Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от nikolae » 21 Май 2014, 14:47

Сега прочетох темата поздравявам много автора !
kraska :yes: :yes: :yes: Браво

Просто като на някое Е90 един бойлер отзад изсипан върху два лоста...
чудесно се е получело наистина.

Цената не е малка, но пък ефекта сигурно да караш така наистина е "уау" :-)

Лично мене колко и коли да съм карал на газ и котлони на газ и какво ли още не на газ,
въпреки клиповете (гледал съм и други, мене газаджии и автотехници също са ми казвали,
че няма проблем да се намира отвън купето) имам някакъв ... страх силно казано, и съмнение
не е... не знам просто едно на ум :-)

Браво още веднъж !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: МЛАДОСТ

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от sin_fen » 21 Май 2014, 15:15

GecataBMW-E46 написа:
MadChicken написа:Чудесна тема, браво на колегата! :clap:

Ако бутилките гърмяха от удар с камък нямаше да съществуват в този си вид...
Газта си е най-евтиното гориво колкото и икономичен да е дизеловия агрегат.

Да речем,че си прав за камъните :mhihi: ,но при удар отзад тогава няма мърдане гърмиш си доволно.



Като не разбираш не се обаждай, ако е такъв удар, че бутилката да гръмне ти няма да разбереш.
Поздравления към колегата един от недостатъците при каране на газ вече е елиминиран :clap: :clap: :clap:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от kraska » 11 Юни 2014, 13:03

nero_ написа:С гърнето как стоят нещата? Имаше тема за звука преди време. Притеснява ме да не се получи "илиенски" звук или пък да е прекалено шумно за магистрално каране.


Елиминирах резонанса. Сега се доближава до стоковото като шум, но с по-басов звук. Определено ме кефи повече. Тъй като гърнето е с две тръби вътре, оттам се получаваше и този резонанс. За целта наврях заглушител за мотор в една от цевите на ауспуха. Наложи се да го преправя малко за да пасне на гърнето, половин час работа. Ако вземете гърне с една тръба вътре, този проблем няма да го имате, сигурен съм на 90%. Не се вижда изобщо че има някаква интервенция. А ако се чудите дали колата върви повече..... отговора ми е ДА. Просто му трябва малко време компютъра да се адаптира към генерацията, най-вече в ниските обороти и малко по-мудна в началото.

http://www.ebay.co.uk/itm/251346399678? ... 1439.l2649

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от nero_ » 11 Юни 2014, 13:15

kraska написа:
Елиминирах резонанса. Сега се доближава до стоковото като шум, но с по-басов звук. Определено ме кефи повече. Тъй като гърнето е с две тръби вътре, оттам се получаваше и този резонанс. За целта наврях заглушител за мотор в една от цевите на ауспуха. Наложи се да го преправя малко за да пасне на гърнето, половин час работа. Ако вземете гърне с една тръба вътре, този проблем няма да го имате, сигурен съм на 90%. Не се вижда изобщо че има някаква интервенция. А ако се чудите дали колата върви повече..... отговора ми е ДА. Просто му трябва малко време компютъра да се адаптира към генерацията, най-вече в ниските обороти и малко по-мудна в началото.

http://www.ebay.co.uk/itm/251346399678? ... 1439.l2649


Много интересно развитие на темата. Определено имах изградено мнение, че освен с BMW PE или друга скъпа алтернатива нещата не се получават. Ако имаш възможност би било интересно ако споделиш видео/аудио с новия звук.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от spower » 30 Юни 2014, 12:59

Браво за ентусиазма колега добре си се постарал.
Преди доста време бях изказал мнение за недостатъка на е 90 относно липсата на леген за резервна гума и тогава много колеги не го приеха. Пак казвам това пространство много лесно би се запълнило с леген от е46 или е 36 просто иска мерене и няколко точкови заварки или дори и с болтове да се хване и уплътни със силикон. Тогава и е допустим вариянта и за обикновена ториадорна бутилка или просто вътрешна гума, която да не отнема място в багажника.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от kraska » 30 Юни 2014, 13:22

Не е възможен варианта с леген от е46 или е36. Няма толкова място. Дори и да успее да се нахака (при комбито е абсурд) по някакъв начин . ще има доста рязане и заварки. Този монтаж е доста по-лесен. Мислил съм го преди да се спра на този.
п.с. Между другото не е проблем да се вземе външна бутилка на МСМ примерно българско , те от завода се съгласиха ако искам да заварят уши. Ще излезе 120лв примерно. Но аз исках такава с пълно пълнене. За този размер 585/220 моята е 55л. (44пълни) докато остналите стандартни са 600/220 - 52л (41 пълни). Просто толкова пари дадох за тази кола,че 150лв отгоре не сметнах за кой знае какво. Все пак няма да е сменям близките 10 години... бутилката имам в предвид, колата ще я обявявам скоро и по сайтовете, още се двуумя. :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 30.09.2013
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от acho-bacho » 08 Ное 2014, 23:04

kraska,

няма ли да обучиш някой газаджия, че и ние да караме с такава бутилка? Аз скоро взех 330i седан и чак сега разбирам, че не може да се слага скрита бутилка. Това може да е причина да продам колата...:(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от kraska » 08 Ное 2014, 23:49

Да ти кажа аз моята пък я бях капарирал и после като разбрах че няма резервна гума и много се чудех дали да се простя с капарото от 1000лв ....
Честно казано не е трудно ,особено ако се хванат двама да е направят. Моят газаджия имаше желание да е монтира, ама нямам много доверие на човек който не го е правил, да вземе да окипази колата, че затова сам се хванах.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 30.09.2013
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от acho-bacho » 09 Ное 2014, 6:43

ми да, доста си прав, и на мен ще ми е трудно да дам на майстор да реже по колата и да си експериментира :) Ще обмисля дали да си сложа бойлер в багажника или просто да я продам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 30.09.2013
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от acho-bacho » 12 Ное 2014, 10:06

kraska,

ще ми дадеш ли малко инфо от къде взе гърнето? На мен ми трябва за 330 седан.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.01.2015

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от kingss » 21 Мар 2015, 10:56

www.dropbox.com/s/94hklcdbg3jkx1g/20150 ... 9.jpg?dl=0
По примера на колегата и с неговите съвети и аз монтирах бутилка под багажника.Използвах гърне от Е39 3.0 дизел ,бутилката ми е стако с размери 600/200 ,но нещата бяха на косъм да не станат затова според мен по добре по малък диаметър ще е по удачен.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.03.2015
Пол: Мъж
Кара: ше е91
Мечтае да кара: безаварийно

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от LEGACY » 24 Мар 2015, 22:19

Браво на автора на темата. Имам малко опит в слагането на цилиндрична бутилка на мястото на резервоара на Сузика Витара дълка база. Краска още веднъж прекланям се пред ентусиазма ти да се навиеш да направиш такова нещо. След като покараш известно време пиши за впечатленията ти. Проблеми с последното гърне , разход на гориво , разлика във вървенето бензин/газ .

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 21.12.2018
Пол: Мъж

Re: Как да монтираме газовата бутилка под багажника - DIY

Мнение от Vernibgs » 16 Авг 2019, 11:17

kraska написа:Мисля , че тази тема може да е полезна, а за в бъдеще съм сигурен и на повече хора. По отношение на „хейтърите“ във форума,които веднага биха написали нещо от рода : .. караш БМВ ,а ти е скъпо или окипази колата или не знам какви още глупости , мога само да им кажа да се скрият някъде. Мнението ми е, че не мисля да давам по 2 бона на година на бензиностанции , а спестените пари да ги дам за нещо друго по колата , а и е доста по-екологично.
Та така.... реших да махна бутилката от багажника и т.к. тези коли нямат резервна гума или поне място за такава се разтърсих в Интернет и открих доста монтажи на тороидална (тип „ резервна гума“) бутилка, монтирана под багажника на колата.
http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/325xi-Touring-E91
Поразпитах насам-натам, но не открих някой да извършва този монтаж в Бг или поне аз не намерих. Затова реших сам да го направя. По отношение на безопасността проучих доста, оказва се че тези бутилки са много здрави и дори при удар няма опасност да гръмнат или каквото и да е да стане. Да не говорим че мултивентила допълнително осигурява безопасността . След монтажа бутилката е на същото разстояние от земята (просвета), както е бил коша – 22-23 см. И така ....

Какво е нужно:
Първо да се освободи място за бутилката, за целта се сменя гърнето , като се слага по дължина, а не както е на ширина. Всяко едно тип „спортен“ ауспух ще свърши работа. После се демонтира пластмасовия кош, този под кората на багажника.
Газова бутилка – тороидална с външна гърловина. Размера трябва да е не повече от 22-24 см височина на бутилката и диаметър от 565 до 630мм. Малко разяснения тук ще дам. При купетата разстоянието до бронята е по-голямо сравнено с комби и седан. Най-удачна бутилка като размер е 600х220 при седан и комби, като при различните производители на бутилки вместимостта е различна. Аз избрах на марката Irene. Няма ги в България, цената с транспорта дойде на 280лв. Бутилката е с размер 580х220 и е 55л с пълно пълнене (по средата няма дупка като поничка :) ) и най-важното има уши за закрепване. Ето тази:
http://www.lpgshop.co.uk/580-220-55l-0d ... ultivalve/
Като марки ,които имат такива уши намерих на фирмата Stako също така, имат вносител в Полски тръмбеш, но наличности не много, затова поръчах от Англия. Бутилките са полски и едни от най-предпочитаните в Западна Европа. Закрепването става с помощта на 4 болта М12.
Т.к. след премахването на коша имаме една дупка и нищо повече, трябва да се подготви купето за монтаж. За целта е необходимо да се поработи с ъглошлайфа малко откъм страната на бронята. Там има една чупка, която е около 2-3см и пречи на бутилката да легне изцяло на листа стомана. Варианти за закрепване :
http://lpg.slupsk.pl/Instalacja_LPG_BMW ... ra,14.html - -не ми се струва много здраво това закрепване.
http://www.e90-forum.de/alternative-kra ... rtank.html
На втория линк може да видите как при купето разстоянието е доста по-голямо и може да събере по-голяма бутилка като диаметър. Бутилката която слагат в линка по-горе е Стако с отвори за шпилки по средата, води се G11 модела, също с пълно пълнене. Това е само за информация.
Моя монтаж е подобен на този. За целта използвах лист 2мм от студено валцувана стомана и правоъгълни кухи профили с размер 40/10 мм. Листа стомана трябва да се боядиса т.к. от долна страна ще е изложен на външни условия. Може да се ползва и лист алуминий, по-скъп , но същевременно доста по-лек, но да достигне якостта на стоманата е необходимо поне 3мм дебелина на листа или два листа по 2мм примерно. Както си прецените от финансова гледна точка и мин. количество за закупуване на материала. Като цена при мен излезе около 40лв за листа с профилите, но ми и остана почти половината. За шаблон използвайте коша като го наложите върху стоманнеия лист и го очертаете, като допълнително пуснете по още + 5мм от всички страни, но най-добре измерете предварително преди да махнете коша колко позволява да бъдат тези + мм. Ако решите очертайте и малките отвори и така листа може да се захване допълнително за купето с гайките както коша е бил закрепен . След като изрежете листа го наложете за проба. Листа най-здраво ще легне на лявата и дясната си страна, тази която е към бронята е по-слаба , но и с начина по-който ще разположа профилите, тази слабост няма да има значение. Не е необходимо да правите заварки като в линка по-горе, там където искате да „заварите“ използвайте епоксидно лепило за стомана. С него уплътних и заварих листа стомана към съседната страна, тази към задната броня. Двата хоризонтални профила са носещи , а този по диагонал е само изпъващ, според мен беше удачен. Всички дупки по профилите и листа предварително разпробийте. Къде да бъдат дупките? Т.к. нямах помощник, освен накрая при закачането на бутилката ми беше по-лесно да си направя шаблон от дебел картон, който изрязох във формата на бутилката и отвори в шаблона където се намират дупките за 4-те болта. Преди да прикрепя всичко към купето трябваше да съм сигурен че бутилката ще пасне. Ако всичко е наред може да пристъпим към монтирането й. Използвах монтажно лепило преди да поставя листа на мястото му. След това го стегнах с гайките. Преди да монтирате бутилката намажете със силикон от външна страна. След това монтирайте бутилката с помощта на 4-те болта. Отворите в профилите и листа стомана е 14мм ,което позволява аванс при напасване на бутилката.
Следва едно разяснение. Гърловината при този монтаж гледа настрани към дясната страна . където се пада и големия филтър , който виждате от снимките. Ще е необходимо да го закачите филтъра,т.к. се закрепва оригинално към коша който вече ще го няма. Аз използвах скоба 110мм . която посредством Г-образна планка закрепих за стената ,зад която стои акумулатора. Имате достатъчно място да лавирате с бутилката наляво и надясно. Ако преместите с 2-3 см от центъра в посока гърнето ще може да се събере и сондата като при монтажа този филтър лесно се разкача и закача. Той се оказа филтър от активен въглен , който служи да съхранява парите от резервоара и после еку-то решава кога да ги изгори през всмук. колектор ( там има клапан). Затова са 3 тръби, една излиза навън зад задната дясна гума (взима въздух), втория излиза от резервоара , а третата отива към двигателя. Не се притеснявайте , гориво не тече по тези тръби, само бензинови пари. Може да удължите тези тръби, но имайте в предвид че са от PA материал с размери 14/11 и 13/10 мм (вън/вътр. диаметър), а тръбата от резервоара става с горивен маркуч с 7,5мм вътр. диаметър, който се нахлузва отгоре. Не се притеснявайте за дисбаланс ако преместите бутилката на ляво, колата и без това олеква от към гърне. Оригиналното тежи 14кг , а тези спортни са към 7кг. Така че тъкмо ще компенсирате, не че е проблем и иначе. След това сложих малко виброизолация и шумоизолация и резултата е налице. Ако имате въпроси задавайте ги тук, предполагам ще има доста неща които съм пропуснал да напиша по монтажа.


Снимки от монтажа:
https://www.dropbox.com/sh/d5dju8pnuoxe ... 47m5pM9bqa

Колега от къде и каква точно бутилка да си закупя,понеже линковете които си посочил не работят?

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook