ги размените. ;)
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: Bourgas
Пол: Мъж
Кара: 120i
Мечтае да кара: M POWER

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от WaCkY » 08 Яну 2018, 15:40

Добре, а при това спортно окачване нормално ли е така да подскача? Аз си мисля ,че просто с времето пружините нещо са омекнали и затова е така.Затова мисля да ги сменям, искам пак същите но нови да сложа.По парт номер в Realoem ми излизат ,че не се предлагат вече.Някакви идей какви да сложа?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Bexim » 08 Яну 2018, 16:52

Вземи си Eibach или H&R, иначе повярвай ми сложиш ли нови, дори и М, ще щръкне доста колата.
Въпросните са около 150-200 евро май някъде и 4-те.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 09 Юли 2018, 14:50

Малко да повдигна пак темата. Някой колега има ли странична снимка със сменени обикновени пружини и амортисьори?

Искам да видя горе долу какъв просвет има.
Скоро ще сменям и отзад пружини и амортисьори, че е доста клекнала спрямо предницата (след като смених отпред тампони и амортисьори). Но се чудя дали ще има осезаем ефект отзад... реално само със смяна на амортисьори няма да мина, повдигането предполагам идва и от новите пружини, защото стоковите за 12 години най-вероятно са омекнали и са слегнали.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 3.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 325d LCI

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Evgeni » 09 Юли 2018, 19:03

Заповядай.
Изображение
Последна промяна Evgeni на 10 Юли 2018, 8:12, променена общо 2 пъти

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 9.05.2015
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 525i
Детайли за колата: BMW

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от www.pcdoctor.bg » 28 Юли 2018, 17:10

Ето как стоят нови предни Билщайн с оригинални пружини на 12 години на 330i без м-тех окачване, усещането е 100 % както отзад с оригиналното окачване и цената е поносима
IMG_2958.JPG

IMG_2960.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 13 Авг 2018, 12:32

Ще допълня и аз темата, малко кофти е снимката, довечера ще щракна още една. Ето и при мен как стои колата след смяна на тампони/амортисьори + амортисьори/пружини/тампони отзад. Все още ми се струва, че отпред просветът е по-голям отколкото този отзад и че предницата е по-"вирната" отколкото трябва...
IMG_20180812_112237.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Leon » 15 Авг 2018, 6:44

Може да се е получила разлика от сменените пружини. Май някъде мернах, че си сложил каяба, ако не бъркам, а те нямат различни нива на твърдост като оригиналните. Имай и друго предвид - със стил 161 джанти си, а задните са по-широки. Дори да си им сложил 225 гуми, пак излизат малко по-навън от предните и визуално стесняват пролуката дори под лек ъгъл. На тази снимка не виждам да е кой знае колко вирната, но покарай малко да послегнат новите части и тогава гледай на равно. Като гледам, колата на снимката над твоята е с подобни разстояния с оригинални пружини.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 15 Авг 2018, 8:36

При мен предните джанти са по-навън от задните :D. Нали задните заради офсета (ET37) реално са по-прибрани навътре?
Иначе ще покарам, пък ще се види - като от тази страна (лявата) си придоби добра стойка, но отдясно ми се струва 1см по-ниска.... таааа не знам дали нямам някакъв друг проблем по окачването. Понеже не съм сменял тампоните под/над пружините се чудя дали и те не влиаят по някакъв начин.. смених само всички под/над амортисьорите :?: :?: :?:
Наистина визуално не е по-различно от колегата с черният седан в горния пост. Но дори като замеря просвета - отпред е около 1 пръст (1.5-2см) по-голям, а вече май се събрахме няколко колеги с такива наблюдения, скоро и друг колега ми се оплака, че след амортисьори и тампони опред предницата се е вирнала. Явно е такова положението и тампоните отпред повдигат доста, та ще трябва да почакаме 1 година да поомекне тампона и да слегне.

П.П. Ето още няколко снимки и от дясната страна.
Тук има малко зрителна измама на просвета отзад, защото пада сянка от калника върху гумата и изглежда по-голям.
IMG_20180813_203906.jpg

IMG_20180813_203812.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от Leon » 15 Авг 2018, 10:18

В такъв случай единственото обяснение би било разликата в твърдостта на оригиналните и афтърмаркет пружини. И вероятно тампотите, но не вярвам да се вирне чак толкова от тях. Като си сменях амортесьорите и всички тампони нямах никаква разлика във височината, но не съм пипал пружини. Може би седмица колата ми се струваше една идея по-висока, но толкова.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?

Мнение от drago9205 » 15 Авг 2018, 10:27

Моето оплакване по-скоро е, че въпреки смяната на пружините почти няма разлика.
И с оригиналните си пружини колата стоеше ниска отзад и вирната отпред - това след като бях сменил само амортисьори и тампони отпред. Като сравнявам старите пружини са си в доста добро състояние и минимално омекнали спрямо Каябата, но съответно и Каябата не се различаваше по нищо от оригиналните и на твърдост и на размер, та се съмнявам проблемът да е в Каябата. Може би малко прибързах със смяната на пружините.

Сега загледах схемата на тампоните и подложките на пружинината в realoem. Според мен тези тампони/подложки наистина може да се изтъркват и омекват с времето. Ще видя ако ги намеря 3-те подложки/тампона за отзад смяната им не е особено тежка процедура даже може да се прави и в домашни условия. Last resort ще е да си изработя подложки по 1 см, гледах видеа и теми в bimmerpost, че някои хора са правили този workaround.... ноо не ми се иска да прибягвам до това.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook