Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Мисля , че тази тема може да е полезна, а за в бъдеще съм сигурен и на повече хора. По отношение на „хейтърите“ във форума,които веднага биха написали нещо от рода : .. караш БМВ ,а ти е скъпо или окипази колата или не знам какви още глупости , мога само да им кажа да се скрият някъде. Мнението ми е, че не мисля да давам по 2 бона на година на бензиностанции , а спестените пари да ги дам за нещо друго по колата , а и е доста по-екологично.
Та така.... реших да махна бутилката от багажника и т.к. тези коли нямат резервна гума или поне място за такава се разтърсих в Интернет и открих доста монтажи на тороидална (тип „ резервна гума“) бутилка, монтирана под багажника на колата.
http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/325xi-Touring-E91
Поразпитах насам-натам, но не открих някой да извършва този монтаж в Бг или поне аз не намерих. Затова реших сам да го направя. По отношение на безопасността проучих доста, оказва се че тези бутилки са много здрави и дори при удар няма опасност да гръмнат или каквото и да е да стане. Да не говорим че мултивентила допълнително осигурява безопасността . След монтажа бутилката е на същото разстояние от земята (просвета), както е бил коша – 22-23 см. И така ....
Какво е нужно:
Първо да се освободи място за бутилката, за целта се сменя гърнето , като се слага по дължина, а не както е на ширина. Всяко едно тип „спортен“ ауспух ще свърши работа. После се демонтира пластмасовия кош, този под кората на багажника.
Газова бутилка – тороидална с външна гърловина. Размера трябва да е не повече от 22-24 см височина на бутилката и диаметър от 565 до 630мм. Малко разяснения тук ще дам. При купетата разстоянието до бронята е по-голямо сравнено с комби и седан. Най-удачна бутилка като размер е 600х220 при седан и комби, като при различните производители на бутилки вместимостта е различна. Аз избрах на марката Irene. Няма ги в България, цената с транспорта дойде на 280лв. Бутилката е с размер 580х220 и е 55л с пълно пълнене (по средата няма дупка като поничка ) и най-важното има уши за закрепване. Ето тази:
http://www.lpgshop.co.uk/580-220-55l-0d ... ultivalve/
Като марки ,които имат такива уши намерих на фирмата Stako също така, имат вносител в Полски тръмбеш, но наличности не много, затова поръчах от Англия. Бутилките са полски и едни от най-предпочитаните в Западна Европа. Закрепването става с помощта на 4 болта М12.
Т.к. след премахването на коша имаме една дупка и нищо повече, трябва да се подготви купето за монтаж. За целта е необходимо да се поработи с ъглошлайфа малко откъм страната на бронята. Там има една чупка, която е около 2-3см и пречи на бутилката да легне изцяло на листа стомана. Варианти за закрепване :
http://lpg.slupsk.pl/Instalacja_LPG_BMW ... ra,14.html - -не ми се струва много здраво това закрепване.
http://www.e90-forum.de/alternative-kra ... rtank.html
На втория линк може да видите как при купето разстоянието е доста по-голямо и може да събере по-голяма бутилка като диаметър. Бутилката която слагат в линка по-горе е Стако с отвори за шпилки по средата, води се G11 модела, също с пълно пълнене. Това е само за информация.
Моя монтаж е подобен на този. За целта използвах лист 2мм от студено валцувана стомана и правоъгълни кухи профили с размер 40/10 мм. Листа стомана трябва да се боядиса т.к. от долна страна ще е изложен на външни условия. Може да се ползва и лист алуминий, по-скъп , но същевременно доста по-лек, но да достигне якостта на стоманата е необходимо поне 3мм дебелина на листа или два листа по 2мм примерно. Както си прецените от финансова гледна точка и мин. количество за закупуване на материала. Като цена при мен излезе около 40лв за листа с профилите, но ми и остана почти половината. За шаблон използвайте коша като го наложите върху стоманнеия лист и го очертаете, като допълнително пуснете по още + 5мм от всички страни, но най-добре измерете предварително преди да махнете коша колко позволява да бъдат тези + мм. Ако решите очертайте и малките отвори и така листа може да се захване допълнително за купето с гайките както коша е бил закрепен . След като изрежете листа го наложете за проба. Листа най-здраво ще легне на лявата и дясната си страна, тази която е към бронята е по-слаба , но и с начина по-който ще разположа профилите, тази слабост няма да има значение. Не е необходимо да правите заварки като в линка по-горе, там където искате да „заварите“ използвайте епоксидно лепило за стомана. С него уплътних и заварих листа стомана към съседната страна, тази към задната броня. Двата хоризонтални профила са носещи , а този по диагонал е само изпъващ, според мен беше удачен. Всички дупки по профилите и листа предварително разпробийте. Къде да бъдат дупките? Т.к. нямах помощник, освен накрая при закачането на бутилката ми беше по-лесно да си направя шаблон от дебел картон, който изрязох във формата на бутилката и отвори в шаблона където се намират дупките за 4-те болта. Преди да прикрепя всичко към купето трябваше да съм сигурен че бутилката ще пасне. Ако всичко е наред може да пристъпим към монтирането й. Използвах монтажно лепило преди да поставя листа на мястото му. След това го стегнах с гайките. Преди да монтирате бутилката намажете със силикон от външна страна. След това монтирайте бутилката с помощта на 4-те болта. Отворите в профилите и листа стомана е 14мм ,което позволява аванс при напасване на бутилката.
Следва едно разяснение. Гърловината при този монтаж гледа настрани към дясната страна . където се пада и големия филтър , който виждате от снимките. Ще е необходимо да го закачите филтъра,т.к. се закрепва оригинално към коша който вече ще го няма. Аз използвах скоба 110мм . която посредством Г-образна планка закрепих за стената ,зад която стои акумулатора. Имате достатъчно място да лавирате с бутилката наляво и надясно. Ако преместите с 2-3 см от центъра в посока гърнето ще може да се събере и сондата като при монтажа този филтър лесно се разкача и закача. Той се оказа филтър от активен въглен , който служи да съхранява парите от резервоара и после еку-то решава кога да ги изгори през всмук. колектор ( там има клапан). Затова са 3 тръби, една излиза навън зад задната дясна гума (взима въздух), втория излиза от резервоара , а третата отива към двигателя. Не се притеснявайте , гориво не тече по тези тръби, само бензинови пари. Може да удължите тези тръби, но имайте в предвид че са от PA материал с размери 14/11 и 13/10 мм (вън/вътр. диаметър), а тръбата от резервоара става с горивен маркуч с 7,5мм вътр. диаметър, който се нахлузва отгоре. Не се притеснявайте за дисбаланс ако преместите бутилката на ляво, колата и без това олеква от към гърне. Оригиналното тежи 14кг , а тези спортни са към 7кг. Така че тъкмо ще компенсирате, не че е проблем и иначе. След това сложих малко виброизолация и шумоизолация и резултата е налице. Ако имате въпроси задавайте ги тук, предполагам ще има доста неща които съм пропуснал да напиша по монтажа.
Снимки от монтажа:
https://www.dropbox.com/sh/d5dju8pnuoxe ... 47m5pM9bqa
Та така.... реших да махна бутилката от багажника и т.к. тези коли нямат резервна гума или поне място за такава се разтърсих в Интернет и открих доста монтажи на тороидална (тип „ резервна гума“) бутилка, монтирана под багажника на колата.
http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/325xi-Touring-E91
Поразпитах насам-натам, но не открих някой да извършва този монтаж в Бг или поне аз не намерих. Затова реших сам да го направя. По отношение на безопасността проучих доста, оказва се че тези бутилки са много здрави и дори при удар няма опасност да гръмнат или каквото и да е да стане. Да не говорим че мултивентила допълнително осигурява безопасността . След монтажа бутилката е на същото разстояние от земята (просвета), както е бил коша – 22-23 см. И така ....
Какво е нужно:
Първо да се освободи място за бутилката, за целта се сменя гърнето , като се слага по дължина, а не както е на ширина. Всяко едно тип „спортен“ ауспух ще свърши работа. После се демонтира пластмасовия кош, този под кората на багажника.
Газова бутилка – тороидална с външна гърловина. Размера трябва да е не повече от 22-24 см височина на бутилката и диаметър от 565 до 630мм. Малко разяснения тук ще дам. При купетата разстоянието до бронята е по-голямо сравнено с комби и седан. Най-удачна бутилка като размер е 600х220 при седан и комби, като при различните производители на бутилки вместимостта е различна. Аз избрах на марката Irene. Няма ги в България, цената с транспорта дойде на 280лв. Бутилката е с размер 580х220 и е 55л с пълно пълнене (по средата няма дупка като поничка ) и най-важното има уши за закрепване. Ето тази:
http://www.lpgshop.co.uk/580-220-55l-0d ... ultivalve/
Като марки ,които имат такива уши намерих на фирмата Stako също така, имат вносител в Полски тръмбеш, но наличности не много, затова поръчах от Англия. Бутилките са полски и едни от най-предпочитаните в Западна Европа. Закрепването става с помощта на 4 болта М12.
Т.к. след премахването на коша имаме една дупка и нищо повече, трябва да се подготви купето за монтаж. За целта е необходимо да се поработи с ъглошлайфа малко откъм страната на бронята. Там има една чупка, която е около 2-3см и пречи на бутилката да легне изцяло на листа стомана. Варианти за закрепване :
http://lpg.slupsk.pl/Instalacja_LPG_BMW ... ra,14.html - -не ми се струва много здраво това закрепване.
http://www.e90-forum.de/alternative-kra ... rtank.html
На втория линк може да видите как при купето разстоянието е доста по-голямо и може да събере по-голяма бутилка като диаметър. Бутилката която слагат в линка по-горе е Стако с отвори за шпилки по средата, води се G11 модела, също с пълно пълнене. Това е само за информация.
Моя монтаж е подобен на този. За целта използвах лист 2мм от студено валцувана стомана и правоъгълни кухи профили с размер 40/10 мм. Листа стомана трябва да се боядиса т.к. от долна страна ще е изложен на външни условия. Може да се ползва и лист алуминий, по-скъп , но същевременно доста по-лек, но да достигне якостта на стоманата е необходимо поне 3мм дебелина на листа или два листа по 2мм примерно. Както си прецените от финансова гледна точка и мин. количество за закупуване на материала. Като цена при мен излезе около 40лв за листа с профилите, но ми и остана почти половината. За шаблон използвайте коша като го наложите върху стоманнеия лист и го очертаете, като допълнително пуснете по още + 5мм от всички страни, но най-добре измерете предварително преди да махнете коша колко позволява да бъдат тези + мм. Ако решите очертайте и малките отвори и така листа може да се захване допълнително за купето с гайките както коша е бил закрепен . След като изрежете листа го наложете за проба. Листа най-здраво ще легне на лявата и дясната си страна, тази която е към бронята е по-слаба , но и с начина по-който ще разположа профилите, тази слабост няма да има значение. Не е необходимо да правите заварки като в линка по-горе, там където искате да „заварите“ използвайте епоксидно лепило за стомана. С него уплътних и заварих листа стомана към съседната страна, тази към задната броня. Двата хоризонтални профила са носещи , а този по диагонал е само изпъващ, според мен беше удачен. Всички дупки по профилите и листа предварително разпробийте. Къде да бъдат дупките? Т.к. нямах помощник, освен накрая при закачането на бутилката ми беше по-лесно да си направя шаблон от дебел картон, който изрязох във формата на бутилката и отвори в шаблона където се намират дупките за 4-те болта. Преди да прикрепя всичко към купето трябваше да съм сигурен че бутилката ще пасне. Ако всичко е наред може да пристъпим към монтирането й. Използвах монтажно лепило преди да поставя листа на мястото му. След това го стегнах с гайките. Преди да монтирате бутилката намажете със силикон от външна страна. След това монтирайте бутилката с помощта на 4-те болта. Отворите в профилите и листа стомана е 14мм ,което позволява аванс при напасване на бутилката.
Следва едно разяснение. Гърловината при този монтаж гледа настрани към дясната страна . където се пада и големия филтър , който виждате от снимките. Ще е необходимо да го закачите филтъра,т.к. се закрепва оригинално към коша който вече ще го няма. Аз използвах скоба 110мм . която посредством Г-образна планка закрепих за стената ,зад която стои акумулатора. Имате достатъчно място да лавирате с бутилката наляво и надясно. Ако преместите с 2-3 см от центъра в посока гърнето ще може да се събере и сондата като при монтажа този филтър лесно се разкача и закача. Той се оказа филтър от активен въглен , който служи да съхранява парите от резервоара и после еку-то решава кога да ги изгори през всмук. колектор ( там има клапан). Затова са 3 тръби, една излиза навън зад задната дясна гума (взима въздух), втория излиза от резервоара , а третата отива към двигателя. Не се притеснявайте , гориво не тече по тези тръби, само бензинови пари. Може да удължите тези тръби, но имайте в предвид че са от PA материал с размери 14/11 и 13/10 мм (вън/вътр. диаметър), а тръбата от резервоара става с горивен маркуч с 7,5мм вътр. диаметър, който се нахлузва отгоре. Не се притеснявайте за дисбаланс ако преместите бутилката на ляво, колата и без това олеква от към гърне. Оригиналното тежи 14кг , а тези спортни са към 7кг. Така че тъкмо ще компенсирате, не че е проблем и иначе. След това сложих малко виброизолация и шумоизолация и резултата е налице. Ако имате въпроси задавайте ги тук, предполагам ще има доста неща които съм пропуснал да напиша по монтажа.
Снимки от монтажа:
https://www.dropbox.com/sh/d5dju8pnuoxe ... 47m5pM9bqa
Последна промяна kraska на 20 Май 2014, 18:56, променена общо 2 пъти
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Страхотна тема, липсата на място за газовата бутилка беше една от причините да отпиша е90 като следваща покупка
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10422
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
При твоя проект изпълнението ми харесва повече от немския в линка! Станало е много добре.
Never mistake motion for action...
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Чудесна тема колега аз съм с две ръце за газ, много добре се е получило.
Няма начин да няма начин
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Не ми се мисли ако някой камък я изпраска тая бомба под колата.Естествено и цялата тая хамалогия ми идва малко в повече.Като не ти се дават пари за бензин,защо не си взе дизелов автомобил,а дизелите при е90 са доста добре от към разход,като му сложиш и цената на ГИ-то става пак същото като разход за гориво.
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Чудесна тема, браво на колегата!
Ако бутилките гърмяха от удар с камък нямаше да съществуват в този си вид...
Газта си е най-евтиното гориво колкото и икономичен да е дизеловия агрегат.
Ако бутилките гърмяха от удар с камък нямаше да съществуват в този си вид...
Газта си е най-евтиното гориво колкото и икономичен да е дизеловия агрегат.
Only dead fish follow the stream...
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
По-добре би било ако се измисли и някаква пластмасова кора под бутилката.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
MadChicken написа:Чудесна тема, браво на колегата!
Ако бутилките гърмяха от удар с камък нямаше да съществуват в този си вид...
Газта си е най-евтиното гориво колкото и икономичен да е дизеловия агрегат.
Да речем,че си прав за камъните ,но при удар отзад тогава няма мърдане гърмиш си доволно.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
.......... и аз така мислех.
Наскоро горя една кола с газова бутилка отзад, ами трябваше да е видите, фъщеше си доволно докато гореше.
Питах и газаджията и той ми каза, че тези бутилки са толкова здрави , че при удар колата би се нагънала по бутилката отколкото тя самата. Дано не се налага да разбирам достоверността на думите му. Но в предвид че стандартно се правят инсталации с външни бутилки и си има изисквания по закон и ги монтират в Германия и др. държави мисля че ок.
http://www.youtube.com/watch?v=RPe1W0xWyAU
http://www.youtube.com/watch?v=UC_Bp3SSbtI
http://www.youtube.com/watch?v=pUAg5XQ7igo
Не знам що за камък ще мине през задния диференциал първо че и да удари бутилката. Тя е на почти два пъти по-голямо разстояние от просвета на колата.
320d vs 325xi = има разлика като двигател и звук, а с това гърне още повече (това бе свързано с пост, който изчезна )
а и газовата се избива веднъж, докато обслужаването на дизела трябва много каране и късмет с колите втора употреба.
Честно казано исках да взема дизел, но тази ми хареса , 4х4 , автомат, реални км. с доказана история, страшно запазена, голям борд, полу-кожен салон. Хамалогията е ако не си го правил, повече го умуваш отколкото го правиш. Но празния багажник си заслужава труда.
Наскоро горя една кола с газова бутилка отзад, ами трябваше да е видите, фъщеше си доволно докато гореше.
Питах и газаджията и той ми каза, че тези бутилки са толкова здрави , че при удар колата би се нагънала по бутилката отколкото тя самата. Дано не се налага да разбирам достоверността на думите му. Но в предвид че стандартно се правят инсталации с външни бутилки и си има изисквания по закон и ги монтират в Германия и др. държави мисля че ок.
http://www.youtube.com/watch?v=RPe1W0xWyAU
http://www.youtube.com/watch?v=UC_Bp3SSbtI
http://www.youtube.com/watch?v=pUAg5XQ7igo
Не знам що за камък ще мине през задния диференциал първо че и да удари бутилката. Тя е на почти два пъти по-голямо разстояние от просвета на колата.
320d vs 325xi = има разлика като двигател и звук, а с това гърне още повече (това бе свързано с пост, който изчезна )
а и газовата се избива веднъж, докато обслужаването на дизела трябва много каране и късмет с колите втора употреба.
Честно казано исках да взема дизел, но тази ми хареса , 4х4 , автомат, реални км. с доказана история, страшно запазена, голям борд, полу-кожен салон. Хамалогията е ако не си го правил, повече го умуваш отколкото го правиш. Но празния багажник си заслужава труда.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10422
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Ловешките джипове със заводски уредби си носят бутилките точно на това място, виждал съм и малки коли с бутилка там, включително Е36 и Е46 компакт, така че вероятно технологично е ОК. Всички знаят, че не съм фен на газта, но не могат да се отрекат предимствата откъм разход пред дизела. А и този проект ми хареса заради мерака, с който е изпълнен, всичко да стане с минимално увреждане на визията и функционалността на колата.
Never mistake motion for action...
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Винаги ще има "ЗА" и "Против". Това което е направил колегата е завидно. Аз също не съм фен на газта, макар че имам зад гърба си над 1 000 000 километра на газ, 350 000 от тях за на Е36 (М43 - верига) дори...От мен специални адмирации още веднъж за всичките упражнения, които са направени! Та за да не ми е празен поста, ще попитам - Колко излезе цялата операция (може да включиш труда като цяло или да го разбиеш на позиции). Питам от чисто любопитство, но със сигурност този отговор ще е полезен за 90% от четящи темата...
Късмет и успех на всички!
Късмет и успех на всички!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
На мен ми излезе :
Гърне = аз взех едно на промоция, което струва 550лв и с монтажа ми излезе 300лв, има и варианти по 150 турски и по 1000лв
Газова бутилка с доставка от Англия - 280лв.
1м2 лист стомана + 6м правоъгълен профил 40/10мм = 38лв с нарязването (реално се използват = 0,5м2 лист и 2,5м от профила)
взех 4 болта М12 Х 25мм дължина + 8 болта М6х25 с 16 шайби и 8 гайки = всички неръждавейка около 5-7 лв мисля че бяха
Свредла необходими за пробиване - 6 или 8мм, 14мм, както би-метал боркорони с размер 30мм минимум и 20мм за да влязат главите на болтовете в профила + адаптера за короните. Марката е Алфра в Киров ги продават (много съм доволен как режат стоманата, даже си пише на колко оборота) , а свредлата купете от българските черните, по-добре режат от немските Хелер. Всичко това около 60-на лв.
Двукомпонентно епоксидно лепило за метал (като пластелин версията) - 12лв на Bison (има и по-евтини варианти, може и да не ви се наложи да го ползвате въобще)
Един диск за ъглошлайф 125мм - 2лв + ъглошлайф на заем (и версиите от 30лв ще ви свършат работа ако нямате)
Взех боя на спрей черна + грунд на спрей + лак за 20-на лв, но за предпочитане е с блажна боя, прави по-дебел и здрав слой сравнение със спрейчетата. но съхне много по-бавно и се занимаваш с четки и разредители.
универсален силикон бял (за да виждам как покрива ) за 5лв на bison (много лесно с пръст се заглажда без да лепне и лесно се маха от ръцете, много съм доволен + монтажно лепило (може и без него за 6-7лв), ако искате хубаво монтажно = 17-20лв.
По отношение на изолацията. От снимките виждате че съм сложил silent coat ML4 extra (който се е занимавал с шумоизолиране на автомобил знае много добре какво е това). Това е битумна, виброизолация дебела 4мм. допълнително взех 20мм дебела изолация за въздуховоди лепяща, изкл. съм доволен от тази шумоизолация K-flex. Няма е на снимките , но ще я снимам. Доста пари дадох за битумната - няма смисъл от нея. Само от К-флекса е достатъчна, излиза 50лв.
Та това е май в общи линии = 730+ 240лв за изолации (безмислени) = 970лв
за труд не бих дал повече от 50лв, а ако газадажия се научи да го прави (при комби и седан , купе нещата са идентични) и има материалите и бутилките, самото оскъпяване трябва да се сведе до максимум 100лв. сравнено с цилиндрична бутилка в багажника, Като предварително си подгответе гърнето разбира се. За един час сте готови с него.
Гърне = аз взех едно на промоция, което струва 550лв и с монтажа ми излезе 300лв, има и варианти по 150 турски и по 1000лв
Газова бутилка с доставка от Англия - 280лв.
1м2 лист стомана + 6м правоъгълен профил 40/10мм = 38лв с нарязването (реално се използват = 0,5м2 лист и 2,5м от профила)
взех 4 болта М12 Х 25мм дължина + 8 болта М6х25 с 16 шайби и 8 гайки = всички неръждавейка около 5-7 лв мисля че бяха
Свредла необходими за пробиване - 6 или 8мм, 14мм, както би-метал боркорони с размер 30мм минимум и 20мм за да влязат главите на болтовете в профила + адаптера за короните. Марката е Алфра в Киров ги продават (много съм доволен как режат стоманата, даже си пише на колко оборота) , а свредлата купете от българските черните, по-добре режат от немските Хелер. Всичко това около 60-на лв.
Двукомпонентно епоксидно лепило за метал (като пластелин версията) - 12лв на Bison (има и по-евтини варианти, може и да не ви се наложи да го ползвате въобще)
Един диск за ъглошлайф 125мм - 2лв + ъглошлайф на заем (и версиите от 30лв ще ви свършат работа ако нямате)
Взех боя на спрей черна + грунд на спрей + лак за 20-на лв, но за предпочитане е с блажна боя, прави по-дебел и здрав слой сравнение със спрейчетата. но съхне много по-бавно и се занимаваш с четки и разредители.
универсален силикон бял (за да виждам как покрива ) за 5лв на bison (много лесно с пръст се заглажда без да лепне и лесно се маха от ръцете, много съм доволен + монтажно лепило (може и без него за 6-7лв), ако искате хубаво монтажно = 17-20лв.
По отношение на изолацията. От снимките виждате че съм сложил silent coat ML4 extra (който се е занимавал с шумоизолиране на автомобил знае много добре какво е това). Това е битумна, виброизолация дебела 4мм. допълнително взех 20мм дебела изолация за въздуховоди лепяща, изкл. съм доволен от тази шумоизолация K-flex. Няма е на снимките , но ще я снимам. Доста пари дадох за битумната - няма смисъл от нея. Само от К-флекса е достатъчна, излиза 50лв.
Та това е май в общи линии = 730+ 240лв за изолации (безмислени) = 970лв
за труд не бих дал повече от 50лв, а ако газадажия се научи да го прави (при комби и седан , купе нещата са идентични) и има материалите и бутилките, самото оскъпяване трябва да се сведе до максимум 100лв. сравнено с цилиндрична бутилка в багажника, Като предварително си подгответе гърнето разбира се. За един час сте готови с него.
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
С гърнето как стоят нещата? Имаше тема за звука преди време. Притеснява ме да не се получи "илиенски" звук или пък да е прекалено шумно за магистрално каране.
- boris
- старши ентусиаст
- Мнения: 1906
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
Темата може да се ползва и за осигуряване на място за резервната гума.
Геца, всички разбраха отдавна, че си анти комбинацията бмв-газ, не цапай излишно темата на човека, особено като няма нищо креативно в поста ти. И за гърменето мога да ти кажа някои неща, но ще си премълча, точно заради предното изречение.
Геца, всички разбраха отдавна, че си анти комбинацията бмв-газ, не цапай излишно темата на човека, особено като няма нищо креативно в поста ти. И за гърменето мога да ти кажа някои неща, но ще си премълча, точно заради предното изречение.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY
nero_ написа:С гърнето как стоят нещата? Имаше тема за звука преди време. Притеснява ме да не се получи "илиенски" звук или пък да е прекалено шумно за магистрално каране.
Да, аз пуснах тази тема скоро за гърнето и звука, защото гърнето е от по-евтините , нямат клапи или не е изцяло направена cat-back изпускателна система. Има неприятен резонанс от 2 до 3 хил. оборота, който скоро се надявам да елиминирам. Не е задължително да се слага спортно гърне, може и обикновенно. Т.к. моето е с 2 тръби отделно вътре, резонанса е по-голям, докато има същите с по една която минава през гърнето и се разкланя накрая. При седан мисля, че няма да се усети толкова, отколкото при мен, но само с проба мога да го твърдя. Като реша този проблем, ще пиша.
п.с. 318,320i, са с по-къси гърнета и може да НЕ се премахва оригиналното за да се монтира бутилка. Кой размер ще е удачен трябва да се провери и там гърловината ще е насочена по диагонал към задната гума.
Последна промяна kraska на 21 Май 2014, 15:16, променена общо 1 път
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани