отопление на Е90
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- baga
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: отопление на Е90
Значи ти остава да тестваш датчика, който мери температурата в купето. Тества се най-добре с ДИС, там излизат градуси. Преди датчика има малко вентилаторче /може то да не работи правилно/, което засмуква въздуха от купето. Един от тестовете е да запушиш отворите на датчика и да видиш дали има промяна на градусите. Ако ли не, май отиваш за ново управление.
Re: отопление на Е90
Имам същия проблем на е92 с двузонов климатроник от ляво духа много топло от дясно доста студено каде се намира този клапан който пуска антифриз за дясната зона или е друг проблема ?
samo bmw
- emoodd
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 18.08.2013
- Местоположение: Bulgaria
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW 8
Re: отопление на Е90
Приятелю все още искам да разреша този проблем. При мен 320д не открих такъв клапан. Ако намериш някакво смислено решение на проблема , пиши.
Добри Е.
Re: отопление на Е90
На по-новите модели като е90 системата работи по малко по-различен начин от тази на по-старите като е39.
Тук имаме само един клапан, който подава топла вода към радиатора в купето. Самия радиатор не е разделен на две, както на е39. Клапана е номер 4 от схемата:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Поради това при е90 се използват отделни въздушни клапи отговарящи за смесването на студен и топъл въздух, който се подава към лява / дясна страна.
За определяне на необходимото колчиество топлина/хлад в купето се използват няколко сензора. Тези от които зависи това как да се смесва въздуха за лявата и как за дясната са темпертурните сензори на изходите за краката (общо два - по един за водача и пътника) и сензора за тепературата в купето (един в самото управление на климатроника). Системата измерва температурата в купето и температурата на въздуха подавана за всяка страна. На базата на това и на това каква температура е посочена за отдлената страна прави необходимите корекции със клапите за смесване на студен/топъл въздух.
Конкретно по проблема - щом въобще загрява радиатора значи клапана към него работи и не е там проблема.
За да не духа топло от едната страна или има повреден мотор за въздушната клапа на съответната проблемна страна или не отчита правилно или въобще не работи температурния датчик на съответната страна. Показанията на температурните датчици и въобще всичко свързано с тази система може да се види на диганостика (ДИС).
Тук имаме само един клапан, който подава топла вода към радиатора в купето. Самия радиатор не е разделен на две, както на е39. Клапана е номер 4 от схемата:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Поради това при е90 се използват отделни въздушни клапи отговарящи за смесването на студен и топъл въздух, който се подава към лява / дясна страна.
За определяне на необходимото колчиество топлина/хлад в купето се използват няколко сензора. Тези от които зависи това как да се смесва въздуха за лявата и как за дясната са темпертурните сензори на изходите за краката (общо два - по един за водача и пътника) и сензора за тепературата в купето (един в самото управление на климатроника). Системата измерва температурата в купето и температурата на въздуха подавана за всяка страна. На базата на това и на това каква температура е посочена за отдлената страна прави необходимите корекции със клапите за смесване на студен/топъл въздух.
Конкретно по проблема - щом въобще загрява радиатора значи клапана към него работи и не е там проблема.
За да не духа топло от едната страна или има повреден мотор за въздушната клапа на съответната проблемна страна или не отчита правилно или въобще не работи температурния датчик на съответната страна. Показанията на температурните датчици и въобще всичко свързано с тази система може да се види на диганостика (ДИС).
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани