Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Nedko Anev написа:...
Все пак говорихме за заводски окачвания, афтърмаркет е ясно, че има
Иначе колата е хубава гледка, въпреки, че чак гумите в калника не е моя тип, дори и да имаше къде да я карам така тук
- Infinity_bg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 5.07.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325i
- Мечтае да кара: M3 e46
- Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Здравейте групата. Имам питане относно спортното окачване, но не това което се води Мтех. То прави ли по-ниска колата като цяло и ако да, с колко по-ниска става. Аз в момента съм с кит на Koni, жълти пружини, и въпреки че гайките са максимално развити, колата вози доста твърдо и е много ниска. Със 17" гуми съм и въпреки това, понякога легналите полицаи могат да бъдат проблемни. Да не говорим за малки неравности по пътя, дупки и прочие. Имало е моменти когато трябва да кача стръмен наклон и в началото цялата престилка опира отпред, а зимата колата трябва да седи в гараж защото, иначе предницата ще замине. Сериозно се замислям да я връщам към нормално окачване или обикновен спорт. Идеята ми е просто да сложа едни нормални пружини и висок клас амортисьори, примерно Билщейн или друга хубава марка и да си я карам така. Иначе пак мога да си оставя разпънките и прочие, и от тях полза ще има дори с по-меко окачване. Става въпроса за Е90 325i .
BMW 325i M3 look.
- iasend
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 27.07.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 335xd
- Мечтае да кара: 350xd ;)
- Детайли за колата: F31 335xd
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
kraska написа:Някой слагал ли е B6 жълтите амортисьори на билстайн ? Тъй като на моята предни има само на билщайн и оригинал (марка неизвестна, освен ако Poland ви говори нещо) А четох че обикновения билщайн е румънски, а жълтия е немски бих искал да сложа жълтите ,ама как ли ще се отрази на возията не знам. И ако първо сменя задните с жълти и след време сменя предните ще е проблем ли?
Оригиналните амортисьори на 330xd не са ли Billstein B4? Като ги сменях ми казаха че това са фабричните и затова ги смених с такива
- WaCkY
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 15.12.2008
- Местоположение: Bourgas
- Пол: Мъж
- Кара: 120i
- Мечтае да кара: M POWER
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Здравейте Колеги.
Карам е87 120I и съм с 226 Sports Suspension Settings окачването.Значи като я взех подскачаше адски много задницата и смених амортисиорите.Сложих и Bilstein тези черните.Подскачането намаля но все още някак си при неравност колата подскача и е доста некомпфортно особено ако има хора на задната седалката .Чудя се дали да сменя пружините но незнам какви точно да сложа понеже както написах колата се води с 226 Sports Suspension Settings.Някакви идей да дадете?
Карам е87 120I и съм с 226 Sports Suspension Settings окачването.Значи като я взех подскачаше адски много задницата и смених амортисиорите.Сложих и Bilstein тези черните.Подскачането намаля но все още някак си при неравност колата подскача и е доста некомпфортно особено ако има хора на задната седалката .Чудя се дали да сменя пружините но незнам какви точно да сложа понеже както написах колата се води с 226 Sports Suspension Settings.Някакви идей да дадете?
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10444
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Някой със стандартно окачване ще се зарадва да си ги размените.
Never mistake motion for action...
- WaCkY
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 15.12.2008
- Местоположение: Bourgas
- Пол: Мъж
- Кара: 120i
- Мечтае да кара: M POWER
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Добре, а при това спортно окачване нормално ли е така да подскача? Аз си мисля ,че просто с времето пружините нещо са омекнали и затова е така.Затова мисля да ги сменям, искам пак същите но нови да сложа.По парт номер в Realoem ми излизат ,че не се предлагат вече.Някакви идей какви да сложа?
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Вземи си Eibach или H&R, иначе повярвай ми сложиш ли нови, дори и М, ще щръкне доста колата.
Въпросните са около 150-200 евро май някъде и 4-те.
Въпросните са около 150-200 евро май някъде и 4-те.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Малко да повдигна пак темата. Някой колега има ли странична снимка със сменени обикновени пружини и амортисьори?
Искам да видя горе долу какъв просвет има.
Скоро ще сменям и отзад пружини и амортисьори, че е доста клекнала спрямо предницата (след като смених отпред тампони и амортисьори). Но се чудя дали ще има осезаем ефект отзад... реално само със смяна на амортисьори няма да мина, повдигането предполагам идва и от новите пружини, защото стоковите за 12 години най-вероятно са омекнали и са слегнали.
Искам да видя горе долу какъв просвет има.
Скоро ще сменям и отзад пружини и амортисьори, че е доста клекнала спрямо предницата (след като смених отпред тампони и амортисьори). Но се чудя дали ще има осезаем ефект отзад... реално само със смяна на амортисьори няма да мина, повдигането предполагам идва и от новите пружини, защото стоковите за 12 години най-вероятно са омекнали и са слегнали.
- Evgeni
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 3.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d LCI
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Последна промяна Evgeni на 10 Юли 2018, 8:12, променена общо 2 пъти
- www.pcdoctor.bg
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 9.05.2015
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525i
- Детайли за колата: BMW
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Ето как стоят нови предни Билщайн с оригинални пружини на 12 години на 330i без м-тех окачване, усещането е 100 % както отзад с оригиналното окачване и цената е поносима
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Ще допълня и аз темата, малко кофти е снимката, довечера ще щракна още една. Ето и при мен как стои колата след смяна на тампони/амортисьори + амортисьори/пружини/тампони отзад. Все още ми се струва, че отпред просветът е по-голям отколкото този отзад и че предницата е по-"вирната" отколкото трябва...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10444
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Може да се е получила разлика от сменените пружини. Май някъде мернах, че си сложил каяба, ако не бъркам, а те нямат различни нива на твърдост като оригиналните. Имай и друго предвид - със стил 161 джанти си, а задните са по-широки. Дори да си им сложил 225 гуми, пак излизат малко по-навън от предните и визуално стесняват пролуката дори под лек ъгъл. На тази снимка не виждам да е кой знае колко вирната, но покарай малко да послегнат новите части и тогава гледай на равно. Като гледам, колата на снимката над твоята е с подобни разстояния с оригинални пружини.
Never mistake motion for action...
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
При мен предните джанти са по-навън от задните . Нали задните заради офсета (ET37) реално са по-прибрани навътре?
Иначе ще покарам, пък ще се види - като от тази страна (лявата) си придоби добра стойка, но отдясно ми се струва 1см по-ниска.... таааа не знам дали нямам някакъв друг проблем по окачването. Понеже не съм сменял тампоните под/над пружините се чудя дали и те не влиаят по някакъв начин.. смених само всички под/над амортисьорите
Наистина визуално не е по-различно от колегата с черният седан в горния пост. Но дори като замеря просвета - отпред е около 1 пръст (1.5-2см) по-голям, а вече май се събрахме няколко колеги с такива наблюдения, скоро и друг колега ми се оплака, че след амортисьори и тампони опред предницата се е вирнала. Явно е такова положението и тампоните отпред повдигат доста, та ще трябва да почакаме 1 година да поомекне тампона и да слегне.
П.П. Ето още няколко снимки и от дясната страна.
Тук има малко зрителна измама на просвета отзад, защото пада сянка от калника върху гумата и изглежда по-голям.
Иначе ще покарам, пък ще се види - като от тази страна (лявата) си придоби добра стойка, но отдясно ми се струва 1см по-ниска.... таааа не знам дали нямам някакъв друг проблем по окачването. Понеже не съм сменял тампоните под/над пружините се чудя дали и те не влиаят по някакъв начин.. смених само всички под/над амортисьорите
Наистина визуално не е по-различно от колегата с черният седан в горния пост. Но дори като замеря просвета - отпред е около 1 пръст (1.5-2см) по-голям, а вече май се събрахме няколко колеги с такива наблюдения, скоро и друг колега ми се оплака, че след амортисьори и тампони опред предницата се е вирнала. Явно е такова положението и тампоните отпред повдигат доста, та ще трябва да почакаме 1 година да поомекне тампона и да слегне.
П.П. Ето още няколко снимки и от дясната страна.
Тук има малко зрителна измама на просвета отзад, защото пада сянка от калника върху гумата и изглежда по-голям.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10444
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
В такъв случай единственото обяснение би било разликата в твърдостта на оригиналните и афтърмаркет пружини. И вероятно тампотите, но не вярвам да се вирне чак толкова от тях. Като си сменях амортесьорите и всички тампони нямах никаква разлика във височината, но не съм пипал пружини. Може би седмица колата ми се струваше една идея по-висока, но толкова.
Never mistake motion for action...
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Моето оплакване по-скоро е, че въпреки смяната на пружините почти няма разлика.
И с оригиналните си пружини колата стоеше ниска отзад и вирната отпред - това след като бях сменил само амортисьори и тампони отпред. Като сравнявам старите пружини са си в доста добро състояние и минимално омекнали спрямо Каябата, но съответно и Каябата не се различаваше по нищо от оригиналните и на твърдост и на размер, та се съмнявам проблемът да е в Каябата. Може би малко прибързах със смяната на пружините.
Сега загледах схемата на тампоните и подложките на пружинината в realoem. Според мен тези тампони/подложки наистина може да се изтъркват и омекват с времето. Ще видя ако ги намеря 3-те подложки/тампона за отзад смяната им не е особено тежка процедура даже може да се прави и в домашни условия. Last resort ще е да си изработя подложки по 1 см, гледах видеа и теми в bimmerpost, че някои хора са правили този workaround.... ноо не ми се иска да прибягвам до това.
И с оригиналните си пружини колата стоеше ниска отзад и вирната отпред - това след като бях сменил само амортисьори и тампони отпред. Като сравнявам старите пружини са си в доста добро състояние и минимално омекнали спрямо Каябата, но съответно и Каябата не се различаваше по нищо от оригиналните и на твърдост и на размер, та се съмнявам проблемът да е в Каябата. Може би малко прибързах със смяната на пружините.
Сега загледах схемата на тампоните и подложките на пружинината в realoem. Според мен тези тампони/подложки наистина може да се изтъркват и омекват с времето. Ще видя ако ги намеря 3-те подложки/тампона за отзад смяната им не е особено тежка процедура даже може да се прави и в домашни условия. Last resort ще е да си изработя подложки по 1 см, гледах видеа и теми в bimmerpost, че някои хора са правили този workaround.... ноо не ми се иска да прибягвам до това.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани