DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
Купих колата с доста захабен лост на автомата и реших да си купя нов.
Но новият модел не ме кефи, този ми допада доста повече, не ми се даваха пари за нов и реших да си купя втора ръка.
Благодарение на колега от форума, намерих на доста приемлива цена и в доста добро състояние. Почти без забележки.
Имах скритата идея да си пребоядисам вложката на моя и да го претапицирам, но не знаех дали е възможно да се разглоби без щети.
Е... неволята учи. Оказа се, че лостът на Е90 е с по-къс селектор, спрямо Х, Е39, Е46, вероятно и Е60... какво да се прави, трябваше да се разглоби.
След около час ровене в интернет, разбрах как се разглобява. Не е сложно, но си иска внимателно пипане, иначе може да счупите водачите на вложката и да надерете всичко.
Използва се парцалче като подложка под отвертката, да не нараните кожата или пластмасата на бутона, или лайстната.
01. Побутвате леко от горната страна, докато тръгне да излиза.
02. После от долната. Може да се наложи няколко пъти да се побутва отгоре/отдолу, докато излезе достатъчно бутона.
03. Бутонът излиза спокойно, металното пинче влиза под ъгъл в селектора, така че на практика нищо не го държи.
04. Бутон в нормално състояние.
05. Бутон натиснат (вдига селекторната пръчка нагоре)
06. Гнездото на бутона и контра щифтчетата на сивата вложка.
07. Дългият селектор, отбелязъл съм крайната точка и къде би трябвало да е селекторната дупка, ако се беше наложило да скъсявам новия селектор.
08. Вложката се избутва нагоре. Винаги е залепена леко, бъдете внимателни като подбутвате. Не съм ги лепил сега, понеже като стане готова новата топка, ще трябва да си сменя пак селектора. Не е проблем, не е въобще паянтова и незалепена.
09. Стара спрямо Е90кова
10. И в бутоните няма разлика
11. Кожата е различен шагрен. Моята е с по-грапавата. Не е претапицирана, така си е от завода.
12. Под друг ъгъл, за да се види разликата в дължината на селекторните пръчки.
13. Отново пръчките
Сглобих си Е90 селектора със запазената топка и сега ще имам удоволствието да си възстановя оригиналната с нова кожа и пребоядисана вложка
Старият лост се дърпа на P-позиция нагоре и силно, новият просто се щраква... идентично с ръчните ск.кутии.
Надявам се темата е полезна. Аз лично нямах представа за по-късия селектор и е цяло чудо, че не счупих нещо докато се чудех как да разглобя първия път.
Но новият модел не ме кефи, този ми допада доста повече, не ми се даваха пари за нов и реших да си купя втора ръка.
Благодарение на колега от форума, намерих на доста приемлива цена и в доста добро състояние. Почти без забележки.
Имах скритата идея да си пребоядисам вложката на моя и да го претапицирам, но не знаех дали е възможно да се разглоби без щети.
Е... неволята учи. Оказа се, че лостът на Е90 е с по-къс селектор, спрямо Х, Е39, Е46, вероятно и Е60... какво да се прави, трябваше да се разглоби.
След около час ровене в интернет, разбрах как се разглобява. Не е сложно, но си иска внимателно пипане, иначе може да счупите водачите на вложката и да надерете всичко.
Използва се парцалче като подложка под отвертката, да не нараните кожата или пластмасата на бутона, или лайстната.
01. Побутвате леко от горната страна, докато тръгне да излиза.
02. После от долната. Може да се наложи няколко пъти да се побутва отгоре/отдолу, докато излезе достатъчно бутона.
03. Бутонът излиза спокойно, металното пинче влиза под ъгъл в селектора, така че на практика нищо не го държи.
04. Бутон в нормално състояние.
05. Бутон натиснат (вдига селекторната пръчка нагоре)
06. Гнездото на бутона и контра щифтчетата на сивата вложка.
07. Дългият селектор, отбелязъл съм крайната точка и къде би трябвало да е селекторната дупка, ако се беше наложило да скъсявам новия селектор.
08. Вложката се избутва нагоре. Винаги е залепена леко, бъдете внимателни като подбутвате. Не съм ги лепил сега, понеже като стане готова новата топка, ще трябва да си сменя пак селектора. Не е проблем, не е въобще паянтова и незалепена.
09. Стара спрямо Е90кова
10. И в бутоните няма разлика
11. Кожата е различен шагрен. Моята е с по-грапавата. Не е претапицирана, така си е от завода.
12. Под друг ъгъл, за да се види разликата в дължината на селекторните пръчки.
13. Отново пръчките
Сглобих си Е90 селектора със запазената топка и сега ще имам удоволствието да си възстановя оригиналната с нова кожа и пребоядисана вложка
Старият лост се дърпа на P-позиция нагоре и силно, новият просто се щраква... идентично с ръчните ск.кутии.
Надявам се темата е полезна. Аз лично нямах представа за по-късия селектор и е цяло чудо, че не счупих нещо докато се чудех как да разглобя първия път.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
Браво колега, такива теми винаги са полезни, аз съм виждал че обновяват волани, кожени седалки та по този ред на мислили мисля че и лоста може да се оправи без смяна след като виждаме че може да се разглоби
- mi6obmw
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 167
- Регистриран на: 12.05.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, Е53
- Мечтае да кара: ново
Re: DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
Адмирации, ще правя същата процедура, т.к. си купих лост уж за Е46, а се оказа с по-късо вретено( явно от Е90). Та се чудих дали се разглобява пустия му лост и с търсачката и темата на колегата, ще действам.
Re: DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
Спомням си, че на Е60-то (и то е с къс лост) дълго време чоплих и ровичках докато ги сменя.
При мене обаче без капчица (за да залепя сивото към лоста) не стана.
Браво колега !
При мене обаче без капчица (за да залепя сивото към лоста) не стана.
Браво колега !
Re: DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
Ако на някой му трябва перфектна гладка кожа, бутон и селекторна пръчка от по-дългите, да казва и ще измислим нещо.
- R1d3r
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 194
- Регистриран на: 12.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F30 335i
- Мечтае да кара: M3 F80
- Детайли за колата: ex:E46 325, E46 330i LCI, E92 330d, E90 330d LCI
Re: DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
Мога ли да ползвам темата и за смяна с M кожена топка за ръчка?
Имам само топката, но не може да стане маншона, понеже е тесен в края и има една пластмаса която трябва да се покрие от маншона :/
Имам само топката, но не може да стане маншона, понеже е тесен в края и има една пластмаса която трябва да се покрие от маншона :/
Последна промяна R1d3r на 20 Мар 2019, 10:52, променена общо 1 път
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
Изрежи го малко маншона. Новата топка не седи ли по-ниско от старата?
- R1d3r
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 194
- Регистриран на: 12.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F30 335i
- Мечтае да кара: M3 F80
- Детайли за колата: ex:E46 325, E46 330i LCI, E92 330d, E90 330d LCI
Re: DIY: Смяна и разглобяване на скоростен лост автомат
expl0de написа:Изрежи го малко маншона. Новата топка не седи ли по-ниско от старата?
Справих се. Точно така направих. По-ниско седи разбира се и в пъти по удобна.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани